حسین شریعتمداری با اشاره به مواضع اخیر نخست وزیر ترکیه علیه ایران و همسویی او با سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت است و لغو فوری سفر وی کمترین اقدامی است که از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می‌رود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان: سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و بی اعتنایی به مقاومت است

به گزارش قدس آنلاین ،حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان دوباره اظهارات اخیر اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ به خبرنگار  فارس گفت: موضع وقیحانه اردوغان علیه ایران را نباید به حساب خود او نوشت چرا که او به قول مرحوم نجم الدین أربکان از خود اراده ای ندارد و توضیح می داد که مردم ترکیه از اردوغان انتظار انگور داشتند ولی إسرائیلی ها از او شراب ساختند.

شریعتمداری افزود: اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ ، اتهاماتی رابه ایران نسبت داده که بارها از سوی مثلث غربی، عبری و عربی علیه ایران مطرح شده است . در عرف دیپلماتیک ردیف کردن این اتهامات آن هم در آستانه سفر به تهران مفهوم ویژه ای دارد مخصوصا آن که اردوغان در همین مصاحبه می گوید که « قبلاً در أین باره با مقامات ایران گفت و گو کرده ایم ولی نتیجه ای نداشته است » !

وی تصریح کرد:از این روی در شرایط کنونی سفر اردوغان به ایران بعد از آن همه اهانت ، توهین آشکار به مردم و نظام است و از سوی دیگر می تواند در افکار عمومی ملت های مسلمان به این توهم خطرناک دامن بزند که گوئی اتهامات مطرح شده از سوی اردوغان قابل اعتناء بوده و او به گفته خود برأی نصیحت مسؤلان جمهوری إسلامی ایران عازم سفر به تهران است ! و أین در حالی است که ملت های مسلمان و مخصوصاً در ترکیه به اردوغان لقب " دست نیابتی اسرائیل و برده دلارهای سعودی " داده اند و برخی از مقامات و رسانه های غربی از او با عنوان " آچار فرانسه " آمریکا در منطقه یاد می کنند .

