قدس انلاین-قاانی:امسال ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی"نامگذاری شده است به همین بهانه نظرات تنی چند ازنمایندگان مجلس را درخصوص راهکارهای عملیاتی نمودن این شعارمی خوانید:

دیدگاهها وراهکارهای مجلسیون برای تحقق شعار سال/مجلس حلقه رابط دولت و مردم است

به گزارش قدس انلاین تعیین نام سال به همدلی وهمزبانی دولت وملت از سوی مقام معظم رهبری نیازمند راهکارها وراهبردهایی است تا تحقق ان نه تنها برای امسال که برای سالهای متمادی مشتمر باشد برخی نمایندگان دراین خصوص نکاتی را اشاره داشته اند که در ادامه می خوانید:
"همدلی و هم‌زبانی" راهکار خروج از چالش‌های اقتصادی است 
عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین باره ‌گفت: امروز ما در یک شرایط خاص در ابعاد اقتصادی و اجتماعی هستیم که آن ابعاد نیازمند ‌وحدت و اتحاد کلمه مردم و دولت است‌. 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" به عنوان شعار سال انتخاب کردند، اظهار داشت: این شعار به این معنی است که اتحاد و وحدت کلمه بین دولت و مجلس می‌تواند سبب اعتلاء و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ‌شود.
وی افزود: شعار "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" این را می‌رساند که حل مشکلات در همه زمان‌ها، به ویژه زمانی که ما چالش‌ها و مشکلات مشخص و معینی را داشته باشیم، با وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با یادآوری تاریخی آن‌چه که در 36 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی داشته‌ایم به این نتیجه می‌رسیم که با وحدت و اتحاد کلمه است که ‌می‌توانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.
وی بیان کرد: امروز ما در یک شرایط خاص در ابعاد اقتصادی و اجتماعی هستیم که آن ابعاد نیازمند به وحدت و اتحاد کلمه مردم و دولت است‌.
حیدرپور با بیان اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی شامل فرازهای بسیار مهمی بود، اظهار داشت: در ایجاد اشتغال و ظرفیت‌سازی برای تولید بیشتر در راهی که حمایت بسیار خوبی را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم باید ملت و دولت کنار هم قرار بگیرند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب تأکیدشان بیشتر ‌روی این بود که با همکاری صمیمانه بین دولت و ملت است که اگر از هر دو طرف شکل بگیرد ما می‌توانیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در کشور داریم به صورت اساسی استفاده کنیم.
* تحقق «همدلی و هم‌زبانی» نگاه دولت به داخل را می‌طلبد 
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»گفت: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی از ظرفیت مردمی استفاده کند. 
علیرضا با اشاره به اینکه «همدلی و هم‌زبانی» با اعتماد متقابل دولت و مردم ممکن است اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تنها با همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم امکان خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال برای دولت فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا به اهداف مدنظر خود برسد بیان کرد: دولت باید قدر شعار امسال و هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری را که جلوی سوء استفاده‌های دشمنان را گرفت بداند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «همدلی و هم‌زبانی»کلیدحل مشکلات کشور است، «همدلی و هم‌زبانی» را لازمه درونی سازی اقتصاد کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت باید برای ایجاد آن اعتمادمردم را جلب کند.
خسروی با اشاره به اینکه همه طیف‌ها و سلایق در کشور به دنبال پیشرفت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری، این پیام مهم را به دنیا صادر کرد که هیچ اختلافی در کشور ما وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود وظایفی را متوجه دولت و ملت کردند تصریح کرد: البته باید دانست که وظیفه دولت در این راه بسیار سنگین‌تر است.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود اختلاف‌نظر در بخش‌های مختلف در کشورها، امری طبیعی است خاطرنشان کرد: اما همه سلایق و طیف‌ها، تنها به دنبال توسعه کشور هستند و حمایت از دولت‌ها نیز بخشی از راه رسیدن به این هدف است.
خسروی بابیان اینکه ملت، مجلس شورای اسلامی و دولت باهم همگام و همدل هستند تصریح کرد: شعار امسال برای تیم‌های مذاکره‌کننده پیامی دارد و آن این است که تیم مذاکره‌کننده با پشتوانه یک ملت 75 میلیونی صحبت می‌کند.
