گروه حوادث: عاملان جنایت مسلحانه که در حمله به خودروی پول‌رسان بانک سپه کرمانشاه 3 تن را کشته‌اند در ملأعام اعدام شدند. سردسته این باند با گلوله ماموران کشته شد و 3 همدست اصلی‌اش محارب شناخته شده و به اعدام محکوم شدند.

اعدام 3 دزد جنایتکار در حلقه تماشاچیان

مراسم اعدام: ساعت 10 صبح روز 14 دیماه سال جاری مردم کرمانشاه در میدان آزادی این شهر منتظر بودند تا 3 تن از خطرناک‌ترین تبهکارانی را که چندی پیش در یک سرقت مسلحانه ماموران بانک سپه را به شهادت رسانده بودند به دار مجازات آویخته شوند. سرانجام ساعت 10 خودروی حامل متهمان پلیس آگاهی وارد میدان آزادی شد و 3 مرد تبهکار از خودرو پیاده شدند و پس از معاینات پزشکی به روی 3 دستگاه اتوبوسی که حکم چهارپایه را داشتند انتقال داده شدند و پس از قرائت حکم نهایی دار مجازات بر گردن آنان انداخته شد.
قرائت حکم: مجتبی ملکی دادستان انقلاب اسلامی کرمانشاه در حاشیه این مراسم کیفرخواست را قرائت و اشاره کرد که 3 تن از 4 مجرمی که مرتکب سرقت مسلحانه خودروی حمل پول بانک‌سپه در 26 مردادماه سال جاری شده‌اند بنابر رسیدگی قضایی محارب شناخته شده‌اند که بنابر تکلیف قانونی و شرعی حکم آنها اجرا می‌شود.
اجرای حکم اعدام: سرانجام ساعت 10:20 حکم اعدام برای 3 تن از محارب با فریادهای الله‌اکبر مردم اجرا شد و پس از 20 دقیقه اجساد آنان پایین آورده شد که مردم با فریادهای «نیروی انتظامی تشکر، تشکر» و «قوه قضائیه تشکر، تشکر» از تلاش و زحمات آنان تقدیر کردند.
جزئیات سرقت مسلحانه: ساعت 9 صبح 26 مردادماه سال جاری هنگامی که خودروی حمل پول بانک سپه در خیابان سعدی کرمانشاه توقف کرد تا پول‌ها را به بانک انتقال بدهد، 4 مرد مسلح با حمله به خودروی حمل‌پول و تیراندازی‌های بی‌رحمانه 3 تن از ماموران حمل‌پول به نام‌های «سعید کرمی»، «علی صالحی» و «یاور انتظاری» را به شهادت رساندند و سرباز نیروی انتظامی را بشدت مجروح کرده و با سرقت 217 میلیون تومان وجه نقد از صحنه درگیری خونین فرار کردند. پس از این حادثه تلخ، نیروهای امنیتی و انتظامی و مسؤولان دادگستری استان کرمانشاه با تلاش بی‌وقفه سعی کردند بتوانند در زمان کوتاهی باند تبهکاران را شناسایی کنند که در نهایت پس از 17 روز عملیات اطلاعاتی 5 تن از اعضای این باند که شامل 4 مرد و یک زن بودند در یکی از محله‌های کرمانشاه مورد شناسایی قرار گرفتند. ساعت 5 صبح 12 شهریورماه سال جاری نیروهای انتظامی و امنیتی با انجام 3 عملیات همزمان در استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان موفق شدند مخفیگاه‌ها و اعضای این باند را محاصره کنند که در مهم‌ترین عملیات پلیس با محاصره مخفیگاه «صلاح‌الدین جعفری» رئیس این باند قصد بازداشت اعضای باند را داشتند که با تسلیم شدن 4 مرد و یک زن، رئیس باند با درگیری و تیراندازی به سوی پلیس قصد تسلیم شدن نداشت که سرانجام در درگیری کشته شد. در جریان این درگیری 4 ساعته یکی از ماموران پلیس به نام ستوان «کیومرث دولتی» نیز به شهادت رسید و در ادامه عملیات 16 تن از اعضای باند در چند عملیات مختلف دستگیر شدند.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با همکاری پلیس قم و تهران صورت گرفت ؛پایان زورگیری‌های 3 جوان مسافرکش


