قدس آنلاین- تبریز: فدراسیون جهانی والبیال FIVB برای بار دوم از ابراهیم فیروزی داور بین المللی کشورمان جهت قضاوت در لیگ جهانی والیبال دعوت کرد و ابراهیم فیروزی بایستی در دور برگشت مسابقات گروه H در قاهره مصر حضور پیدا کند.

13 رویداد آسیایی و جهانی در انتظار والیبال ایران در سال 94/برنامه کامل میادین آسیایی و جهانی پیش روی والیبال ایران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ابراهیم فیروزی در سال 2013 نیز در چارچوب مسابقات لیگ جهانی، دیدار رفت و برگشت دو تیم هلند و ژاپن را که به میزبانی کشور هلند برگزار شد قضاوت کرده بود.

بیست و ششمین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال در سال 2015 برای اولین بار با شرکت 32 تیم در هشت گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد.

در گروه اول 8 تیم برتر جهان دردو گروه   A,Bمسابقات خود را بصورت رفت و برگشت برگزار خواهند کرد که تیم ایران در گروه B با تیمهای لهستان،روسیه و امریکا رقابت خواهند کرد.مرحله نهایی این دو گروه در برزیل برگزار خواهد شد.

در گروه دوم 12 تیم در سه گروه C,D,E  قرار گرفتند که مسابقات خود را بصورت رفت و برگشت برگزار خواهند کرد و مرحله نهایی این سه گروه نیز به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد.

در گروه سوم 12 تیم در سه گروه  F,G,H قرار گرفتند که مسابقات خود را در 2 مرحله رفت و برگشت برگزار خواهند کرد و فینال گروه سوم نیز در کشور اسلواکی برگزار خواهد بود.

در گروه H چهار تیم مصر، ونزوئلا ، اسپانیا و قزاقستان حضور دارند که مسابقات مرحله رفت خود را در کشور قزاقستان و یک هفته بعد هم مرحله برگشت مسابقات در تاریخ 27-31 خرداد 1394 در قاهره مصر برگزار خواهد شد

 

13 رویداد آسیایی و جهانی در انتظار والیبال ایران در سال 94
حضور والیبال ایران در میادین آسیایی و بین المللی در سال 94 از اردیبهشت ماه و رقابت های قهرمانی زیر 23 سال زنان آسیا آغاز می شود و در آبان ماه 94 با رقابت های باشگاه های جهان در برزیل به پایان می رسد.

در این مدت نمایندگان والیبال ایران در 13 رویداد مهم آسیایی و جهانی شرکت می کنند تا از اعتبار و توانایی والیبال ایران که رشد 10 برابر مخاطبان خود را در دو سال اخیر تجربه کرده است، دفاع کنند.

یکی از مهمترین میادین پیش روی تیم ملی والیبال مردان ایران، لیگ جهانی سال 2015 است که ملی پوشان ایران با تیم های آمریکا، لهستان و روسیه همگروه هستند و رقابت های مرحله مقدماتی از هشتم خردادماه آغاز می شود و تا 14 تیرماه ادامه خواهد داشت.
از گروه سخت ایران در پایان مرحله مقدماتی تنها دو تیم به مرحله نهایی صعود می کنند که اگر تیم ملی والیبال ایران در بین آنان باشد، باید 23 تا 28 تیرماه برای شرکت در این مرحله از رقابت های لیگ جهانی راهی برزیل شود.

مردان والیبال ایران طی دو دوره حضور متوالی خود در سالهای 2013 و 2014 در لیگ جهانی والیبال به ترتیب رتبه نهم و مقام چهارم را به دست آوردند و در سال 2015 نیز ابتدا به دنبال تثبیت جایگاه خود در هشت تیم سطح یک لیگ جهانی والیبال هستند و سپس برای صعود به مرحله نهایی تلاش خواهند کرد.