مدیر مسئول کیهان ادامه داد:فقط یک نیم نگاه به مواضع و عملکرد اردوغان به وضوح نشان می دهد که وی در تمامی تحولات و رخدادهای منطقه با اردوگاه غرب همسو بوده و سیاست های مشترک آمریکا و اسرائیل را نمایندگی کرده است که حمایت آشکار از ترورست های تکفیری در سوریة و عراق ، تبدیل ترکیه به ستاد پشتیبانی داعش ، همراهی با تروریست ها در قتل عام وحشیانه مردم مظلوم کوبانی ودهها نمونه دیگر از این جمله اند.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت و خون پاک شهدای مظلوم یمن است و لغو فوری سفر وی کمترین و حد اقل اقدامی است که از مسؤلان محترم وزارت خارجه کشورمان انتظار می ورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین علوی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 2
    این اردوغان میخواد یه جوری دست بالا رو بگیره وبه ایران بیاد تا امتیاز بگیره بابا نگذارید ... بیاد ایران
  • رزمنده IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    که رجب طیب رئیس جمهورترکیه دیگرشخصیت سیاسی نیست، یک تروریست است
  • رزمنده IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    ایرانی ها درکنارتمام مظلومان جهان ایستاده است. اجازه نمی دهیم هیچ مسلمانی تحت ستم آمریکا وهم پیمانانش قراربگیرد.
  • بابائی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    ترکیه جنایتکارجنگی وحامی تروریسم دولتی است. داعش هنوزهم حمایت مستقیم ترکیه برخواراست. درمدت چهارسال است ترکیه همکاری با تروریست ها قاچان اسلحله به داخل سوریه وعراق ولیبی است.
  • رزمنده IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    خرید و فروش کالاهای قطر، عربستان و ترکیه در نجف ممنوع شدترکیه همیشه با دمب شیر و روباه بازی می کنند.
  • رزمنده IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    ترکیه وداعش برای ما یکی هستند. داعش همان ترکیه است. آنکارا به داعش کمک می کند. اعتراضات خونین مردم ترکیه سیاست های غلط ونادرست اردوغان درقبال داعش. ترکیه ازتکفیری ها بدتراست. داعش ارتش خصوصی اردوغان انتقال نفت وعراق به ترکیه توسط با رهبری آمریکا. درآمد 90 میلیون دلاری داعش ازفروش نفت سوریه وعراق به ترکیه است. تاریخ 1393/7/19 توافق آمریکا جنایتکار وخیانتکار وترکیه جنایتکاروخیانتکاربرای آموزش مخالفان سوری. شنبه 19 مهر1393. داعش و مخالفان سوری لشگرخصوصی رجب طیب اردوغان است. داعش فرزند نامشروع دولت ترکیه است. کشورهای حامی تروریسم باید به سوریه وعراق و... غرامت بدهند. داعش سلاح هایش را از کجا به دست آورده است؟ آمریکا و اسرائیل وترکیه تمام سلاح و... داعش را تامین می کنند. چراغ سبز ترکیه به داعش برای تصرف کوبانی سران کشورهای عربی بابت ورود تروریست ها ازترکیه به سوریه وعراق به مقامات ترکیه رشوه می دهد؟ چهارسال است عربستان وقطربه ترکیه رشوه می دهد؟ آنکارا سال ها با داعش همکاری می کرد. وقتی داعش دراستانبول نمایندگی دارد! آنکارا قوانین الملل درباره سوریه عراق و... را نقض کرده است. اردوغان تسلیحات داعش را تامین می کند. باردیگراردوغان جنایت های وخیانت های و تجاوزهای نشان داد. اردوغان آدم بشونیست.
  • رزمنده IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    2 0
    می خواهم به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بگویم رئیس جمهور کشوری توباشی درآن کشور هم ملت در سال ۲۰۱۲ به حیوان خانکی اردک تجاوز کرده و صاحب آن به دادگاه رفته و از همسایه شاکی شده هر روز جنایتهای وحشیانه مثل تجاوز پدر به دخترش در سن ۱۰ سال به پاین و بالا این بخاطربی توجهی و بی عدالتی و بی نظمی دولت رجب طیب اردوغان می باشد اینکه چندین سال است دخالت بجا و و حشیانه در کشور سوریه و خیانت و جنایت بجای آن مشکل کشور خودت را درست کن
  • رزمنده IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    ما آمریکایی ها و اسرائیل و ترکیه وعربستان را در جهان جزء تروریست شماره یک می شناسیم آمریکایی ها و عربستان سعودی واسرائیل و ترکیه که بی شرمانه از تروریست ها درسوریه حمایت می کنند عربستان و ترکیه از سرکرگان اصلی جنگ علیه مردم سوریه وعراق و...هستند درکشور عربستان سعودی و ترکیه انسان واقعی یا مسلمان واقعی پیدا نمی شود مقامات عربستان و ترکیه مخالف بشاراسد نیست مخالف با دین و اسلام و مسلمان است به جای لعنت بر یزید لعنت بر مقامات عربستان سعودی و ترکیه عربستان سعودی و ترکیه نه تنها مسلمان نیست بلکه انسان هم نیستند
  • درپاسخ به رجب طیب اردوغان IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 1
    درپاسخ به رجب طیب اردوغان زنان وختران ترکیه سینه هایشان وپایشان وسرشان بازه است چگونه ادعا های مسلمانی می کنند کشور ترکیه بی حجات ترین کشور درجهان است.
  • محسن IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    اردوغان الان ریاست جمهوره هنوز نفهمیدی
  • ناشناس IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    ازمدیرمسیول روزنامه کیهان آقای شریعتمداری عزیز می خواهم که درصفحه اینترتی کیهان یه نظرسنجی مدبران درخصوص حمله ناجوانمردانه عربستان علیه کشوریمن بگذارد مثلا" آیا حمله را محکوم میکنید یا نه ومردم با بلی یا خیر جواب بدهند شاید روی مستکبران کم شود باتشکر