یک عضو هیات پارلمانی ایران روز دوشنبه در صدو سی و دومین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی در هانوی ویتنام بر لزوم بازنگری در ساختار سازمان ملل متحد تاکید کرد.

هیات پارلمانی ایران در نشست بین المجالس جهان خواستار بازنگری در ساختار سازمان ملل شد

به گزارش ایرنا، جواد جهانگیرزاده، عضو کمیته روابط اتحادیه بین المجالس با سازمان ملل در نشست این کمیته با آسیب شناسی ساختار سازمان ملل متحد، خواستار بازنگری ساختار این سازمان پس از عمر هفتاد ساله آن شد.

وی گفت: با گذشت هفت دهه از عمر سازمان ملل متحد و با بررسی فراز و نشیب ها و ارزیابی دستاوردها و ناکامی های این نهاد مرجع بین المللی در رویدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی می توان گفت که یک اجماع عمومی در بین مجالس جهان برای ضرورت بازتعریف ساختار این نهاد بویژه شورای امنیت آن وجود دارد.

عضو کمیته دائمی روابط اتحادیه بین المجالس با سازمان ملل متحد با اشاره به ترکیب شورای امنیت ملل متحد، گفت: وجود حق وتو و استفاده ابزاری از آن در تصمیمات مهم بین المللی برای قدرت های بزرگ و محرومیت طیف وسیعی از کشورهای تاثیرگذار در معادلات جهانی، ضرورت اصلاح ساختار ناعادلانه شورای امنیت را اجتناب ناپذیر کرده است.

جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار ایفای نقش موثرتر مجالس جهان و اتحادیه بین المجالس در اتخاذ تصمیمات سازمان ملل در موضوعات مهم بین المللی شد.

جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مهر ماه سال گذشته در ژنو به عنوان عضو دائم کمیته روابط اتحادیه بین المجالس جهانی با سازمان ملل برای مدت دو سال انتخاب شد.

در اجلاس 132 مجمع بین المجالس جهان در هانوی ویتنام که تا روز چهارشنبه ادامه دارد مشکلات و مسائل مهم روز جهان از جمله تروریسم، افراط گرایی، مشکلات مربوط به کمبود آب در جهان، مسائل زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی، جنگ سایبری، اهداف توسعه هزاره، ایدز و بیماری های واگیردار و همچنین آسیب شناسی ساختار های بین المللی از جمله سازمان ملل بررسی می شود.

هیات پارلمانی ایران متشکل از 9 نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست های مختلف این اجلاس سخنرانی و با همتایان جهانی خود تبادل نظر می کنند.

سیداحمدرضا دستغیب، کاظم جلالی، حسین سبحانی نیا، موید حسینی صدر، یوناتن بت کلیا، جواد جهانگیرزاده، علیرضا سلیمی، غلامرضا نوری قزلچه و لاله افتخاری اعضای هیات پارلمانی ایران را در هانوی تشکیل می دهند و در حاشیه کنفرانس ملاقات هایی با مقامات پارلمانی و سیاسی کشور میزبان، رئیس اتحادیه بین المجالس و همتایان خود از مجالس جهان خواهند داشت.

در یکصد و سی و دومین مجمع بین المجالس جهانی در هانوی یکهزار و 300 نماینده از 160 کشور و منطقه جهان شرکت دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.