قرارداد حمایت مالی طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فقر در کشورهای اسلامی که با همکاری مالزی و اندونزی اجرا خواهد شد، روز دوشنبه طی مراسمی در آنکارا به امضا رسید.

طرح ابتکاری ایران در مبارزه با فقر در کشورهای اسلامی اجرایی می شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این قرارداد توسط علی رضا بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و احمد بوچوک اوغلو مدیرعامل بانک توسعه ترکیه و مسوول کمیته دائمی همکاریهای اقتصادی و تجاری سازمان همکاریهای اسلامی ( کمسک) و عرفان یاشار معاون این بانک امضا شد.

پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فقر در کشورهای اسلامی به عنوان طرح موفق در کمسک پذیرفته شده است که با امضای آن در امروز، اجرایی شد.

قرار است کمسک تامین مالی این پروژه را عهده دار شود.

امروز همچنین مراسم امضای 16 پروژه دیگر که مورد تایید کمسک بوده بین نمایندگان کشورهای مجری طرح و مسوولان کمسک برگزار شد.

در این مراسم مقامات وزارت توسعه ترکیه که کمسک را میزبانی می کند ، مقامات وزارت خارجه این کشور و سفرای کشورهای عضو کمسک، کارشناسان و اصحاب رسانه ها شرکت داشتند.

ناجی کورو معاون کنسولی و سازمانهای بین المللی وزارت خارجه ترکیه طی سخنانی در مراسم امضای قرارداد 17 طرح سازمان همکاری اسلامی گفت: افزایش همبستگی بین نهادها و دولتها می تواند تاثیرات ناشی از نوسانات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را کاهش دهد.

او با اشاره به اینکه تحولات اقتصادی در دنیا، کشورهای اسلامی را نیز تحت تاثیر قرار داده است، گفت: نوسانات اقتصادی و سیاسی، ثبات کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده و شکاف بین طبقات فقیر و ثروتمند جامعه را تعمیق می بخشد. لذا همبستگی بین نهادهای مردمی و دولتی کشورهای اسلامی می تواند در حداقل سازی تاثیرات این نوسانات کمک موثری باشد.

معاون وزیر خارجه ترکیه گفت: فقر زدایی، همکاری در گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل و تجارت و مالی، شش حوزه مهمی است که در دستور کار سازمان همکاری اسلامی قرار دارد و کمسک نقش سازماندهی و هماهنگی در توسعه همکاریهای بین کشورهای اسلامی را ایفا می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.