انتخابات

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال از امروز با انجام 3 دیدار آغاز می شود تا دوباره تنور فوتبال ایرانی داغ شود. تیم های لیگ برتری پس از 2 هفته استراحت و مهیا کردن خود برای نیمه دوم لیگ حالا باید فصل دیگری از رقابت را با حریفانشان آغاز کنند.

آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر از امروز ؛ از بازگشت «دنیزلی» تا رویارویی صدرنشینان


 شاید مهم ترین اتفاق هفته هجدهم بازگشت مصطفی دنیزلی به فوتبال ایران باشد که هواداران پرسپولیس برای نیم فصل دوم امیدهای زیادی به او بسته اند.
* پنجشنبه 15 دی
ملوان پرسپولیس
سرخپوشان تهران که به قول علی کریمی یک نیم فصل کابوس وار را سپری کرده اند، در عرض دو، سه هفته تغییرات زیادی را در خود می بینند. مصطفی دنیزلی که 2 سال بود مربیگری نکرده بود با اصرار پرسپولیسی ها بالاخره درخواست آنها را اجابت کرد تا بار دیگر روی نیمکت یک تیم بنشیند. بعد از آمدن دنیزلی مهم ترین اتفاق پرسپولیس بازگشت مهدی مهدوی کیا پس از 13 سال به این تیم بود. سرخپوشان با رفتن احتمالی علیرضا حقیقی، حسین هوشیار دروازه بان تیم دسته اولی شهرداری یاسوج را به جای او به خدمت گرفتند. پرسپولیس همچنین ایمون زاید که مهاجمی ایرلندی تبار است را برای تقویت خط حمله خود به خدمت گرفته است. البته شاگردان دنیزلی در نخستین بازی خود در نیم فصل دوم باید بدون علی کریمی و رضا نورمحمدی به میدان بروند، چرا که این دو با محرومیت مواجه اند. با این حال مثلث بوندسلیگایی پرسپولیس متشکل از مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و وحید هاشمیان بدون شک در طول فصل عصای دست پیرمرد ترک تبار خواهد بود.
اما ملوان که نسبت به فصل های گذشته عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ داشته با حضور در رتبه هفدهم به دنبال حفظ خود در لیگ برتر است. انزلی چی ها که در ابتدای فصل بازیکنان ارزشمندی چون اولادی و پژمان نوری را از دست دادند، هنوز نتوانسته اند جای خالی آنها را پر کنند. باید دید شاگردان فرهاد پورغلامی که در خانه برای هر حریفی خطرناک هستند، مقابل پرسپولیس زیر و رو شده چه خواهند کرد.
* شهرداری تبریز مس کرمان
تبریزی ها که به تازگی با علی اصغر مدیر روستا برای هدایت تیم شان به توافق رسیده اند در نخستین گام نیم فصل دوم مس کرمان را در پیش دارند. البته عملکرد یسیچ با شهرداری آنچنان بد نبود، اما به نظر می رسد برخی اختلاف ها باعث جدایی او از این تیم شد. در آن سوی میدان شاگردان بلاژویچ که از ابتدای فصل هر روز بحران جدیدی را تجربه کرده اند، قرار دارند. مسی ها که در چند روز گذشته در چالش با سرخابی های پایتخت با جدیت بر ماندن مهرداد پولادی تأکید کردند، بازیکن خود را با جریمه ای 80 میلیونی مواجه کردند تا دیگر هوس رفتن به استقلال و پرسپولیس از سرش بیرون رود.
ذوب آهن راه آهن
باشگاه ذوب آهن که هر روز خبری مبنی بر مشکلات مالی اش شنیده می شود، دوست ندارد که تیم فوتبالش هم با نتایج بدی سال را تمام کند. شاگردان منصور ابراهیم زاده بر خلاف فصل های گذشته نیم فصل را با حضور در رتبه ششم به پایان بردند و حالا باید در آغاز نیمه دوم لیگ پذیرای راه آهن باشند. علی دایی و راه آهن هنوز به چیزی که از ابتدای فصل انتظار داشته اند، نرسیده اند. کمااین که خود دایی نیز حضور در رتبه چهاردهم جدول را برای تیمش نامناسب خواند. دایی فصل گذشته با پرسپولیس در فولاد شهر با 3 گل از سد ابراهیم زاده و تیمش گذشت و باید دید امسال چه نتیجه ای کسب می کند.
* جمعه 16 دی
نفت تهران فجرسپاسی
بدون شک نفت تهران در نیم فصل نخست پدیده لیگ برتر بود. تیمی که پیش از آغاز فصل هنوز مشخص نبود که در چه شهری باید به میدان برود، با بازیکنان جوان خود توانست همپای تیم های چون استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در صدر جدول رقابت کند. شاگردان حسین فرکی باید در هفته هجدهم به مصاف تیم قعر جدولی فجرسپاسی بروند که با آمدن محمود یاوری تغییرات دوباره ای را در خود دید هر چند که هنوز از انتهای جدول جدا نشده است. باید دید شیرازی ها که پس از یک سال دوری از لیگ برتر به بالاترین رقابت فوتبال ایران بازگشته اند، در نیم فصل دوم برای حفظ جایگاه خود و نیفتادن به دسته پایین تر چه می کنند.
مس سرچشمه سایپای البرز
سرچشمه ای ها که زمان زیادی از نیم فصل نخست را در انتهای جدول به سر بردند با تصمیم اصغر شرفی در تعطیلی های لیگ، انقلابی در ترکیب خود به وجود آوردند. کنار گذاشتن 9 بازیکن و در آن سو جذب چند بازیکن خارجی به جای آنها مهم ترین اتفاقاتی بود که مس سرچشمه در 2 هفته گذشته تجربه کرد. شاید آنها از نخستین دقیقه بازی هایشان در نیم فصل دوم لیگ چیزی برای از دست دادن نداشته باشند و این همان موضوعی است که اصغر شرفی به خوبی آن را فهمیده و خطر تعویض 9 بازیکن خود را به امید تغییر جایگاه تیمش به جان خریده است. در مقابل سایپایی حضور دارد که در هفته های پایانی نیم فصل اول به یکباره خود را از جمع تیم های پایین جدول جدا کرد و حال با انگیزه بیشتری به رقابتش در لیگ ادامه دهد.
شاهین بوشهر فولاد خوزستان
داربی جنوبی ها در حالی روز جمعه برگزار می شود که شاگردان فیروز کریمی با صعود به فینال جام حذفی در وضعیت روحی روانی بهتری نسبت به ابتدای لیگ قرار دارند. هر چند تغییرات مدیریتی در این تیم همچنان ادامه دارد ، اما هواداران فوتبالی بوشهر در نیم فصل دوم چیزی جز موفقیت تیمشان نمی خواهند. فولاد خوزستان به گفته مجید جلالی 6 امتیاز از برنامه های ابتدای فصلش عقب است. اهوازی ها در فصل نقل و انتقالات به دنبال جاسم کرار بودند، اما وقتی رقم بالای او را برای قرارداد دریافت کردند، از جذب او منصرف شدند تا در نیم فصل دوم بدون جذب بازیکن جدید به میدان برود.
نفت آبادان داماش گیلان
هوداران پرشور آبادانی که به قول غلامحسین پیروانی خیلی کم تحمل هستند، چند دیداری است که آلبرتو کاستای پرتغالی را بالای سر تیمشان می بینند. البته نفت با حضور کاستا یک پیروزی شیرین مقابل استقلال در تهران به دست آورد و تا به اینجا هم با حضور در رتبه هشتم نسبت به خیلی از تیم های دیگر وضعیت بهتری دارد. رقیب این هفته نفت آبادان تیمی است که در عرض 18 هفته 3 مربی عوض کرده تا از این نظر رکوردار باشد. مهدی تارتار فعلا آخرین مربی است که هدایت داماش را در دست گرفته تا این تیم را به اهدافش در نیم فصل دوم برساند. البته زمزمه هایی مبنی بر فروش امتیاز این باشگاه شنیده می شود. ماندن محمد محمدی در گیلان و رفتن مهدی مهدوی کیا دیگر اتفاقات مهم داماش بودند.
صبای قم تراکتورسازی
جدالی حساس میان تیم هایی که در 17 هفته گذشته رتبه های سوم و چهارم جدول را بارها به یکدیگر تعارف کردند؛ عبدا... ویسی و شاگردان جوانش همانند نفت تهران چشم همه را مجذوب خود کرده بودند. قمی ها که راضی نشدند رضا عنایتی را به استقلال و تراکتورسازی بدهند، حالا باید مقابل شاگردان با انگیزه امیر قلعه نویی قرار بگیرند. تراکتورسازان وضعیتی تقریبا مشابه فصل قبل و زمانی که فراز کمالوند سرمربی تیمشان بود، دارند. در عین حال قلعه نویی معتقد است، تیمش خیلی جلوتر از برنامه های ابتدای فصل است.
استقلال سپاهان
تیم های اول و دوم جدول حساس ترین بازی هفته هجدهم را مقابل یکدیگر برگزار می کنند. آبی ها که همچنان بحث درباره رفتن مجیدی را پیرامون خود می بینند باید در نخستین دیدار خود در نیم فصل به مصاف جدی ترین رقیب خود برای قهرمانی تا به اینجای لیگ بروند. استقلال در نیم فصل نخست علاوه بر مجیدی، جاسم کرار و ولید علی را هم از دست داد و به جای آنها الونگ و ساموئل را به خدمت گرفتند. البته استقلال در این بازی آندرانیک تیموریان و کیانوش رحمتی 2 هافبک دفاعی اش را در اختیار ندارد و به نظر می رسد این بزرگترین مشکل پرویز مظلومی برای شروع نیم فصل دوم باشد. زردپوشان اصفهان اما با کرانچار روند خوبی داشته اند و در فاصله 6 امتیازی تیم صدرنشین آبی پوش امید دارند با گرفتن امتیازهای دیدار مستقیم با مهم ترین رقیبشان در ادامه فصل نیز خود را به صدر نزدیک تر کنند.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دوست داشتم پرسپولیسی بشوم، اما رضایت نامه ندادند؛ هادی شکوری: تا ریال آخرش را از استقلال می خواهم


