مسئول نظامی جنبش فتح الانتفاضه با اشاره به اینکه «داعش» وارد بخش‌هایی از اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق شده است، از ایران و دولت سوریه خواست، حمایت خود از فلسطینیان برای مقابله با تکفیری‌ها را افزایش دهند.

ایران و سوریه حمایت خود از فلسطینیان برای مقابله با خطر تکفیری‌ها را افزایش دهند
 
 
 خبرگزاری فارس: ایران و سوریه حمایت خود از فلسطینیان برای مقابله با خطر تکفیری‌ها را افزایش دهند
Tweet
«ابو ایاد زهره»، مسئول نظامی جنبش فلسطینی فتح الانتفاضه در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد که داعش با همکاری گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» از منطقه «حجر الاسود» وارد بخش‌هایی از یرموک شد و گروه تروریستی موسوم به «اکناف بیت المقدس» را وادار به عقب نشینی از برخی از مواضع خود در این اردوگاه کرد.
 
زهره با بیان اینکه اولین بار است که شاهد چنین همکاری از سوی داعش و النصره هستیم، افزود: حوادث جاری در یرموک طلب می‌کند، تمام گروه‌های فلسطینی که خود را حامی ملت فلسطین می‌دانند، وارد عمل شوند و به مقابله با داعش و النصره برخیرند که تلاش دارند، نفوذ خود را در اردوگاه توسعه دهند.
 
این مسئول فلسطینی درباره اوضاع میدانی اردوگاه گفت: با توجه به اوضاع حاکم بر یرموک باید روند گفت‌وگوها و مذاکرات مستقیم برای آشتی و مصالحه را متوقف کرد و به سنگرهای مبارزه با تکفیری‌ها روی آورد و در این راه نیازمند حمایت هرچه بیشتر ارتش سوریه هستیم، اگرچه ارتش سوریه تاکنون سیاست عدم دخالت در حوادث جاری در یرموک را اتخاذ کرده بود.
 
زهره تاکید کرد که تحولات میدانی و ماهیت رویارویی‌ها که گروه‌های تکفیری از جمله داعش را شامل می‌شود، طلب می‌کند که تاکتیک‌های جدیدی اتخاذ شود، بویژه آنکه داعش همواره از تاکتیک خودروهای بمبگذاری شده به عنوان مهمترین و استراتژیک‌ترین سلاح خود در هر حمله‌ای که به آن دست زده، استفاده کرده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استراتژیک و معنوی یرموک برای داعش انتظار می‌رود که در مرحله آینده شاهد حمله‌ای گسترده‌تر و سخت‌تر باشیم و داعش به مناطقی که تاکنون در اردوگاه تصرف کرده، اکتفا نمی‌کند.
 
زهره تصریح کرد که اتاق عملیات مشترکی که در اردوگاه تشکیل شده، تدابیر لازم مانند نصب کمین‌های آشکار و مخفی و مینگذاری و بمبگذاری برای مقابله با حملات انتحاری‌های داعش و دیگر تاکتیک‌های عملیاتی این گروه تروریستی تکفیری را اتخاذ کرده است.
 
مسئول نظامی جنبش فتح الانتفاضه در پایان سخنان خویش از دولت سوریه خواست میزان حمایت‌های میدانی خود چه به صورت توپخانه‌ای و چه به صورت هوایی برای هدف گرفتن مواضع داعش را افزایش دهد، همانگونه که از ایران نیز خواستار افزایش حمایت‌های خود از گروه‌های مقاومت فلسطینی جهت مقابله با خطر گروه‌های تکفیری شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.