معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ، توانمندسازی افراد زیرپوشش بیمه سلامت ، صیانت از حقوق پرداختی بیمه شدگان بابت هزینه های سلامت و نیز ارتقای خدمات این بخش را از برنامه های بسیار مهم دولت در سال جاری برشمرد.

توانمندسازی افراد زیرپوشش بیمه سلامت از برنامه های دولت است

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در آِیین بهره برداری از ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان عباس آباد، گفت: با آن که در ادوار گذشته هم افزایی مطلوبی در میان مجلس شورای اسلامی و دولت ها برای طرح تحول نظام سلامت وجود داشت اما رویکرد دولت ها در اجرای این طرح بسیار ضعیف بود.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم، به منظور رشد جایگاه نظام سلامت این موضوع در دستور کار قرار گرفت و واقعی شدن تعرفه ها ، تقویت نظام ارجاع و پزشک خانواده و از همه مهم تر شناسایی افراد فاقد مسکن ، بیکار و بیمار فاقد دفترچه بیمه سلامت از جمله اقداماتی بوده که از یک سال گذشته تاکنون در کشورشاهد آن بوده ایم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: امروز درپی این تلاش ها تعرفه های دولتی به میزان حدود 120 درصد افزایش داشته که در سایه چنین اقداماتی زمینه ماندگاری پزشکان در خیلی از شهرستان های کم جمعیت فراهم شده است.

محسنی بند پی با اشاره به دستاوردهای طرح بیمه سلامت در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: از مجموع دست کم 9 میلیون نفر افراد نام نویسی کرده در سامانه امید بیمه سلامت ، بیش از هشت میلیون نفر تاکنون زیرپوشش بیمه سلامت قرارگرفته و از دفترچه بیمه برخوردار شده اند.

وی گفت: با آن که در گذشته شمار زیادی از افراد جامعه از دفترچه بیمه برخوردار بودند اما بیش از 70 درصد هزینه های درمانی ازسوی بیماران پرداخت می شد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه طبق بررسی ها 10 تا 13 درصد جمعیت کشور فاقد بیمه بودند گفت: برای پوشش داروهای بیماران صعب العلاج بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محسنی همچنین وعده داد برای ساخت ساختمان اداره بیمه سلامت و تهیه تجهیزات آن در ماه های آِینده دراین شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.

براساس آمارمنابع رسمی از جمعیت 50 هزار نفری عباس آباد واقع درغرب مازندران دستکم 33 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.