قدس انلاین – سعید کوشافر:درحالیکه طی روزهای گذشته خبرهایی از ماجرای فرودگاه جده وتعرض به دو نوجوان ایرانی منتشرشده بود اما دیروز این خبرها به اوج خود رسید بویژه که این خبر به طور رسمی از سوی معاون وزارت خارجه کشورمان نیز تایید شد.

واکنش تند مراجع تقلید به حرمت شکنی ماموران سعودی/ طرح یک فوریتی مجلس برای تحریم عمره/احترام و امنیت عمره گذاران را فدای یک مستحب نکنید

معاون پارلمانی و کنسولی وزیرامورخارجه کشورمان جزئیات ماجرای فرودگاه جده را تشرح کرد.

حسن قشقاوی درباره تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط ماموران پلیس فرودگاه جده، اظهارکرد: چند ساعت پس از وقوع این حادثه سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در عربستان اطلاع می‌دهد که هنگام خروج یکی از کاروان‌های زیارتی و هنگام بازرسی 2 نوجوان ایرانی پلیس فرودگاه با به صدا درآوردن آژیر دستگاه بازرسی از این 2 می‌خواهد به جای دیگری منتقل شوند.

وی افزود: با تاخیری که در بازگشت این دو نوجوان صورت می‌گیرد اعضای کاروان متوجه می‌شوند که تعرض جنسی به آنها صورت گرفته و یا در حال انجام است از این رو مسئول کنسولی ما در جده به عنوان اولین فرد در جریان این موضوع قرار میگیرد و همه اقداماتی را که برای تشکیل پرونده لازم بوده انجام می‌دهد.

قشقاوی ادامه داد: مسئول کنسولگری ایران در جده سریعا برای پیگیری این اتفاق وارد عمل می‌شود و همه اقداماتی را که برای تشکیل پرونده لازم بوده انجام میدهد.

معاون پارلمانی و کنسولی وزیرامورخارجه کشورمان تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی و در جریان قرار دادن پلیس فرودگاه جده از سوی سرکنسولی ایران در عربستان پلیس امنیت فرودگاه جده همه نیروهای فرودگاه را احضار و از قربانیان درخواست میکند تا آنها را شناسایی کنند.

قشقاوی تاکیدکرد: با همکاری فرودگاه جده با کنسولگری ایران در همان لحظه پرونده مقدماتی برای پیگیری این حادثه تشکیل میشود.

معاوم وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: با پیگیری مسئول کاروان و سازمان حج و زیارت ماموران متخلف بازداشت شده و سرکنسولی ایران مراتب اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرد اما به دلیل اینکه این حادثه در ایام تعطیلات رخ داده است چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه به فاصله یک روز بعد از تعطیلات کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را درباره رخ دادن این موضوع به وی ابلاغ می‌کند و خواهان اجرای اشد مجازات برای خاطیان می‌شود.

وی افزود: مقامات عربستانیها نیز در پی وقوع این حادثه اعلام کردند که با این دو پلیس خاطی برخورد و آنها را محاکمه خواهند کرد.

معاون وزیرامورخارجه با اشاره به اینکه من نمیدانم چه اعتراضی به وزارت خارجه درباره رسیدگی به این پرونده وارد است تصریح کرد: وزارت امورخارجه درباره این موضوع یادداشت اعتراضی خود را منتشر کرد اما به دلیل معذوریت اخلاقی و درخواست خانواده قربانیان وزارت خارجه از رسانهای کردن این موضوع اجتناب کرد.

***​توضیحات افخم درباره ماجرای فرودگاه جده

دراین راستا افخم درباره آنچه در فرودگاه جده رخ داد، گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ایران در جده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط پرونده تشکیل شده و امیدواریم این روند تا صدور حکم و مجازات افراد ادامه یابد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئولان بخش‌های ذیربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ما در جده، نتایج اولیه اقدامات مسئولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط  حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسئولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.

افخم همچنین گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضد اخلاقی به طور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسئولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته‌اند موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده‌ایم.

افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

درهمین راستا دیروز نیز بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری شایسته وزارت امور خارجه بمحض اطلاع از این اتفاق غیر قابل گذشت با جدیت و حساسیت کامل اقدامات و پی گیریهای مستمری را در بالا ترین سطوح مسئولین ذیربط کشور عربستان به منظور حفظ حقوق زائرین و مجازات خاطیان بعمل آورده است

بنا بر این گزارش ،سازمان حج و زیارت دراین اطلاعیه اورده است :در هفته گذشته هنگام بازگشت یکی از کاروانهای اعزامی عمره در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده دو تن از ماموران پلیس فرودگاه به بهانه بازرسی از دو نوجوان زائر قصد تعرض به آنها را داشتند که با هوشیاری زائران عزیز و خانواده هایشان، پیگیری مدیر و روحانی کاروان و همچنین دخالت سریع مقامات کنسولگری کشورمان در جده و احضار مسئولان سعودی و فرماندهی پلیس جده افراد خاطی شناسایی و دستگیر گردیدند.

این اطلاعیه می افزاید: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری شایسته وزارت امور خارجه بمحض اطلاع از این اتفاق غیر قابل گذشت با جدیت و حساسیت کامل اقدامات و پی گیریهای مستمری را در بالا ترین سطوح مسئولین ذیربط کشور عربستان به منظور حفظ حقوق زائرین و مجازات خاطیان بعمل آورده است.

سازمان حج و زیارت تاکید می نماید که بر اساس تعهد مسئولین ارشد کشور عربستان متخلفان بزودی محاکمه و به اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد.

***نگرانی مراجع تقلید

اما امروز و به محض تایید این خبر از سوی منابع رسمی آیات عظام ومراجع تقلید نسبت به هتک حرمت حجاج ایرانی واکنشهای جدی داشتند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی به حادثه ناگوار فرودگاه جده واکنش نشان داد و گفت: ما نمی‌خواهیم مساله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد؟

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مساله فرودگاه جده تصریح کرد: سوال ما از مسئولان عمره‌گذار این است که عمره مستحب را آیا باید به هر قیمت برویم؟ من به دنبال تحریم عمره نیستم ولی بیان می‌کنم که آیا باید عمره را با هر ذلتی به جای آورد؟

آیت‌الله مکام‌شیرازی بیان کرد: من به مسئولان سعودی عرض می‌کنم که ساخت و سازها در مکه به اندازه امنیت ارزش ندارد؛ اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های مکه چه امنیتی تضمین شده است؟ اگر این امنیت از بین برود مردم دنیا چه فکری در مقابل شما خواهند کرد.

این مرجع تقلید یادآورشد: مسئولان ما باید فکر کنند که آیا ما تا کی قرار است که به مکه و حج مستحبی برویم؟ در مسجد النبی به علمای ما اهانت می‌کنند و در فرودگاه هم اهانت می‌کنند؛ نباید این چنین تحقیر شویم.

وی گفت: امام راحل با انقلابی که به کمک این مردم کرد عزت و آبرویی برای مردم این کشور فراهم کرد و این عزت به حدی رسیده است که شش وزیر خارجه ابرقدرت جهان در یک طرف و وزیر خارجه ما یک طرف می‌نشینند و ماه‌ها با هم مذاکره می‌کنند که این مساله عزتی است که برای ما فراهم شده است.

