۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 273324

در روز 9 فروردین 88 ،علی دایی پس از باخت مقابل عربستان از سمت خود اخراج شد.او در بیانیه ای علت اخراج خودش را غیر فوتبالی عنوان کرد.

علی دایی:احمدی نژاد در اخراج من نقش داشت

علی دایی مشهورترین چهره فوتبال ایران کمتر از یک روز بعد از شکست 2-1 مقابل عربستان اخراج شد.تیم ایران در حضور یکصد هزار تماشاگر بازی حساس چهارم انتخابی جام جهانی را به عربستان واگذار کرد تا با شش امتیاز در رده چهارم جدول گروه دوم قرار بگیرد و کارش برای صعود سخت شود.رکورددار گلزنی جهان پس از گل دوم عربستانی ها با اعتراض گسترده طرفداران تیم ملی ایران در استادیوم روبرو شد اما در جلسه مطبوعاتی بعد از بازی ضمن عذرخواهی از مردم گفت که از سمتش استعفا نمی دهد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فردای آن روز تشکیل جلسه داد و با تشکر صمیمانه از حضور گرم مردم در حمایت از تیم ملی و ضمن عذرخواهی به دلیل عدم کسب نتیجه مناسب در دیدار با عربستان اعلام کرد:«ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای علی دایی در طول مدت مربیگری خود که توانست با جوان گرایی، بازیکنان ارزنده ای را به فوتبال ملی ایران معرفی کند، با تغییر ایشان موافقت شد.»

دایی  پس از مدتی طولانی که فدراسیون به دنبال جذب یک مربی بزرگ برای صعود به جام جهانی بود ناگهان نامش به عنوان مربی مطرح شد و روز 2 مارس 2008 از سایپا به تیم ملی آمد که در نهایت 29 مارس 2009 اخراج شد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در آن روز اعلام کرد:«شرایط تیم ملی حساس است و پس از شکست برابر عربستان به این نتیجه رسیدیم که علی دایی به کارش ادامه ندهد. با دایی صحبت و از او تشکر کردم. او زحمات زیادی کشیده اما شرایط به گونه ای رقم خورد که نتوانستیم با وی کار را ادامه دهیم. فعلا از روته مولر خواسته‌ایم تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. ما در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم و چند گزینه مد نظر داریم. حضور مربی خارجی در این مقطع زمانی منتفی است و بررسی شرایط نامزد‌های تیم ملی هستیم تا بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنیم ».

علی دایی بعد از اخراج از تیم ملی سکوت کرد ولی بعد از چند سال در مصاحبه ای علت اخراج خود را اینگونه بیان کرد:« من را آقای احمدی نژاد سرمربی تیم ملی نکرد او فقط در اخراج من از تیم ملی نقش داشت. من با دستور مستقیم علی آبادی به کفاشیان سرمربی تیم ملی شدم اما بعد از بازی با عربستان با دستور مستقیم احمدی نژاد اخراج شدم. دلیل اخراج من هم این بود که آنها به من پیشنهاد دادند تا در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد حضور پیدا کنم اما من قبول نکردم و مرا اخراج کردند.»

*خبرآنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقدم IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    یک کلام هم از مادر عروس
  • مهدی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا نمیگه همین احمدی نژاد بود که آوردش! پر رو تر از این تو فوتبال نداشتیم