قدس آنلاین: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش 35 درصدی اسکان مسافرین نوروزی در مدارس استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اسکان مسافر در مدارس خراسان شمالی 35 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسن عباسی با اعلام این خبر افزود: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۸ اسفندماه ۹۳ کار اسکان و اقامت مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در اقامتگاههای این استان آغاز شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون ۲۲ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیر نیز با ظرفیت اسکان ۱۶ هزار مسافر در روز، آماده پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی است.

وی گفت: از اول اجرای طرح اسکان نوروزی، در 25 اسفند 93 تاکنون 38 هزار و 281 نفر روز مسافر در مدارس این استان اسکان یافته اند. از مجموع خانوارهایی که در مدارس این استان اسکان یافته اند چهار هزار و 621 خانوار فرهنگی و مابقی کارکنان دولت و سایر اقشار بوده اند. پایگاه های ستاد اسکان در تمامی شهرستان های این استان فعال شده و 240 نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در این آموزشگاه ها مستقر شده اند.

عباسی تصریح کرد: اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تلاش می کنند تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران را طی این ایام فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع) سالانه میزبان میلیون ها مسافرو زائر از نقاط مختلف کشور است، برای ماندگاری بیشتر مسافران برنامه ریزی لازم از سوی کمیته های مختلف این ستاد صورت گرفته و کار اسکان مسافران نوروزی از طریق ستاد اسکان مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است استان خراسان شمالی به دلیل واقع شدن در مسیر جاده آسیایی در حد فاصل دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد الرضا (ع) سالانه، بخصوص در ایام نوروز، قریب به ۲۰ میلیون زائر و گردشگر از این خطه عبور می کنند.

انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.