نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف اشرف از اعزام ۲۴ کاروان دانشجویی به عتبات خبر داد.

ادامه اعزام دانشگاهیان به عتبات تا 20 فروردین

به گزارش   قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرسول شریفیان با بیان این که تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشگاهیان از ۲۰ اسفندماه ۹۳ عازم عتبات شده‌اند، اظهار کرد: روند اعزام کاروان‌های دانشجویی به عتبات تا ۲۰ فروردین ماه ۹۴ ادامه خواهد داشت.هم چنین بر اساس آمار بدست آمده حدود ۴۰ درصد از کاروان‌های دانشجویی تاکنون توفیق زیارت عتبه مقدسه در کشور عراق را داشته‌اند و قرار است تا پایان عملیات اعزام، ۶۰ کاروان به این سرزمین عازم شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق معمول حدود سه کاروان ۴۰ نفره شامل استادان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور وارد عتبات می‌شوند که به همین تعداد نیز از این سرزمین خارج می‌شوند.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف اشرف با بیان اینکه قرار است حدود ۲۵۰۰ دانشگاهی کربلایی بشوند، ادامه داد: آخرین کاروان دانشجویی ۲۷ فروردین ماه ۹۴ از عراق خارج می‌شود. زائران دانشگاهی در این مدت، هفت شب را در شهرهای مقدس عراق در هتل متمرکز دانشجویی اقامت خواهند داشت و به زیارت اماکن مقدس شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، شریفیان درباره برنامه‌های فرهنگی- زیارتی حین سفر دانشگاهیان گفت: زیارت مسجد سهله، مسجد کوفه، بازدید از قبرستان وادی السلام، بیت حضرت امام (ره)، کتابخانه کاشف الغطاء و… از جمله برنامه‌های زیارتی زائران دانشجوی ایرانی در عتبات عالیات خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ستاد، کاروان‌های عتبات دانشجویی یک جلسه توجیهی-آموزشی قبل از سفر دارند و به زائرین یک بسته فرهنگی شامل نشریه هشت بهشت، کتاب فرزانگان حرم و لوح فشرده راهیان آسمان اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.