وی افزود: امروز در دنیا همه رسانه‌ها خبری از ایران دارند که این مساله نشانه عزیز بودن و آبرومند بودن ماست؛ امیدواریم نتیجه این مذاکرات به جای خوبی برسد ولی منهای این مساله، بحث عزت ماست که نباید این عزت را از دست بدهیم.

دراین راستا همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مساله هتک حرمت به دو نوجوان در فرودگاه جده عربستان مطلب عجیبی است و نباید در قبال آن سکوت کنیم.

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تعرض دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی بیان داشت: مردم مسلمان باید تعقیب کنند که چه پیش آمده است، ما در اوج قدرت هستیم و نباید در این زمینه سکوت کنیم.

***طرح یک فوریتی لغو عمره مفرده

دراین حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که دیروز از تشکیل جلسه فوری کمیسیون امنیت ملی خبر داده بودند بیکار ننشستند و امروز سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح یک فوریتی لغو عمره مفرده تا حصول اطمینان از امنیت زائران با ۷۰ امضا به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

حسین نقوی حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه جسارت ها و بی حرمتی ها به ایرانیان در عمره افزایش یافته است و همچنین با توجه به جسارت اخیر به دو نوجوان در فرودگاه جده عربستان، این طرح به هیات رئیسه ارائه شد.

نماینده مردم ورامین گفت: در این طرح تاکید کرده ایم تا حصول اطمینان از امنیت حجاج سفرهای عمره به عربستان متوقف شود.

وی همچنین از جلسه کمیسیون امنیت ملی با مسئولان سازمان حج و زیارت وزارت خارجه برای بررسی ماجرای جسارت اخیر به دو نوجوان ایرانی خبر داد و گفت: پس از این جلسه کمیسیون امنیت درخصوص ادامه عمره تصمیم خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش ، نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی با پیگیری ۳ راهکار مهم به دنبال توقف عمره به عربستان به خاطر تعرض به دو نوجوان ایرانی و همچنین سیاست های اخیر این کشور در قبال یمن و شیعیان هستند.

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور نیز با اشاره به تعرض به دو نوجوان ایرانی خواستار پیگیری موضوع و مجازات عاملان شدند.

همچنین طرح یک فوریتی برای لغو عمره به هیات رئیسه ارائه شده است. علاوه بر این کمیسیون امنیت ملی در جلسه ای با مسئولان سازمان حج و وزارت خارجه این موضوع را بررسی خواهند کرد و احتمال دارد پس از آن در بیانیه ای خطاب به سازمان حج خواستار توقف سفرهای عمره شوند.

دراین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمع‌آوری امضا برای طرح یک فوریتی لغو سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی خبر داد.

محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه حادثه رخ داده در فرودگاه جده در عربستان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پیشنهادی که در کمیسیون امنیت مطرح شد این بود که به دلیل اقدام مأموران آل سعود به سازمان حج و زیارت پیشنهاد شود سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

او گفت: اقدامات شنیعی که توسط مأموران آل سعود صورت گرفته بسیار زشت و عمل جنایتکارانه است و واقعاً شأنیت ایرانی‌ها را زیر سوال می‌برد. لذا معتقدیم حکم این افراد که چنین عملی را مرتکب شده‌اند اعدام است.

جوکار با بیان این‌که به نظر می‌رسد مسئولان سازمان حج و زیارت باید در این خصوص تجدیدنظر کرده و باید تصمیم جدی درباره سفر عمره اتخاذ کنند، گفت: اگر نتوانند مدیریت صحیحی اعمال کنند قطعا این مسأله برای جامعه مسلمانان ایرانی قابل پذیرش نیست، لذا باید تدبیر جدی اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: از دولت می‌خواهیم که در این موضوع کوتاه نیاید و اعتبار ما را به خودمان برگرداند و باید به طور جدی موضع مستحکم‌تری در این زمینه داشته باشیم.

درهمین حال خبر میرسد که کمیسیون فرهنگی مجلس با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار پیگیری برخورد شنیع مأموران سعودی با دو نفر از زائران ایرانی و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده شد.

دراین نامه امده است :با احترام چند سالی است که در ایام عمره مفرده و تمتع شاهد برخوردهای توهین آمیز و سخیف مأموران عربستان با حجاج ایرانی هستیم و اگرچه مسئولان سازمان حج و زیارت پیگیری‌هایی را در این زمینه داشته‌اند اما متأسفانه این رفتارهای وقیحانه ادامه دارد.

به ویژه در روزهای ابتدای سال جاری برخورد شنیع مأموران عربستان با دو نوجوان ایرانی موجب تألمات شدید روحی نامبردگان و جریحه‌دار شدن قلوب مؤمنین به ویژه خانواده و بستگان آن دو عزیز شده‌اند لذا از آن مقام محترم انتظار اکید داریم ضمن پیگیری ویژه در این خصوص برای جلوگیری از رفتارهای مشابه در آینده تدابیر خاصی اندیشیده شود.

***وزارت خارجه تشکیل جلسه می‌دهد

دراین راستا همچنین رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: وزارت امور خارجه سه‌شنبه هفته آینده جلسه‌ای را با حضور مسئولان این وزارتخانه، سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری در حج و سایر دست اندرکاران و خانواده‌های این نوجوانان تشکیل می‌دهد.

مهدی دواتگری با اشاره به موضوع تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان، گفت: تعرض به دو نوجوان ایرانی اقدامی غیراخلاقی، غیرانسانی و غیرشرعی است و حکایت از آن دارد که هنجارهای اخلاقی در کشور عربستان بهم ریخته است.

وی افزود: دو سال پیش نیز یک دیپلمات مست عربستانی پشت رول نشست و شهروند ایرانی را به قتل رساند و این نشان می‌دهد که این کشور در حوزه اخلاقی و دینی پایبندی لازم را ندارد.

این عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال دو نوجوان 14 و 15 ساله در حالی که از مراسم عمره به کشور بازمی‌گشتند به بهانه بازرسی مورد تعرض قرار گرفتند. البته طبق اعلام وزارت خارجه و سازمان حج تعرض به آنها در حد شبه‌ تجاوز بوده و تجاوز به مفهوم عینی مطرح نیست، این اظهارات نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط مطرح شده است.

وی افزود: تاکنون موفق نشده‌ایم با خانواده‌ها و نوجوانانی که با آنها تعرض شده ملاقاتی داشته باشیم اما در این خصوص پیبگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

این عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بنا شده است قبل از ظهر یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای در وزارت خارجه با حضور مسئولان این وزارتخانه و سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری در حج و سایر دست‌اندرکاران و خانواده‌های نوجوانان متعرض شده تشکیل شود و این موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. همچنین بعدازظهر همان روز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را با مسئوولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت مورد بررسی قرار می‌دهد.