عرب:هادی شکوری به همراه محمد محمدی از استقلال بابت پرداخت نشدن حقوق خود شکایت کرده اند. باشگاه استقلال که با مشکلات مالی فراوان رو به روست، به این مدافع و دروازه بان قول داده بود نهایت تا آخر این هفته پولشان را پرداخت کند، اما انگار اگر این بازیکنان دو ماه دیگر هم صبر کنند، خبری از پول نمی شود.
* قرار بود به پرسپولیس بروی، اما نتوانستی به خواسته ات برسی.
** بله، همین طور است. من می خواستم به پرسپولیس بروم؛ چون شاگرد دنیزلی بودم و خوب بود که دوباره با او کار کنم. اما قسمت نبود که با پرسپولیس قرارداد ببندم. به هرحال باید با تمام قوا در خدمت شاهین باشم.
* می گویند فیروز کریمی مانع حضور تو در پرسپولیس شده است؟
** بله، آقا فیروز یک روز من را در تمرین کنار کشید و گفت، دیگر حرف از جدایی نزن. به وجود تو نیاز داریم .
* حتماً منظورش فینال جام حذفی بوده؟
** بله، ما در فینال جام حذفی بازی بسیار حساسی با تیم استقلال داریم. به هرحال وجود من برای تیم شاهین هم نیاز است و در نهایت تصمیم گرفتم بمانم. قسمت این است که یک نیم فصل دیگر در خدمت شاهین باشم.
* بازی با استقلال قدری سخت می نماید. آن هم در شیراز!
** بله، شنیدم زمین شیراز خیلی خراب است. امیدوارم تا آن روز کیفیت زمین رو به راه بشود. هردو تیم باید بکش بکش راه بیندازند.
* تقابل با استقلال برای تو دشوار نیست؟
** من الان بازیکن شاهین هستم و فوتبال هم کاملاً حرفه ای شده است. مشکلی ندارم.
* انگار از تیم سابقت هم شکایت کردی درست است؟
** بله، چون همه اش امروز و فردا می کنند. مگر من چه قدر می توانم صبر کنم. 270 میلیون تومان طلب دارم. نصفش را هم بدهند خدا را شکر.
* واقعاً به نصفش راضی هستی؟
** وقتی پول ندارند، دیگر باید چه کار کنیم؟ هر روز امروز و فردا می کنند. اینکه نمی شود. باید زودتر تکلیف این همه بدهی را روشن کنند. تا قران آخر از پولم نمی گذرم.
* با فتح ا... زاده هم حرف زدی؟
** اصلاً جواب تلفن من را هم نمی دهد. اما من تا شب عید پولم را از آنها می گیرم. پول زن و بچه ام است...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بابل میزبان فینال رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد شد


پس از جلسه مسؤولان فدراسیون کشتی، بابل به عنوان میزبان فینال رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد انتخاب شد.
به گزارش فارس مقرر شد، فینال لیگ برتر کشتی آزاد روز 26 دی ماه به میزبانی شهر بابل در سالن سردار سجودی برگزار شود. مرحله نیمه نهایی این مسابقات صبح و فینال و رده بندی عصر این روز برگزار می شود.


* دلایل فدراسیون برای میزبانی بابل
پس از انتخاب بابل به عنوان میزبان فینال لیگ دلایل انتخاب میزبان از سوی فدراسیون به شرح زیر اعلام شد:
با توجه به درخواستهای هیأت کشتی و باشگاه های شرکت کننده، فدراسیون کشتی پیرامون محل برگزاری فینال کشتی آزاد لیگ برتر سال 90 مسائل را کاملاً مورد مطالعه قرار داده و با توجه به اینکه هیأت کشتی استان مازندران چهار تیم در مسابقات لیگ برتر سال جاری شرکت داده و همه ساله نیز حداقل یک تیم در فینال مسابقات از آن استان شرکت داشته و باشگاه فرهنگی ورزشی خونه به خونه بابل بسترهای رفاهی به منظور اسکان و پذیرایی تمامی میهمانان را فراهم نموده است، با توجه به علاقه وافر شهروندان مازندرانی به این ورزش اصیل، فینال مسابقات کشتی لیگ برتر سال 1390 در شهرستان بابل برگزار می شود.

 

کاوه: مسؤولان تیم ما از تصمیم فدراسیون ناراحت هستند
سرمربی تیم کشتی آزاد مؤسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار گفت: مسؤولان تیم ما به شدت از تصمیم فدراسیون کشتی مبنی بر دادن میزبانی فینال لیگ به بابل بدون نظرخواهی از تیمها، ناراحت هستند.محسن کاوه ادامه داد: چندین سال است که من در لیگ حضور دارم. وقتی می خواهند میزبان مسابقات فینال را انتخاب کنند، معمولاً جلسه می گذارند و به تیمها احترام گذاشته می شود، اما متأسفانه بدون اینکه از تیمها نظری بخواهند، میزبان را تعیین کردند. چنین کارهایی است که باعث می شود، تیمهایی که قصد دارند برای آینده در لیگ سرمایه گذاری کنند، پس از یک سال از تصمیم خود منصرف شوند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گوناگون


خسرو حیدری: نمی خواهم ریسک کنم
خسرو حیدری، مدافع راست استقلال برای دیدار با سپاهان وضعیت مبهمی دارد و بازی کردنش قطعی نیست. او دوست دارد در این دیدار به میدان برود ولی از این می ترسد که دوباره مصدوم شود. حیدری در مورد وضعیت فعلی اش به قانون می گوید: «راستش را بخواهید هنوز مشخص نیست که مقابل سپاهان بازی می کنم یا خیر و این موضوع فردا(امروز) مشخص می شود. من باید روز پنجشنبه(امروز) هم با تیم تمرین کنم تا ببینم شرایطم چگونه خواهد شد.»
حیدری در ادامه حرف هایش تأکید می کند: «من برای بازی کردن مقابل سپاهان انگیزه های زیادی دارم ولی نمی خواهم اتفاقی بیفتد که پشیمان شوم. دفعه قبل چنین شرایطی به وجود آمد که من مصدوم شدم و این باعث شد که هم خودم ضرر کنم و هم استقلال. من دیگر نمی خواهم ریسک کنم و اگر شرایط بازی را نداشته باشم مطمئناً بازی نخواهم کرد.»


حذف نام دایی از فهرست تیم منتخب ستارگان جهان
نام علی دایی از فهرست تیم منتخب جهان برای بازی دوستانه مقابل تیم ستارگان هند حذف شد.
به نقل از اوج نیوز، سایت تایمز هند خبر داد که نشست رسانه ای مربوط به این مسابقه در کلکته به انجام رسید و طی آن رود گولیت به عنوان سرمربی تیم منتخب جهان معرفی شد.در حالی که خبر رسیده بود دایی در تیم منتخب ستارگان به میدان می رود اما در فهرست ارائه شده از سوی مسؤولان برگزاری مسابقه نام او دیده نمی شود.
بر این اساس در تیم ستارگان جهان پله، رگی بلینکر، رونالدو ، مارسل دزایی، پائولو مالدینی، دنیلسون، پیئر فان هویدونک، آنگسکر بیرکمان، وینستون بوگارد، کریستین کارمبئو، رولند کپ، رونالد دی بوئر، مارسل اورلمانس و رنه هیگوییتا بازیکنان تیم منتخب ستارگان جهان را تشکیل می دهند. این مسابقه به مناسبت جشن 100 سالگی فوتبال هند روز 3 بهمن سال جاری در ورزشگاه 120 هزار نفری سالت لیک کلکته برگزار خواهد شد.


جلالی: می خواهیم جزو 6 تیم برتر باشیم
مجید جلالی می گوید هدف فولاد در پایان فصل، قرار گرفتن در میان 6 تیم بالای جدول است. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره آخرین شرایط تیمش در آستانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر اظهار کرد: ما در نیم فصل اول از نظر امتیازی به آن چیزی که می خواستیم دست نیافتیم و از جایگاه مان در نیم فصل اول راضی نبودیم. با این حال از نوع بازی کردن تیمم بسیار راضی ام و خوشحالم که فولاد به سطحی رسیده که می تواند چنین فوتبالی ارائه دهد. وی ادامه داد: هدف گذاری ما برای پایان فصل قرار گرفتن در جمع 6 تیم برتر جدول است و اعتقاد داریم که توانایی کافی برای رسیدن به این هدف را هم داریم. امیدواریم با شروع خوب مقابل شاهین به استقبال نیم فصل دوم برویم.


ثبت قرارداد الونگ با استقلال
الونگ الونگ که چندی است با استقلال تمرین می کند به طور رسمی تا پایان فصل جاری بازیکن این تیم شد. الونگ با حضور در هیأت فوتبال تهران قرارداد خود را با این تیم ثبت کرد.


مخالفت گیتی پسند با استعفای «شمس»
حسین شمس، مشاور فنی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان پس از اینکه مسؤولان فدراسیون فوتبال از اشتباهات داور داربی اصفهان عذرخواهی کردند و در پی مسائل و اختلافاتی که با کمیته فوتسال داشت، تصمیم گرفت دیگر پستی در باشگاه ها نداشته باشد و از سمت خود استعفا کرد.
شمس در توضیح این اقدام خود گفته بود که مسؤولان فدراسیون به علت اینکه من در گیتی پسند حضور دارم نمی خواهند این تیم قهرمان شود و چنین مسائلی را به وجود می آورند. پس از این اتفاقات هیأت مدیره باشگاه گیتی پسند تشکیل جلسه داد و در پایان با استعفای وی مخالفت کرد.


«سرلک» در تراکتورسازی
به نقل از سایت باشگاه تراکتور سازی سیامک سرلک بازیکن تیم داماش گیلان با حضور در باشگاه تراکتورسازی و عقد قرارداد به صورت رسمی به این تیم پیوست.سرلک سابقه حضور در تیم فولاد خوزستان را نیز داراست.این پنجمین بازیکنی است که تراکتورسازی در نیم فصل جذب کرده است.


شکایت محمدی و شکوری از استقلال
2 بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال از این باشگاه شکایت کردند. محمد محمدی و هادی شکوری دروازه بان و مدافع پیشین استقلال با حضور در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از باشگاه استقلال شکایت کردند.شکایت این2 بازیکن به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مالی شان بوده است.


