«ایران موفق شد،اسراییل با تسلیم شدن غرب در مقابل اراده و عزم ایرانی ها شکست خورد»، این خلاصه ارزیابی های کارشناسان صهیونیستی از توافق هسته ای است که در شبکه های تلویزیون رژیم صهیونیستی به آنها اذعان و اعتراف کردند.

توافق هسته ای و احساس شکست و ناامیدی صهیونیست ها

 به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز جمعه خود به بررسی نخستین واکنش صهیونیست ها به توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 که دیروز (پنجشنبه) در لوزان سوییس اعلام شد، پرداخته است.

الاخبار تاکید کرد: احساس نگرانی، ناامیدی و شکست، نتیجه پایانی همه دسیسه های سیاسی ، امنیتی و دیپلماتیک رژیم اسراییل برای وحشت آفرینی از برنامه صلح آمیز هسته ای در طول سال های گذشته بود، به ویژه اینکه توافق هسته ای اعلام شده بدترین سناریویی است که اسراییل از آن می ترسید.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: در توافق هسته ای اعلام شده هیچ یک از مطالبات صهیونیست ها به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند رفع تحریم ها مشروط به تغییر سیاست خارجی ایران و پایان حمایت از گروه های مقاومت و جلوگیری از گسترش قدرت موشکی ایران جایی ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق هسته ای تاکنون به جمله ای که در پایگاه خود در تویترنوشته ، بسنده کرده است.

نتانیاهو ادعا کرده است:هر توافقی باید از قدرت هسته ای ایران و نفوذ آن بکاهد و جلوی فعالیت های آن را بگیرد.

یوفال اشتاینتس وزیر امور امنیتی و مسئول پرونده هسته ای در رژیم صهیونیستی هم در واکنش به توافق هسته ای گفت: ایران از دادن امتیاز در موضوع هسته ای خودداری کرد و همچنان تهدیدی برای اسراییل است.

وی افزود: مقامات اسراییلی در ماه های آینده بازهم تلاش خواهند کرد تا جهان را قانع ساخته و مانع اعلام یک توافق نهایی بد شوند و یا دست کم در این توافق اعلام شده تعدیل هایی صورت گیرد.

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که مقامات این رژیم از اینکه نتوانستند کشورهای بزرگ جهان را از مذاکره با ایران منصرف کنند، احساس ناامیدی دارند.

اشتاینتس گفت: اسراییل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران همچنان همه گزینه ها از جمله دیپلماتیک، امنیتی و حتی نظامی را روی میز قرار داده است.

الاخبار نوشت: یک مسئول اسراییلی که خواسته است به نامش اشاره نشود، گفته است که اگر توافق نهایی امضا شود یک خطای تاریخی خواهد بود و جهان را بیش از هر زمان دیگری با خطر مواجه می کند.

این روزنامه لبنانی افزود: یک منبع امنیتی اسراییلی هم گفته است که آنها در صدد بررسی جزئیات ریز توافق هسته ای و تفسیرهای آینده ایرانی ها هستند.

الاخبار اضافه کرد: گزارشگران و تحلیل گران اسراییلی منتظر مواضع رسمی اسراییل نشدند تا عقربه قطب نمای خود را با آنها تنظیم کنند و به سرعت به ارزیابی توافق هسته ای مبادرت کردند به ویژه اینکه توافق اعلام شده از همه شرط و شروط و خط و نشان کشیدن های اسراییل فاصله دارد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: تحلیل گران اسراییلی معتقدند اعلام توافق هسته ای در حقیقت اعتراف بین المللی است مبنی بر اینکه ایران یک کشور هسته ای می باشد.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران به بیشتر آنچه که در مذاکرات هسته ای اراده کرده و خواسته بود، دست یافت و این خبری بسیار بد برای اسراییل است.

این شبکه تلویزیونی صهیونیستی افزود: اطلاعات بدست آمده از نتایج مذاکرات هسته ای برای اسراییل به طور جدی نگران کننده است و نشان می دهد که غرب در مقابل مطالبات ایران تسلیم شده است.

در گزارش این شبکه با تاکید به اینکه« توافق هسته ای اعلام شده برای اسراییل به تمام معنای کلمه بد است» ، از مواضع کشورهای غربی انتقاد شده و آمده است: جهان همچنان چشم خود را بر ضدیت ایران با اسراییل بسته است.

یونیل گوزانسکی از مسئولان ارشد در قضایای مرتبط با ایران در شورای امنیت ملی و یوسی کوبرفاسر مدیرکل پیشین وزارت امور راهبردی رژِیم صیونیستی به مقامات این رژیم توصیه کرده اند که اعلام کنند به این توافق پایبند نیستند.

این دو مقام صهیونیست می افزایند: توافق هسته ای به برنامه هسته ای ایران مشروعیت می بخشد، بنابر این اسراییل هر آنچه را برای حمایت از خود لازم بداند، انجام می دهد.

کوبرفاسر گفت: مهمترین گزینه برای اسراییل تقویت قدرت نظامی و امنیتی خود و سرمایه گذاری در این دو بخش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.