با حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر نیرو پست برق ۶۳.۲۰کیلو ولت کمپکت ناظریه افتتاح و از رله دیفرانسیل نیومریک ساخت داخل رونمایی شد.

پست برق ۶۳.۲۰کیلو ولت کمپکت ناظریه افتتاح شد

با حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر نیرو پست برق 63.20کیلو ولت کمپکت ناظریه افتتاح و از رله دیفرانسیل نیومریک ساخت داخل رونمایی شد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این مراسم با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی در سال 93با در دستورکار قرار دادن سیاست های اقتصادی مقاومتی مقام اول عملکرد را در سطح کشور کسب کرد، گفت: در حوزه ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی نیز شرکت مذکور اقدامات مطلوبی را در راستای خودکفایی در تولید برق محقق کرد.
وی افزود: نیروگاه بادی 250 کیلوباتی به همت کارشناسان برق منطقه ای استان آماده بهره برداری است.
استاندار خراسان رضوی وضع استان در حوزه خودکفایی در تامین برق مورد نیاز را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشن پایان برق رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان برگزار شد.
رشیدیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شبکه برق اتلاف انرژی بود، تصریح کرد: با بهره برداری از پست برق 63.20کیلو ولت اتلاف انرژی تا حد زیادی کاهش یافته است.
وی این دستاورد مهم را نتیجه خلاقیت و نوآوری ذهن متخصصان داخلی دانست و ادامه داد: با هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی این موفقیت ها در سال های آتی تداوم یابد.
استاندار خراسان رضوی به ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان در سال 93 پرداخت و خاطر نشان کرد: میزان بارندگی ها از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد رشد داشته است.
رشیدیان افزود: میزان بارندگی ها نسبت به بلندمدت با 14 درصد افزایش مواجه شده است.
وی گفت: علی رغم تمام این افزایش ها باید نسبت به اصل صرفه جویی، مدیریت بهینه و بهره وری در مصرف آب توجه شود.
رشیدیان لزوم مدیریت آب استان برای تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز را ضروری دانست و گفت: طرح های مطالعاتی گوناگونی برای انتقال آب از دریای عمان به استان در دستورکار قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی کاهش آب ذخیره شده در پشت سدها و پایین آمدن سطح روان آبها را از جمله مشکلات استان در حوزه آب دانست و خاطرنشان کرد: بهره گیری از روش های نوین آبیاری و انجام طرح های تحقیقاتی از مهمترین راه کارهای رفع این مشکلات است.
رشیدیان با اشاره به حضور سالانه بیش از 27 میلیون نفر زائر در مشهد مقدس لزوم توجه ویژه به مسائل آبی این شهر را مورد تاکید قرار داد و از وزیر نیرو خواست تا تدابیر لازم برای تخصیص ردیف بودجه مستقل برای آب این شهرستان با اهمیت را در دستورکار قرار دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه بیشتر به استان خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد زمینه ارائه خدمات مطلوبتر به زائران حریم رضوی فراهم شود.
حمید چیت چیان، وزیر نیرو نیز در این مراسم همکاری بین بخش های صنعت، دانشگاه و دولت از جمله اصلی ترین راهکارهای توسعه کشور دانست و گفت: بهره برداری از این پست برق با بهره گیری از خلاقیت متخصصان داخلی سبب افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها شده است.
وی از تمام دست اندرکاران ساخت و بهره برداری این پروژه عظیم قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد اجرایی شدن بیش از پیش طرح های خلاقانه متخصصان داخلی در جای جای ایران اسلامی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.