دواتگری با بیان این‌که نمایندگان از رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی با زائران در عربستان نگران هستند، گفت: بر همین اساس امروز طرح یک فوریتی به امضای تعدادی از نمایندگان رسید و به هیأت رئیسه تقدیم شد که بر اساس آن طرح دولت ملزم می‌شود که تا زمانی که امنیت زائران ایرانی تأمین نشود از اعزام آنها به حج عمره جلوگیری شود.

وی افزود: در سال حدود 850 هزار نفر عمره گذار عازم سرزمین وحی می‌شود. اگر تا مقطعی از سفر آنها جلوگیری شود طبیعتاً دولت عربستان بیشترین ضرر را خواهد دید. چون حتی کشور اندونزی با داشتن چندین برابر جمعیت ایرانی به این میزان عمره گذار را اعزام نمی‌کند، شاید با این اقدام دولت عربستان متوجه این عمل زشتش شود.

نماینده مردم مراغه با بیان این‌که طبق اعلام مقامات وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت دو مأمور تعرض کننده بازداشت شده‌اند، افزود: در موارد اینچنینی مجازات اعدام در قوانین عربستان پیش‌یبنی شده است، انتظار می‌رود که کشور عربستان این دو مأمور را به شدت مجازات کند.

وی همچنین گفت که از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و حقوق اتباع ایرانی را حفظ کند چون این اقدام توهین آشکار به ملت ایران است، وظیفه ما نمایندگان حفظ حیثیت و اعتبار شهروندان ایرانی است.

دواتگری در پایان گفت: با وجودی که وزارت امور خارجه در غیاب سفیر عربستان کاردار این کشور را احضار کرد و مراتب اعتراض ما را اعلام نمود باز هم انتظار ما از دولت عربستان این است که از ملت ایران به دلیل این اقدام زشت، غیرانسانی و غیرشرعی عذرخواهی کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید با مقصران حادثه فرودگاه جده برخورد جدی شود، گفت: نباید برای امری مستحب حیثیت و آبروی ایرانی به زمین ریخته شود.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت:

در این رابطه آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز تذکر دادند و باید به این موضوع رسیدگی شود، چرا که بنا نیست برای یک امر مستحب، حیثیت و آبرو و شخصیت ایرانی را به زمین بریزیم، مسئولان سازمان حج و زیارت و وزیر فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند و کسانی که قصور کردند باید مورد برخورد قرار گیرند و از سازمان حج و زیارت اخراج شوند.