اساسنامه فدراسیون فوتبال شنبه به فیفا می رود
رئیس سازمان لیگ حرفه ای گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال روز شنبه برای تأیید به فیفا ارسال می شود. عزیز محمدی در مورد اساسنامه جدید عنوان کرد: این اساسنامه قرار است روز شنبه به فیفا ارسال شود تا مورد تأیید قرار بگیرد. اگر تمام مواد اساسنامه جدید تأیید شد در این صورت مدارک نواب رئیسی که به صورت انفرادی در انتخابات ثبت نام کرده اند مسترد می شود اما اگر همه این اساسنامه به تأیید فیفا نرسید یا بند انتخابی بودن نواب رئیس تأیید نشود در آن صورت همه نفرات ثبت نامی می توانند در رأی گیری شرکت کنند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وزیر ورزش: با دادکان جلسه نداشته ام


وزیر ورزش تأکید کرد که جلسه ای با دادکان برای ریاست فدراسیون فوتبال نداشته است.
محمد عباسی در پاسخ به اینکه آیا برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به شخص خاصی رسیده اید، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال مجمع دارد و مجمع آن باید فرد را انتخاب کند. مباحثی که در این مورد مطرح می شود، مباحث بیرونی است و قاعده نیست.
عباسی با رد برخی اخبار منتشر مبنی بر برگزاری جلسه با دادکان برای ریاست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بنده له یا علیه کسی وارد نمی شوم و تأکید می کنم که با هیچ کس جلسه نداشته ام و مجمع باید انتخاب کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
غیبت یاوری در نشست خبری


سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی به دلیل نداشتن بلیت پرواز در نشست خبری قبل از دیدار با نفت تهران حاضر نشد. سید نادر جعفری مدیر رسانه ای تیم فجر سپاسی اظهار داشت: محمود یاوری با وجود علاقه مندی به حضور در نشست خبری نتوانست به این جلسه بیاید چرا که بلیت هواپیما برای این ساعت پیدا نکرد و به این ترتیب از همکاران و رسانه های گروهی عذرخواهی کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«حاجی» از روزهای دشوار «مظلومی» سخن می گوید


مدیرعامل باشگاه استقلال می گوید که سپاهان رقیب جدی استقلال است و در صورت پیروزی در مقابل این تیم در هفته نخست نیم فصل دوم کار استقلال ساده تر می شود. علی فتح ا... زاده در مورد بازی این تیم برابر سپاهان اولین هفته نیم فصل دوم لیگ برتر اظهار کرد: فعلا به جای استقلال کهکشانی، ته کشانی شده ایم. برای رویارویی با سپاهان بازیکنان زیادی را در اختیار نداریم و شرایطمان سخت است. مظلومی روزهای دشواری را طی می کند و امیدوارم با بضاعتی که داریم، بتوانیم بازی خیلی خوبی را انجام دهیم. اما سپاهان هم فکر نکند چون مصدومان زیادی داریم نمی توانیم کاری کنیم. ان شاءا... در این بازی پیروز می شویم و فاصله مان را با سپاهان که رقیب جدی مان است، زیاد می کنیم . به نظر من رقیب اصلی ما سپاهان است و اگر این سه امتیاز را بگیریم کار راحت تری را پیش رو داریم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مهاجم تکنیکی ایران، عصای دست «مارادونا »


محمدرضا خلعتبری به تیم فوتبال الوصل امارات پیوست. به نوشته سایت کوره باشگاه الغرافه با رفتن خلعتبری به تیم فوتبال الوصل امارات موافقت کرد و به این ترتیب مهاجم ریز نقش ایرانی تا پایان فصل در این تیم توپ خواهد زد. مهاجم پیشین ذوب آهن پس از کش و قوس های فراوان به الوصل امارات پیوست تااز این پس شاگرد مارادونا در این تیم باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کرانچار: استقلال مدعی تر از ما است


سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: استقلال روز جمعه مدعی تر از ماست چون 6 امتیاز بیشتر دارد. زلاتکو کرانچار درباره بازی روز جمعه با استقلال اظهار داشت: احمد جمشیدیان و یانوش را در اختیار نداریم اما سایر بازیکنان آماده هستند. طبیعتا در این بازی استقلال مدعی اول است چرا که 6 امتیاز بیشتر از ما دارد. آنها به فینال جام حذفی راه یافته اند و شرایط روحی خوبی دارند. سعی می کنیم این فاصله را کم کنیم و می خواهیم با امتیاز به اصفهان برگردیم.سرمربی سپاهان تصریح کرد: قهرمانی این دوره تا روز آخر ادامه خواهد داشت و ما سعی می کنیم تا روز آخر برای رسیدن به این مهم بجنگیم. کرانچار در خصوص جذب سزار مهاجم برزیلی گفت: او بازیکن فوق العاده ای است. قدرت حفظ توپ خوبی دارد و در محوطه 18 قدم نیز چارچوب را خوب می شناسد. سرمربی سپاهان در خصوص جلسه با رحیمی مدیر عامل تیم گفت: در خصوص آینده سپاهان صحبت کردیم. می خواهیم برای فصل بعد تیمی درست کنیم که از همان ابتدا مدعی باشد. هدف بعدی سپاهان این است که در لیگ قهرمانان آسیا تیم را بالا بیاوریم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تارتار: با انگیزه زیادی نیم فصل دوم را شروع می کنیم


سرمربی جدید تیم فوتبال داماش معتقد است که تیمش می تواند از نتیجه نگرفتن نفت آبادان در خانه کمال استفاده را ببرد و اولین پیروزی در نیم فصل دوم دست پیدا کند.مهدی تارتار در آستانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر اظهار کرد: بازیکنان ما برای بازی با نفت آبادان هیچ مشکلی ندارند. در تیم ما تنها محمد غلامی مصدوم و جهانگیر عسگری محروم هستند، اما بازیکنان جانشین آنها می توانند جای آنها را پر کنند.
سرمربی جدید تیم فوتبال داماش همچنین درباره اولین حریف تیمش در نیم فصل دوم خاطر نشان کرد: نفت آبادان در نیم فصل اول نتایج عجیبی کسب کرده است. این تیم یک بار در خانه چهار گل می خورد و یک بار در تهران استقلال را شکست می دهد. به هر حال این تیم بر خلاف سال های گذشته در خانه خود نتایج خوبی نگرفته است و ما سعی می کنیم این فرصت کمال استفاده را ببریم و 3 امتیاز این بازی را بگیریم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرکی: به رتبه فجر در جدول نگاه نمی کنیم


حسین فرکی معتقد است تیمش می تواند در نیم فصل دوم هم روند خوب خود را حفظ کند و در رتبه های بالای جدول باقی بماند. سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره آخرین شرایط تیمش در آستانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر اظهار کرد: روند خوبی داشته ایم و در تعطیلی ها هم تمرین های مناسبی برگزار کردیم و حالا برای آغاز نیم فصل دوم و دیدار با فجر سپاسی آماده هستیم. فجر تیمی است که با آمدن یاوری دچار تحول شده و ما کاری به رتبه این تیم در جدول نداریم و برای گرفتن 3 امتیاز به میدان می رویم. سرمربی نفت با اشاره به این که تیمش در ادامه لیگ هم می تواند به نتایج خوب خود ادامه دهد، گفت: برخلاف بعضی ها که می گویند تیم هایی مثل نفت نمی توانند تا پایان فصل روند خوب خود را حفظ کنند، من به این موضوع اعتقادی ندارم، هر چند که فوتبال همیشه نشان داده ممکن است هر اتفاقی در آن بیفتد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به محرومیت«سوارس» اعتراض نکردند اما...؛ جنگ لفظی لیورپول و اتحادیه بالا گرفت


اشکان کیهان
باشگاه لیورپول بعد ازمحرومیت هشت جلسه ای لوئیس سوارس، مهاجم اروگوئه ای این تیم از سوی اتحادیه فوتبال بریتانیا به دلیل توهین نژادپرستانه وی به پاتریس اورا، مدافع فرانسوی منچستریونایتد، تصمیم گرفت اعتراضی نسبت به این حکم نداشته باشد، ولی مسؤولان این تیم انتقادهای تندی از اتحادیه فوتبال انگلیس درمورد اعمال این محرومیت مطرح کردند. سوارس که در نبرد سه شنبه شب لیورپول برابر منچسترسیتی درورزشگاه اتحاد هم غیبت داشت، باید هشت جلسه محرومیت را پشت سربگذارد.
او درمورد این تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس مدعی شده که مرتکب کار اشتباهی نشده واین محرومیت را به صورت اجباری باید تحمل کند. مقامات آمریکایی باشگاه لیورپول دراظهاراتی نسبت به این تصمیم، چنین حکمی را بیش ازحد سنگین دانسته و اعلام کرده اند که اتحادیه فوتبال بریتانیا درمورد اتهام لوئیس سوارس نهایت سختگیری را نشان داده و چنین حکمی شهرت و اعتبار یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر لیگ برتر را بشدت خدشه دار کرده، چراکه با چنین جریمه ای، او تقریباً یک چهارم فصل فعلی لیگ را ازدست خواهد داد. خشم مسؤولان لیورپول بعد از شکست سنگین این تیم برابر منچسترسیتی درنبرد سه شنبه شب نسبت به این تصمیم بیشتر نمایان شد.
کنی دالگلیش، مربی سرخپوشان هم دراظهارات بعد از بازی خود نسبت به این مسأله موضع گیری نشان داد. برخلاف لحن تند بیانیه های باشگاه لیورپول، اتحادیه فوتبال انگلیس ازهرگونه پاسخ نسبت به این تیم خودداری کرده ومقامات نزدیک به اتحادیه فاش ساخته اند که تلاش این سازمان جلوگیری از هرگونه جنگ ودرگیری لفظی با لیورپولی هاست. روابط میان مقامات آنفیلد و اتحادیه فوتبال بریتانیا از روزی که او را بعد از تساوی 1-1 لیورپول ویونایتد درتاریخ 15 اکتبرگذشته، سوارس را به توهین نژادپرستانه متهم کرده، به پایین ترین سطح ممکن رسید. مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس از اظهارات وانتقادهای دالگلیش درجریان بازجویی های اتحادیه از سوارس برخلاف هشدار اتحادیه به هردوباشگاه درمورد عدم اظهارنظرعمومی دراین رابطه، به شدت عصبانی شده بودند. لیورپول همچنین اخیراً با واژه های تندی تصمیم اتحادیه مبنی بر محرومیت سنگین سوارس را تفسیرکرده بود. بیانیه های آتشین این باشگاه خطاب به اتحادیه فوتبال بریتانیا و زیرسؤال بردن اتهامات اورا یکی پس از دیگری منتشرکردند و سپس دالگلیش و بازیکنان این تیم درحرکتی نمادین به نشانه اعتراض به این تصمیم درزمان تمرین بازیکنان قبل از نبرد لیورپول برابر ویگان درلیگ برتر، تی شرتهایی با عکس لوئیس سوارس برتن کردند. آن اقدام سرخپوشان هم بشدت از سوی اتحادیه مورد سرزنش قرارگرفت، اما لیورپولی ها از جنگ پنهان علیه اتحادیه دست برنداشتند و دالگلیش درتوجیه این اقدامات از خبرنگاران پرسید که آیا تیمهای دیگر درصورتی که یکی از بازیکنان آنها به دردسر بیفتد به او کمک نمی کنند.
دالگلیش گفته بود:" اگرشما حقیقت را بدانید و بدانید که بازیکن شما درست می گوید، آیا از بازیکنتان حمایت نمی کنید. به نظرمن حمایت باشگاه از این بازیکن فوق العاده است" سوارس از سوی اتحادیه فوتبال بریتانیا متهم شده که درجریان بازی یونایتد و لیورپول 7 بار اورا را با عنوان "برده" خطاب کرده و باشگاه لیورپول هم ادعای اورا را غیرقابل استناد می داند. لیورپول دربیانیه ای مدعی شده که آقای اورا هم دربرخورد لفظی با سوارس از واژه های توهین آمیز استفاده کرده و اظهارات تندی علیه سوارس به زبان آورده است؛ ضمن اینکه هیچ شاهدی برای تایید ادعای او را وجود ندارد. تأثیر بدنامی سوارس درپی اعلام این حکم درجریان بازی سیتی و لیورپول هم به خوبی نمایان شد و هواداران میزبان بارها با شعارهای" بازیکن نژادپرست شما کجا رفته؟" لیورپولیها را تحقیرمی کردند. سوارس به احتمال فراوان به بازی برگشت دوتیم درتاریخ 11 فوریه در اولدترافورد خواهد رسید. محرومیت او روز 6 فوریه به اتمام می رسد و او می تواند در نبرد لیورپول برابر تاتنهام درآنفیلد به میدان رود؛ اگرچه او مدعی شده که برخلاف استفاده از واژه"برده" توهین نژادپرستانه به اورا نداشته است." من هرگز به او توهین نکردم. من هرگز با بازیکنان تیره پوست درهیچ تیمی مشکل نداشته ام. هرگز. به خاطرحرفهایی که طی هفته های اخیر درمورد من زده شده ، خیلی ناراحتم. همه این حرفها از واقعیت دورهستند. بیشتر به این خاطر که مرا به دلیل کاری که انجام نداده ام، جریمه کرده اند، ناراحتم. درکشور من، واژه "برده" خیلی زیاد مورد استفاده قرارمی گیرد واین واژه هیچ مفهوم نژادپرستانه ای درسرزمین ما ندارد، برای همین آنچه درمورد من گفته شده، واقعیت ندارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بازیهایی که سوارس از دست می دهد


