قدس آنلاین - قزوینی غرابی: تعدادی از رسانه های غربی با واکنش به حمله عربستان سعودی به یمن نوشتند که این کشور بهای این تصمیم خود را خواهد پرداخت.

رسانه های غربی: عربستان هزینه حمله به یمن را خواهد پرداخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل پایگاه خبری نهرین نت، رسانه های غربی شگفتی خود را از تصمیم خطرناک عربستان برای حمله به یمن اعلام کردند.

تأکید بر شتابزده بودن تصمیم سعودی ها نکته مورد اتفاق همه این رسانه ها بوده است به گونه ای که این اقدام می تواند به پایه های حاکمیت خاندان سعودی آسیب جدی وارد کند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت دیروز شنبه با هشدار به اینکه نیمی از نیروهای نظامی سعودی یمنی تبار هستند نوشت عربستان خود را به یک دردسر انداخته است و حملات هوایی آن به یمن ضربه ای سهمگین هم برای عربستان و هم برای خاورمیانه خواهد بود.

ایندیپندنت مقاله خود را با این پرسش ادامه می دهد که چه کسی تصمیم ورود به این جنگ علیه فقیرترین کشور عربی را اتخاذ کرد؟ سعودی ها که پادشاه شان در جهان عرب به یک شخص ناتوان در تصمیم گیری مشهور است یا جنگ سالاران ارتش که از احتمال خیانت نیروهای امنیتی علیه خاندان حاکم نگرانند؟

نویسنده مقاله در ادامه می نویسد: آنچه که داستان را جالب می کند این است که نیمی از نظامیان ارتش عربستان را یمنی تبارها تشکیل می دهند. می توان تصور کرد که ریاض چگونه به این موضوع نگاه می کند.

از سوی دیگر مطبوعات نروژ نیز عواقب بعدی تصمیم عربستان برای حمله به یمن را برای این کشور غافلگیر کننده دانستند و نوشتد سعودی ها باید خود را برای پرداخت هزینه این جنگ آماده کنند و نخستین این هزینه ها باز شدن پرونده مرز یمن و عربستان است. زیرا سعودی ها بیش از 400 هزار کیلومتر از اراضی دو استان نجران و عسیر که متعلق به یمن بود را به اشغال درآوردند و به خاک خود ملحق کردند و یمنی ها تاکنون این رویداد را از یاد نبرده اند.

ساکنان بومی این دو استان عربستان یمنی هستند علاوه بر آن نیز حوثی ها تجربه هایی در نفوذ به مرز عربستان و به اسارت درآوردن افسران و سربازان سعودی و حمله به پایگاه های نظامی عربستان داشتند.

به گفته این مطبوعات این تجارب حوثی ها مربوط به زمانی بود که تنها یک گروه شبه نظامی حاصره شده در صعده بودند اما اکنون همه امکانات حکومت در اختیار آنهاست بنابراین کام سعودی ها پس از این حمله به شدت تلخ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یا علی مدد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    13 0
    ما هم امیدواریم که مردم مظلوم یمن از ظلم و ستم عربستان نجات یابند و به آرزوی دیرینه خود که حکومت مستقل شیعی است برسند
  • حسین IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    10 1
    حوثی ها باشلیک موشم میتوانند مراکز نفتی عربستان رامورد اصابت قراردهند اینجوری قیمت نفت هم افزایش میابد که البته تمام این منافع وجنگ مسلمانان بنفع اسرائیل است
  • عزيز IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    اين رسانه هاي غربي باهوش تر از شاه فراموشكار ووزير دفاع بچه عربستان هستند !!خوب مي فهمند آخر اين جنگ نابودي آل سعود كافر است انشا الله
  • محمد يزدان IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 0
    عربستان در گرداب سختي خواهد افتاد.
  • بهبهانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 0
    ایران باتحویل انواع موشک به حوثی هاهم یمن رانجات دهدوهم دشمن اسلام حکومت وهابی رادرسراشیبی سقوط قراردهدواتحاداعراب علیه ایران راازبین ببردچون همه فتنه ها ازآل سعودمی باشد
  • اسد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 0
    انشاا... كه چنين شود و خواهد شد چرا كه منافع روز آمريكا در اين است.خر هر چه روش كار كني ذاتا" خر است به نفع آمريكا ست اين اتفاق4532