شاهزاده علی بن الحسین یکی از چهار نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)ضمن انتقاد شدید از عملکرد سپ بلاتر رییس کنونی این نهاد حاکم بر فوتبال جهان گفت: فیفا باید حاکمیت استبدادی را از خود پاک کند.

نامزد اردنی ریاست فیفا:باید حاکمیت استبدادی از فیفا کنار گذاشته شود

به گزارش ایرنا از الدوری والکاس قطر، وی در کنفرانس مناظره ای یوفا در وین افزود: لحظه های سرنوشت سازی درون و خارج از فیفا سپری می شود و صداهای زیادی برعلیه نوع اداره بزرگترین نهاد حاکم بر فوتبال جهان به گوش می رسد وما به عنوان یک خانواده بزرگ فوتبال باید بتوانیم همدست شویم ودرخصوص این ناعدالتی ها تصمیم درستی بگیریم.

وی افزود: خانواده بزرگ فیفا هم باید احساس مسوولیت کند وراس هرم ریاست استبدادی خود را تغییر دهد.

بن حسین بااشاره به اینکه جایگاه فیفا درجهان متزلزل شده است، افزود: شما کمی درباره این مسئله فکر کنید که اگر نیروهای جوان وخلاق این نهاد را اداره کننند چه تغییرات خوشایندی درفیفا روی خواهد داد.بلاتر تصمیمات شومی برای فوتبال جهان دارد.

وی اظهار داشت: بلاتر در حال اتخاذ تصمیماتی است که ناصحیح اند و به انتخاب مجدد او کمک می کنند، مثلا او تنها یک روز مانده به انتخابات ریاست فیفا می خواهد جلسه ای برگزار کند که در آن، جایگاه های خاصی برای برخی افراد در جام جهانی 2018 بدهد،جایگاه هایی که پیش از این هرگز وجود نداشته و تنها جنبه تبلیغاتی دارد و شاید مخرب نیز باشد، پس او تصمیمات شومی دارد.

علی بن حسین که خود نایب رئیس فیفا است، گفت: سپ بلاتر یک شخص خاطی است، او می خواهد مادام العمر رییس فیفا باشد و از ورود نیروهای جوان و خلاق واندیشه های جدید در فیفا پیشگیری می کند.

سپ بلاتر سوئیسی که 80 سال دارد، چهار دوره رییس فیفا بوده و برای بار پنجم نیز نامزد انتخابات این پست شده است. این انتخابات روز 29 می برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.