یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد که ارتش این کشور با پیشروی زیادی در شهر تکریت در استان صلاح الدین در170 کیلومتری شمال بغداد، چندین ساختمان دولتی مهم را در چارچوب عملیات پاکسازی این شهر از چنگال داعش، آزاد ساختند.

یک مقام امنیتی عراق از آزادسازی بخش های وسیعی از تکریت خبر داد

به گزارش   ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عدای الذنون عضو کمیته امنیتی و دفاع شورای استان صلاح الدین روز سه شنبه گفت: نیروهای عراقی موفق شدند مجتمع دولتی شامل بیمارستان و دانشکده پزشکی دانشگاه تکریت، به علاوه ساختمان استانداری، زندان و دیگر ادارات این شهر را پس از عبور از دیوار دفاعی تروریستهای داعش که شامل سنگر و سد خاکی اطراف شهر بود، به کنترل خود درآورند.

وی افزود: درگیری شدیدی در منطقه از ظهر دیروز تا نیمه شب گذشته بین ارتش عراق و تروریستهای داعش درگرفت که بر اثر آن چندین تروریست به هلاکت رسیده و نیروهای امنیتی به سمت قلب شهر یعنی یک کیلومتری آن نزدیک شده اند.

این مقام عراقی اظهار امیدواری کرد که نیروهای ارتش این کشور بتوانند در ساعات آینده تمامی تروریست های داعش که در داخل شهر تکریت سنگر گرفته اند، به هلاکت برسانند. این در حالی است که شماری از تروریستها به سمت کرانه شرقی رود دجله فرار کرده اند که با شلیک انبوه گلوله نیروهای عراقی مستقر در کرانه دیگر این رود مواجه شدند.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را اشغال کرده و مرتکب جنایات زیادی در این مناطق شده اند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.