۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 272683

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال که مهمان برنامه تحویل سال شبکه سه بود، هدیه خود را به کودکی معلول در موسسه خیریه امام رضا (ع) تقدیم کرد.

هدیه نوروزی کی‌روش به "بهرام پیکاسو"

 به گزارش ایسنا، صبح جمعه 29 اسفند ماه، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که کارلوس کی‌روش پس از هدایت تیم ملی فوتبال در دو بازی تدارکاتی برابر شیلی و سوئد، ایران را برای همیشه ترک می‌کند؛ خبری که بلافاصله واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

جمعه شب اما، سرمربی پرتغالی تیم ملی در تلویزیون دیده شد؛ برنامه ویژه تحویل سال 1394 میزبان کارلوس کی‌روش بود. کی‌روش در ابتدای حضورش در این برنامه با این جمله "هر روز نوروز و نوروز پیروز" و "نوروز مبارک" به زبان فارسی عید نوروز را تبریک گفت و ادامه داد: امشب شبی است که باید همه ایرانیان در هیجان باشند. الان تحویل سال 94 است و مطمئنا در سال‌های 95 و 96 هم اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران می‌افتد.

وی سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه، درباره تصمیمش برای کناره‌گیری از هدایت تیم ملی ایران گفت: امشب باید شب سراسر خوشحالی باشد، بنابراین من و تمام بازیکنان تمام تمرکزمان روی بازی با سوئد است. راجع به اخبار دیگر فقط فکر می کنیم که این راه خوبی برای ایجاد صلح دوباره در فوتبال ایران و رقم زدن آینده بهتر برای آن است.

کی‌روش افزود: از صمیم قلبم امیدوارم قدم بعدی برای فوتبال ایران بسیار خوب باشد. با شور و اشتیاقی که در ایران درباره فوتبال است، این کشور می‌تواند در همه میادین آسیایی پیروز باشد. من هرگز نمی‌توانم از صمیم قلبم از ایران خداحافظی کنم چون احساس خوبی به این کشور و مردمش دارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال همچنین گفت: این تصمیم امروز از سوی رئیس فدراسیون اعلام شد. فکر می کنیم که این تصمیم آینده جدیدی برای فوتبال ایران ایجاد می‌کند. از صمیم قلبم امیدوارم که بهترین اتفاقات در آینده برای ایران بیفتد. همچنین امیدوارم در جام جهانی 2018 ایران را ببینیم.

در ادامه احسان علیخانی،‌ مجری برنامه از حاضران در استودیو خواست تا نظرشان را درباره ماندن یا ماندن کی‌روش در ایران بگویند. او از کی‌روش هم خواست که به خاطر علاقه مردم ایران به او به کارش در تیم ملی ایران ادامه دهد.

کی‌روش در پاسخ به ابراز احساسات عوامل پشت صحنه برنامه "بهار نارنج" گفت: هواداران، فدراسیون و بازیکنانم دلایلی بودند که برایشان به ایران آمدم اما تصمیم این کار از دست من خارج است. شب سال نو است و امیدوارم که خداوند کمک کند تا روزهای بهتری داشته باشیم.

کی‌روش در ادامه برنامه درباره ایران و مردمش گفت: تاریخ، قدمت و سنت ایران همیشه مرا تحت تاثیر قرار داده است. وقتی به پرسپولیس و تخت جمشید رفتم مسحور تاریخ سه هزار ساله آن شدم. مطلب دوم این است که من تجریه حضور در کشورهای زیادی را داشتم و زندگی اقوام مختلف با صلح و صفا در ایران چیزی است که در ایران دیدم و امیدوارم این صلح ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان یک مربی حرفه‌ای از مردم ایران به خاطر عشق و علاقه‌ای که به فوتبال دارند، کمال تشکر را دارم.

در پایان مجری برنامه از کی‌روش خواست تا کشی را انتخاب کند که برایش هدیه‌ای فرستاده شود. مجری برنامه نام چند نفر از جمله قلعه‌نویی، گودرزی، کفاشیان، درخشان و رحمتی را برد که به عقیده او کی‌روش با آنها مشکل دارد.

کی‌روش اما گفت: نیازی نیست که نامی از کسی ببرم. با هیچ‌کدام از آنها مشکل شخصی ندارم. اجازه می‌خواهم که هدیه را به نماینده مرکز کودکان بی‌سرپرست به نام بهشت امام رضا (ع) که کمک زیادی از نظر روحی به تیم ملی کردند،‌بدهم. هدیه را به کودکی به نام "بهرام پیکاسو" که با دندان‌هایش برای من نقاشی کشید تقدیم می‌کنم.

او در پایان درباره احتمال بازگشتش به ایران پس از بازی با شیلی گفت: قطعا به ایران برمی‌گردم. آینده در دست خداوند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.