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت: کمیسیون نگرانی جدی خود را نسبت به افزایش ناامنی و بی‌حرمتی به زائران خانه خدا و ناتوانی دولت عربستان در تأمین امنیت زوار ابراز داشتند.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات جلسه امروز عصر این کمیسیون گفت: اعضا امروز نگرانی جدی خود را نسبت به افزایش ناامنی و بی‌حرمتی به زائران بیت‌الله الحرام و ناتوانی دولت عربستان در تأمین امنیت زوار ابراز داشتند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه به جد درخواست کردند که تمام هم خود را برای مجازات مأموران متخلف فرودگاه عربستان به‌کار گیرند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    138 4
    آبروی و عزت یک مومن بالاتر از کل کعبه و عرش است چه رسد به حج مستحبی عمره . اگر حج تحریم نشود چه جوابی برای ملت دارید . این حج نیست خفت است ذلت است . کمک به دشمن کافر است . من آبروی یک ایرانی را به کل دنیا نمی دهم
  • مهربان IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    63 8
    حج عمره و حج تمتع واجب فقط یکبار و بیش از ان ممنوع شود
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    40 1
    من موندم به خاطر یک حج عمره که چیزی جز پر کردن جیب ابن ال سعود کثیف ندا ری چرا مردم سر دوست می شکنند و این طور آبروی ایرانی را لکه دار می کنند چرا این حج را حرام نمی کنند
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    33 0
    علمای محترم چرابه آبروی مسلمانان توجه نمیکنیم چقدر منافع مالی رابرآبرووعزت شیعان ترجیح دهیم چرا نبایدحج عمره را تحریم نکنیم
  • مرتضی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    28 0
    به خدا در حال حاضر رفتن به حج فقط پول ریختن تو دهن داعشه...چرا خودمون رو گول بزنیم؟؟؟؟ تجاوز و سکوت؟؟؟ مردم ایران باید بفهمن که حج رفتنشون بیشتر گناه دار ه تا ثواب.... انشاالله با ظهور آقا همهی شیعیان مشرف میشن حج
  • ایرانی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    28 0
    با سلام بخدا قسم وقتی این خبر را شنیدم از حرص دارم میمیرم با پول خودمان دارن به ما هتک حرمت میکنن ای مسولان مملکت شما اون دنیا جوابگوی این ملت هستید من اصلا راضی نیستم از مسولان باید این زیارت هارو فورا متوقف کنن و به فکر جوانان باشن نه اینکه جیب وهابی های سگ صفت رو پر کنن خواهش میکنم منتشر کنین و به گوش مسولان برسونید.ممنون
  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    24 0
    در شرایط فعلی و با وجود حکومت آل سعود رفتن به حج مساوی است با تقویت مالی جنایت کاران و شرکت در جنایات انان .از مسولین تعجب میکنم شعور سیاسی انان کجاست
  • حسن IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    24 1
    آیا حچ عمره اینقدر مهمه که ما حیثیت خود و کشورمان رابرای ان صرف کنیم ؟ پس کجاست آن غیرت ایرانی مان؟ کجاست عکس العمل مجتهدین ما؟ مگر این عمره چه سودی برای مسوولین ما دارد که اینقدر برآن اصرار دارند؟
  • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    28 0
    خدا میدونه تا حالا چند مورد اتفاق افتاده ولی از ترس ابروشون سکوت کردند وکلا و مسولان مجازات اینها فقط پایان دادن به عمره هست اگر نکنید به ایران وایرانی خیانت کردید خدا نیز زیارت با ذلت را نمیخواد وراضی نیست
  • مژگان IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    16 8
    خواستم فقط بدانم که چطور به دو نوجوانی که در عربستان مورد احیانا تجاوز قرار گرفته همه مسئولین ناراحت شدند و میگویند باید دو مامور پلیس به اشد مجازات که همان اعدام است برسند اما در کشور خودمان که یک ناظم مدرسه به سیزده دانش آموز دبستانی تجاوز کرد و همه هم شاهد این ماجرا بودند و شکایت هم کردند ناظم را آزاد کردند و به یک مدرسه دیگر فرستادند آن دانش آموزان آبرو و خانواده نداشتند چرا آن ناظم پست فطرت کثیف را مجازات نکردند باید مسیولین این مطلب را هم بخوانند و جواب بدهند حتی دستگاه قضایی ما که از این موضوع نمیگذریم و همیشه نفرین میکنیم لطفا جواب ما را هم بدهید بدون سانسور
  • یک ایرانی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    24 1
    چرا مسولان کاری نمیکنند یعنی واقعا ایرانیان اینقدر بی ابرو شده اند که هرکسی از راه برسهه بتونه حرمتش رو زیر سوال ببره.رفتن به حج عمره واجب تر از دفاع از حیثیت مسلمانان نیست .باید حج عمره حداقل تا چند وقت متوقف شه تا عربستان بفهمدچه ضرر و تاوانی باید درقبال بی حرمتی و توهین ایرانیان بدهد
  • حسن IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    21 2
    چه واجب است به عمره ای برویم که وهابی های ضد ایرانی شیعه کش که هنوز درعصرجاهلیت بهسرمی برندبه ایرانیان متمدن وشجاع تعرض کنندداعش زاییده وهابیان تروریست سعودی است به خدا عمره راتعطیل کنید .به خدابه این وهابیان شیعه کش کمک نکنید
  • شب IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    28 1
    مقصر واقعی این جنایات و اعمال خفت و ذلت باری که در حق ایرانیان صورت می گیرد خودمان هستیم.مسئولان ما براحتی بخود اجازه می دهند به بهانه حفظ آبروی قربانیان روی موضوع سرپوش بگذارند در حالی که این رفتارشان حفظ آبروی وهابیون است. شایسته است مقامات کشور با تصمیم مقتدرانه واکنش مناسبی نسبت به موضوع از خود نشان دهند.وبنظرم کمترین عکس العمل تحریم حج عمره و تمتع وقطع ارتباط با دولت آل سعود برای مدتهای طولانی است.
  • محمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    31 1
    حج را متوقف کنید و به حج گذارن بفهمانید که حج واقعی در کشور خودمان و رسیدگی به بینوایان است .پولی که خرج اینها میکنید تا به جان دیگر مسلمانان بیفتند را به سرطانی ها و بیماران خاص و فقرا هزینه کنید .تا مثل این اتفاق خار و کوچک وتحقیر نشویم .
  • ایران IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    39 1
    حج را تحریم کنید اگر غیرت دارید
  • یکی از قوم به حج نرفته IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    12 0
    هر وقت تونستید جلوی بردن دختران ایرانی برای تعرص بشون در کشورهای عربی که یکیشون عربستان هست اینا دیگه به دخترا راضی نیستن و میخوان به پسرا تعرض کنند و مسئولین هم باید برای تعرض به دختران را هم پیگیری کنند میتونید داخل فیلم فقر و قحشا که مسعود دهنمکی اونا ساخته را تماشا بکنید که مال چند سال پیش هستش
  • مه IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    7 15
    راستی ماجرای اسید پاشی به کجا رسید؟؟؟ کسی میدونه؟؟؟
  • محسن IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    20 2
    سال گذشته من هم به عمره رفتم واقعا رفتارمامورین وبه اصطلاح خادمین انجا باایرانی ها خوب نبودامیدوارم سفرهای حج عمره متوقف بشه خداوند مردم باعزت رو بیشتر دوست داره
  • دایی نعمت IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 0
    به حج رفتن اشتباه بزرگ است پول رو به آنها می دهیم آنها هم خرج از بین بردن مردم می کنند مثل داعش و غیره ننگ بر دولت آل سعود انشاا... بزودی مهدی فاطمه میاد دسته جمعی ذلیل شدن سعودی ها رو می بینیم........
  • یک ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    20 2
