فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه در اظهاراتی خوشبینانه گفت مذاکره کنندگان گروه پنج به علاوه یک با ایران در لوزان، به یک ' چارچوب گسترده تفاهم ' دست یافته اند اما هنوز مسایل کلیدی دیگر وجود دارد که بایستی بر روی آنها کار صورت گیرد.

دست یافتن مذاکره کنندگان به 'یک چارچوب گسترده تفاهم '/ خوشبین هستم

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وی پس از فرصت استراحت بوجود آمده در بامداد دیروز در گفت وگو با رسانه های انگلیسی در ارتباط با آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: 'به عقیده من، چارچوب گسترده تفاهم وجود دارد، اما هنوز مسائل کلیدی هست که باید مورد بررسی قرار گیرد.'

وی افزود: 'برخی از این مسائل کاملاً فنی و دربرگیرنده جزییات هستند، بنابراین هنوز کار زیادی بایستی صورت بگیرد، اما ما در حال بررسی این مسائل هستیم و به این بررسی ها ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه ' طی چند روز گذشته پیشرفتی قابل توجه داشته ایم اما این پیشرفت آهسته بوده است'، تصریح کرد : ما امیدواریم امروز به توافق برسیم اما این بدان معنی است که ایرانی ها تمایل داشته باشند جایی که همچنان مسائلی برای حل و فصل وجود دارد، با ما کنار بیایند.

هاموند اضافه کرد: ما در حال کار کردن بر روی این مسایل در صبح امروز ( چهارشنبه ) هستیم و من خوشبین هستم که پیشرفت های بیشتری امروز بدست آوریم .

وزیر خارجه انگلیس این اظهارات را در حالی بیان کرد که مذاکرات هسته ای گروه پنج به علاوه با ایران فراتر از ضرب الاجل 31 مارس ( سه شنبه ) ادامه یافته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.