وی افزود: با این پیام وحدت‌آفرین مقام معظم رهبری، جهت‌گیری همه سلایق در کشور یکی شده و همه طیف‌ها، یک‌صدا از دولت حمایت می‌کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در ابتدای فعالیت‌ خود، برخی شعارها را بیان می‌کرد که این شعارها در واقع انتقاد و تخریب دولت قبل بود خاطرنشان کرد: البته دیدیم که دولت با تذکر به‌جای مقام معظم رهبری حرکت خود را اصلاح کرد و در یک سال گذشته درمجموع، عملکردی روبه‌جلو داشته است.
خسروی با اشاره به اینکه دولت در مجموع تا کنون در سیاست خارجی عملکردی مناسب داشته است، درباره عملکرد دولت در سیاست داخلی عنوان کرد:  البته در جهت‌گیری سیاست داخلی دولت اشکالاتی وجود دارد که این مهم قابل ترمیم است.
*دولت باید گام اصلی را برای تحقق همدلی با ملت بردارد
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در پذیرش انتقاد آشکار می‌شود، گفت: دولت باید گام اصلی را برای تحقق همدلی با ملت بردارد و ظرفیت خود را برای پذیرش نقدها بالا ببرد.
قاسم جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری به نام «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری مانند همیشه به‌عنوان حکیم اجتماعی و با شناخت نیار اساسی کشور سال را به نام «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری کردند.
وی افزود: همدلی و هم‌زبانی بدین معنی است که دولت و ملت در ظاهر و باطن یکی باشند و برای رسیدن به هدف باهم همدل باشند تا انرژی و سرمایه‌ها هدر نرود. مشکل اساسی که بدان دچار هستیم اهمیت ندادن به هم‌افزایی است و اینکه به خنثی‌سازی تلاش‌های یکدیگر می‌پردازیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید ظرفیت خود را بالا ببرد، گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید گام اصلی را بردارد، دولت باید مانند آهن‌ربا حداکثر جاذبه را داشته باشد.
جعفری با بیان اینکه همدلی و همزبانی در پذیرش انتقاد آشکار می شود، گفت: دولت انتقادات را در عمل بپذیرد و اینکه عده‌ای نگرانی‌هایی پیرامون برخی موضوعات دارند را پذیرا باشد. که حرکت در این مسیر وحدت به معنای واقعی کلمه را شکل می‌دهد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی پیرامون بی‌فایده بودن کنار آمدن با استکبار، گفت: انقلاب اسلامی ما از ابتدا یک انقلاب اعتقادی و فرهنگی بود و پیام انقلاب نیز نشر فضایل انسانی و یاری مظلوم و ایستادگی دربرابر ظالم و مستکبر بوده است.
این نمایند مجلس ادامه داد: ما تا زمانی می‌توانیم بگوییم که انقلاب در مسیر خود حرکت می‌ کند که شعارهای اول انقلاب خود را داشته باشد.اگر به دشمن اعتماد کنیم آن هم دشمنی که سال‌ها ما را به عقب انداخته است، حتما کلاه سرمان می رود. چرا که آمریکا هیچ‌گاه دوست ما نخواهد شد.
جعفری در ادامه گفت: اگر ما امروز احساس کنیم که می‌شود به اردوگاه شیطان اعتماد کرد، همان لحظه ضربه نهایی را از آن خواهیم خورد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:  کاری نکنیم که ملت‌های مظلوم که به امید جمهوری اسلامی مقابل طاغوت‌های کشورشان می‌ایستند، ناامید شوند. گاهی یک سخن نابجا دل ملت‌های مظلوم را خالی می‌‌کند.
این نماینده مجلس با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: ما منطق قوی داریم و در حوزه فعالیت هسته‌ای نیز از خود مطمئن هستیم از اینکه در فعالیت هسته‌ای ما انحرافی وجود ندارد به همین خاطر پای میز مذاکره رفته‌ایم اما طرف مقابل با زیاده‌خواهی بدنبال سیاسی کردن موضوع رفت.
وی در پایان با بیان اینکه دومرحله‌ای کردن مذاکرات برای امتیاز ندادن به ایران است، گفت: هرگونه ابهام و اجمالی در مذاکرات هسته‌ای به ضرر ما خواهد بود.