    مسئولان کشور ما چه میکنند؟ 1-صدور بیانیه های بلند بالا در رد این عمل ضد اسلامی !!! 2-تجمع در مقابل سفارت عربستان با شعار: برو گمشو سعودی صهیونیست. 3-برگزاری راهپیمایی سراسری و دادن فحش به آل سعود. 4-فهمیدن اینکه دو مامور داعشی وهابی زاده بودند که قصدشان بهم زدن روابط دوستانه و خیلی صمیمی کشور ما با کشور دوست، برادر، همسایه عربستان بوده است. 5-بررسی بیشتر و تکذیب کلی خبر این واقعه.(این دو مامور بلد نبودند که چطور جاهای حساس بدن را بازرسی کنند لذا سو تفاهم شده) حالا اتفاقاتی که در حدود یک سال گذشته افتاده و نحوه برخورد کشورهای مقابل را بیاد بیارید : *زیر گرفتن و کشته شدن یک مرد تهرانی توسط یک کارمند سفارت عربستان آنهم در حالت مستی. *انگشت نگاری کامل و اسکن چشم از زائران ایرانی در فرودگاه عربستان. *ورود مربی دروازه بان تیم عربستانی بدون ویزا. *دست زد یک مرد ایرنی به یک خانم در کره جنوبی.
  • احسان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 0
    ايا درسته اين همه خون شهيد پايمال بشه كه براي حفظ عزت وشرف ايران و اسلام ناب محمدي ريخته شده رو فراموش كنيم و در مقابل اين پست فطرتي اين عربستان يهودي كوتاه بيايم بجز بيت الله الحرام كدوم يك از اعمال و رفتارشون اسلاميه بايد با تحريم حج اينارو تحريم كنيم
  • آگو IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 1
    پس از این اتفاق، آیا جمهوری اسلامی ایران باز هم زائر به عربستان سعودی اعزام خواهد کرد؟ آیا ملت و دولت می دانند که پولی که از طریق حج به جیب عربستان سعودی ریخته می شود به دست داعش می رسد؟! آیا عربِ عربستان سعودی که عرض او دو متر و قطر او شش متر است قابل‌اطمینان است که ما ناموس خود را برای حج به این کشور بی‌ناموس بفرستیم؟! مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مقابل این فاجعه باید چند روز اعلام عزای عمومی کنند و حتی اگر ما با آنها اعلام جنگ هم بکنیم غیرمنطقی نیست. ما منتظریم و اهمال را هرگز نمی‌بخشیم
  • اصغر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    35 0
    اگر از این خفت بمیریم کم است باید حج عمره و حتی واجب هم از این ذلت ممنوع شود.ماسزاواریم هی پول بریزیم تو حلقوم این عربهای نامرد بی شرف هی گلوله و بمب بشه سر شیعه هاواقعا که !!! به خدا قسم اگر این پولی که زائران ایرانی خصوصا اونایی که هرسال مشرف میشند خرج این مملکت کنند خیلی از مشکلات بیکاری و فساد برطرف میشه یه کم فکر کنید حج همین جاست کجا میرویم !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • زایر ایرانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    14 0
    به انهانشان دهیم ایرانی بودن یعنی جی
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    33 0
    مسئولین امر مگر همین مردم ایران نبودند که 8سال جنگ ناجوانمردانه را جواب دادند و حتی یک وجب از ناموس خود و خاک خود را در اختیار بیگانگان قرار ندادند این همان مردم هستند اگر مسئولین امر نتوانند این تعرض را جواب دهند خیالتان راحت باشد مردم این جواب را به این آقایان نظامی بی شرم عربستان خواهند داد حالا چگونه خدا می داند و قطعاآن آقایان پلیس عربستان متوجه باشند که دارند در کوچه پس کوچه های خیابان خود راه می روند تبعات خطر این تعرضی را که به هموطمن ما کرده اند در نظر بگیرند و بدانند که با این عمل زشت مرگ خود را امضا کرده اند
  • یه ایرانی مسلمان IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    14 0
    جایی که برای احتمال خسارت حتی مالی میتوان نماز واجب را شکست، رفتن حج مستحبی با این قیمت چه معنا دارد.
  • جواد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 0
    آیا لازم است ازیک سوباگروههای تروریستی مخالفت ودشمنی کنیم ازسوی دیگرپول ودارایی وازهمه مهمتر ابرو وحیثیتمان رادو دستی به همین تروریستها بدهیم.با پولی که ازخودمان میگیرندعلیه خودمان وعلیه اسلام بکار میبرندوبدترازهمه توهین این جوری هم بکنند...
  • بنده خدا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 0
    چرا 70 نفر
  • اصغرجاودانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    38 0
    حج راتحریم کنیدتاتمام دنیامتوجه بی ادبی وبی شرمی عربهابشوند
  • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    14 2
    واقعا لعنت خدا بر این ال سعود که دارن انواع و اقسام جنایاتو انجام میدن ولی هیچکس جلوشو نمیگیره.هیچ کدوم از احکام اسلامو رعایت نمیکنن یه مشت حیوان انسان نما هستن که حالم ازشون بهم میخوره فقط دارن اب به اسیاب اسرائیل لعنتی میریزن.ما هم میگیم که حج عمره تحریم بشه.این دو نوجوان ابروشون هیچ وقت بر نمیگرده.کی میخوایم بشنویم این ال سعود به درک واصل بشن.
  • ,ولی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    26 0
    ای کاش .........ای کاش کمی به این حادثه با تامل و از بین رفتن عزت ایرانی فکر میکردیم.
  • سعید نوروزی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    38 0
    وقتي خبر تجاوز شرطه هاي عربستاني به دو نوجوان ايراني را شنيدم، ياد اين اتفاق در دوره رضا شاه افتادم كه شرطه هاي عربستاني ،يك ايراني را به جرم ، تهوع در مسجد الحرام،گردن ميزنند، رضا شاه بعد از اطلاع از اين موضوع كل روابط سياسي را با عربستان قطع كرده، و مانع از عبور زائران كشورهاي ديكر از خاك ايران به عربستان ميشود! بعد از ٤ سال عربستان بطور رسمي از ايران عذر خواهي كرده، وليعهد عربستان براي عذر خواهي به ايران مياييد، و ديه آن فرد پرداخت شده، و كليه امتيازاتي كه حاجيان ايران اكنون در عربستان دارند، از آن زمان به ايران داده ميشود! حالا ببینیم بعد از این اتفاق شوم ک چند روز پیش دوافسر عربستانی انجام دادند ، سران مملکت چگونه برخورد میکنند ! همین قضیه میتونه نشون بده ک چقدر حقوق اجتماعی ما برای عناصر نظام اهمیت داره ...
  • حج = قوی شدن داعش وال سعودی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    34 0
    کعبه یک سنگ و نشان است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
  • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    9 0
    تندروی بعضی از مسئولین باعث بی اعتبار شدن ایران در دنیا شده.همین است که به راحتی این مسائل پیش میاید.ایرانی با شرف خود باید رفتن به عربستان را منع کند نه اینکه منتظر طرح مجلس بنشیند. ایرانی با غیرت باید پول خود را به هموطن نیازمندش کمک کند و مطمئن باشد که خدا بیشتر میپسندد.ریاکاری بس است.
  • یک ایرانی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    13 0
    واقعا تا کی می خواهید این بی حرمتی ها را تحمل کنید سالانه چند هزار میلیارد تومان بابت ای سفر می رود داخل جیب این عرب های وحشی که تا دیروز غذاشون سوسمار بود. به نظر من باید سفر حج را تحریم کرد هم باید حج مستحب هم واجب. مرگ بر ال سعود
  • بنده خدا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 0
    آقایان حکومتی یه لحظه فکر کنید این دو نوجوان ایرانی جای بچه های شماست شما ها با عاملان این جنایت چیکار میکردید؟ اشد مجازات یعنی اعدام و باید آل سعود عذر خواهی کند
  • زنده بادایران IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 1