دیگر میدان پیش روی تیم ملی والیبال مسابقات قهرمانی قاره کهن آسیا است تا از قهرمانی خود در سال های 2011 و 2013 در تهران دفاع کند.
این رقابت ها نیز که از 9 تا 17 مردادماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد در رده بندی جهانی امتیاز ویژه و حائز اهمیتی دارد.
تیم ملی والیبال ایران در این رقابت ها به دنبال کسب سومین مقام قهرمانی خود است که اگر به دست آورد در سه دور متوالی قهرمان شده است. ملی پوشان ایران در سال های 2011 و 2013 عنوان قهرمانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را از آن خود کردند.
این سومین میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها است که قبلا در سال های 1999 و 2011 این رقابت ها در ایران برگزار شده است.

سومین رویداد مهم تیم ملی والیبال کشور مان در سال آینده، جام جهانی والیبال در ژاپن است که این مسابقات نیز برای صعود به المپیک اهمیت دارد و ملی پوشان ایران به همراه تیم استرالیا با توجه به قرار داشتن در جمع دو تیم برتر آسیا در رده بندی جهانی  جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده است و در این رقابت ها با تیم های برتر چهار قاره دیگر جهان مبارزه خواهد کرد. این رقابت ها نیز 17 شهریور تا یکم مهرماه  در ژاپن برگزار خواهد شد تا پایانی بر شش ماه اردو و مسابقات ملی پوشان ایران در سال 94 باشد.
قرار گیری در جمع چهار تیم برتر این قابت ها نخستین هدف ایران برای شرکت در جام جهانی والیبال است. این درحالیست که برزیل به علت حضور در المپیک 2016 در این رقابت ها شرکت نمی کند و دو تیم برتر این مسابقات جواز حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب خواهند کرد.

ملی پوشان والیبال ایران قبل از حضور در جام جهانی در جام واگنر لهستان حضور خواهند یافت تا از 31 مرداد تا دوم شهریور با سه تیم لهستان، ژاپن وفرانسه به رقابت بپردازند.

مسابقات قهرمانی باشگاه های 
مردان آسیا و جهان، مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال زنان آسیا، قهرمانی زیر 23 سال مردان آسیا و جهان، رقابت های قهرمانی جهان جوانان و نوجوانان و هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی زنان آسیا از دیگر میادین والیبال ایران در سال 1394 است.
همچنین نوجوانان و جوانان والیبال کشورمان که با اقتدار بر بام آسیا ایستادند با هدف قرار گیری در جمع چهار تیم برتر  جهان راهی مسابقات جهانی در آرژانتین و مکزیک در سال 2015 خواهند شد.

برنامه کامل میادین آسیایی و جهانی پیش روی والیبال ایران در سال آینده به قرار زیر است:

1-   نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان زیر 23 آسیا و انتخابی جهان (11 تا 19 اردیبهشت ماه در فیلیپین)
2-   مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان (آبان ماه سال 94)
3-   نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 آسیا و انتخابی جهان (22 تا 30 اردیبهشت در میانمار)
4-   هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا (30 اردیبهشت تا 7 خرداد در چین)
5-   دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار آمریکا – ایران ( 8 تا 10 خرداد – آمریکا)
6-   دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار لهستان - ایران (15 تا 17 خرداد - لهستان)
7-   دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار روسیه - ایران (22 تا 24 خرداد – مسکو)
8-   دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار ایران – آمریکا (29 تا 31 خرداد – تهران )
9-   دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار ایران - لهستان (5 تا 7 تیر – تهران )
10- دور مقدماتی لیگ جهانی دیدار ایران – روسیه (12 تا 13 تیر – تهران)
11- مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال (برزیل - 23 تا 28 تیرماه)
12- هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا (9 تا 17 مردادماه – ایران)
13- مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا و انتخابی جهان (چین تایپه – 22 تا 30 مرداد)
14- دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال جهان (امارات – 2 تا 9 شهریور)
15- مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان (23 مرداد تا 1 شهریور – آرژانتین)
16- مسابقات والیبال قهرمانی جوانان پسر جهان (مکزیک – 20 تا 29 شهریور)
17- مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا و انتخابی جهان (ویتنام 21 تا 29 شهریور)
18- جام واگنر لهستان (31 مرداد تا دوم شهریورماه 94)
19-اجلاس هیات رییسه کنفدراسیون والیبال آسیا (آذرماه – عربستان سعودی)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.