قدس آنلاین- اصفهان: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی گفت: ايران به دليل مسايل مربوط به حج، خواهان برقراري ارتباطات بيشتر با عربستان است، اما عربستان از تسلط ایران بر منطقه خاورمیانه می ترسد و بر اين باور است كه در صورت حصول توافق هسته‌اي،‌ ايران قدرت برتر منطقه خواهد شد .

عربستان از تسلط ایران بر منطقه خاورمیانه می ترسد/سرعت عمل حوثي‌ها کودتای سعودی را ناکام گذاشت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد بخشايش در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وقایع اخیر در منطقه ، افزود: سرعت عمل حوثي‌ها در يمن باعث شد تا كودتاي مدني سعودي‌ها با شكست روبه‌رو شود و این اقدام حوثی ها خشم عربستان و در نتيجه حمله اين كشور به يمن را درپي داشت.
وی تصريح كرد: عربستان اگر به دنبال تسلط بر يمن باشد تنها بايد از طريق زميني به اين منطقه وارد شود كه اين مسئله نيز باتوجه به قدرتمند بودن حوثي‌ها عملا غيرممكن است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر حوثي‌ها مخازن نفتي عربستان را نشانه بگیرند،‌ اين كشور عملا زمين گير خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر احتمالی درگيري‌هاي صورت گرفته ميان عربستان و حوثي‌هاي يمن بر روند مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ ، بیان داشت: عربستان بر اين باور است كه در صورت حصول توافق هسته‌اي،‌ ايران بر منطقه مسلط خواهد شد.

بخشایش ادامه داد: اقدامات عربستان نشان مي‌دهد كه سعودي‌ها از طرفي با سياست ايالات متحده در موضوع پرونده هسته‌اي ايران ناراضي هستند و از سويي ديگر،‌ اقدامات ايران در حمايت از حوثي‌ها نيز آنان را خشمگين ساخته است.
بخشايش گفت: جمهوري اسلامي خواهان همزيستي مسالمت آميز با عربستان است و اين كشور نيز بايد نسبت به اين مسأله به فهم مشترك برسد.
وی با اشاره به اظهارات اخير رييس جمهور تركيه در خصوص لزوم خروج ايران از يمن ، اظهارداشت: تركيه علاقمند بود امپراتوري عثماني را در سوریه مستقر کند كه با حمايت ايران از بشار اسد، اين طرح شكست خورد و عصبانيت تركيه از ايران را به همراه داشت؛ به همين جهت مقامات اين كشور اكنون چنين اظهاراتي را مطرح مي‌كنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    8 0
    سلامتی ایران سرفراز وسرنگونی مستبدان ودیکتاتورهای منطقه صلوات
  • ایران مهر IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    9 0
    عربستان با ثروت خدادادی حج و نفت بسیار قدرتمند است تنها غلبه حوثی ها بر این رژیم بنظر می رسد قطع صدور نفت و حمایت گسترده از طوایف ناراضی سعودی برای بدست آوردن امتیازات از دست رفته شان است ایران باید بی محابا از حوثی ها حمایت مشاوره نظامی تسلیحاتی ولجستیکی بنماید.
  • حیاتی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    8 0
    رییس جمهورترکیه با افکار ایران در سوریه نتونست مقابله کنه که هم مرزش بود حلا به فکر یمنه کور خونده وای به روزی که ایران مثل سوریه حمایت کند ضمن احترام به ملت سوریه یمنی ها متفاوتند هم نترس ترند هم شجاع تر و ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
  • حمید هیبتی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    1 0
    خداوند از نعمت های خدادای که در کره خاکی به انسان ارزانی بخشیده مثال ارامش در کره خاکی وجود ندارد
  • هموطن IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    10 0
    تو را به خدا نگذارید ایرانی ها بروند در ترکیه ملک و ویلا بخرند همس دروغ محض فقط سرمایه های ایران را میریزند تو جیب اردوغان جنایتکار
  • میثم IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    8 0
    تنها راه حل برای زمین گیر کردن عربستان اینه که یمنی ها بنادر نتی عربستان را بزنند در این صورت تمام درنیا برای پایان جنگ تلاش میکنن.چون قیمت نفت روند صعودی پیدا میکنه
  • حسن تاتار IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    10 0
    سلام علیکم: عربستان از نفوذ معنوی ایران در منطقه هراس دارد وبهمین دلیل به کشور یمن حمله نظامی کردهولی در باتلاق گیر افتاده و در نهایت عربستان رسوای این موضوع خواهد بود. اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی آیینی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 1
    حمله عربستان به یمن تقریبا شبیه حمله صدام معدوم به ایران است که انشاالله سرنوشت آل سعود مشابه سرنوشت صدام رقم بخورد و ریشه ی این نامردها از روی زمین کنده شود انشاالله
  • احمدرضا IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 1
    حیف که فقط به خاطر دین و مذهبمان و اعتقاد به حج آنگونه که باید نمی توانیم واکنش نشون بدیم و گرنه عربستان که هیچ همه ائتلاف رو در هم می شکستیم