    سفر به عربستان ممنوع ! چه بلایی سر ما اومده ؟؟؟ دو جوان ایرانی در هنگام سفر حج توسط پلیس عربستان مورد تجاوز قرار گرفته اند انگار نه انگار!! آیا میدانید سال ۱۳۲۲ یک جوان ایرانی به نام ابوطالب یزدی هنگام انجام طواف در مسجدالحرام دچار حالت استفراغ شد و توسط ماموران عربستان سعودی دستگیر و به اتهام قصد آلوده کردن خانه خدا، در دادگاه محاکمه و سپس اعدام شد و همین موجب قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و عربستان و امتناع ایران از فرستادن حجاج برای چهار سال گشت ؟؟؟ تجلی سبزواری در آن دوران در مثنوی بلندی به نام "طالب نامه" خطاب به سعودی ها چنین سرود: ای رئیس دولت نجد و حجاز / ای ندانسته حقیقت از مجاز / شرط مهمانداری و رسم صفا / قاعده احسان و آئین وفا / در عرب گردن زدن یا کشتن است / در میان خاک و خون آغشتن است؟/ بر شما طالب مگر مهمان نبود / زائر آن کعبة ایمان نبود؟ / شیعه بود، اما بدین کافر نبود / منکر
  • ناهید IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 0
    واقعا اگر بااین بی حرمتی کسی حاضر به رفتن عمره باشد کار این متجاوزان راتایئد میکندمن باخانواده چندروز اینده عازم بودیم وهمین الان همگی از سفر عمره منصرف شدیم وخرج سفرمون نوکمک به جوانهای بی بضاعت میکنیم وقتی خانه خدا توسط مسئولینش اینقدر ناامن باشد رفتنش گناهی بیش نیست
  • مهری IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 0
    با سلام به عنوان یک فرهنگی عاجزانه تقاضامندم به علت توهین به زائرین ما ا، جهت اعلام نارضایتی از مردم ما از رفتن به عربستان خودداری کنند. خواهشمندم عزت ایرانی را حفظ کنید عمره که واجب نیست که با هر شرایطی مردم ما بروند.
  • ابوالفضل IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    27 0
    چرا همه منتظرند که مسئولین حج را ممنوع کنند؟ چرا هر ایرانی خودش این کار را نمیکنه؟ یعنی اگه دولت ممنوع نکنه بازم هر روز 5 پرواز به عربستان خواهیم داشت؟ و بازم این بی ناموسی ها تکرار خواهد شد! این اولین بار نیست که این وهابیون تکفیری از این جنایت ها مرتکب میشوند. ننگ بر هر کسی که دیگه پا به این کشور عرب سعودی بزاره که از اول انقلاب در کنار همه دشمنان ما حاضر بوده
  • نازی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 0
    ما میریریم خدا را زیارت کنیم یا دشمن خدا را هارتر کنیم پولشون بدیم تا کمکشون کنیم نسل شیعه را بردارنداگه واقعا بخوایم عبادت کنیم داخل مملکت خودمون باعزت این کارا میکنیم تا اینکه کنار عربستانی های وحشی با ترس و ذلت
  • اکبر IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    27 0
    جواب ندادن به عربستان واقعا بی غیرتی است.
  • یاس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    16 0
    مقصر خودمون هستیم که این پولومیریزیم حلق عربا پروارشون میکنیم این غلطارومیکنن
  • بنده خدا IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    26 0
    گذشتن از این فاجعه عبور از روی جنازه ی شهدای سرافراز 8ساله ی ماست. لعنت بر سعودی صهیونیست
  • جواد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    25 0
    مسولین تو را خدا عمره را تحریم گنید
  • مهوش IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    52 0
    بنظر من علما باید یه کاری بکنند حیثیت ایران وایرانی در خطره من امسال به حج تمتع رفتم واقعا برای خودم هم متاسفم که .....
  • ایرانی. IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    20 0
    لعنت خدا بر این قوم وحشی منافق
  • مصی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    16 0
    والا میخواستم برم عمره الان فیش بب ارزش عمره خودم را یک سوم قیمت حاضر به فروش هستم و با یک بلیط تایلند که قزبونش برم طاق میزنم خدا اونجا هم هست اگر به قول بعضیها جاهای دیگه کفر خدا رو در بر داره و جهنم من میخوام از دل جهنم بهشت برم نه تمتع نه عمره عربستان اسراییل دوم
  • اریا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    38 0
    ایرانی نیستیم اگه بعد این مساله بازم بریم حج
  • دوست IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    15 12
    سلام 1. حضرت امام، بعد از واقغه کشتار حجاج ایرانی توسط آل سعود فرمودند، ما اگر روزی با آمریکا رابطه داشته باشیم، با آل سعود نخواهیم داشت. اما افرادی مثل هاشمی رفسنجانی، پس از امام، روابط را دوباره برقرارکرد. 2. وقتی ما حاضر نیستیم در حد نخوردن یک "رانی" برای مبارزه با وهابیت وآل سعود وحشی هزینه کنیم، نباید انتظار داشته باشیم، عده ای به همین دلیل، از حج دست بکشند. 3. چرا ما همیشه فقط در مقابل اعراب خونمان به جوش میآید؟ در حالی که بزرگترین حامی اعراب فاسد منطقه آمریکاست. آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی نه تنها از سران اعراب و آل سعود حمایت و دفاع میکنند، بلکه خودشان هم بارها اعمالی بدتر از آنچه اعراب فاسد منطقه در قبال ما انجام داده اند، را در مورد ما و سایر ملتهای دنیا انجام داده اند.
  • هادی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    8 0
    وقتی این خبرو شنیدم به شدت متاثر شدم.واقعا برای خانواده این دو عزیز متاسفم وبیشتر برای آینده پیش روی دو نوجوان عزیزمون.متاسفانه این برخوردها از سوی مامورین عربستان در سالهای اخیر مثل اعدام جوان ایرانی به دلیل بالا آوردن در حین طواف و ریختن آب جوش بر سر زاعرین و حالا....!ما ایرانی هستیم و تاریخ فرهنگ ،اقتدارمون رو اثبات میکنه.بیاید بیشتر فکر کنیم.آیا میشه این بی احترامی ها رو به دلیل حضور فیزیکی در خانه خدا توجیه و فراموش کرد؟آیا غیرازاینه که امام حسین خودش و خانوادشونو فدای عزت وآزادگی شیعه علی کرد؟چرا مبالغ هنگفتی که برای زیارت به عربها داده میشه خرج اقدام تروریستی علیه بچه شیعه های عراق تو مدرسه ی ابتدایی و کشتن صدها طفل معصوم میشه؟آیا باز هم باید بشینیم و ببینیم دیگران چه تصمیمی برای ما میگیرن؟همه ما دوروبرمون افرادمحتاج ونیازمند زیاد داریم،فکرنمیکنیم که اونا دراولویتند؟ایرانی بیدارشو!
  • علیرضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    12 1
    من متاسفم برای مسولین کشورمون باید تمام روابط فی ما بین از بین برود خدا لعنت کند خاندان آل سعود را
  • عباس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    7 0
    مسئولین باید برخورد جدی با عناصر این عمل زشت انجام دهند و باعث دلگرمی ما ملت همیشه در صحنه باشند. خواهشمندم ب عنوان یک جوان ایرانی تمام تلاشتان را انجام دهید تا این دو مامور عربستانی اعدام شوند.
  • پیمان نیک خصلت IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    26 0
    به خدا خدا تو ایران هم هست .بیشتر آقایان به خاطر منافع مالی آبروی ایران براشون مهم نیست.مردم ایران خودتون باید تحریم کنید.من نمیدونم چه جوری باید بفهمین حتما باید سر تک تک تون بیاد
  • مرجان IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    29 0
    واقعا متأسفم ک حجاج ما هرسال میلیارد ها پول و میبرن میریزن تو حلق زبون نفهم های سعودی اینجا تو مملکت خودمون این همه جوون بیکار ، این همه بچه ی یتیم و این همه فقیر وجود داره ، ولی پولدارای کشور ما واسه خودنمایی هرسال پولشون و میبرن خرج عربا میکنن این مسلمونی نیست
  • ارتین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    24 0
