پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از آماده بودن میقات الرضا برای پذیرایی از مسافرین نوروزی خبرداد.

میقات‌الرضا آماده استقبال از مسافرین نوروزی
به گزارش قدس آنلاین  سپهریان در جمع خبرنگاران گفت: پس از تفویض حکم تولیت این موسسه توسط مقام معظم رهبری به حضرت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی به یکی از موسسات بزرگ فرهنگی در سطح کشور تبدیل شده و سالیانه پذیرای بیش از 6 میلیون نفر زائر است.

وی افزود: با عنایت به ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز و حضور گسترده زائران از اقصی نقاط کشور در شهرستان‌های طبس و کاشمر، ستاد تسهیلات نوروزی از شش کمیته فرهنگی و روابط عمومی، راهنمای زائر، اسکان و رفاه زائر، بهداشت و پشتیبانی، تاسیسات، نظارت و مدیریت بحران تشکیل و با فعالیت شبانه روزی بیش از یک هزار نیرو، تا 15 فروردین در خدمت مسافران خواهد بود.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) مهم‌ترین تسهیلات فراهم شده در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را مشتمل بر12 باب مهمانپذیر با تجهیزات کامل، 120 باب اتاق، سالن اجتماعات، دو باب آشپزخانه مجهز، فعال بودن دفتر زائر سرا بصورت شبانه‌روزی، استقرار پاسگاه انتظامی، ارائه مواد غذایی و پروتئینی در فروشگاه عنوان کرد.

سپهریان ادامه داد: پارکینگ وسائط نقلیه زائران، تأمین آب آشامیدنی سرد و شیرین در دو سقاخانه حضرت، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دارالشفاء حضرت، فضاهای باغ رضوان شماره 1 و 2 و بوستان حضرت و 160 سکو در اطراف میدان حرم مطهر جهت اقامت کوتاه مدت، گرمابه رضوان، ارائه خدمات بانکی در باجه‌های خودپرداز، پارک بازی کودکان و کشتارگاه دام‌های نذری زائران از دیگر تسهیلات در نظر کرفته بریا زائران است.

وی یادآور شد: برنامه‌های مختلف فرهنگی اعم از مراسم تحویل سال نو، سخنرانی و بیان معارف اسلامی، ادعیه خوانی و ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، اقامه نماز جمعه، بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی به صورت حضوری و سامانه پاسخگویی آستان قدس رضوی، تعیین جایگاه‌های ویژه راهنمای زائر در خصوص رعایت شئونات اسلامی، ارائه خدمات کتابداری و اینترنت در فرهنگسرای حضرت، فعالیت کارگاه‌های آموزشی قرآن و نهج البلاغه و واحد ادبیات قرآنی کودکان و برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و ... پیش‌بینی شده است.

مدیر آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس تصریح کرد: امید می‌رود با توجه به این‌که سال 1393 سال طلایی آستان مبارک در زمینه بازتاب رسانه‌ای و پخش زنده برنامه‌ها از طریق صدا و سیما بصورت مستقیم بوده، افزایش حداقل 25 درصد زائر را داشته باشیم.

سپهریان اظهار کرد: با عنایت به این‌که مسئولیت کمیته زائر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بر عهده آستان مبارک است ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی مناسب، همکاری دستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران بتوانیم در راستای ارائه خدمت بهتر و مطلوبتر به زائرین و مسافرین حرکت کنیم.

فروزان، معاون فرهنگی موسسه نیز تصریح کرد: آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) به عنوان دو قطب فرهنگی در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی خدمات گسترده‌ای را به زائران ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: امید است با تمهیدات فراهم شده در ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان‌های طبس و کاشمر و 19 نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(ع) در 5 استان کشور و هم‌چنین ارائه خدمات راهنمایی زائران به صورت افتخاری توسط جمع کثیری از مردم مومن و ولایتمدار بتوانیم در جهت تکریم زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیش از گذشته انجام وظیفه کنیم.

معاون فرهنگی موسسه از تلاش ارزنده خبرنگاران در انعکاس وقایع و رخدادهای فرهنگی و خدماتی موسسه در طول سال تشکر و نقش آنان را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم موثر دانست.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.