این فعالیت‌ها به دو بخش مجاوران و شهروندان مشهدی و زائران حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) تقسیم می‎شود که شهرداری مشهد در این زمینه اقدامات مختلفی را تدارک دیده است.

جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی شهروندان در روز طبیعت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازستاد خبری استقبال از بهار 94 شهرداری مشهد, مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری این شهر گفت: برای حفاظت از محیط زیست و پاکیزکی شهر، امسال نیز همانند سنوات گذشته طرح جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی شهروندان مشهدی از سوی این سازمان در روز طبیعت انجام خواهد شد.
 علی نجفی از توزیع بیش از 450 هزار کیسه زباله تا 13 فروردین در سطح شهر بین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و ملکوتی امام رضا (ع) خبر داد و اظهار داشت:  در طول این ایام افزون بر 24 هزار بسته هدیه فرهنگی و بیش از یک هزار کیسه زباله داخل خودرو در محل مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه بین زائران و مجاوران شهر امام رضا(ع) توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در ایام نوروز عنوان کرد: این فعالیت‌ها به دو بخش مجاوران و شهروندان مشهدی و زائران حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) تقسیم می‎شود که شهرداری مشهد در این زمینه اقدامات مختلفی را تدارک دیده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های این سازمان ویژه مجاوران امام رضا (ع) تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های سازمان مدیریت پسماند در روز 13 فروردین و همزمان با روز طبیعت در 26 بوستان منتخب شهر مشهد برای خدمات‌رسانی و همچنین آموزش‌های لازم در خصوص محیط زیست شهری به شهروندان مشهدی مستقر خواهند شد.
نجفی با اشاره به توزیع بیش از 150 هزار کیسه زباله در این روز به زائران و مجاوران شهر مشهد ادامه داد: همچنین اکیپ‌هایی نیز برای ارائه همین خدمات به زائران و مسافران شهر بهشت در کمپ‌های سطح شهر و مبادی ورودی مشهد مستقر می‌شوند.
وی همچنین از آمادگی مدیریت شهری به منظور جمع‌آوری بیش از 3000 تن زباله تا پایان نوروز خبر داد و بیان کرد: از روز سوم فرودین تاکنون شاهد کاهش پنج درصدی تولید زباله به دلیل خروج تعدادی از مسافران شهر مشهد هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به طرح جمع‌آوری وسایل مستعمل و دسته دوم شهروندان مشهدی خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه بودیم اما آمار دقیق را بعد از تعطیلات نوروز خواهیم داد.
به گفته نجفی میزان تولید زباله در روز نخست سال 94 بیش از 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود داشته است.
گفتنی است از 10 اسفند سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیارد و 819 میلیون و 379 هزار مترمربع رفت و روب و همچنین نظافت در سطح شهر صورت گرفته و 24 هزار و 571 تن خاک و نخاله نیز در این مدت پاکسازی شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.