قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول روزنامه های امروز.

از "امید به توافق در روزهای آینده" و "خوشحالی سهامداران بورس" تا "اخطار اول خودسرها"

تجدید بیعت امت با امامت در حرم مطهر رضوی

روزنامه "قدس" از "دعوت نماینده ولی فقیه در خراسان از مردم برای حضور در آیین سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب" خبر داد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تجدید بیعت امت با امامت در حرم مطهر رضوی"

این روزنامه همچنین می نویسد: "وعده دیدار؛ شنبه اول فروردین، ساعت 15"

***

ریزش دلار/ خوشحالی سهامداران بورس

قیمت انواع سکه و ارز این هفته هم به روند کاهشی خود ادامه داد و با وجود اینکه در آستانه عید نوروز هر سال بازار میزبان افزایش تقاضا می شود امسال این روند معکوس شده و تقاضا برای خرید ارز کاهش یافته که به تبع آن نیز قیمت ها با کاهش همراه شده است.

روزنامه "قدس" از ریزش بی سابقه قیمت ها می نویسد. روزنامه "قدس" با بیان ریزش بی سابقه قیمت ها؛ در تیتر خود نوشت: "دلار، سکه و طلا سقوط کرد"

روزنامه "روزان" نیز پالس مثبت مذاکرات در بازارهای تهران نوشت.

"عصررسانه" با بیان اینکه "تقاضا در روزهای پایانی سال کاهش یافت"، در تیتر یک خود نوشت: "ریزش بی سابقه نرخ دلار در بازار"

روزنامه "ابتکار" نیز از شتاب گرفتن کاهش قیمت دلار و سکه نوشت و در تیتر یک خود آورد: "واکنش بازار به توافق احتمالی"

روزنامه اقتصادی "آسیا" از روز کاملا متفاوت برای دو بازار رقیب نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "مردم هجوم آورده اند برای فروش ارز، فشار آورده اند برای خرید سهام در بورس"

روزنامه "تفاهم" نیز در دو تیتر جداگانه، در ابتدا خبر از "کاهش تقاضای سکه و ارز د بازار" می دهد و در تیتر دیگری می نویسد: "خوشحالی سهامداران بورس در روزهای پایانی سال"

"جهان صنعت" نیز از واکنش بازار به احتمال توافق در مذاکرات هسته ای نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ریزش دلار"

برخی کارشناسان بر این اعتقاد هستند که ادامه دار بودن افت قیمت ارز منوط به نتیجه مذاکرات هسته ای و توقف کاهش ارزش نفت است.

***

امید به توافق در روزهای آینده

روزنامه "قدس" از آغاز مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس می نویسد. روزنامه "جام جم" نیز از این دور مذاکرات با عنوان "سطرهای پایانی مذاکرات" یاد کرده است. "ظریف" در آخرین اظهارنظر خود گفته است: "در صورت وجود اراده سیاسی، رسیدن به راه حل مشکل نیست"

روزنامه "ایران" نیز از آغاز دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا خبر داد و در این خصوص تیتر زد: "آخرین حلقه مذاکره هسته ای در سال 93"

روزنامه "همبستگی" نیز از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس خبر داد و در تیتر یک خود از "امید به توافق در روزهای آینده" نوشت.

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "نیویورک تایمز گزارش داد؛ اوباما: انتظار از تعلیق 10 ساله تغییر ساختار ایران است"

***

حداقل دستمزد کارگران 712430 تومان شد

روزنامه "کار و کارگر" در تیتر یک خود از افزایش 17درصدی مزد 94 نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "حداقل دستمزد کارگران 712430 تومان شد"

به این ترتیب مزد 94 کارگران نسبت به سال گذشته معادل 103هزار و 430 تومان افزایش یافت.

گفتنی است حق سنوات روزانه از 500 تومان سال جاری به 1000تومان افزایش یافت. حق مسکن کارگران نیز در صورت تصویب هیئت وزیران از 20هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش می یابد.

***

حکم هاشمی صادر شد

با حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، مهدی هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "پس از سال ها انتظار مردم، حکم متهم معروف اقتصادی صادر و م.هـ به 15 سال حبس و ردّمال محکوم شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "عیدی عدالت"

روزنامه "مردم سالاری" نیز نوشت: "محسنی اژه ای خبر داد: حبس، جزای نقدی و انفصال برای مهدی هاشمی"

روزنامه "شرق" نیز عکس یک خود را به مهدی هاشمی اختصاص داد و نوشت: "حکم هاشمی صادر شد"

***

اخطار اول خودسرها

واکنش ها به سوء قصد به "علی مطهری" همچنان ادامه دارد.

روزنامه "ایران" نوشت: "روحانی: حمله به مطهری نشانه برنامه ریزی جدید افراطیون است"

این روزنامه از قول "علی لاریجانی" نیز می نویسد: "برخورد فیزیکی مخالف منافع نظام است"

روزنامه "همکاری ملی" نیز تیتر یک خود را به صحبت های "سید حسن خمینی" در دیدار با خادمین افتخاری حرم امام اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "بزرگترین ظلم ها ظلمی است که در پناه قانون باشد"

این روزنامه از قول آیت الله هاشمی در دیدار جمعی از دانشجویان نیز نوشته است: "وقایع شیراز در مورد فرزند شهید مطهری، زیبنده نظام اسلامی نبود"

روزنامه "تعادل" نیز از نامه روحانی به وزیران اطلاعات و کشور درباره حمله به مطهری خبر داد و نوشت: "دولت حمله خودسرها را تحمل نخواهد کرد"

روزنامه "شرق" نیز با بیان اینکه "وزیران اطلاعات و کشور، مامور پیگیری حمله لباس شخصی ها به مطهری در شیراز شدند"، در تیتر یک خود نوشت: "دستور آنی رییس جمهور، اخطار اول خودسرها"

مقصود از "اخطار اول خودسرها" حمله برخی از افراد به خودروی وکیل مطهری و نوشتن کلمه "اخطار اول" با اسپری بر روی خودروی وی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.