قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از واریز عیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد به حساب سرپرستان خانوار خبر داد.

واریز عیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی/ 16 درصد سالمندان آذربایجان‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین دشتی اظهار داشت: عیدی مددجویان تحت حمایت معادل یک ماه مستمری آنان بوده است.

دشتی یادآور شد: بالغ بر 4 میلیارد و 275 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت عیدی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان اختصاص داده شده است.

دشتی با بیان اینکه این عیدی به 70 هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است خاطر نشان کرد: در مجموع 8 میلیارد و 550 میلیون تومان عیدی و مستمری برای مددجویان تحت حمایت در اسفند سال گذشته پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد معادل یک ماه مستمری مددجویان لحاظ و به حساب آن‌ها واریز گردید اظهار داشت: عیدی مددجویان به تفکیک خانواده‌های 1، 2 ، 3 ، 4 و 5 به بالا و به میزان یک ماه مستمری آنها پرداخت گردید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکثر مددجویان به دلیل فوت یا از کار افتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند یادآور شد: 58 هزار سالمند تحت حمایت بالای 60 سال در استان وجود دارد که 16 درصد سالمندان را شامل می شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مستمری مددجویان تصریح کرد: در 11 ماهه سال گذشته 43 میلیارد تومان مستمری برای مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با بهره‌گیری از اعتبارات داخلی و جذب کمک‌های مردمی در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات نیازمندان گام بر می دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم سخاوتمند استان با شرکت پرشور و مساعدت در جشن نیکوکاری بیش از 73 میلیارد ریال به نیازمندان مساعدت کردند افزود: میزان کمک های مردمی در جشن نیکوکاری در سال 93 نسبت به سال قبل از آن 80 درصد افزایش یافته است.

دشتی با بیان اینکه از مجموع کمک مردم نیکوکار استان به جشن نیکوکاری 9 میلیارد و 500 میلیون ریال نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بوده است یادآور شد: 295 پایگاه ثابت و سیار این نهاد در سراسر استان در هفته احسان و نیکوکاری کمک های مردم نیکوکار را جمع آوری کردند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.