قدس آنلاین- تبریز: با برگزاری مراسم سالانه «ساعت زمین»، چند مرکز مهم تاریخی و فرهنگی شهر تبریز، به استقبال این طرح جهانی می‌رود.

تبریز، به استقبال طرح جهانی «ساعت زمین» می‌رود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، همرمان با آخرین شنبه ماه مارس و روز جهانی «ساعت زمین»، سیستم‌های روشنایی و نورپردازی و عمارت تاریخی میدان ساعت، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز، عمارت تاریخی ائل گلی، ساختمان فرمانداری، پل کابلی و چندین ساختمان مناطق شهرداری، امروز به مدت یک ساعت خاموش می‌شود. 

 طرح " ساعت زمین" سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature )‏ بصورت سالانه در آخرین شنبه ماه مارس ( هشتم فرودین)، با هدف و آرمان ، آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هواییو نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می شود و طی آن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری مکان های بزرگ و نمادین شهرها در مدت یک ساعت به حالت خاموشی درمی آید.

گفتنی ست، رویداد ساعت زمین نخستین بار از سوی روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ ، زمانی مطرح شد که ۲/۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند. به دنبال این اقدام، تاکنون بیش از 10 هزار شهر از 128 کشور جهان به رویداد " ساعت زمین" پیوسته اند، که این امر در ایران نیز، امسال با مشارکت 14 کلانشهر  اجرا می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.