۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 273557

سایت خبری امید هسته ای می نویسد :نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر مخالفت خود را با توافق هسته ای اعضای 1+5 و ایران اعلام کرده است.

ضجه های بی پایان نتانیاهو

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا اخیرا بنیامین نتانیاهو در اظهاراتی اعلام کرده است: 'محور ایران-لوزان-یمن برای بشریت بسیار خطرناک است و می بایست متوقف شود.....توافق احتمالی بر سر برنامه هسته ای ایران حتی از آنچه اسرائیل از آن واهمه دارد نیز بدتر است.'

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که نتانیاهو حتی با وجود پیروزی ظاهری در انتخابات داخلی سرزمین های اشغالی، نسبت به هر زمان دیگری آسیب پذیرتر است. ضریب آسیب پذیری نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تحت تاثیر فاصله گرفتن حامیان اروپایی و آمریکایی تل آویو و همچنین ناکامی اسرائیل در مواجهه با حوادث منطقه به شدت افزایش یافته است.

از سوی دیگر، در داخل سرزمین های اشغالی نیز مخالفان داخلی نتانیاهو خواستار گذار از وضعیت فعلی و اصلاح مناسبات واشنگتن و تل آویو هستند. باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اخیرا تاکید کرده است که اختلافات جاری میان وی و نتانیاهو شخصی و تاکتیکی نبوده و اختلافات عمقی می باشد. رئوس این دو اختلاف را نوع نگاه سلبی نتانیاهو نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران و همچنین مسائل مربوط به برگزاری گفت و گوهای خاورمیانه تشکیل می دهد.

آنچه قابل اهمیت است این است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از قمار سیاسی دو سر باختی که در ماه مارس امسال و در جریان سخنرانی در کنگره ایالات متحده و علی رغم مخالفت باراک اوباما صورت داد، عملا قدرت تاثیرگذاری مستقیم بر مذاکرات هسته ای را از دست داده است.

به نظر می رسد در این مجال، برخی دیپلمات های فرانسوی نزدیک به تل آویو نیز از ابراز مواضع خصمانه خود در مقابل دوربین های خبری اجتناب می ورزند تا ناچار به پرداخت هزینه های سیاسی ناشی از پیوند با نتانیاهو نباشند. طی ماه های اخیر روابط تل آویو و کاخ سفید به دنبال سخنرانی نتانیاهو در کنگره متشنج شده است.

نتانیاهو سعی دارد به صورت مستقیم حوادث جاری در منطقه و نظام بین الملل را به مذاکرات هسته ای با ایران پیوند دهد. وی در این خصوص آدرسی نادرست به نام یمن را می دهد. یمن کشوری است که طی روزهای اخیر از سوی اشغالگران سعودی و برخی کشورهای عربی دیگر مورد تجاوز قرار گرفته است.

وقوع انقلاب اخیر یمن سبب شده است تا تل آویو و متحدات عربی صهیونیست ها بیش از هر زمان دیگری نشانه های شکست و زوال خود در خاورمیانه را مشاهده کنند. در چنین شرایطی نتانیاهو با استناد به آنچه امروز در یمن می گذرد، ضجه های خود را در خصوص مذاکرات هسته ای و توافق احتمالی با ایران بلندتر کرده است. غیر از اظهارات مطرح شده، در روز ششم مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 در لوزان نیز نتانیاهو گزافه گویی های خود را به گونه ای دیگر تکرار کرده است: 'هرگونه توافق هسته ای با ایران، به عنوان پاداشی به تهران برای دخالت در یمن تلقی خواهد شد! پیام توافقنامه در حال تدوین در لوزان این است که هیچ هزینه ای برای تجاوز وجود ندارد ! اسراییل و برخی کشورهای منطقه، اولین کسانی خواهند بود که از این توافق آسیب خواهند دید.'

واقعیت امر این است که بنیامین نتانیاهو که در جریان کشتار مردم بیگناه و بی دفاع غزه در طول نبرد 51 روزه نیز سعی داشت به خاک و خون کشیدن فلسطینیان را نماد و مصداق دفاع مشروع! از سرزمین های اشغالی بداند، این بار نیز در صدد وارونه نمایی حقایق جاری در یمن است.

این در حالی است که تصاویر و مستندات جاری در یمن به خوبی نشان دهنده تجاوزی است که کشورهای خارجی و در راس آنها عربستان سعودی علیه انقلاب درون جوش ملت یمن صورت داده اند. در خصوص مسئله هسته ای نیز همین قاعده صادق است. بدیهی است که ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران بر همگان مشخص و محرز است.

حتی دستگاه های امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در گزارشی اعتراف کرده اند که دروغ پردازی های نتانیاهو و لابی های صهیونیستی وابسته به وی در آمریکا در خصوص فعالیت های هسته ای ایران دیگر قابل استناد نیست. با این حال نتانیاهو کماکان تنها راه پیش روی خود را جنجال آفرینی و ضجه زدن در بحبوحه مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 می داند.

در نهایت اینکه سقوط نتانیاهو و رژیم صهیونیستی، موضوعی نیست که متغیری وابسته به امضا یا عدم امضای توافق هسته ای باشد.رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کرده اند که فازغ از اینکه توافق هسته ای میان طرفین (ایران و اعضای 1+5) صورت بگیرد یا خیر، اسرائیل همچنان ناامن تر خواهد شد. در چنین شرایطی نتانیاهو چه بخواهد یا نخواهد بازنده بزرگ و تمام عیار معادلات خاورمیانه و نظام بین الملل محسوب می شود. موضوعی که نخست وزیر منزوی رژیم اشغالگر قدس نمی تواند آن را در لابه لای ضجه ها و جنجال آفرینی های خود در بحبوحه مذاکرات لوزان کتمان کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    صجه برند تا جانش براید
  • بهرام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    زوزه های بی پایان نتانیاهو عنوان مناسبیه