*همدلی و همزبانی مسئولان و مردم؛ تنها کلید برون رفت از شرایط کنونی کشور 
رئیس کمیسیون عمران مجلس، با مثبت ارزیابی کردن تعیین شعار سال متناسب با شرایط روز کشور، گفت: اینکه این موضوعات مرتبا در سال های متمادی از سوی رهبر معظم انقلاب تذکر داده و مطالبه می شود نشان از این است که اقدامات گذشته کافی نبوده است. سید مهدی هاشمی با مثبت ارزیابی کردن تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری متناسب با شرایط روز کشور، گفت: خدا را شاکریم از اینکه هر ساله مقام معظم رهبری نقصان ها و یا نقاطی که مورد نیاز توجه بیشتر است و در برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها کشور مدنظر قرار می دهد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند ساله اخیر رهبر معظم انقلاب موضوعات فرهنگی و اقتصادی را مورد توجه قرار دادند افزود: امسال هم که با نام همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده در تبیین و تفسیر آن این موضوع مستتر است که این در راستای کمک به استقلال و اقتصاد کشور تبیین و تعریف شده و ملت و دولت باید همدل و همزبان با هم همپوشانی های لازم را داشته تا بتوانیم از نظر اقتصادی به یک وضعیت مناسبی دست پیدا کنیم تا استقلال ما هر چه بیشتر تقویت و بتوانیم مسائل اقتصادی کشور را به شکل مناسب تری بهبود ببخشیم.
وی با تاکید بر اینکه مسئله تولید بارها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد:ما همواره شاهد بودیم که این مطالبه به طور جدی صورت گرفته و ما می دانیم که تا زمانی که ما به توانمندی های خودمان در عرصه های مختلف اتکا نداشته باشیم هیچ توفیقی در شرایط کشور حاصل نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در صورتی که به توانمندی های خود متکی نباشیم استقلال کشور ما آسیب پذیر خواهد بود، گفت: تقویت تولید داخل می تواند چند وجهی و چند منظوره مشکلات ما را حل کند اگر به این بخش توجه کنیم به طور حتم اشتغال بیشتر، کاهش هزینه ها و خروج ارز کمتری را شاهد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: اینکه این موضوعات مرتبا در سال های متمادی از سوی رهبر معظم انقلاب تذکر داده و مطالبه می شود نشان از این است که اقدامات گذشته کافی نبوده است.
هاشمی ادامه داد: همدلی و همزبانی که مورد تاکید قرار گرفته در راستای بهبود معیشت و اقتصاد کشور است و تضمینی خواهد بود بر  تقویت استقلال ما و می تواند درصحنه مذاکرات نیز ما را با استقلال و قدرت بیشتری در مذاکرات حاضر کرده و آن ها هم خواهند دید که ما را با فشار اقصادی نمی توانند محکوم کنند.
وی با بیان اینکه باید اعتماد سازی بین مردم برای رشد بدنه صنعت در جامعه تقویت شود، افزود: همه مردم می تواند ما را در رستای استقلال اقتصادی که تقویت کننده استقلال سیاسی و اجتماعی است کمک کنند.
* مجلس حلقه رابط دولت و مردم است
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مجلس حلقه رابط دولت و مردم است، گفت: دولت برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کند.
اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: نامگذاری سال این واقعیت را برای همگان مشخص کرد که دولت و مجلس باید هم‌راستا با یکدیگر حرکت کنند تا گام‌های موثری در کشور برداشته شود.
وی از دولت خواست ضمن شناسایی خواسته‌های مردم توجه به آنها را در دستور کار خود قرار دهد و در همین زمینه خاطرنشان کرد: ملت هم باید ضمن همراهی با دولت اجازه ندهند برخی مسائل بین صفوف دولتمردان و مردم فاصله ایجاد کند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خانه ملت را به عنوان حلقه رابط بین دولت و ملت عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس از سوی مردم و از نقاط مختلف کشور انتخاب می‌شوند به همین دلیل وکلای ملت می‌توانند حلقه اتصال دولت و مردم باشند، درواقع نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط تنگاتنگ خود با مردم امکان بیشتری برای شناسایی دغدغه‌های عموم و انتقال آن به دولت دارند.
جلیلی خانه ملت را جایگاهی مهم توصیف کرد که باید در سال جدید برای تحقق شعار سال بکوشد و در همین زمینه گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به فرمان رهبری از تمام تلاش خود برای همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت بهره جسته و تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌برد.
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.