گروه حوادث: 3 جوان زورگیر سوار بر پراید مسافرکش به کمین مردان مسافر می‌نشستند تا در تاریکی جیب‌هایشان را خالی کنند.
ساعت 4 بامداد 30 آبانماه مأموران گشت کلانتری 25، قم هنگام گشت زنی در خیابان زاویه به یک پراید با 3 سرنشین جوان برخوردند، آنان با دیدن پلیس اقدام به فرار کردند و سناریوی تعقیب و گریز شبانه کلید خورد تا اینکه در میدان پلیس قم در حالی‌که 3 جوان قصد داشتند با شمشیرکشی حلقه محاصره را بشکنند با دیدن تیم‌های عملیاتی کمکی چاره‌ای جز تسلیم ندیدند.
در حالی که ماموران یک اسپری اشک‌آور نیز به دست آورده بودند، وحید ‌20ساله، علی 23 ساله و سامان 20 ساله مدعی شدند که برای زیارت به شهر قم آمده‌اند. با وجود ادعای این 3 جوان مرموز، مأموران با توجه به کشف شمشیر و اسپری اشک‌آور در داخل خودرو و همچنین فرار سرنشینان پراید از دست مأموران تحقیقات درباره ارتکاب جرائم احتمالی آنان را آغاز کردند و پی‌بردند چند ساعت پیش ساعت 2 بامداد یک سرقت و زورگیری در پوشش مسافرکشی توسط این 3 جوان در مسیر قم – کاشان گزارش شده است.
3 زورگیر مسافرکش باز خود را بی‌گناه دانستند و مأموران کلانتری در تماس با پلیس کاشان مشخصات خودروی زورگیران و سرنشینان آن را گرفتند و اطمینان پیدا کردند که 3 جوان همان زورگیرها هستند.
با اطلاع مالباخته از دستگیری سارقان، وی که دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران است و قصد داشته به نزد خانواده خود در شهر یزد برود در برابر 3 جوان خشن قرار گرفت و آنان را شناسایی کرد.
در مرحله بعدی تیمی از پلیس آگاهی قم وارد عمل شد و جوان دانشجو تحت تحقیق گرفته شد. او گفت: ساعت 2 صبح از تهران به فلکه 72 تن قم رسیدم؛ قصد داشتم به یزد بروم و به همین علت سوار یک خودروی پراید با 3 سرنشین جوان شدم که آنها هم خود را دانشجو معرفی کردند. هنوز مدت زیادی از حرکت به سمت یزد نگذشته بود که پس از رسیدن به خروجی اضطراری کنار اتوبان، سرنشین صندلی عقب یک چاقو را در پهلوی چپ من گذاشت و راننده نیز خودرو را به شانه خاکی جاده هدایت کرد. پس از توقف خودرو، سرنشین صندلی جلو کیف همراهم را از دستم گرفت و همزمان اسپری گاز اشک‌آور را در صورتم پاشید؛ در همین لحظه خودرو به سمت زیر گذر حرکت کرد و در آنجا توقف کرد؛ همه جا کاملا تاریک بود، سرنشین صندلی جلو پیاده شد و در حالی‌که دوباره گاز اشک‌آور را در صورتم می‌پاشید با کمک دوستش مرا پیاده کرده و با تهدید چاقو روی زمین درازکش کرده و به سمت قم فرار کردند.
در شرایطی که دزدان تا پیش از شناسایی توسط جوان دانشجو خود را بیگناه معرفی کرده بودند به ناچار و پس از شناسایی دقیق از سوی جوان دانشجو لب به اعتراف باز کرده و در ادامه تحقیقات به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف جنوب و غرب تهران بویژه در مناطق رباط کریم، اسلامشهر، پرندک، خیابان آزادی، منطقه آلارد و شهریار اعتراف کردند.
بنابر این گزارش، با توجه به گستردگی زورگیری‌های این 3 جوان در تهران، پرونده در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است. هرکس با همین شیوه تحت زورگیری قرار گرفته می‌تواند به پایگاه 5 مراجعه کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دستگیری دزد سیم‌برق از بالای دکل فشارقوی


