سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) فراخوان ثبت نام کاندیداهای جایزه کالینگا (Kalinga) در سال 2015 را اعلام کرد.

فراخوان اعطای جایزه یونسکو به روزنامه‌نگاران علمی

به گزارش ایسنا، جایزه ترویج علم یونسکو هر سال به کسی اهدا می‌شود که فعالیت‌های چشمگیری در زمینه علوم و فناوری در یکی از حوزه های نویسندگی، ویراستاری، سخنرانی، فیلم‌سازی و تهیه‌ برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام داده باشد. این جایزه که طی مراسمی در دهلی نو اعطا می‌شود، شامل 20 هزار دلار جایزه نقدی، مدال نقره البرت انشتین یونسکو و کرسی Ruchi Ram Sahni است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد اعطای این جایزه توسط دولت هند راه‌اندازی شده و دریافت کنندگان این کرسی دو تا چهار هفته به عنوان مهمان رسمی دولت هند به این کشور سفر می‌کنند.

دریافت‌کننده این جایزه باید درخصوص تأکید بر اهمیت بین‌المللی علوم و فناوری و نیز برای بالابردن سطح رفاه عمومی، غنی‌سازی میراث فرهنگی ملل و نیز حل مشکلات پیش روی انسان‌ها تلاش و همکاری کرده باشد.

هر کشور عضو یونسکو می‌تواند به توصیه انجمن ملی توسعه علم و یا دیگر انجمن‌های علمی، انجمن ملی نویسندگان و یا روزنامه‌نگاران علمی یک نفر واجد شرایط را از طریق کمیسیون‌های ملی به یونسکو معرفی کند.

بر اساس این گزارش متقاضیان باید با توجه به اطلاعات و شرایط مندرج در اطلاعیه جایزه، نسبت به تکمیل فرم و مدارک مربوط اقدام کنند. مهلت وصول مدارک به کمیسیون 30 اردیبهشت ماه امسال تعیین شده است. مدارک داوطلبان باید در پنج نسخه به کمیسیون ارسال شود و هرگونه نقص و یا تأخیر در ارسال مدارک، مانع بررسی آن خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مدارک متقاضیان در کمیسیون ملی یونسکو بررسی خواهد شد و یک نفر از میان داوطلبان به بخش مربوط در یونسکو معرفی می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.