سوارس بازی روز شش ژانویه برابر الدهام درجام حذفی، روز یازده ژانویه درکارلینگ کاپ برابر منچسترسیتی، روز چهارده ژانویه مقابل استوک درلیگ برتر، روز بیست ویک ژانویه برابر بولتون درلیگ برتر و 2 ژانویه دربازی برگشت کارلینگ کاپ برابر منچسترسیتی را از دست خواهد داد. او دوبازی دیگر را هم ازدست می دهد. اگرلیورپول برابر اولدهم درجام حذفی پیروز شود، او درراند چهارم این رقابتها در روزهای 28 و 29 ژانویه غایب خواهد بود و بازی برابر ولوز را هم روز 31 ژانویه درلیگ برترازدست می دهد و برای نبرد با تاتنهام در روز 6 فوریه آماده خواهد بود. اگراولدهم برابر سرخپوشان پیروز شود، سوارس روز 11 فوریه برابر منچستریونایتد دراولدترافورد به ترکیب لیورپول اضافه خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بکام به« پی اس جی» نمی رود؛ «آنچلوتی» مذاکرات را وتو کرد؟


کامیار فرازمند:موضوع انتقال دیوید بکام به پاری سن ژرمن منتفی شد. لئوناردو، مدیر برزیلی باشگاه پاریسی ضمن اعلام قطع مذاکرات برای جذب دیوید بکام اعلام کرد که هافبک انگلیسی به دلایل خانوادگی به پی اس جی منتقل نمی شود، چراکه آوردن همسر و فرزندانش به شهر پاریس کار ساده ای نخواهد بود.«من دیوید را می شناسم و او راتحسین می کنم. چه به عنوان یک بازیکن و چه به عنوان یک پدر. انتخاب ساده ای پیش رو نداشت.»
ویکتوریا آدامز و چهار فرزند او درحال حاضر درلس آنجلس زندگی می کنند. بکام چند هفته پیش با تیم لس آنجلس گلکسی درآخرین سال حضورش دراین تیم قهرمان رقابتهای ام ال اس شد. دراین شرایط احتمال اینکه او بار دیگر قراردادش را با تیم کالیفرنیایی تمدید کند، زیاد به نظرمی رسد. خبری که لئوناردو به اطلاع رسانه ها رساند، به قصه ای طولانی که ازهفته ها پیش درمورد پیوستن بکام به پی اس جی شروع شده بود، پایان داد. 21 دسامبر گذشته، نشریات اکیپ و لوپاریزین اعلام کرده بودند که بکام با قراردادی معادل دستمزد 800هزاریورو درماه که رکوردی عجیب برای باشگاه فرانسوی محسوب می شد، به پاری سن ژرمن منتقل می شود،اما جمعه گذشته بعدازاینکه بی بی سی فاش کرد که باشگاه لس آنجلس گلکسی قصد دارد قرارداد جدیدی به ستاره سابق یونایتد و رئال مادرید پیشنهاد دهد، احتمال حضور او درپاریس کمرنگ تر شد. غیبت بکام درقطر برخلاف دعوت مسؤولان برگزاری تورنمنت تنیس دوحه ازاو برای شرکت دراین مسابقات، سیگنالی منفی برای پاری سن ژرمن محسوب می شد، بخصوص که رئیس فدراسیون تنیس قطر ناصرالخلیفی، رئیس جدید باشگاه پاری سن ژرمن است. حالا که موضوع آمدن بکام به پاریس منتفی شده، باشگاه پاریسی به سوی دوستاره برزیلی میلان و رئال جلب شده و قصد دارد برای پاتو و کاکا به ترتیب 38 میلیون یورو و 5/23 میلیون یورو به تیمهای باشگاهی آنها پیشنهاد دهد.
پیوستن بکام به تیم پاریسی صرفاً می توانست یک اقدام تجاری با هدف بازاریابی باشد، ولی اصرارهای آنچلوتی برای دراختیارگرفتن بازیکنان سابقش درمیلان، سبب شده که تیم پاریسی 15/6میلیون یورو برای سرمایه گذاری روی این ستاره ها درماه ژانویه کنار بگذارد. نشستن آنچلوتی روی نیمکت پاریسی همه شرایط را تغییرداده و لئوناردو را مجبور کرد که با قاطعیت هرچه تمام درمورد نخریدن دیوید بکام از سوی این باشگاه خبردهد. درحالیکه این باشگاه قصد داشت برای جلب توجه عموم ستاره انگلیسی را دراختیار گیرد، حالا با ورود کارلتو باید برنامه های دیگری را دنبال کند. پاری سن ژرمن که این روزها برای اردوی زمستانی دردوبی به سرمی برد، روز چهارشنبه هم دیداری دوستانه برابر میلان برگزار کرد. این مسابقه می توانست فرصت مناسبی برای شروع مذاکرات دوطرف برای دراختیار گرفتن پاتو باشد. منابع نزدیک به تیم پاریسی اعلام کرده اند که 38 میلیون یورو برای خرید پاتو که با آلگری اختلاف نظرپیدا کرده، کنارگذاشته اند. لئوناردو درعین حال اعلام کرده که به هیچ وجه قصد صرفنظرکردن از کاکا را ندارد و 5/23 میلیون یورو هم برای تغییردادن نظرمورینیو درمورد نگه داشتن همه ستاره هایش در مادرید تا پایان فصل آماده کرده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رقابتهای تنیس دوحه در راه است؛ راکت سنگین تر؛ ترفند «آنتی جوکوویچ» نادال

دانیال صدقی:رافا نادال که در حال حاضر برای رقابتهای تنیس دوحه در قطر به سر می برد، فصل جدید رقابتهای تنیس را با راکت سنگین تری شروع کرده تا بلکه به ناکامیهای سال گذشته اش دراین ورزش پایان دهد. ستاره مایورکایی و نفر دوم رنکینگ تنیس جهان در این خصوص گفت:«درواقع باید راکت را تقریباً یک ماه یا حداقل سه هفته در دست می گرفتم و با آن تمرین می کردم. ولی فقط یک هفته با این راکت تمرین کردم. شاید این زمان کافی نباشد، ولی الان با همین شرایط تورنمنت قطر را ادامه می دهم» درفصل گذشته تنیس، رافا نادال هرگز نتوانست بر نواک جوکوویچ تنیسورشماره یک دنیا غلبه کند. او با تنیسور صربستانی در 6 فینال روبرو شده و هر 6 مسابقه را به او واگذار کرد.
گمان می کنم 8،7 ماه عالی بازی کردم، ولی فقط مقابل جوکوویچ شکست خوردم. اینکه به هرحال همیشه در فینالها حضور داشتم، خیلی مهم است. «نادال سال 2011 را با سه عنوان قهرمانی و پیروزی درجام دیویس در ماه دسامبر به پایان رساند. پس از یک استراحت کوتاه، مجدداً تمرینات را از سرگرفت ولی در این مدت از درد شانه رنج می برد. راکت سنگین تر ممکن است در این مقطع به یک معضل دیگر برای نادال تبدیل شود. بخصوص که او در دوحه باید امتیازهای لازم را برای سبقت گرفتن از جوکویچ جمع آوری کند.» از شروع فصل جدید خوشحالم.
اگرچه همیشه شروع فصل سخت است و من هم دوران آماده سازی خوبی نداشتم. انتخاب تغییر راکت ممکن است در درازمدت روی تکنیک او تأثیربگذارد، ولی به نادال اجازه بازگشت به سطح قبلی بازی او را بدهد. احساس می کنم کمی کنترل روی توپ را از دست داده ام. خیلی خوب فورهند نمی زنم، ولی گمان می کنم این تغییر در آینده به من کمک زیادی بکند. پس از فینال جام دیویس همه راکتها را در خانه آماده داشتم. پایان سال زمان خوبی برای تغییر راکت بود. در غیر این صورت کاری نمی توانستم انجام دهم. باید روی بازی ام سرمایه گذاری کنم و با این تغییرات، آینده و پیروزیهای دیگر را تضمین کنم.
اگرچه هرسرمایه گذاری می تواند به قیمت افت محسوس نادال تمام شود و تنیسور اهل مایورکا خیلی خوب این نکته را می داند: می دانم که درصد اشتباه هایم زیاد خواهند شد. خطر اصلی همین اغاز فصل است. ولی تا وقتی که ریسک نکنم، هیچ پیشرفتی در بازی من ایجاد نمی شود نادال و راجر فدرر در دور اول رقابتهای تنیس دوحه با برتری مقابل حریفان خود به دور بعدی راه یافتند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محسن خلیلی به مس کرمان پیوست


در روز پایانی نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر باشگاه مس کرمان 3 بازیکن جدید را به خدمت گرفت تا به نوعی جدایی 5، 6 بازیکن تیمش از جمله مجید خدابنده لو، محسن بیاتی نیا، کارلوس سالازار ، میلاد فخرالدینی و بیژن کوشکی را جبران کرده باشد.
محسن خلیلی که در فصل 87 86 به همراه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده بود و مشترکا با هادی اصغری عنوان آقای گل رقابت ها را هم به دست آورده بود، با عقد قراردادی 6 ماهه به مس کرمان پیوست. خلیلی که فصل گذشته در استیل آذین توپ می زد، نیم فصل نخست را بدون تیم سپری کرد. همچنین مقداد قباخلو که او هم سابقه حضور در پرسپولیس را دارد، با عقد قراردادی تا پایان فصل به عضویت مس کرمان در آمد. قباخلو در نیم فصل نخست در تیم شهرداری یاسوج توپ می زد. همچنین محمد کرمی مدافع تیم فوتبال دسته اولی گهر زاگرس دیگر بازیکنی بود که به جمع شاگردان بلاژویچ در نیم فصل دوم لیگ برتر اضافه شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
می خواستند با اسم من سکوها را آرام کنند؛ عابدزاده:هیچ وقت با پرسپولیس قهر نمی کنم