گروه حوادث: مرد جوانی که برای سرقت سیم‌برق به بالای دکل فشارقوی رفته بود، پس از 6 ساعت معلق‌ماندن میان زمین و هوا دستگیر شد. سرهنگ مجید مرآت، معاون اجتماعی پلیس استان گیلان با تایید این خبر افزود: معتادی که با اره‌‌آهن‌بر و دستکش‌عایق درنیمه‌شب دوشنبه جاری در یک مزرعه برنج در رشت برای سرقت سیم‌برق به بالای یک دکل فشارقوی رفته بود هنگام بریدن یکی از کابل‌ها دچار برق‌گرفتگی شد و هنگام سقوط در میانه راه در دکل برق‌گیر کرده و میان زمین و هوا معلق ماند. به گفته مرآت دزد با فریادهای خود از رهگذران کمک خواست که اهالی محل پس از شنیدن صدای وی موضوع را به پلیس و گروه‌های امدادی خبر دادند. امدادگران و ماموران حاضر در صحنه پس از 6 ساعت معلق‌ماندن این دزد سیم‌برق میان زمین و هوا، وی را به روی زمین منتقل کردند و او را که 2 دستش به علت برق‌گرفتگی دچار سوختگی شده بود، برای مداوا به بیمارستان انتقال دادند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دزدان گاوصندوق‌های معاملات املاک در بازداشت پلیس


گروه حوادث: ماموران پلیس آگاهی پاکدشت 2 دزد حرفه‌ای را که در ساعات پایانی شب با تخریب گاوصندوق فروشگاه‌ها و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به سرقت وجوهات نقدی می‌کردند، دستگیر کردند. رئیس‌پلیس پاکدشت در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های متوالی گاوصندوق از مشاوران املاک و فروشگاه‌های زنجیره‌ای موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت. سرهنگ نیک‌جو افزود: ماموران در بررسی انجام شده دریافتند دزدان در همه سرقت‌ها از یک شیوه و شگرد جهت بازکردن در مغازه‌ها استفاده کرده و سپس اقدام به تخریب گاوصندوق و سرقت وجوهات نقدی می‌کردند. وی ادامه داد: در این راستا پلیس با اجرای چند طرح و تشدید گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق وقوع سرقت‌ها، 2 تن را هنگام سرقت گاوصندوق مغازه «مشاوران املاک» شناسایی و دستگیر کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
2 شرور تیغ‌زن جنوب پایتخت زمینگیر شدند


گروه حوادث: رئیس یگان امداد تهران از دستگیری 2 برادر زورگیر در خیابان فداییان اسلام خبر داد و افزود: این دو تبهکار در زمان زورگیری از طعمه‌شان دستگیر شدند. به گفته سرهنگ اردشیر مطهری، چندی پیش ماموران گشت انتظامی قرارگاه کیانشهر در خیابان فداییان اسلام مشاهده می‌کنند 3 مرد با یکدیگر درگیر شده و نزاع به راه انداخته‌اند. ماموران برای بررسی موضوع به آنان نزدیک شدند که در همین هنگام 2 تن از جوانان با انداختن قمه همراه خود فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت از صحنه گریختند که به دنبال فرار متهمان هر دوی آنان پس از چند دقیقه دستگیر و به صحنه ارتکاب جرم آورده شدند. هنگامی که متهمان به محل نزاع آورده شدند مردی به نام «امیر» با مراجعه به ماموران اظهار داشت: متهمان یک ماه پیش با تهدید 120هزار تومان و یک گوشی تلفن مرا زورگیری کرده بودند و الان نیز بار دیگر قصد داشتند با چاقو و قمه زورگیری کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش مردمی علیه سارق مسلح 300 رأس گوسفند


گروه حوادث: ماموران پلیس آگاهی اسلام‌آباد مردی را دستگیر کردند که از سرقت مسلحانه 300 راس احشام پرده برداشت.
ماموران پلیس آگاهی شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه گزارشی دریافت کردند مبنی بر اینکه مردی سابقه‌دار در انجام سرقت مسلحانه احشام دست داشته است که پس از هماهنگی با مقام قضایی بلافاصله وی دستگیر شد.
این دزد که 38 سال سن دارد و دارای سوابق مجرمیت است، پس از دستگیری در بازجویی‌های فنی انجام شده در پلیس آگاهی اسلام‌آباد غرب سرانجام به بزه انتسابی مبنی بر سرقت مسلحانه 300 راس احشام در آبیک واقع در استان قزوین با همکاری متهمی دیگر اعتراف کرد.
متهم پس از طی مراحل قانونی و تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آتش‌ جهنمی در کارخانه رنگ‌سازی


