مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد و راه اندازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور خبر داد.

نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین سید محمد خلدی نسب، روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: با همکاری وزارت امور خارجه، این نمایندگی ها بزودی در خارج از کشور ایجاد می شود.

به گفته وی، در این راستا دبیرخانه مرکزی این نمایندگی ها در کانون اتومبیل رانی و جهانگردی دایر شده و اطلاع رسانی به سفارتخانه ها و رایزنان فرهنگی ایران نیز در حال انجام است.

وی گفت: ایرانیان خارج از کشور که دارای امکانات، تجربه، توانایی و تخصص گردشگری هستند، می توانند در این دبیرخانه ثبت نام کنند تا پس از بررسی، مجوز ایجاد نمایندگی جذب توریسم خارجی، برای آنان صادر شود.

خلدی نسب گفت: به همین منظور، اکنون 41کشور بازار هدف مشخص شده است و این نمایندگی ها به عنوان مرکز اصلی حضور گردشگران خارجی در ایران قلمداد خواهند شد.

به گفته وی، پشتیبانی لازم برای ایجاد نمایندگی های اطلاع رسانی از سوی وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران، در این زمینه انجام می شود.

وی، از رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ایران در دولت یازدهم خبر داد و گفت: آمار ورود گردشگران خارجی به ایران در سال 93 نسبت به سال قبل از آن، رشد 270درصدی داشته است.

این مسوول گردشگری ایران گفت: سال گذشته حدود چهار میلیون و700هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که این میزان تا مرز پنج میلیون گردشگر نیز قابل افزایش بود.

خلدی نسبت یادآور شد: سیستم آماری گردشگران(TSA) یا حسابهای اقماری گردشگری، که از سوی سازمان جهانی گردشگری مورد تاکید است، بزودی با همکاری بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و متخصصان دانشگاه شهید بهشتی در کشور طراحی و راه اندازی می شود.

به گفته وی، با راه اندازی این سیستم، بزودی آمار گردشگران در کشور به صورت دقیق و جامع، بررسی می شود و مورد تحلیل قرار می گیرد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استقبال گردشگران خارجی از تور گردشگری'قطار عقاب طلایی' در ایران موجب شده است تا 9 قطار دیگر گردشگری نیز برای سفر به ایران اعلام آمادگی کنند و اکنون این قطارها در صف انتظار ورود به ایران قرار دارند.

به گفته وی، سفر قطار گردشگران اروپایی به ایران از مجارستان موجب اطلاع رسانی گسترده و لحظه به لحظه خبرگزاری های مختلف بین المللی از این رخداد گردشگری شد.

وی گفت: در قالب تور قطار گردشگری اروپا به ایران حدود 12هزار نفر از توریست های بین المللی به ایران سفر کرده اند.

خلدی نسب، از برگزاری تورهای گردشگری تخصصی در ایران از امسال خبر داد و گفت: جامعه تور گردانان ، روسای هتل داران معتبر و سفرنامه نویسان حرفه ای از10کشور به ایران سفر می کنند، که بخش خصوصی برای اجرا کردن این تورها اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی به عنوان حامی مالی، برای چاپ اقلام تبلیغات گردشگری در دولت یازدهم مورد تاکید قرار گرفته و تاکنون دو میلیون نقشه گردشگری در ایران تهیه شده و در حال توزیع است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: کتاب جامع استانها در حوزه گردشگری در حال توزیع است که تاکنون20 هزار جلد آن در کشور توزیع شده است.

خلدی نسب، حضور استانها در نمایشگاه های بین المللی گردشگری را از برنامه های این سازمان در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: تاکنون29 نمایشگاه بین المللی از ظرفیت های گردشگری استانها تدوین شده است.

به گفته وی، حضور بخش خصوصی و ادارات میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استانها در نمایشگاه های خارجی، در کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی نمایشگاه های خارج مورد بررسی قرار می گیرد و تقویم برپایی نمایشگاه های بین المللی براساس ظرفیتهای استانی نیز تدوین شده است.

خلدی نسب، از ایجاد شبکه تلویزیونی و رادیویی گردشگری در کشور خبر داد و گفت: رایزنی اولیه از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با سازمان صدا و سیما برای ایجاد این شبکه صورت گرفته است.

وی گفت:وجود یک میلیون اثر اکوتوریسمی، توریسمی، طبیعی، تاریخی و مذهبی در ایران ظرفیت بالایی برای گردشگری فراهم کرده که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گفته وی، در برنامه ششم توسعه کشور برای حضور پررنگتر بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است تا بتوان به آمار حضور20میلیون گردشگر خارجی در ایران در افق 1404دست یافت.

به گزارش ایرنا، این مقام مسوول به عنوان نماینده ویژه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.