رضا خوشنویس
عابدزاده که از پیش بینی اش در مورد اخراج حمید استیلی و عدم همکاری با پرسپولیس راضی به نظر می رسید، همچنان علیه سیاسیون فوتبال صحبت می کند و البته یک راه حل عجیب هم برای این موضوع پیدا کرده است:«باید اینها را از فوتبال انداخت بیرون!»
* شایعه شده بود که می خواهی برای همیشه بروی و در دوبی بمانی!
** ما که هر کاری می کنیم یک حاشیه ای، حرفی، سخنی از توش درمی آید!من فقط چند روزی با خانواده ام رفتم مسافرت. رفتم دوبی تا یک آب و هوایی عوض کنم و برگردم.
* پس بحث اقامت یا بیزینس نبود؟
** نه آقا... ما همین جا هستیم. من این مملکت را دوست دارم. همین چند وقت پیش هم گفتند که عابدزاده رفته و می خواهد در آمریکا بماند، ولی دیدید که دوباره برگشتم ایران. این حرف ها دروغ است. من هر روز می روم مغازه و آنجا هستم!خیال تان راحت.
* حتما خبر داری که دنیزلی سرمربی پرسپولیس شد.
** بله... خبر دارم. مبارک شان باشد!
* همین؟
** ان شاءا... که موفق باشد. ان شاءا... که نتیجه بگیرد تا دل مردم شاد شود.
* مثل اینکه خیلی دوست نداری در این مورد صحبت کنی؟
** بحث صحبت کردن و صحبت نکردن نیست. حرفی ندارم که بزنم!مگر قرار است در مورد هر اتفاقی که می افتد من حرف بزنم و اظهار نظر کنم؟ اصلا چه اهمیتی دارد که من حرف بزنم!
* اما شما عابدزاده هستی و قطعا نظرت در مورد پرسپولیس و وضعیت این تیم مهم است.
** مهم نباشد بهتر است!
* با پرسپولیس قهری؟
** هیچ وقت... من هیچ وقت با پرسپولیس قهر نمی کنم. من پرسپولیس را دوست دارم و هواداران پرسپولیس همیشه و در هر شرایطی نسبت به من لطف داشته اند. تنها مساله این است که من تمایلی برای صحبت کردن ندارم. دوست ندارم راجع به هر چیزی اظهارنظر کنم. اینطوری راحت تر هستم.
* اما تا همین چند وقت پیش یک صحبت هایی شد که شما دوباره به پرسپولیس برگردی!
** همان بهتر که فقط صحبت کردند و من برنگشتم. حالا هواداران پرسپولیس می فهمند که چرا عابدزاده در آن شرایط پیشنهاد آقایان را قبول نکرد و برنگشت.
* پس از تصمیمی که در آن زمان گرفتی راضی هستی؟
** چرا نباشم. من کار درستی کردم. من در آن زمان یک تصمیمی گرفتم و حرف هایی زدم که شاید خیلی ها دلیلش را متوجه نشدند و می پرسیدند چرا عابدزاده به پرسپولیس برنگشت ولی حالا همه می فهمند که من در آن زمان چه کار درستی انجام دادم. اگر من در آن زمان می آمدم و مربی پرسپولیس می شدم، با رفتن استیلی و آمدن سرمربی خارجی، مرا هم مثل دستیارهای استیلی اخراج می کردند.
* پیش بینی این موضوع را کرده بودی؟
** اگر نکرده بودم که الان داستانم مثل داستان دستیارهای حمید استیلی می شد. من می دانستم که حمید استیلی اخراج می شود و به همین دلیل درست نبود که دستیار استیلی شوم. حسابش را بکنید اگر من آن پیشنهاد را قبول می کردم و یک دفعه سرمربی جدید می آمد و می گفت عابدزاده را نمی خواهم، چه اتفاقی می افتاد و چه کار باید می کردم.
* با این حساب کار درستی انجام دادی؟
** فکر آبرویم را کردم و گفتم وقتی برمی گردم که سرمربی خارجی تان را بیاورید و آن وقت مرا بخواهید. من فکر خیلی چیزهای دیگر را هم کرده بودم!
* فکر چه چیزهایی را؟
** فکر این را که بعضی ها می خواستند با استفاده از عابدزاده سکوها را آرام کنند!
* واقعا؟
** بله... در آن شرایط کسی به فکر من نبود. هرکسی به خودش فکر می کرد. در آن زمان گفتند که می خواهند از تجربیات عابدزاده استفاده کنند ولی این حرف ها نبود و آقایان دنبال این بودند تا از من به نفع خودشان استفاده کنند. متاسفانه فوتبال ما همین شده!همین چیزهاست که آدم را فراری می دهد.
* برنامه عادل فردوسی پور را در مورد دلالی و ناپاکی های فوتبال دیدی؟
** نه، ندیدم. فقط شنیدم که در مورد دلال ها و این چیزها صحبت کرده. شنیدم که یک اتفاق هایی افتاده!فوتبال ما همین است دیگر... گل و بلبل... ما هم فقط باید یک کناری بنشینیم و زمین خوردن این فوتبال را ببینیم. حسن برنامه 90 و سوژه اش این بود که حالا مردم می نشینند پای تلویزیون و می بینند که این فوتبال کثیف است. حالا می فهمند که چرا عابدزاده دور است و چرا تیم ندارد. آن روزهایی که فریاد می زدم یکسری ها فوتبال را نابود کرده اند، گوش کسی بدهکار این حرف ها نبود. فوتبال ما افتاده دست یکسری کسانی که هیچی از فوتبال نمی فهمند. یکسری می آیند توی این فوتبال تا فقط خودشان را سیر کنند و بروند.
* به نظرت باید با این موضوع چه کار کرد؟
** باید اینها را گرفت و از فوتبال پرت شان کرد بیرون!باید اینها را انداخت بیرون... باید کاری کرد که بروند و دیگر دور و بر فوتبال نیایند. تا روزی که اینها باشند وضعیت فوتبال همین است. تا وقتی که اینها باشند، بهتر است که ما نباشیم.
* مثل اینکه خیلی ناراحتی.
** ناراحت که هستم ولی بعضی وقت ها می نشینم اینها را نگاه می کنم و می خندم!از ناراحتی و از این وضعیتی که وجود دارد خنده ام می گیرد. همان بهتر که در مورد فوتبال حرفی نزنیم.
* راستی از امیر عابدزاده چه خبر؟
** امیر هم خوب است. فعلا که مسابقات آمریکا تعطیل شده. امیر هم چسبیده به درس. البته با تیم های لس آنجلس بلوز و یک تیم دسته اولی تمرین می کند تا روی فرم باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دعای علی حسینی برای سلیمی


وزنه بردار محروم دسته سنگین وزنه ایران ابراز امیدواری کرد، بهداد سلیمی در بازی های المپیک 2012 لندن به مدال طلا دست یابد.
سعید علی حسینی طبق اعلام فدراسیون بین المللی وزنه برداری تا سال 2021 قادر به حضور در میدان نخواهد بود و این در حالی است که حکم اولیه این فدراسیون، محرومیت مادام العمر برای وزنه بردار سنگین وزنه ایران بود.
علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص محرومیت خود اظهار داشت: وکلای من پیگیر پرونده هستند و امیدوارم که بتوانند مسؤولان فدراسیون جهانی را متقاعد کنند تا از میزان محرومیتم کاسته شود و دوباره بتوانم به میدان بازگردم. قاضی پرونده با توجه به مدارکی که از سوی وکلای ایرانی در اختیار وی قرار داده شده، در خصوص این محرومیت تصمیم گیری می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول تحصیل است، افزود: من هم اکنون در رشته کارشناسی تربیت بدنی به تحصیل مشغولم. تمرینات را رها کرده ام، اما گاهی اوقات در سالن بدنسازی حضور می یابم تا خیلی هم از ورزش دور نمانم. چه می شود کرد، زندگی همین است.
رکورددار دسته فوق سنگین جوانان جهان تصریح کرد: رکورد 206 کیلوگرم یکضرب و 245 کیلوگرم دوضرب در اختیار من است. با این حال می دانم هیچ رکوردی نیست که دست نخورده باقی بماند. وزنه برداران جوان آینده رکورد مرا بهبود می بخشند.
علی حسینی در خصوص بهداد سلیمی، وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی ایران، گفت: بهداد ورزشکار بزرگی است و در رقابتهای جهانی فرانسه هم موفق شد به مدال طلا دست پیدا کند. من دعا می کنم که او بتواند در المپیک لندن هم به مدال طلا برسد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
500 هزار تومان حقوق برای بوکسور المپیکی ایران


بوکسور المپیکی ایران از شرایط مالی اش انتقاد کرد و گفت: ماهیانه 500 هزار تومان حقوق می گیرم.
احسان روزبهانی، بوکسور وزن 81 کیلوگرم ایران در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: مهمترین دل نگرانی ام پس از المپیک لندن این است که چه کار می خواهم انجام دهم و زندگی ام را از چه راهی اداره کنم. اکنون که عضو تیم ملی هستم و تا این لحظه تنها سهمیه بوکس ایران برای المپیک را کسب کرده ام، ماهیانه 500 هزار تومان حقوق می گیرم، آن هم در شرایطی که اگر در اردو باشم، این پول را می دهند، در غیر این صورت باید هوا را به جای پول خرج کنم!
وی افزود: وقتی این جریان را به مسؤولان اطلاع می دهم، می گویند چهار سال پیش هم پیش از المپیک همین پول را به بوکسورها می دادیم، چرا انتقاد می کنی؟ آیا این درست است که حقوق ما را با چهار سال قبل مقایسه کنند.
بوکسور المپیکی ایران با اشاره به اینکه امسال در لیگ بوکس شرکت نخواهد کرد، گفت: قیمت قراردادها بسیار پایین بود، به همین دلیل پس از مذاکراتی که با چند مربی داشتم، تصمیم گرفتم امسال در لیگ نباشم و خود را ارزان نفروشم.
وی ادامه داد: متاسفانه بوکسورهای ما قیمت خود را پایین آورده اند و با قراردادهای پایین در لیگ شرکت کردند.
روزبهانی در پاسخ به این پرسش که آیا این حضور نداشتن در لیگ تأثیری روی عملکردش نمی گذارد؟ گفت: خیر. حتی فکر می کنم صددرصد برای من مفید واقع خواهد شد. اگر در لیگ شرکت می کردم، هر هفته یک مبارزه باید انجام می دادم که اکنون هم که در لیگ نیستم با نظر کادر فنی تیم ملی هر هفته یک مسابقه درون اردویی انجام می دهیم که آن کمبود را جبران می کند و مشکلی نیست.
وی در مورد انجام تمرینات بدنسازی با دکتر بهرامی نژاد افزود: تمریناتم به خوبی پیش می رود و در شرایط خوبی قرار دارم. این تمرینات به صورت تخصصی انجام می شود.
روزبهانی ادامه داد: استکی، مربی بدنساز تیم ملی است و باید تمام تیم را زیر نظر بگیرد، به همین دلیل شاید نمی توانست زیاد روی من وقت بگذارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لیگ برتر فوتسال؛ کورس گیتی و منصوری در خط 18


