قدس آنلاین – تبریز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مربیان حق التدریس آموزش فنی و حرفه‌ای را تشریح کرد.

تشریح فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مربیان حق التدریس آموزش  فنی و حرفه‌ای

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدرضا سیابانی اظهار داشت: با توجه به اطلاعات اخذ شده از مربیان حق‌التدریس و اطلاعات دریافت شده از ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها، توزیع سهمیه استخدامی در تمام شهرستان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام مربیان حق‌التدریس واجد شرایط می‌توانند در رشته محل‌های آموزشی در شهرستان‌های محل فعالیت فعلی ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که پیش از مهرماه 1391 به عنوان حق‌التدریس با این سازمان همکاری داشته و در سال 93 همکاری آنها همچنان ادامه داشته باشد مشروط به داشتن حداقل 20 سال سن و مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر می‌توانند ثبت نام کنند و داشتن حداقل 150 ساعت دوره تخصصی مربوطه توسط مربیان فاقد مدرک تحصیلی مرتبط الزامی است.

سیابانی اظهار داشت: تبدیل وضعیت استخدامی مربیان حق‌التدریس این سازمان منوط به شرکت در آزمون استخدامی ( آزمون مطابق باشرایط عمومی استخدام ) و کسب حداقل نمره قبولی است و حداقل مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون استخدامی تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس این سازمان به رسمی و پیمانی، مدرک فوق دیپلم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی افزود: تمام مراحل آزمون عمومی و تخصصی از جمله تهیه سئوالات و تصحیح اوراق از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار و پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، مصاحبه تخصصی و گزینش توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌شود.

سیابانی گفت: فرآیند استخدام به گونه‌ای تدوین شده که افراد واجد شرایطی که در آزمون کتبی حدنصاب نمره را کسب نمایند و مراحل گزینش و مصاحبه تخصصی را با موفقیت طی کنند، تبدیل وضعیت خواهند شد و هیچ حقی از هیچ کس ضایع نخواهد شد .

وی تأکید کرد: دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی بر روی سایت پیک مهارت آنلاین http://peykemaharat.ir درج شده است.

سیابانی گفت: حداقل 5 درصد سهمیه استخدامی نیز برای رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان زیر سه سال اسارت و برادران و خواهران است.

وی با اشاره به این مطلب که آزمون دارای یک سوم نمره منفی می باشد گفت : به استناد تبصره یک ماده 16 دستوالعمل نحوه برگزاری آزمون استخدامی، مدرک قبولی کسب حدنصاب 40 درصد آزمون عمومی و 60 درصد آزمون تخصصی است که همزمان برگزار می‌شود و حدنصاب کسب حداقل50 درصد بالاترین نمره مکتسبه از مجموع دوحیطه عمومی و تخصصی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی سال 1394 را برای مربیان حق‌التدریس سالی پربار خواند و اظهار امیدواری کرد، با تلاش و کوشش مضاعف بتوانیم بیش از پیش به مردم شریف و قدردان کشورمان خدمت رسانی کنیم.

وی با تأکید بر این مطلب که آزمون استخدامی مربیان حق‌التدریس توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، گفت: ضروری می‌کند که مربیان پس از ثبت نام در مهلت مقرر و پیگیری جدی و دقیق فرآیند آزمون از طریق سایت سازمان، پیک مهارت آنلاین و سازمان سنجش اطلاعات لازم را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: سهمیه اخذ شده از سازمان به مقدار کافی بوده و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

وی از زحمات و پیگیری‌های رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص فراهم کردن زمینه تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس که کاری بزرگ در تاریخ سازمان محسوب می‌‌شود تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.