حاشیه‌های اعلام آمار کذب در مورد فروش فیلم‌ها در سینمای ایران، روز به روز در حال افزایش است. داوودی تایید می‌کند و راهکاری هم برای آن اعلام می‌کند: اعلام آمار فروش توسط شورای صنفی نمایش


انتقاد داوودی از آمار دروغ فروش در سینمای ایران

 به گزارش  تسنیم، حاشیه‌های مگوی اعلام آمار جعلی فروش فیلم‌های در سینمای ایران، از ابتدای سال جاری در حال تبدیل به یک جنجال در سینمای کمی آرام شده ایران است. بعد از گفتگوی چند کارگردان و تهیه‌کننده و اعلام اتهام کذب بودن برخی از آمارهای فروش در سینما، جنجال بزرگ با حاشیه‌های هنوز تاییدنشده در مورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران؛ «شهرموش‌ها» به صورت رسمی به صفحات روزنامه‌ها و سایت‌ها راه پیدا کرد.
 
رقابت سرسخت فیلم‌های نوروزی و آماری که امسال با وقفه زیادی اعلام شد، ماجرای اعلام آمار فروش فیلم‌ها را جالب‌تر هم کرده است.
 
ابوالحسن داودی، کارگردان «رخ دیوانه» که در این ماراتن سرسخت اکران نوروزی حاضر بوده است، نظرات جالبی در مورد ماجرا دارد. اما نه در جایگاه کارگردان « رخ دیوانه». او رئیس شورای صنفی نمایش هم هست. رسمی‌ترین مرکز نمایش و پخش فیلم در ایران.
 
آمار فروش فیلم، ارائه شده برخی از دفاتر پخش صادقانه نیست
 
داوودی با تایید این‌که آمار فروش فیلم، ارائه شده برخی از دفاتر پخش صادقانه نیست به خبرنگار تسنیم می‌گوید:متاسفانه رفتار نامناسبی برای تاثیرگذاری بر جو عمومی در سینمای ایران شکل گرفته است. برخی از دوستان آمار فروش دروغی اعلام می‌کنند و رقیبان اکران هم برای اینکه از رقابت بازنمانند متاسفانه این مسیر را ادامه می دهند و همین باعث می شود که فساد رفتاری بوجود بیاید.
 
اما داوودی بخشی از روزنامه‌نگاران را هم مقصر ماجرا می‌داند: "آنها هم به این رفتار دامن می‌زنند، تحریک می‌کنند و دائما رقابت ناسالمی به راه می‌اندازند. "
 
داوودی نتیجه نهایی این رفتار را خدشه‌دار شدن اعتماد مردم می‌داند و می‌گوید: این فساد رفتاری روز به روز در حال گسترش است و باید به وسیله‌ای متوقف شود.
 
فارغ از نظارت کارشناسی داوودی با او در مورد جایگاه حقوقی‌اش و اینکه شورای صنفی نمایش چه کار می‌تواند انجام دهد هم گفتگو می‌کنیم.
 
آمار فروش فیلم‌های سینمایی را از طریق شورای صنفی نمایش اعلام کنیم
 
داوودی خبر جدید و جالبی را اعلام می‌کند: تلاش داریم از این به بعد، آمار فروش فیلم‌های سینمایی را از طریق شورای صنفی نمایش اعلام کنیم.
 
اما فرآیند اجرایی این کار چگونه است؟ داوودی توضیح می‌دهد: پخش کنندگان فیلم موظفند یک نسخه از آمار فروش فیلم‌ها را در اختیار شورا قرار دهند تا بصورت هفتگی اعلام شود.
 
سال گذشته در همین ایام بود که ابوالحسن داودی از اجرای طرح  مکانیزه کردن فروش بلیط در سینماها خبر داد. این طرح می‌تواند پایانی برای این حاشیه‌ها باشد؟
 
طرح مکانیزه کردن فروش بلیط سینما در بیشتر سینماهای کشور اجرا شده است
 
طبق اعلام داوودی در این طرح اطلاعات فروش بلیط در اختیار تهیه‌کننده، پخش کننده و سینمادار قرار می گرفت و از برخوردهای صنفی نیز کاسته می شد.
 
از او در مورد نحوه اجرای این طرح هم سوال کردیم و داوودی گفت: طرح مکانیزه کردن فروش بلیط سینما در بیشتر سینماهای کشور اجرا شده است و آمار فروشی که در برخی از سایتهای سینمایی قرار می گیرد بواسطه همین طرح است. شاید در برخی از سینماهای شهرستان بدلیل نبود نیروی کارآمد، برای کار کردن سخت افزاری، این سیستم دچار مشکل باشد. در مجموع 10 تا 20 درصد سینماها، طرح مکانیزه کردن فروش بلیط سینما را اجرا نکنند ولی حدود فروش آنها مشخص است.
 
پیش‌بینی می‌شود ماجرای فروش فیلم‌ها در سینمای ایران، در روزهای آینده با حاشیه‌های داغ‌تری نیز مواجه شود. این، جنجال امسال سینمای ایران است؟
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.