تیم های گیتی پسند و شهید منصوری در هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال برای قرار گرفتن در صدر جدول تلاش می کنند. هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال عصرامروز با برگزاری 3 دیدار آغاز می شود. در مهمترین دیدار هفته تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان میهمان راه ساری خواهد بود. اصفهانی ها که هفته گذشته و به علت یک تفاضل گل کمتر صدر جدول را از دست دادند، این هفته به دنبال پیروزی و بازگشت به صدر هستند.
در دیگر دیدار امروز فولادماهان میزبان حفاری اهواز است. ماهانی ها با اختلاف 6 امتیازی با صدر جدول در رده سوم قرار دارند و برای کاهش فاصله امتیازی خود به فکر پیروزی در این دیدار و لغزش حریفان هستند.
روز جمعه نیز 4 دیدار برگزار می شود که در یکی از این مسابقات تیم صدرنشین شهید منصوری قرچک میهمان شهرداری ساوه است. شاگردان رضا لک برای حفظ صدرنشینی در این دیدار به مصاف حریف خود خواهند رفت.
دیگر نماینده اصفهان یعنی فیروزصفه میزبان پرسپولیس خواهد بود. شاگردان محمود خوراکچی که در هفته اخیر با عذرخواهی مسؤولان فدراسیون به علت اشتباهات داوری در دیدار برابر گیتی پسند، مواجه شدند به مصاف پرسپولیسی می روند که سرمربی این تیم از به هدر رفتن موقعیت های تیمش نگران است. حیدریان هفته گذشته نیز از اینکه بازیکنانش تذکرات وی را در زمین پیاده نمی کنند عصبانی شده بود. خوراکچی نیز اقدام مسؤولان فدراسیون را آرامش بخش برای بازیکنان و کادر فنی تیم دانست.
برنامه کامل دیدارهای هفته هجدهم به این شرح است:
پنجشنبه، 15 دی ماه
فولادماهان اصفهان - حفاری اهواز راه ساری - گیتی پسند اصفهان
دبیری تبریز - لبنیات ارژن شیراز
جمعه، 16 دی ماه
میثاق تهران - فرش آرا مشهد فیروزصفه اصفهان - پیروزی تهران
شهرداری ساوه - شهید منصوری قرچک
گسترش فولاد تبریز - صبای قم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خدایی: به حضور غریبه ها در کشتی عادت کرده ایم


دارنده نشان برنز کشتی آزاد جهان گفت: خطیب، سوابق کاری و مدیریتی خوبی دارد، اما با کشتی بیگانه است، هر چند ما به حضور غریبه ها در این رشته عادت کرده ایم.
مجید خدایی در گفتگو با فارس افزود: تقریباً به حضور غریبه ها در کشتی عادت کرده ایم. امیدوارم روزی برسد که رشته های ورزشی ما به دست اهالی آن سپرده شود. نتایج نشان داده است، با ورود متخصصان ورزشی به رشته هایشان کار بهتر پیش می رود و نتایج خوبی حاصل شده است که نمونه آن هم حضور رضازاده در وزنه برداری است.
نفر پنجم المپیک آتن تصریح کرد: در کشتی هم کشتی گیرانی هستند که می توانند تعیین کننده باشند. خطیب هم سوابق کاری و مدیریتی خوبی دارد، اما در هر صورت گمان می کنم باید در هر حوزه تخصصی تر کار شود. کسی را نقد نمی کنم؛ چون هدف همه خدمت و کمک به جامعه است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برنامه های «ایبرا» برای آینده


مهاجم سوئدی میلان اعلام کرد، در آینده به مربیگری رو خواهد آورد.
به نقل از اسپورت بلادت، زلاتان ابراهیموویچ که چندی پیش اعلام کرده بود سه سال دیگر از فوتبال خداحافظی خواهد کرد، در یک اظهارنظر دیگر خبر از ورود به دنیای مربیگری داد.
ابراهیموویچ در این مورد گفت: ورود به دنیای مربیگری چیزی است که نمی توانم احتمال آن را رد کنم هرچند که پیش تر در مورد آن نظری نداشتم. خاطرم هست که هنریک لارسن در دوران بازی خود اعلام کرده بود، هیچ گاه مربی نخواهد شد، ولی او در هر حال اکنون مربی شده است. من نیز نمی دانم طی 2 یا 3 سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
زلاتان در مورد بازنشستگی نیز گفت: دوست دارم تا سه سال دیگر همچنان فوتبال بازی کنم. پس از آن باید شرایط را بسنجم تا برای ادامه تصمیم بگیرم. ممکن است هر اتفاقی بیفتد. تنها باید صبر کنیم و ببینیم چه می شود. دوست دارم مربی شوم که این موضوع مسؤولیت بزرگی برای من خواهد بود. تصور می کنم بازی فوتبال بسیار ساده تر است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال ؛ نبرد شاهین طبع و کوهیان در بندرامام


هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال ایران با دیدار حساس پتروشیمی بندر امام و ذوب آهن اصفهان از امروز آغاز می شود. پتروشیمی بندرامام که این روزها شرایط خوبی پیدا کرده در اندیشه انتقام شکستهای نیم فصل نخست است و حالا پس از دانشگاه آزاد از نایب قهرمان ایران پذیرایی می کند.
در دیگر دیدار حساس این هفته دانشگاه آزاد در دیداری خانگی برابر فولاد ماهان اصفهان به میدان خواهد رفت. ماهانی ها هفته گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و دوباره به تهران آمدند تا برابر شاگردان مهران حاتمی صف آرایی کنند. بازیکنان دانشگاه آزاد در این فصل ثابت کرده اند، در خانه به سادگی تسلیم نمی شوند که این مسأله می تواند کار شاگردان صادق زاده را دشوار کند.
مهرام، مدافع عنوان قهرمانی در این هفته باید داربی تهران را برابر پویا برگزار کند. مهرام در هفته های گذشته بیشتر از ترکیب جوانش استفاده می کند که عملکرد قابل قبولی نیز داشته و در دو مسابقه گذشته به پیروزیهای قاطعی رسیده و در این هفته به دنبال شانزدهمین برد پیاپی است.
دیدار دو تیم حفاری اهواز و لوله a.s شیراز نیز می تواند یکی از دیدارهای حساس این هفته لیگ برتر بسکتبال باشد؛ زیرا دو تیم برای رسیدن به جمع هشت تیم نخست لیگ به پیروزی نیاز دارند. در دیگر دیدارهای این هفته، جهش ترابر قم در خانه به مصاف صنایع پتروشیمی ماهشهر می رود و شهرداری گرگان میزبان همیاری شهرداری زنجان است.
* برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر:
پتروشیمی - ذوب آهن
دانشگاه آزاد - فولاد ماهان
مهرام - پویا
حفاری - لوله a.s
شهرداری گرگان - همیاری زنجان
جهش ترابر - صنایع ماهشهر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


کرار از شاهین بوشهر سر درآورد
منابع خبری از بوشهر می گویند بازیکن سابق استقلال شماره 9 شاهین را تا پایان فصل به تن خواهد کرد بسیاری از منابع خبری از پیوستن جاسم کرار، ستاره معترض استقلال به شاهین بوشهر تا پایان فصل خبر می دهند. اتفاقی که البته انجام آن چندان عجیب هم نیست. تیم بوشهری در سال ها گذشته هم با مبلغی سرسام آور عماد رضا را به خدمت گرفته بود و حالا بوشهری ها می گویند پیراهن شماره 9تیم شان را هم برای کرار آماده کرده اند.


پاسخ مسی ها به رویانیان
سخنگوی باشگاه مس کرمان گفت: با همه احترامی که برای باشگاه پرسپولیس و شخص رویانیان قائلیم اما بحث اخلاقیات و رعایت اصول حرفه ای در فوتبال به ما اجازه نمی دهد با انتقال پولادی به این تیم موافقت کنیم.
حسن واحدی در همین خصوص افزود: در چند روز اخیر پیشکسوتان محترم فوتبال استان کرمان و هواداران مس به طور حضوری و غیرحضوری و با ارسال پیام های مختلف خواهان برخورد اصولی باشگاه مس با موضوع انتقال پولادی شده اند.
سخنگوی باشگاه مس کرمان در همین خصوص خاطرنشان کرد: هرچند که پیش از صدور رأی کمیته انضباطی باشگاه مس کرمان در خصوص پولادی، معاوضه وی با اولادی می توانست صورت گیرد اما پس از صدور این رأی انتقالش به پرسپولیس منتفی شد.
عضو هیأت مدیره باشگاه مس کرمان در این خصوص تأکید کرد: متأسفانه ورود غیرحرفه ای مسؤولان برخی از باشگاه ها در چند روز اخیر به موضوع انتقال پولادی باعث شد که انرژی زیادی از ما و آنها صرف این موضوع شود، در حالی که این موضوع می توانست بهتر و حرفه ای تر مدیریت شود. بنابراین امیدواریم درآینده کمتر شاهد این گونه موارد باشیم.


بیک زاده: از استقلال شکایت می کنم
هافبک تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد اگر تا پایان سال باشگاه استقلال مطالباتش را پرداخت نکند، برخلاف میل باطنی خود از این باشگاه شکایت خواهد کرد. هاشم بیک زاده در مورد مطالباتش از باشگاه استقلال ضمن بیان این مطلب گفت: از بابت 2 سالی که برای استقلال بازی کردم، 90 میلیون از این باشگاه طلبکارم اما بعد از گذشت 2 سال و با رفت و آمدهای زیادی که به باشگاه داشتم، هنوز نتوانسته ام مطالباتم را دریافت کنم.


