نخست وزیر عراق با اشاره به نقش ملت عراق در نبرد با تروریست های داعش، پیروزی های به دست آمده را ناشی از فداکاری مردم کشورش دانست و گفت: همان گونه که قبلا نیز تاکید کرده ایم هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد.

حیدرالعبادی: هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی عصر یکشنبه در دیدار با شماری از نمایندگان و شخصیت های سیاسی و امنیتی، با تکذیب خبرهای مربوط به حضور رغد صدام حسین دختر دیکتاتور مخلوع این کشور در تکریت، از آن به عنوان شایعه ای یاد کرد که توسط حزب بعث ترویج می شود.

وی همچنین گفت: کسانی که در جنگ با داعش به ما کمک می کنند، دارای منافعی در ارتباط با امنیت ملی خود هستند و از این رو ما نگرانی نسبت به این کمک ها نداریم.

وی از سوی دیگر خاطرنشان کرد، شایعاتی که برخی افراد عنوان می کنند با هدف تضعیف مواضع کشور عنوان می شود و این در حالی است که داعشی ها مرعوب شده و شکست خورده اند.

العبادی افزود: گزارش هایی که از طریق پایگاه های اجتماعی درباره حضور رغد صدام حسین در تکریت منتشر می شود، شایعاتی بیش نیست و این شایعات ازسوی بعثی ها ترویج می شود.

وی با ابراز شگفتی در این باره گفت: چگونه برخی افراد این شایعات را باور می کنند در حالی که صدام حسین پدر رغد (در جریان حمله به عراق) خودش در سوراخی خزید و از جنگ امتناع کرد و از این گذشته رهبران حزب بعث نیز خودشان را به آمریکایی ها تسلیم و از ادامه نبرد خودداری کردند.

گروه تروریستی داعش در جریان پیشروی تابستان 2014 در خاک سوریه و شمال و غرب عراق با اشغال شهرها، شهرک ها و سرزمین های گسترده، مرتکب جنایت های وحشتناکی شده است.

داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است، تاکنون جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

از سوی دیگر آمریکا و انگلیس که خود از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخیر مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه تروریستی شده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    تو عراق فقط سردار سلیمانی وبس ...