رقابتهای مقدماتی المپیک در رشته فوتبال از فردا دوشنبه و به میزبانی تهران آغاز می‌شود، جاییکه تیم امید ایران برای شکستن طلسم ۴۰ ساله نرسیدن به المپیک، در گام نخست به مصاف تیم ناشناخته نپال می‌رود.

آغاز راه سخت امیدها با نپال/ حمله مردان خاکپور به طلسم ۴۰ ساله

به گزارش قدس آنلاین، مرحله نخست از مسابقات مقدماتی فوتبال بازی‌های المپیک در گروه C، با حضور تیم‌های ایران، عربستان، نپال، فلسطین و افغانستان از ۳ لغایت ۱۱ فروردین‌ماه ۹۴ در تهران برگزار می‌شود، مسابقاتی که تیم برتر آن مستقیما به رقابتهای قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا در قطر صعود می‌کند. همچنین ۵ تیم برتر گروه‌های ۱۰ گانه مرحله مقدماتی، هم راهی قطر می‌شوند تا در نهایت ۴ تیم برتر آن جام، جواز حضور در مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را بدست آورند.

آغاز با حریفی ناشناخته
تیم فوتبال امید ایران که با هدایت محمد خاکپور پای به این رقابتها گذاشته، فردا دوشنبه به مصاف نپال می‌رود، تیمی ناشناخته از جنوب شرق آسیا که نباید آن را دست‌کم گرفت. این درسی بود که تیم امید در بازی‌های آسیایی اینچئون گرفت. در آن بازی‌ها، تیم امید ایران در مرحله نخست با تیم‌های ویتنام و قرقیزستان همگروه بود که در گام نخست با نتیجه ۴ بر یک مغلوب ویتنام شد و پس از تساوی یک بر یک برابر قرقیزستان، خیلی زود از گردونه مسابقات کنار رفت؛ آنهم در شرایطی که از این گروه ۳ تیمی، ۲ تیم به مرحله بعد صعود می‌کردند.

هرچند تیم نپال نتوانست در بازی‌های آسیایی موفق بوده و با ۳ شکست، بدون گل زده و ۱۳ گل خورده آن مسابقات را به پایان رساند و تقریبا با همان تیم به تهران سفر کرده اما مردان تیم امید با آن تجربه گران‌بهای اینچئون، دیگر نباید نپال، تیمی از جنوب شرق آسیا که فوتبالش خصوصا در رده‌ پایه در حال پیشرفت است، را دست کم بگیرند و با تمام قوا در این مسابقه به میدان رفته و نخستین پیروزی تیم‌های ورزشی ایران در سال ۹۳ را بدست آوردند.

البته خیلی‌ها رقیب ایران در این جام را عربستان می‌دانند، تیمی که به فکر گرفتن انتقام از ایران است زیرا ۲ سال پیش تیم جوانان عربستان در کرمان توسط تیم ایران حذف شد و به مسابقات آسیایی نرسید و حالا بسیاری از نفرات آن تیم دوباره مقابل تیم ایران قرار می‌گیرند. البته پیش از رویارویی با عربستان، شاگردان خاکپور باید مقابل نپال، فلسطین و افغانستان ۳ پیروزی با گل‌های زده بالا بدست آوردند، تا در آن بازی دچار مشکل نشوند.

کادرفنی با تجربه و آرامش با حضور لژیونرها
مدیرفنی تیم امید یعنی حبیب کاشانی در این مدت به خوبی کارهای هماهنگی و مالی تیم امید را انجام داد تا بازیکنان این تیم از نظر فنی و روحی - روانی به خوبی خود را برای حضور در این رقابتهای مهم آماده کنند.

در کنار محمد خاکپور در کادرفنی تیم امید هم نفراتی همچون محمد مایلی‌کهن، مجتبی تقوی و مجید صالح حضور دارند که پیشینه سرمربیگری در لیگ برتر را داشته و یکی از محاسن مشترکشان استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌های خود است.

حال این ترکیب مدیریتی و فنی خوب، بازیکنانی را هدایت می‌کند که بیشتر آنها سابقه بازی در بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا و حتی جام جهانی نوجوانان در امارات را داشته‌اند و این یعنی یک مثلث کامل برای رسیدن به موفقیت.

ضمن اینکه با اضافه شدن علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، بار تجربی و فنی تیم امید در زمین مسابقه هم افزایش یافته و بعد از درگیری‌های مدیریتی و فنی بین فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش و مدیران و کادرفنی تیم امید برای دراختیار داشتن این دو بازیکن، حالا آرامش به این تیم بازگشته است.

البته شاید عدم حضور تماشاگران، مهمترین مشکل تیم امید در این مسابقات باشد اما شاگردان محمد خاکپور بدون توجه به این مساله، باید با تمام توان به میدان رفته تا گام نخست در شکستن طلسم ۴۰ ساله نرفتن تیم امید به المپیک را به بهترین شکل سپری کنند.

تیم فوتبال امید ایران - محمد خاکپور

برنامه کامل این مسابقات به شرح زیر است:
دوشنبه - ۳ فروردین ۹۴:
* افغانستان - فلسطین، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* نپال - ایران، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

چهارشنبه - ۵ فروردین ۹۴:
* فلسطین - عربستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* افغانستان - نپال، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

جمعه - ۷ فروردین ۹۴:
* عربستان - افغانستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* ایران - فلسطین، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

یکشنبه - ۹ فروردین ۹۴:
* نپال - عربستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* ایران - افغانستان، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

سه‌شنبه - ۱۱ فروردین ۹۴:
* فلسطین - نپال، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* عربستان - ایران، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.