پورغلامی: فقط شکست پرسپولیس را می خواهیم
سرمربی تیم فوتبال ملوان با یادآوری اینکه مشکلات مالی اجازه نداد در تعطیلات نیم فصل اردویی را برگزار کنند، گفت: می خواهیم شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشیم بنابراین فقط به دنبال شکست پرسپولیس هستیم.
فرهاد پورغلامی در خصوص دیدار تیم های ملوان بندرانزلی و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اینکه در 4 هفته پایانی نیم فصل اول نتایج رضایت بخشی نگرفته ایم می خواهیم شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشیم.
وی پرسپولیس را تیمی قابل احترام خواند و اظهار داشت: 3 امتیاز دیدار با پرسپولیس اهمیت زیادی برای ما دارد و به همین دلیل در زمین خود فقط به دنبال شکست این تیم هستیم. ما در این بازی تنها روی تیم خود و نقاط ضعف و قوت تیم حریف تمرکز می کنیم و به تغییر و تحولاتی که در کادر فنی پرسپولیس رخ داده است، کاری نداریم.
سرمربی تیم فوتبال ملوان در خصوص آخرین وضعیت مصدومان و محرومان این تیم پیش از بازی با پرسپولیس گفت: علی جراح کار تا 7 ماه به دلیل مصدومیت نمی تواند ملوان را همراهی کند. علاوه بر جراح کار 3 بازیکن تأثیرگذار خود به نام های هادی عزیزی، رامین خسروی و محمد رستمی را نیز به دلیل مصدومیت در بازی با پرسپولیس به همراه نخواهیم داشت.


4 بازیکن جدید مس سرچشمه
سخنگوی باشگاه مس سرچشمه از جذب 4 بازیکن جدید خبر داد. علی رمضانی گفت: روح ا... بیگدلی مهاجم سابق مس کرمان و استقلال اهواز، مجید باجلان هافبک راه آهن، امیر رفعتی مهاجم تیم گل گهر سیرجان و علی ابراهیمی مدافع زیر 23 سال را جذب و با آنها قرار داد امضا کردیم. وی ادامه داد: پیش از این نیز 3 بازیکن خارجی و محمد منصوری از سایپا را گرفته بودیم و با جذب این 4 بازیکن در نیم فصل مس سرچشمه 8 بازیکن جذب کرده است.


معرفی داوران هفته هجدهم لیگ برتر
فغانی و مظفری زاده دیدارهای تیم های پرسپولیس و استقلال را قضاوت می کنند. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،اسامی داورانی که در هفته هجدهم لیگ برتر قضاوت می کنند به این شرح است:
ملوان بندرانزلی - پرسپولیس
علیرضا فغانی - محمدرضا ابوالفضلی - علی میرزابیگی
شهرداری تبریز - مس کرمان
یدا... جهانبازی -سعید زارع - مهدی الوندی
ذوب آهن - راه آهن
سعید بخشی زاده - بهرام کیانی - سخاوت سلیمان نژاد
نفت تهران - فجر شهید سپاسی
البرز حاجی پور - رضا سخندان - سجاد طوری
نفت آبادان - داماش گیلان
سیدمهدی سیدعلی- رسول فروغی- غلام آموزگار
شاهین بوشهر - فولاد خوزستان
غلامرضا جباری - محمدرضا منصوری- حسن یوسفی
مس سرچشمه - سایپا
جمشید محمدی - بابک داوری - حمید غمزه
استقلال - سپاهان
سعید مظفری زاده - علیرضا کهوری - مسعود فرح نیا
صبای قم - تراکتورسازی تبریز
محمود رفیعی - سعید علی نژادیان - محمدرضا غنو


پلی آف لیگ قهرمانان آسیا؛ داوران ژاپنی برای بازی استقلال و ذوب آهن
کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی داوران دیدار استقلال و ذوب آهن در مرحله اول پلی آف منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا 2012 را اعلام کرد. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسامی داوران دیدار استقلال و ذوب آهن که در تاریخ 21 یا 22 بهمن 90 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود به این شرح است:
ناظر بازی: کمل توکابایف از قرقیزستان ، ناظر داوری: محمد باسل الهجار از سوریه ، داور: مینورو توجو از ژاپن ، کمک داور اول: کازوشیرو میاجیما از ژاپن ، کمک داور دوم: هیدیاکی نیشیو از ژاپن ، داور چهارم: یودا یاماموتو از ژاپن
برنده این دیدار برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا باید در بازی بعدی از سد الاتفاق عربستان بگذرد.


جلال حسینی به بازی استقلال می رسد
درحالی که پیش از این گفته می شد سید جلال حسینی به دلیل جراحی دست و آتلی که دارد نمی تواند مقابل استقلال به میدان برود، وی با رفع مصدومیت دست می تواند سپاهان را مقابل استقلال همراهی کند اما یانوش دیگر بازیکن مصدوم سپاهان با گرفتگی عضلات روبرو است و به این بازی نمی رسد.


میثاقیان: اعصابم خراب است!
سرمربی تیم فوتبال دسته اولی آلومینیوم هرمزگان گفت: شرایط سختی داریم و اعصابم خراب است. اکبر میثاقیان در خصوص حاضر نشدن بازیکنان آلومینیوم هرمزگان در تمرینات گفت: بازیکنان اعلام کرده اند به علت عدم پرداخت مطالباتشان در تمرینات حاضر نمی شوند. من هم اعصابم خراب است! در این 5، 6 ماه بارها با بازیکنان صحبت کردم که به تمرین بازگردند.
وی ادامه داد: تیم بسیار خوبی داریم. اگر مشکلات مالی گریبان گیر ما نمی شد در این فصل همه بازی ها را می بردیم و هم اکنون 39 امتیاز می داشتیم. شرایط سختی در تیم وجود دارد و فکر کنم سخت ترین دوران مربیگری خود را تجربه می کنم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


آلگری: نگران یوونتوس نیستیم
باشگاه میلان مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایتالیا، هم امتیاز با یوونتوس در صدر جدول سری آ ایتالیا قرار گرفته است. ماسیمیلیانو آلگری در این زمینه گفت: یوونتوس در این فصل بسیار عالی کار کرده و در حال حاضر هم امتیاز با تیم ما است. آن ها تنها تیم بدون باخت در بازی های فصل جاری هستند ولی ما نیز به قدرت میلان ایمان داریم و برای دفاع از قهرمانی در این فصل به میدان خواهیم رفت. به هیچ وجه نگران بازی خوب آن ها نیستیم.
وی ادامه داد: ما در 5 بازی ابتدایی این فصل تنها 5 امتیاز به دست آوردیم. اگر آن امتیازها را به راحتی از دست نمی دادیم، اکنون با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار داشتیم. البته در ادامه فصل باید بهتر کار کرده و فاصله مان را با آن ها افزایش دهیم. نباید فراموش کنید که ما طی نیم فصل نخست بازیکنان آسیب دیده زیادی داشتیم. بازگشت آن ها نیز کمک زیادی به ما در راستای تکرار قهرمانی در این فصل خواهد کرد.


رئال مادرید به سختی از سد مالاگا گذشت
دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری سه شنبه شب با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که در مهمترین بازی رئال مادرید با نتیجه 3 بر 2 از سد مالاگا گذشت.
در این دیدار که در ورزشگاه "سانتیاگوبرنابئو" برگزار شد ابتدا مالاگا با گل های سرخیو سانچز (10) و مارتین دمیکلیس (29) دو بر صفر از میزبان نامدار خود پیش افتاد اما در نیمه دوم سامی خدیرا (68)، گونزالو هیگواین (70) و کریم بنزما (78) سه بار دروازه شاگردان "پیگرینی" را باز کردند تا بازی با برتری 3 بر 2 رئال مادرید به پایان برسد.
در دیگر دیدارها آلباسته در زمین خود مقابل آتلتیک بیلبائو به تساوی بدون گل رسید، آلکورون با نتیجه 2 بر یک از سد لوانته گذشت و میراندس با نتیجه 2 بر صفر راسینگ سانتاندر را از پیش رو برداشت.


لو: بارسلونا شباهتی به آلمان ندارد
یواخیم لو، مربی آلمان گفته تیم ملی این کشور هیچ شباهتی نسبت به بارسلونا ندارد و دو تیم از سبک های متفاوتی بهره می برند. لو به این اشاره کرده که کاتالان ها بیش از هرچیزی به حفظ توپ می اندیشند، در حالی که آلمان می خواهد هرچه سریع تر با ضدحملات سریع به گل برسد.
او در گفتگو باDAPD می گوید: «ما ترکیبی خوب از پاس کاری و دویدن، گرفتن توپ از حریفان و ضدحملات سریع ایجاد کرده ایم. ما مانند بارسلونا نیستیم که توپ را برای مدتی بسیار طولانی در اختیار داشته باشیم. من به تیمم می گویم وقتی صاحب توپ می شویم باید ببینم که 8ثانیه بعد توپ درون دروازه حریف است. این فلسفه من است.»
مربی آلمان سپس درباره ارزش روانشناسی در فوتبال صحبت کرد: «اسپانیایی ها با بازی درگیرانه و چالش های قدرتمندانه پیروز نمی شوند. آنها از نظر ذهنی بسیار سریع هستند. این مساله ای مهم در پیشرفت تمامی بازیکنان فوتبال است. همه دیگر باید سریع تر فکر کنند. اگر بازیکنی تکنیک خوبی داشته باشد و سرعت ابتدایی او هم قابل قبول باشد، اما کند فکر کند، از ارزش او برای تیم کاسته می شود.»


«گوتزه» تا یک سال دیگر در دورتموند
مدیر ورزشی بورسیادورتموند اطمینان خاطر داد، ستاره جوان تیمش حداقل یک سال دیگر پیراهن زرد را به تن خواهد کرد.میشاییل سورک در چند روز گذشته مصاحبه های زیادی انجام داده که نیمی از پرسشهای مطرح شده در مورد آخرین وضعیت ماریو گوتزه و احتمال جدایی اش از تیم مدافع عنوان قهرمانی لیگ بوده است.وی گفت: نه در ژانویه و نه تابستان آینده گوتزه دورتموند را ترک نخواهد کرد. او به قراردادی که با ما دارد، متعهد باقی خواهد ماند. البته اگر فردا تیمی پیدا شود که با یک میلیارد خواهان او شود، بدیهی است که هم او و هم ما در این باره تأمل خواهیم کرد.


