مذاکرات هسته‌ای که تمام شب گذشته ادامه داشت، ساعت 5:50 به وقت لوزان برای استراحت تیم‌ها پایان یافت و قرار است تا ساعتی دیگر از سر گرفته شود.

فابیوس وارد لوزان شد/ پایان مذاکرات 8 ساعت و نیمه/ اشتان مایر امروز هم در لوزان می‌ماند/ ظریف: اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب هفته گذشته به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.
اخبار مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در روز پنجشنبه 6 فروردین ماه را می‌توانید در اینجا، روز جمعه 7 فروردین ماه را در اینجا، روز شنبه 8 فروردین را در اینجا، روز یکشنبه 9 فروردین در اینجا، دوشنبه 10 فروردین را در اینجا، سه شنبه 11 فروردین در اینجا و چهارشنبه 12 فروردین را در اینجا مشاهده کنید.
 
اخبار مهم مرتبط با روز 12 فروردین و همچنین اخبار پنجشنبه 13 فروردین ماه نیز در بخش زیر قابل مشاهده است.
 
پنجشنبه 13 فروردین
 
10:57 العربیه اعلام کرد: اشتان مایر در لوزان می‌ماند. پیش از این قرار بود وی امروز لوزان را ترک کند.
 
9:41 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ادعا کرد که کاخ سفید بررسی گزینه‌هایی چون «تشدید تحریم‌ها، اقدام نظامی یا تمدید مذاکرات ژنو» را آغاز کرده است.
 
9:39 خبرگزاری رویترز با امیدوارکننده خواندن بازگشت وزیر خارجه فرانسه به لوزان، نوشته است که هیچ‌یک از طرفین نمی‌خواهند دست خالی از سوئیس بازگردند.
 
9:19 مذاکرات هسته‌ای که تمام شب گذشته ادامه داشت، ساعت 5:50 به وقت لوزان برای استراحت تیم‌ها متوقف شده و قرار است تا ساعتی دیگر از سر گرفته شود.
 
6:23 رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس ویدئویی با وزیر خارجه و وزیر انرژی این کشور از آنها خواسته ضرب‌الاجل از پیش‌تعیین شده را نادیده بگیرند و طوری وانمود کنند که آماده ترک گفت‌وگوها هستند.
 
2:25 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه معاونانشان و با حضور حسین فریدون و همچنین رایزنی صالحی و مونیز و کارشناسان 2 کشور همچنان در جریان است.
 
14: 02 وزیر خارجه فرانسه که بامداد چهارشنبه راهی پاریس شد دوباره به جمع مذاکره کنندگان در لوزان پیوست و گفت که خواسته این کشور رسیدن به توافق است ولی هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.
 
01:00 آغاز دیدار صالحی و مونیز و پیوستن کارشناسان دو طرف به این مذاکرات
 
00:40 نمایندگان کنگره روز چهارشنبه در واکنش به اعلام تمدید دوباره مهلت رایزنی‌های هسته‌ای خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.
 
00:16 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏ نامه‏‌ها، قراردادها و موافقت‏ نامه‏‌های‏ بین‏‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.