جانشین رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: پنج میلیون و 805 هزار زائر و مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات تا پایان روز پنجم فروردین ماه به این استان سفر کرده اند.

شمار زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی به شش میلیون نفر نزدیک شد

محمدحسن واحدی روز پنجشنبه در این خصوص افزود: سه میلیون و 701 هزار و 557 نفر از این تعداد زائر و مسافر به شهر مشهد سفر کرده اند.

وی گفت: فقط دیروز پنجم فروردین ماه 614 هزار و 513 مسافر وارد خراسان رضوی شدند که از این تعداد 393 هزار و 155 نفر مسافران ورودی به مشهدالرضا(ع) بوده اند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این آمار بدون احتساب تعداد سفرها به حومه شهر مشهد و نیز سایر شهرهای استان جمع بندی شده است.

وی شمار مسافران خروجی از خراسان رضوی را نیز هم طی این ایام چهار میلیون و 884 هزار ذکر کرد که از 10 محور استان عازم سایر شهرهای کشور شده اند.

واحدی همچنین تعداد مسافرانی را در این مدت از شهر مشهد خارج شده اند بدون محاسبه سفرها به حومه شهر سه میلیون و 291 هزار نفر ذکر کرد.

وی همچنین آمار مسافران خروجی از خراسان رضوی تنها در روز پنجم فروردین ماه را 572 هزار و 438 نفر و آمار زائران خروجی از مشهد را 374 هزار و 305 نفر عنوان کرد.

جانشین رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: طی این مدت در خصوص اسکان زائران و مسافران نیز یک میلیون 229 هزار و 922 نفر در واحدهای اقامتی رسمی اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر، زائرسراها، مدارس، پارکها و کمپهای این استان اقامت کرده اند که از کل این تعداد یک میلیون 141 هزار و 528 نفر آن مربوط به شهر مشهد است.

وی افزود: طی دیروز پنجم فروردین ماه نیز آمار اقامت مسافران نوروزی در اماکن اقامتی عمومی استان 163 هزار و 823 نفر بود که از این میزان 138 هزار و 472 نفر در مراکز اسکان مشهد اقامت کردند.

واحدی همچنین آمار بازدید از از آثار تاریخی و اماکن فرهنگی خراسان رضوی از جمله آرامگاه فردوسی و بنای هارونیه در حومه مشهد، آرامگاههای عطار و خیام در نیشابور و عمارت خورشید در کلات را طی همین مدت 58 هزار نفر ذکر کرد.

وی مجموع بازدیدهای مسافران نوروزی را از سایر آثار و اماکن تاریخی خراسان رضوی 823 هزار و 850 نفر اعلام کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.