دو نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید درحوزه سیاست خارجی و بهداشت و درمان بسیار برجسته بوده و نتایج فعالیت ها در این دو حوزه بسیار موفقیت آمیز است.

دو نماینده مجلس:عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بهداشت ودرمان برجسته است

 این دو نماینده مجلس در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به مشکلات و مسایل مختلف سیاسی و اقتصادی کشور، اظهار کردند: با تمام مشکلات موجود و معضلات مربوط به تحریم ها، دولت در زمینه بهداشت و درمان و همچنین دیپلماسی خارجی گام های اساسی و مثبتی برداشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با توضیح دستاوردهای یکساله دولت تدبیر و امید در حوزه های یاد شده، گفت: طی این مدت دولت به آنچه که در بخش سلامت به مردم قول داده بود تا حد بسیار زیادی توانسته عامل باشد و گام های مثبت و اثربخش در این حوزه مهم قابل ستایش است.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: در بخش سلامت جامعه طی سال های گذشته مشکلات بسیار ریز و درشت وجود داشت که دولت یازدهم توانست با یک برنامه ریزی منسجم و مدون و البته با حمایت های مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی گفت: در زمان حاضر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و پزشکی با کمترین مشکل در زمینه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی موجه بوده و همچنین به لحاظ پرداخت های مالی نیز مشکلات به تدریج در حال برطرف شدن است.

سعیدی حوزه سیاست خارجی را از دیگر حوزه های دارای عملکرد مثبت و مهم دولت یازدهم بیان کرد و گفت: طی یک سال اخیر این بخش از دولت بسیار فعال تر شده و با اقدامات خوب وسنجیده توانسته مشکلات ناشی از دوران گذشته را تا حدی رفع و به آن سر و سامان دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون دستگاه دیپلماسی خارجی دولت سیاست تنش زدایی با کشورهای منطقه و همسایه را به خوبی پیش می برد و تحرکات لازم را در این رابطه شاهد هستیم.

این نماینده مجلس نهم اقدامات دولت دربخش اقتصادی و کنترل تورم را نیز تا حدی قابل قبول دانست وگفت: هرچند کاهش مشکلات اقتصادی کشور در مدت زمان کوتاه به طور کامل قابل حل نیست، اما با این وجود دولت با اعمال یکسری سیاست های اقتصادی توانسته نرخ تورم را کنترل کند.

سعیدی گفت: دولت باید در زمینه اشتغال جوانان و همچنین خروج از رکود اقتصادی اقدامات عاجلی را انجام دهد.

به گفته وی هرچند در حوزه اشتغال جوانان اقداماتی صورت می گیرد، اما این تلاش ها هنوز با تحقق مطالبات مردمی فاصله دارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و ایجاد روابط دوستانه و حسنه با کشورهای مختلف جهان به ویژه همسایگان پیشرفت های خوب و محسوسی داشته است.

الله وردی دهقانی افزود: در بحث مذاکرات هسته ای نیز دولت و وزارت امور خارجه مسایل را به درستی و با رعایت کامل ارزش ها و اصول اساسی جمهوری اسلامی پیش برده که این فعالیت ها مورد تایید رهبری و همچنین مورد حمایت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: دولت در حوزه دیپلماسی خارجی نیز سیاست تنش زدایی را به درستی هدایت کرده که امیدواریم همین روند در سال های آینده نیز با تقویت سایر بخش ها همچنان تداوم داشته باشد.

دهقانی یادآوری کرد: بر خلاف تصور عده ای، دولت در زمینه مذاکرات هسته ای منویات رهبری و اصول ارزشی نظام را رعایت کرده و بر مبنای سیاست های اصلی نظام روند مذاکرات دنبال می شود.

وی اقدامات دولت در بخش بهداشت و درمان را نیز ستود و اظهار کرد: طی حداقل یک سال اخیر بسیاری از مشکلات مربوط به بیماران بستری در مراکز درمانی حل شده و امروز شاهدیم که مردم با کمترین میزان پرداختی خدمات درمانی دریافت می کنند.

دهقانی افزود: همین امر سبب شده مردم به ویژه طبقات آسیب پذیر به دور از تامین منابع مالی بستری، با خیالی آسوده نسبت به مراقبت از بیماران خود اقدام نمایند.

وی اقدامات دولت در زمینه کنترل نرخ رو به تزاید تورم را قابل قبول دانست و گفت: با توجه به مشکلات انبوه کشور در بخش اقتصادی تاکنون عملکرد دولت در این حوزه هرچند با معیارهای برنامه های چشم انداز فاصله دارد، اما قابل تقدیر بوده است.

دهقانی ادامه داد: انتظار داریم دولت تدبیر و امید در سال جدید نسبت به کاهش نرخ تورم به تک رقمی فعال تر شده و در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی نیز اقدامات اثربخش تری از خود نشان دهد.

استان آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در شمال غربی ایران در خانه ملت صاحب 19 نماینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م-م IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    با سلام کدام سلامت اینکه مردم گروه گروه بروند بیمارستان و درمانگاه که سلامتی نیست، فقط یک جمله بگویم در شیراز روزانه 200 هزار نفر به دکتر مراجعه و قرص و داروی شیمیایی در یافت میکنند،این که سلامتی نیست