    چیزی که بدیهی است اینکه خدا همه جا هست نیازی نیست ارز مملکت بره تو جیب عربا که با اون ناموسمونو مورد تجاوز قرار بدن بهتره این پولا صرف ساخت کارخانه ها بشه
  • ریحانه IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    15 1
    یمن که تحریمش کرده اگه ایران و عراق و سوریه و لبنان هم تحریمش کنن خیلی حالشون گرفته میشه و عزت ما زیاد میشهو شاید مرهمی برای خانواده های قربانیان شود.
  • محمد عابد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    6 0
    لعنت ابدی و ازلی خدا به تمام وهابی های دنیا خصوصا عربستان سعودی که بزرگترین دشمن اسلام و ایرانه.
  • علی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    5 11
    ایران داره به کجا میره اخه چه پیگیری میشه اگه میخواستن پیگیری بکنن میرفتن اونایی که اسید پاشی کردن، میگرفتن همه چیزو لاپوشانی میکنن آخرش تموم میشه
  • ایرانی مسلمان IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    5 0
    کلاهمان را بالاتر بگذاریم.چراکار به اینجا کشیده,بالاترین دشمن مردم جهلشان است.مس
  • مهدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    8 0
    مراجع سکوت نکنید کجایی میرزای شیرازی کجایی که امروز به فتوای تو نیازمندیم
  • زایر IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    6 0
    باید جواب دندان شکنی به ال سعود بدهیم نگذاریم حیثیت چندین ساله ما بخاطر عمل مستحبی از بین بره وخدا هم راضی به اینکار نیست ما ماه اینده سفر عمره داریم ولی بخاطر ابروی کشورمان نمیخواهم بروم لعنت بر ال سعود
  • شهروز IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    5 1
    از دولت سعودی تشکر میکنم که مانع ورود عمره گذاران کشورمان شد واین خواسته عموم ملت است واقدام شایسته ای بود ملت ایران بیدار شوید خدا همه جا هست
  • تاجیک IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    19 0
    از مردم ایران خواهش دارم حج که میرن بچه هارا با خود نبرین. من از تاجیکستان هستم با شناخت که از مردم با هوش ایران دارم خیلی تعجب کردم که چطور گذاشتن این دو بچه با آن دو اوباش ملعون تنها برن.من هرگز بچه ام را با کسی بامن مخالف است یک لحظه هم تنها نمی گزارم.در این رابطه مسولین حج هم مقصر هستند .چرا با وجود علم که از اعراب دارند کاروانها را بدرقه نمی کنند.ایران نباید یک ذره کوتاه بیاید. باید به این افرادی که قوم لوط را سبقت گرفته درس دهد که تا دنیا هست یادشان نرود.خدایا قوم سعودی را به مجازات شدیدتر آزمون لوط گرفتار کن.
  • سعید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    6 0
    حرام است اگه این موضوع درک نکنی بری حج
  • ایرانی،لر IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    22 0
    اون از مسجد النبی اون از میمونای دست اموز اینم این اگه مسولان عزیز میدونن کمه بازم میریم حج، همع با هم میریم که عربا خوششون باشه،،خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رسول IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    بخدا از نظر من باید مراجع تقلید رفتن به حج رو حرام اگر که وضع اینجوری هست این اعراب انقدر مارو حقیر میکنند بعد حجاج ما به امید تکمیل دین میرن حج اگر شما دین دار بودید این همه پیر و جوون از بدهکاری و فقر اشک نمی ریختند
  • عزیز IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    12 0
    ای کاش میمردم تااین روزه وحشتناکو نمیدیدم.دختر پسرنداره ناموس ناموسه.اون دو تا پسره معصوم چه گناهی داشتن؟؟؟؟من که بهش فکر هم میکنم گریم میگیره.ای کاش مسولین هم مثله ما بودن ای کاش ای کاش و ای کاش
  • احمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    8 0
    سلام دوستان.من چندروزی مطالب شما عزیزان رو میخونم.امروزاومدم فقط اینو بگم که حج عمره وتمتع اسشون فرق میکنه وگرنه سودش یکجا میره.اگه میبینید اوضاع علیه ایران وتیرانی است ،دردرجه اول خودمون مقصریم.مگه ما شیعه علی وحسین نیستسم؟مگه مکتب وخط مون اسلام وقرآن وولایت فقیه نیست؟خوب اگه هست مگه امام حسین درسال 61هجری حج تمتع رو نیمه کاره رها نکرد؟این یعنی چی؟یعنی رسیدن به حق مسلمین ازادای فریضه واجبی چون حج واجب تره.مگرحضرت امام(ره)نفرمودند بجای حج وعتبات رفتن مملکت خودتان راآبادکنید؟ دل خوش ازآنیم که حج میرویم غافل ازآنیم که کج میرویم حج بخدا جزبه دل پاک نیست شستن غم ازدل غمناک نیست دین که به تسبیح وسروریش نیست هرکه علی گفت که درویش نیست
  • جواد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    19 1
    در سالی که بفرموده امام خامنه ای سال دولت ملت همدلی وهم زبانی نام گرفته است.دولت وملت باید باهمدلی وهم زبانی تمام وتحریم این عمل مستحب برخوردجدی ومنزجرانه خودرا از این کار زشت وپلید عوامل ال سعود اعلام کنیم.
  • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 0
    عمره واجب نیست این قدر کمک به وهابی ها نکنید .کمک به دشمن حرام است ..جسارت حرام کردن کمک به دشمن وهابی را داشته باشید یاد امام خمینی بخیر که .........داشتند
  • آرمان آ ف IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 0
    اگه داعش یا اسرائیل هم بیاد مثلا کربلا رو بگیره و اداره کنه آیا ایرانی ها کربلا میرن ؟ داعش پول بگیره بگه بیاین زیارت اینکارو میکنید ؟ الان عربستان هم همین هست فرقی نداره یکم چشم و گوش خود را باز کنید شما با رفتن به حج داره به دشمن اسلام پول میدید
  • عباس IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    8 0
    سلام برانهايي دلشان برای این مملکت و دین می تپد وانهادن برانهايي وفقط امورخودشان را می گذرانند اصلا بوظيفشان عمل نمیکنند بايدوزيرارشاد و سازمان حج و زیارت خواست که تا تنبیه خطاکاران وعذرخواهي رسمی عربستان حج را تحریم کنند وسفيرش را از کشور اخراج نمایند لازم بیاد آوری است که تنبیه بموقع خوب اثر دارد در غیر ايصورت کوتاهی مسولين توهین به خّخودشان و ملت ایران است وچهار روز دیگر بگردان زنانمان تجاوز میکنند آنها آبروداری میکنند و چیزی نمی گویند وعربهاي بیناموس یهودی بریسمان میخندند
  • رضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    17 0
    باباملت، اینهمه عمل مستحبی هست انجام بدین روزی چندبار بگویاحاضر ویاناظرواستغفرالله (باخلوص)، اینکه میگن هرکه رفت مکه همه گناهاش میریزه همش حرفه مگه خداتوعربستان بااون همه وهابی بی دین بااین خدای اینجادوتاست، اون بخشنده است واین نیست، یه خورده مراقب اعمال وکردارمون باشیم وخدا رو یگانه ویکتا بدونیم ودرهمه جاحاضر ناظروتوبه پذیر، (البته حج باامنیت خوب است )"هیهات من الذله"
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    21 0
