کره شمالی اعلام کرد که دو تبعه کره جنوبی را به جرم جاسوسی و تلاش برای کسب اطلاعات طبقه بندی شده نظامی در این کشور، دستگیر کرده است.

کره شمالی دو تبعه کره جنوبی را به جرم جاسوسی دستگیر کرد

به گزارش ایرنا، مقامات امنیتی کره شمالی روز جمعه با برگزاری نشستی مطبوعاتی این خبر را به طور رسمی اعلام و دستگیر شدگان را «کیم کوک گی» و «چو چون گیل» معرفی کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که دستگیرشدگان در پوشش فعالیت های مذهبی به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده از حزب کارگر مشغول بوده و متهم به دستیابی به اسرار دولتی و نظامی این کشور هستند.

بر اساس اطلاعاتی که رسانه های کره شمالی از جمله خبرگزاری رسمی این کشور به همراه تصاویری از این افراد منتشر کرده، «کیم کوک گی» در شهر دائی جئون واقع در کره جنوبی متولد شده و در پوشش فعالیت های مذهبی زیرزمینی به جمع آوری اطلاعات محرمانه و جاسوسی از کره شمالی مشغول بوده است.

براساس این گزارش، «چو چون گیل»، دیگر فرد بازداشت شده 56 سال سن دارد که سال های متمادی را در کشور چین زندگی کرده است.این فرد نیز همانند «کیم» در جمع آوری اطلاعات محرمانه نظامی این کشور فعالیت داشته است.

آژانس خبری کره شمالی با اعلام این خبر به نقل از یک مقام رسمی در پیونگ یانگ که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به این که افراد یاد شده ماموران سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی هستند، آنها را «تروریست های پست» نامید.

آنگونه که این منبع رسمی کره شمالی اعلام کرده این افراد جزو مدافعان سرسخت امپریالیسم آمریکا علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره و از خائنان دست نشانده ای بودهاند که با چاپ و انتشار مطالب دروغ ضمن ساماندهی اقداماتی که به انزوا و محاصره کشور می انجامیده در عرصه بین المللی مشغول بدنام کردن دولت خلق کره شمالی بوده اند.

منابع غربی از جمله روزنامه دیلی میل پیش از این و بر اساس اسناد جاسوسی درز کرده به بیرون، نوشته بودند که سازمان اطلاعاتی انگلیس (ام ای 6) تلاش داشته است تا با جاسوسی از تاسیسات اتمی کره شمالی به مدارک فوق سری دسترسی پیدا کند.

براساس این افشاگری، سازمان اطلاعاتی انگلیس از همتایان خود در آفریقای جنوبی خواسته بود به مامورین انگلیسی کمک کنند تا پس از پرواز از کره شمالی به آفریقای جنوبی، وی را شناسایی و نگهداری کرد تا مامورین سازمان اطلاعاتی انگلیس بتوانند با او ارتباط برقرار کنند.

تلاش کشورهای غربی در این رابطه در حالی صورت می گیرد که کره شمالی همواره همسایه جنوبی خود را به همکاری های امنیتی و نظامی برای تضعیف پیونگ یانگ متهم کرده است.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.