وزیر خارجه عراق تأکید کرد: در صورتی که تلاش‌های جهان برای جنگ با تروریسم دو چندان نشود خطر آن به تمامی کشورها کشیده خواهد شد.

ابراهیم جعفری از سران عرب خواست برای حل سیاسی بحران یمن بیشتر تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست مقدماتی وزیران خارجه عرب در شرم‌الشیخ مصر تأکید کرد: باید راهکارهای سیاسی و مواجهه با مشروعیت در یمن دنبال شود تا مشکل این کشور حل شود.

وزیر خارجه عراق گفت: در صورتی که کشورها تلاش دوچندانی برای مبارزه با تروریسم نداشته باشند تروریسم به تمامی کشورها کشیده خواهد شد و کشورهایی که با خطر تروریسم روبرو هستند باید از تجربه عراق استفاده کنند.

وزیر خارجه عراق افزود: ما هر گونه خطر تروریسم در تمامی کشورها را رد می‌کنیم و معتقدیم که وحدت و همبستگی می‌تواند تروریسم را شکست دهد.

وی از اجلاس سران عرب خواست تلاش سیاسی خود را برای حل بحران یمن به کار بگیرند و راهکار نظامی را کنار بگذارند.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز تصریح کرد: ما برای دخالت نظامی در یمن در جهت حفظ مشروعیت این کشور نهایت تلاش خود را ضروری می‌دانیم.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس خبری با سامح شکری وزیر خارجه مصر تأکید کرد: دخالت در یمن در چارچوب حفظ امنیت ملی عربی است.

وی تأکید کرد: حمایت از امنیت عربی تبدیل به یک اولویت شده است.

دبیرکل اتحادیه عرب خاطر نشان کرد: وزیران خارجه عرب در نشست‌هایی که روز پنج‌شنبه در شرم‌الشیخ داشتند با تشکیل نیروی نظامی جهت مقابله با تهدیدات امنیتی کشورهای عربی موافقت کردند.

نبیل العربی تصریح کرد: مشارکت در این نیروها اختیاری است.

سامح شکری نیز خاطر نشان کرد: تصمیم تشکیل نیروهای عربی به اجلاس فردا (شنبه) و یکشنبه سران عرب ارجاع داده خواهد شد که درباره آن تصمیم گیری کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.