۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 273450

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، در ایران و در جهان جزو چهار زیستگاه این پرنده است که دائماً میان ایران و روسیه در حرکت است.

درنای سیبری مسافر دائمی ایران و روسیه

«دلاور بزرگ‌نیا» در گفت‌وگو باایسنا، منطقه‌ی مازندران،اظهار کرد: شهرستان فریدونکنارکه در نوار ساحلی دریای خزر قراردارد از شرق به بابلسر، از غرب به سرخرود و محمودآباد، از جنوب به آهنگرکلا و از شمال به دریای خزر محدود است.

وی افزود: جمعیت شهرستان فریدونکنار در سال 90، برابر با 57 هزار و 980 نفر بوده و این شهرستان شامل یک شهر به نام فریدونکنار و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و دهفری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: مردم فریدونکنار به ‌کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و صید ماهی سفید در این شهر بیشتر از دیگر شهرهای شمالی است.

وی افزود: از محصولات شناخته شده این شهرستان برنج طارم محلی آن است که زبانزد خاص و عام می‌باشد.

بزرگ‌نیا با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: این شهر که مرکز فرماندهی فریدون شاه بوده است در گذشته فری کنار نام داشت و قدمت این شهر طبق آثار تاریخی که تاکنون کشف شده حداقل 3800 سال است.

وی ادامه داد: قصر فریدون شاه جم نوه جمشید پیشدادی شاخص‌ترین مدرک این ادعا است که هم‌اکنون آثار آن در میان شالیزارهای جنوب شرق این شهرستان بوده و به فلاکتی مشهور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: وجود بناهای کهن نظیر امامزاده محمد در داخل تکیه معصوم‌زاده و گورستان کهن آن گواه کهن بودن و تاریخی بودن این شهرستان است.

فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری در ایران

وی درباره‌ی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی فریدونکنار اظهار کرد: فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، در ایران و در جهان جزو چهار زیستگاه درنای سیبری است و این پرنده که آخرین بازمانده نسل خود در این شهرستان است دائماً میان ایران و روسیه در حرکت است.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: این تالاب در جنوب شرقی شهر فریدونکنار واقع است که با گرد هم آمدن مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی، به یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های تالابی شمال کشور تبدیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.