قدس آنلاین - تبریز : مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: بررسی تاسیس فرهنگسرای اختصاصی نابینایان در دستور کار سازمان قرار گرفت.

چشم روشن دلان به فرهنگسرای نابینایان روشن می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، حسین آذرنیا با بیان اینکه این فرهنگسرا برای اولین بار در سطح کشور با محوریت استفاده از توان هنری نابینایان شروع به فعالیت خواهد کرد افزود: این فرهنگسرا با مشارکت و فعالیت خود نابینایان در بخش های مختلفی چون کتابخانه کتاب های صوتی، بریل و فعالیت های قرآنی و کلاس های آموزشی فعالیت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ضعف جسمانی یا اختلال حرکتی و جسمی یک شهروند نباید باعث آن شود که از خدمات عمومی شهری و فرهنگی بی بهره باشد و تاسیس این فرهنگسرا کمک می کند تا نیازهای مرتبط فرهنگی فراهم آید.

آذرنیا تاکید کرد: شهر تبریز از دیرباز مهد آموزش و پرورش استعدادهای ناشنوایان و نابینایان بوده است و از افراد معلول انسان هایی مفید و موثر برای جامعه ساخته که بسیاری از آنان سرآمدان رشته های خود شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این فرهنگسرا بتواند زمینه ای برای بهره گیری و شناخت استعداد افراد نابینا باشد تا شاهد حضور آنان در عرصه های کوناکون اجتماع باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.