آتش‌سوزی یک کارخانه بزرگ تولید رنگ و تینر در جنوب تهران مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
این آتش‌سوزی ساعت 2:15 بامداد جمعه به 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان 6 ایستگاه همچنین چندین دستگاه خودروی حامل کف خاموش‌کننده، تانکر آب و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در منطقه شورآباد، خیابان 22 بهمن روانه شدند.
رضا یادگاری، معاون عملیات منطقه 5 سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: هنگامی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند نیروهای آتش‌نشانی شورآباد مشغول عملیات بودند اما وسعت و گستردگی این آتش‌سوزی به حدی بود که آتش‌نشانان ایستگاه 50 به محض رسیدن به محل حادثه سریعا از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران درخواست اعزام چندین ایستگاه کمکی کردند.
یادگاری درباره مشخصات محل آتش‌سوزی اظهار داشت: محل حادثه کارخانه‌ای به وسعت 28 هزار متر‌مربع بود که در داخل آن بیش از 10 مخزن 200 تنی مواد شیمیایی ویژه تولید رنگ، تینر و الکل همچنین هزاران بشکه 220 لیتری وجود داشت که درصورت سرایت آتش به این مخازن فاجعه‌ بزرگ‌تری رخ می‌داد.
وی افزود: با توجه به گستردگی شعله‌های آتش و انفجارهای متعدد و پی‌در‌پی بشکه‌های مواد شیمیایی، محل حادثه به جهنم سوزانی تبدیل شده بود که در لحظات نخست به نظر می‌رسید امکان مهار آن وجود ندارد.
معاون عملیات منطقه 5 آتش‌نشانی تهران با اشاره به تامین سریع نیروهای عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز از مناطق 2 و 5 آتش‌نشانی تهران، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان تهران خوشبختانه با وجود حجم و حرارت بسیار زیاد این آتش‌سوزی و در میان انفجار و پرتاب بشکه‌های تینر و مواد شیمیایی که بشدت جانشانان را تهدید می‌کرد، موفق شدند با تلاش بسیار و از‌خود‌گذشتگی، این آتش‌سوزی مهیب و کم‌سابقه را مهار کرده و از گسترش آن به مخازن 200 تنی همچنین انبار و کارخانه‌های مجاور جلوگیری کرده و آن را کاملا تحت کنترل درآورند.
رضا یادگاری در ادامه گفت: البته در بحبوحه عملیات نیروها در این کارخانه، چندین بشکه شعله‌ور به داخل سوله انبار مجاور آن افتاد و آن را دچار آتش‌سوزی کرد که آتش‌نشانان با اقدام بموقع خود نگذاشتند آتش‌سوزی توسعه پیدا کند و شعله‌های آتش را در میان سوله کاملا خاموش کردند.
وی درباره علت بروز این آتش‌سوزی همچنین خسارت وارده تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی شورآباد در محل حادثه در حال بررسی علت وقوع این آتش‌سوزی گسترده و نیز برآورد میزان خسارت وارده هستند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیرمرد سوخته در خانه متروکه


جسد سوخته پیرمردی در آتش‌سوزی خانه‌ای متروکه حوالی ناصرخسرو پیدا شد.
حمید توکلی، رئیس ایستگاه یک آتش‌نشانی در این‌باره گفت: در پی اعلام وقوع آتش‌سوزی در خانه‌ای قدیمی به 125 در ساعت21:50 شب پنجشنبه، آتش‌نشانان ایستگاه یک به محل حادثه اعزام و متوجه شدند حادثه در حیاط یک ساختمان قدیمی متروکه که محل دپوی ضایعات و وسایل فرسوده بود رخ داده است.
وی افزود: آتش‌نشانان با کشیدن یک رشته لوله آبرسان به داخل حیاط خانه که کاملا شعله‌ور شده بود، آتش‌سوزی را مهار و خاموش کردند.
توکلی ادامه داد: پس از فرونشستن شعله‌های آتش، آتش‌نشانان در میان خاکستر و بقایای وسایل سوخته، جنازه مردی را پیدا کردند که کاملا سوخته بود. فرمانده ایستگاه یک آتش‌نشانی مشخصات این شخص را مردی حدودا 65 ساله عنوان کرد و گفت: جسد سوخته این مرد برای تشخیص هویت و بررسی علت و چگونگی مرگ به ماموران پلیس سپرده شد.
توکلی درباره علت بروز آتش‌سوزی اظهار کرد: هنوز علت وقوع این حادثه معلوم نشده و کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی آن هستند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.