قدس آنلاین یزد - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : با همکاری دادستان عمومی و انقلاب مهریز ، یک کارچاق کن که با ادعای اعتبار و نفوذ نزد مراجع قضایی ، بیش از ده میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

کارچاق کنی که میلیاردی  کلاهبرداری کرده بود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، غلامعلی دهشیری با بیان این خبر اظهار داشت : این متهم که کارمند بازنشسته یکی از نهاد های برخورد کننده با جرائم است  ، به لحاظ موقعیت و برخورداری از اطلاعات شغل قبلی و با کمک اشخاص بیرون از سازمان که با وی همکاری داشته اند ، سوژه های دارای پرونده های سنگین مواد مخدر را شناسایی و بعد با ادعای نفوذ و تغییر در روند رسیدگی به پرونده از خانواده های افراد دارای پرونده ، مبالغی را اخذ می کرده است .

وی افزود: این متهم در هر مورد و به دفعات به بهانه های واهی مبالغی را بین 200میلیون ریال تا 5 میلیارد ریال به طرق مختلف اخذ کرده است.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: البته این متهم مدعی است در سیر کلاهبرداری خود با یک قاضی اخراجی از دستگاه قضایی و یک وکیل نیز در ارتباط بوده و مبالغی را نیز به آنان داده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به روند رسیدگی به پرونده های مرتبط با مواد مخدر و قوانین واضح و مشخص آن ، ابراز داشت : برخی از افراد ساده لوح به گمان اینکه افرادی می توانند تغییری در حکم پروند نمایند و یا اِعمال نفوذ به ناحق داشته باشند ، اسیر دست افراد سودجو و فرصت طلب می گردند و در پاره ای از موارد مبالغ بسیار گزافی را نیز از این طریق سرکیسه می گردند.

وی یادآور شد : پرونده مواد مخدر پس از انجام تحقیقات اولیه در دادسرا با صدور کیفر خواست توسط دادستان حوزه مربوطه به یکی از شعب دادگاه انقلاب جهت ادامه رسیدگی و صدور حکم ارسال می گردد و پس از صدور حکم در محاکم دادگاه انقلاب حکم قطعی است و در موارد احکام سنگین به دیوان عالی کشور و دادستانی کل ارسال و استیذان اجرای حکم صادر می گردد.

دهشیری ادامه داد: قوانین مرتبط با جرائم مواد مخدر کاملا واضح و صریح است و قاضی با رعایت مقررات و اصل تناسب جرم و مجازات در تعیین حداقل و یا حداکثر مجازات بنا به داشتن یا نداشتن سابقه کیفری مرتبط اقدام به تعیین مجازات می نمایند و موضوع عفو نیز در صورت وجود شرایط با نظر جمعی در کمسیون عفو و بخشودگی اتخاذ تصمیم می گردد و در نتیجه  راه بر هرگونه نفوذ بسته و تنها معیار نص صریح قوانین است.

وی با اشاره تأثیر خانمان برانداز مواد مخدر که منشأ برخی آسیب های اجتماعی است و وجود قوانین و شدت مجازات این جرائم نسبت به وسوسه ورود به این عرصه و کسب درآمد های بادآورده هشدار داد و تصریح کرد : بهتر است هیچ کس اجازه ریسک این عمل خطیر را به خود ندهد و چنانچه بر اساس خطا و وسوسه به این راه خطا و خطرناک وارد شد بهتر است خود را اسیر کارچاق کن ها و افراد فرصت طلب و سود جو نگردانند که وقت و سرمایه خود را هدر خواهد داد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : متهمان و محکومان و خانواده آنها باید از طریق مبادی و مراجع قانونی مطالبات و در خواست های خود را پیگیری نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.