«آنری» مقابل لیدز پا به توپ می شود
بازیکن 34 ساله و موقت آرسنال در جدال جام حذفی با لیدزیونایتد دومین دوره حضورش را برای توپچی ها جشن خواهد گرفت.به نقل از دیلی استار، پس از آنکه تیری آنری بازیکن تحت قرارداد تیم رد بولز آمریکا موافقت کرد، در فرصت تعطیلی زمستانی سه ماهه لیگ ایالات متحده برای مدت دو ماه بازیکن آرسنال شود، رسانه ها خبر می دهند، او در بازی 9 ژانویه (دوشنبه 19 دی ماه) در اختیار آرسن ونگر برای انجام بازی برای توپچی ها خواهد بود.
در این روز آرسنال با لیدز یونایتد در دور سوم جام حذفی انگلیس بازی می کند و گلزن سالهای 1999 تا 2007 توپچی ها می تواند در دومین سری از حضورش در این تیم لندنی یاری رسان ونگر باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش کوتاه


داکار، کشته های پیاپی، گرما و تصادفها؛گ باران انتقاد به رالی شکنجه


* دلارام عظیمی
سوانح مرگبار راننده ها و تماشاگران، حیواناتی که به خاطر رالی داکار به قربانیان بی گناه تبدیل شده و گرمای وحشتناک و کشنده 40 درجه، راننده هایی که درهر مسابقه 5 کیلو وزن خود را از دست می دهند و فضایی کاملا عجیب در سیستم سازماندهی رقابتها، سبب شده که مسابقات داکار2012 به بدترین شکل ممکن و با بیشترین انتقادها شروع شوند. درهمان روزنخست در بوئنوس آیرس، خورخه مارتینس بوئرو موتورسوار آرژانتینی جانش را از دست داد و دو تماشاگر این رقابتها هم بر اثر سقوط هواپیمای توریستی که با آن مسابقه را دنبال می کردند، کشته شدند.
روز دوشنبه دومین مرحله بین سانتا روسا و سان رافائل خطرناکتر برگزار شد. ماریو لورنستی موتورسوار آرژانتینی مجبورشد، پس از اینکه کامیونی که در مسابقه شرکت داشت، موتور او را زیرگرفت و از دور مسابقه کناره گیری کند. همزمان با این حادثه، برونو داکوستا فرانسوی با یک گاو در وسط جاده برخورد کرد و راهی بیمارستان شد ولی ازخطرمرگ رهایی یافت. موتور او پس از این حادثه آتش گرفت و راننده هم مجبور به ترک رقابتها شد. گاو بیچاره هم درهمان لحظه برخورد کشته شد. پس از این گاو، نوبت یک اسب بود که سرخیو سردرا آرژانتینی آن را درمرحله دوم داکار امسال زیر کرد و راهی بیمارستان شد.
این راننده درشهر سن رافائل بستری شده و آسیب زیادی به وی وارد شده است. با اینکه مسؤولان برگزاری رقابتها هنوز در مورد افرادی که از دور مسابقات کناره گیری کرده اند، بیانیه مشخصی صادر نکرده، ولی با اولین بررسی ها مشخص می شود، بیش از 30 راننده از 470 نفری که روز نخست رالی را شروع کرده اند، از دورمسابقه کنار رفته اند.
گرما یکی دیگر از دشمنان بزرگ راننده ها در داکار امسال است. درجه حرارت بالای 40 درجه روز دوشنبه، بین سن رافائل و سن خوان خیلی از راننده ها را از حال برد. طبق نظر پزشکان سازمان برگزاری رقابتها، در یک دور مسابقه رالی داکار هر راننده می تواند بین 4 تا 5 کیلو وزن در اثر گرمای زیاد وتعرق فراوان ازدست بدهد.سباستین کوئه فرانسوی هم که در جریان این مسابقات گرما زده شده بود، شرایط بهتری پیدا کرده، ولی هنوز در بیمارستان شهر سن رافائل چند روزی می ماند.
او در شرایطی بحرانی به بیمارستان رسید. گرمای فراوان، او را به کما برده و بدنش آب زیادی از دست داده بود. ولی به تدریج به هوش آمد. او را در استان مندوسا در حالی که از هوش رفته بود، روی زمین پیدا کرده بودند. ظاهراً پیش از اینکه کنترل موتورش را از دست بدهد، نتواسنته سیگنال خطر را به مسؤولان ارسال کند و مدتی طولانی زیرآفتاب به صورت بیهوش مانده است.
به همین علت نحوه سازماندهی این رقابتها که در آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی برگزار می شوند به شدت زیر سؤال قرارگرفته اند. اگرچه هرساله به رغم این انتقادها و کشته های فراوان، رالی مرگ همچنان به حیات خود ادامه می دهد و به عنوان پرطرفدارترین ومهیج ترین رقابتهای رالی جهان شناخته می شود.


کونته: امیدوارم «بوریلو» مانند «پیرلو» کار کند
سرمربی یوونتوس امیدوار است مهاجم جدید تیمش مانند آندره پیرلو در این تیم عالی کار کند.
به نقل از توتو اسپورت، مارکو بوریلو مهاجم پیشین میلان طی قراردادی قرضی تا پایان فصل به یوونتوس منتقل شده است.
آنتونیو کونته در این مورد گفت: همه ما امیدواریم که بوریلو نیز مانند پیرلو در ترکیب یووه عالی بازی کند. ما تیم خوبی داریم. با اضافه شدن مارکو به تیم بدون شک بسیار بهتر خواهیم شد. بوریلو را به بازیکنانی مانند الساندرو دل پیرو، الساندرو ماتری، میرکو ووچینیچ و فابیو کوالیارلا در خط حمله اضافه کردیم تا تیم ما از قدرت تهاجمی بالایی بهره مند شود.
کونته ادامه داد: نمی دانم چرا مردم در مورد تعداد زیاد مهاجمان در ترکیب یوونتوس حرف می زنند. بینکونری باید تعداد زیادی بازیکنان بسیار خوب داشته باشد و بازیکنان حاضر در تیم نیز نباید از رقابت بترسند.


ماگات با "ویرهینا" پرتغالی قرارداد بست
تیم فوتبال ولفسبورگ آلمان چهارمین خرید فصل زمستانی خود را نیز انجام داد.
به نقل از روزنامه دی ولت، فلیکس ماگات پس از آنکه ستارگانی از مقدونیه و صربستان را به کار گمارد، روز گذشته با "ویرهینا" ستاره پرتغالی تیم پائولک سالونیکی قراردادی 5/3 ساله منعقد کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال


سرمربی تیم ملی تکواندو: برنامه های خود را برای باکو تغییر داده بودیم
سرمربی تیم ملی تکواندو ایران پس از مخالفت شورای برون مرزی با اعزام این تیم به جمهوری آذربایجان، گفت: برای حضور در اردوی تمرینی باکو، برنامه های خود را تغییر داده بودیم.
'فریبرز عسکری' ادامه داد: فدراسیون تکواندوی جمهوری آذربایجان درخواست برگزاری اردوی مشترک با ایران را داده بود و حضور در باکو هیچگونه بار مالی برای فدراسیون تکواندو و همچنین کمیته ملی المپیک کشورمان نداشت، چون تمامی هزینه ها از سوی میزبان پرداخت می شد اما نمی دانم به چه دلیل با برپایی تمرینات در شهر باکو مخالفت شد.
وی اضافه کرد: امیدوارم برنامه های آماده سازی که به مسؤولان ورزش کشور ارایه کرده ایم، عملی شود تا به بهترین شرایط بدنی دست یابیم.
عسکری در خصوص غیبت 'یوسف کرمی' و 'محمد باقری معتمد' در اردوی تیم ملی گفت: کرمی و باقری معتمد دارای مصدومیت بوده و قرار است پس از سپری کردن مراحل درمانی، به تمرینات ملحق شوند و از این بابت جای نگرانی نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کرمی و باقری معتمد به دلیل کسب سهمیه بازی های المپیک لندن، انگیزه برای حضور در تمرینات ندارند، گفت: بارها به این دو اعلام کرده ام که سهمیه برای ایران است و نفرات برای اعزام شدن به بازی های المپیک باید تلاش کنند و مطمئن باشید خود آنان به خوبی این مساله را می دانند.سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: چنانچه تا زمان اعزام به بازی های المپیک نیاز به برگزاری رقابت های انتخابی باشد، بین هفت نفر حاضر در اردو، مسابقه برگزار می کنیم و در غیر این صورت دو ورزشکاری که از همه آماده تر باشند را عازم بازی های المپیک می کنیم.


علی معلومات: غیبتم موجه است
ملی پوش وزن 73 کیلوگرم ایران، غیبت در اردوهای تیم ملی را موجه و دلیل آن را دیدن خانواده عنوان کرد.
علی معلومات اظهار کرد: با توجه به این که مدت ها در اردوهای پیوسته تیم ملی و همچنین مسابقات لیگ بودم، خسته شده بودم و نیاز به استراحت داشتم. بنابراین از مسعود حاجی آخوندزاده، مربی تیم ملی مرخصی گرفتم و اکنون هم در شهرستان خودم طبق برنامه تمرینی کادر فنی تمرین می کنم.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما به خاطر شرایط فعلی جودو اردوها را ترک کردید؟ افزود: خیر باز هم می گویم مرخصی گرفته ام و در شهرستان تمرین می کنم. مشکل خاصی هم وجود ندارد.
ملی پوش وزن 73 کیلوگرم جودو ایران در پاسخ به این سوال که چه زمانی به اردوهای تیم ملی اضافه خواهد شد، گفت: شنبه در اردوها خواهم بود.


آغاز مسابقات لیگ برتر بوکس از جمعه
پنجمین دوره رقابت های بوکس لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور 6 تیم پیوند ساپکوی رباط کریم، اتحاد سیستان و بلوچستان و جهان فولاد غرب کرمانشاه در گروه یک و تیم های ایران خودروی تهران، شهرداری زنجان و نیمای نور در گروه دوم از روز جمعه با برگزاری دیدار تیم های پیوند ساپکو و اتحاد آغاز خواهد شد.
- برنامه کامل دور رفت این رقابت ها:
جمعه - 16/10/90 پیوند ساپکوی رباط کریم - اتحاد سیستان و بلوچستان
جمعه - 23/10/90 ایران خودروی تهران - شهرداری زنجان
جمعه - 30/10/90 جهان فولاد غرب کرمانشاه - پیوند ساپکوی رباط کریم
جمعه - 7/11/90 نیمای نور - ایران خودروی تهران
جمعه - 14/11/90 اتحاد سیستان و بلوچستان - جهان فولاد غرب کرمانشاه
جمعه - 21/11/90 شهرداری زنجان - نیمای نور


دور برگشت لیگ برتر تکواندو از فردا شروع می شود
دور برگشت رقابت های تکواندوی لیگ برتر باشگاه های کشور روز جمعه هفته جاری با برگزاری هشت دیدار در زنجان آغاز خواهد شد.
این رقابت ها در حالی به میزبانی زنجان آغاز می شود که دانشگاه آزاد به عنوان قهرمان نیم فصل اول مسابقات در تنها بازی خود مقابل جوانه، محمد باقری معتمد و یوسف کرمی را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد.
روز جمعه همچنین شهرداری بندرعباس، تیم شگفتی ساز دور رفت که تا مکان دوم جدول خود را بالا کشیده ابتدا با قوامین و سپس با جوانه پیکار خواهد کرد و گاز فجرجم نیز در تک بازی خود با میزبان این هفته یعنی راه و ترابری زنجان پیکار می کند.
- برنامه کامل بازی ها:
جمعه - 16/10/90
هفته اول:
* جوانه - دانشگاه آزاد
* قوامین ناجا - شهرداری بندرعباس
* مناطق نفت خیز جنوب - راه و ترابری زنجان
* شرکت ملی حفاری ایران - مس کرمان
هفته دوم:
* قوامین ناجا - مس کرمان
* گاز فجرجم - راه و ترابری زنجان
* شرکت ملی حفاری ایران - مناطق نفت خیز جنوب
* شهرداری بندرعباس - جوانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.