قدس آنلاين-ايلام: فرمانده مرزبانی جمهوري اسلامي ايران گفت: مرزهای کشور از بالاترین امنیت در منطقه برخوردار هستند.

مرزهای کشور از بالاترین امنیت در منطقه برخوردار هستند

به گزارش قدس آنلاين از ايلام، سردار قاسم رضایی در حاشیه آيين افتتاح پاسگاه مرزی شهدای چنگوله و در جمع مرزداران هنگ مرزی مهران اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به یک ثبات واقعی رسیده است.

وی با بیان اینکه مرزبانان ما با اتکاء به حمایت مردم مرزنشین و دولتمردان، از مرزهای کشور حفاظت و حراست می کنند، افزود: ارتقای مهارت و دانش مهارتی مرزبانان را در دستور کار داریم به گونه ای که با استفاده از تجهیزات جدید بصورت الکترونیکی و اپتیکی مرزها را بهتر کنترل و مدیریت خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه در بحث استفاده از پهبادها، شناورهای تاکتیکی برای دریا، شناورهای ایستایی برای کنترل در عمق دریا و چگونگی مهار تهاجمات در ساحل، تجهیزات و سامانه هاي خوبي پیش بینی شده است، بيان داشت: اميدواريم با حمایت های دولت و مجلس و تخصیص اعتبار مناسب، اين امكانات و تجهيزات خریداری و در اختیار مرزبانی قرار گیرد.

سردار قاسم رضایی با بيان اينكه کارهای خوبی در مرزهای استان ایلام انجام شده است، يادآور شد: خوشبختانه 430 کیلومتر مرز مشترک استان ايلام با كشور عراق از امنیت بالایی برخوردار است.

وي تصريح كرد: آرمان نظام در روز 12 فروردین شعار نه شرقی و نه غربی بود و اینک پایداری، اقتدار و عزت نظام اسلامی بخاطر عمل به این شعار است.

استاندار ايلام نيز در اين آيين گفت: حضور مرزنشینان و تلاش های آنان در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن در کنار مرزداران باعث ارتقای امنیت و اقتدار در مرزهای این استان مرزی شده است.

محمدرضا مرواريد اظهار داشت: امیدواریم با کمک مرزنشینان و اعتباراتی که دولت به مرزبانی اختصاص خواهد داد، بتوانیم به سطح بالای استانداردهای مورد نظر در مرزها برای مراقبت و ایجاد امنیت از نظر امکانات و تجهیزات برسیم.

گفتني است در این آیین، بخاطر تلاش های استاندار ایلام و توجه ايشان به مرزبانی، از سوی فرمانده مرزبانی کشور تندیس مرزبانی به محمدرضا مروارید اهداء شد و از معاون سیاسی و امینتی استاندار ایلام و جمعی از مرزنشینان نیز با اهداء لوح تقدیر تجليل شد.

لازم به ذكر است امروز پاسگاه مرزی شهدای چنگوله در 15 کیلومتری جنوب شرق شهرستان مهران در طول نوار مرز مشترک با کشور عراق، با حضور فرمانده مرزبانی ناجا، استاندار ایلام و فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان ایلام افتتاح شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.