    با سلام براي اولين بار كه رفتم ولي ديگر هرگز به خود اين اجازه را نميدهم كه از سرزمين جهنمي به نام فرودگاه جده بگذرم و حيثيت خود را در اختيار اهانت كنندگان كثيف سعودي قرا ردهم و قرار باشد به سرزميني كه گفته ميشود قطعه اي از بهشت است برسم هرگز! هرگز خدا لعنتم كند اگر تكرار كنم تا زنده ام وتا زماني كه سعوديهادست اندركارند.شب 27/12/93 با كاروان كرمان بالان از كرمان حركت كرده واز ساعت 10/30 شب با 6 صبح بيشتريتن بي حرمتيها را به كاروان ما كه از ساعت 10 شب وارد فرودگاه جده شده بوديم با روحاني كاروان و ما كردند كه ديگر بيزار شده از هرچه ادم كه ميگويند برويم خانه خدااين كثيفها اجازه دستشويي رفتن نميدادند و ميگفتند خراب كنيد تو شلوارتون ميبايست نيايد جهنم كه اومديد ده بار از هر نفر عكس برداري و انگشت نگاري و در صف اجازه نفس كشيدن نداشتيم و روي پا ايستاده و حيران و سرگردان بوديم از هر ملتي و قومي ميامدند تنها پاسپورت انها كنترل و رد مشدند و ما بازيچه دست اين بي دينان شده بوديمآيا ما ايرونيها اينقدر خار و ذليليم كه هر غلطي ميخواهند بكنند در حرم پيامبر ص نيز كه اجازه روبرو شدن با ان مقام را نداشتيم و چنانچه صورت خود را به سمت ان حرم شريف ميكردي مورد اهانت قرار ميگرفتي البته من مسئولين را مقصر ميدانم كه بد بخت مردم را كه خبري از اين كثافت كاريها ندارند خداوكيلي تعطيل كنيد اين دكان كاسبي اعيادي خود را نميدانم چرا روحانيون شريف ما اين مطالب را بازگو نميمنند عليرغم كه بيشترين بي احترامي در ورود كاروانها به انها ميشود آيا ميترسند حرف بزنند والا از خدا بترسيت شما در برابر مردم مسئوليد كه اين جريانات را به گوش و اطلاع مقام معظم رهبري و مسدئولين نظام نميرسانيد!!!!
  • عباس کلهر IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 0
    بااین شرایط موجود آیا رفتن به حج درسته؟؟؟؟اگر من باشم به غیرتم برمیخوره وحج نمیرم.خدا این وهابی هارو لعنت کنه حکومتشون هم انشائالله سرنگون بشه. بعداز 1500 سال هنوز انسان نشدند.... ((ان الاعراب اشداء کفراونفاقا))
  • ایرانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    18 1
    کاملا واضحه چراعلماعمره روتحریم نمیکنن چون خیلیا که بااین سفرای زیارتی به عتبات ومکه به نون ونوایی رسیدن ضررمیکنن دنیادنیای نامردیه مسولین اصلا براشون مهم نیس که چه اتفاقی افتاده اگه همون اول عمره روتحریم می کردن بهتربودیاحالا که عربای بی شرف جلوی ورودزایران رو توجده گرفتن ونگذاشتن ایرانیا وارد اون کشور بشن واقعا ننگ به این علما ومسولین
  • یک ایرانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    6 0
    مسئولان محترم، لطفا تحریم کنید این جاری شدن پول به جیب اعراب رو
  • یک زن ایرانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    14 1
    بیایید با تحریم حج عمره، به دنیا نشان بدهیم اتحاد ایران یعنی چی
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 0
    امام حسین در کربلا زیر بار ظلم نه رفت حلا ما برای یک عمل مستحب زیر بار خفت بریم حاشا به غیرت ایرانی ما در 8 سال جنگ به دنیا گفتیم ما زیر بار ظلم نمی رویم واقعا رواست که در جای که به هموتن ما تجاوز شوده برویم
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    8 0
    باید حج رامتوفق کرد وبر سر آل سعود موشک ریخت وکشور عربستان را مال خود کرد
  • محسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    8 1
    ایکاش مسئولین کمی دراین موارد سریعتر عکس العمل نشان میدادن و مثل همیشه انفعالی برخورد نمیکردند.
  • محمد بنده ي خدا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    12 0
    كعبه و سنگ بهانه است كه ره گم نشود. به نظر بنده هيچ چيزبر انسان واجب تراز حفظ آبرووحيثيت ونواموسش نيست.به خدا قسم، كه حج چه واجب وچه مستحب واجب تر ازحفظ آبرو وحيثيت وناموس خود وساير هموطنانمان نيست.كجاي تفكرو تعقل وتديين مي گويد؟ كه فرزندان كشورم بدليل فقروبي كاري توان ازدواج بموقع رانداشته باشندوزني از نداري شوهرش مرتكب عمل حرام شوندومن ياتو برويم حج واجب يامستحب؟بيدار شواي حاجي.غفلت از خداوعقل وشعورانساني تا كي؟تواگردرجمع فقيران جامعه ات نتواني خدارا ببيني وپيدايش كني در عربستان هم نخواهي توانست.بيدارشوحاجي.غفلت تاكي.برو پول حج واجب يا عمره ات را خرج دختروپسري وخانواده فقيري كن كه به فحشا كشيده نشوند.اين واجب ترين وخداپسندانه ترين حج است.اگر راست مي گويي وميخواهي حاجي واقعي شوي.بروحاجي.بروكعبه ي دل فقرا را پيدا كن وطوافشان كن كه خانه ي واقعي خدا آنجاست واين حج بر تو مبارك باشد.
  • ایرانی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 0
    آن دو نفر مامورباید اعلام شوند
  • غلام حسین IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 7
    بنده به جای مراجع بودم حکم جهاد میدادم یه دفعه فکر همه راحت میشد میرفتیم پدرشان را در میاوردیم اونوقت ما رو میشناختند.میفهمیدند که تجاوز و هتک حرمت ناموس چه طعمی داره.
  • رمضان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    7 0
    بسمه تعالی خطاب به پادشاه عربستان:خیالت راحت باشد اگر این دو نظامی که به اصطلاح به شما وفادارند بی خیال باشی و آن دو را مجارت نکنی مطمئن باش فردا دستشان باز خواهد شد و به ناموس عرب دست تعارض خواهند داشت که این کار از آندو پلیس احمق بعید هم نیست .هر چند مردم ایران چه در خفا یا آشکار سکوت نخواهند کرد و به مانند سلمان رشدی و ریگی و ...خواب راحت برای آن دو پلیس به اصطلاح وفادار و خانواده شان ، نخواهند گذاشت . خطاب به سفرا و نمایندگان مجلس: لطفا"همگام با ملت ایران این مسئله را پیگیری نموده بی خیال از این ماجرا نگزرید واقعا" مردم دلشان حزن و اندو فرا گرفته است چطور غیرتتان قبول می کند که به فرزندانتان چنین تعارضی بشود خودتان بنشینید فکر کنید ؟اگر غیرت این کار را ندارید بدانید که مردم ما این جربزه و غیرت را دارند که به این تعارض پاسخ مناسب و در شان انها دهند والسلام
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    لعنت خدا برآل سعود وهابی و طرفداران بی شرفش لغوتمامی سفرها هیچ ،باید هرکاری میتونیم برای خوار کردن و به ذلت کشیدن این حکومت جاهل و فاسد و خبیت که نوکران صهیونسیتا هستن بکنیم از جمله حمله سایبری توسط ایرانیهای باهوش میتونه کل این حکومت و کشور رو فلج کنه بعدش هر غلطی میتونن بکنن این بی شرفا که از هرکاری بر علیه ایران دریغ نکردن .
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    باسلام تجاوز از هرکس وهر آیینی مبغوض الهی است جالبه که لواط اگر به سه شرط بلوغ عقل وذکور محقق شود حکم آن قتل است بنابر احکام اسلام.حال سوال این است که در کشور ایران نیز این اتفاقات میافتد ولی بعضا بارضایت سروته آنرا هم میآرند آیا دلیلش اینه که ایرانی به ایرانی تجاوز کرده مشکلی نداره وبا رضایت حل میشه.خدا لعنت کنه آل سعود واعوان وانصارش واین دو ملعون متجاوز را. ای کاش در مجلس جلسه ای تشکیل میشد تا حکم الهی لواط وتجاوز که قتله کلا اجرا میشد درنهایت معصوم علیه السلام میفرماید الاسلام غریب وطوبی للغربا
  • مریم IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 0
    خواهر من وقتی که از حج عمره برگشت میگفت اونجا با ایرانی و شیعه خیلی رفتار بدی داشتن و من دیگه به حج نمیرم من هم همون موقع تصمیم گرفتم دلم رو کعبه خدا کنم و مخارج سنگین حج رو هم صرف نیازمند البته هنوز نکردم ولی اگه یه موقع خواستم حج بذارم ولی هر ایرانی باید خودش تصمیم بگیره و غرورش رو حفظ کنه به قول شاعر کس نخارد پشت من ...
  • اسماعیل IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    5 0
    سلام ایرانی غیرتت کجاست عوض اینکه این پول هارا تو دست نحس و پلید این جنایتکاران آل سعود می ریزی که بر ضد خودتو شیعه خرج کنند دست چند تا جوان را می گرفتی که جهیزیه بخرند و ازدواج کنند یا افرادی که بواسطه فقر به گناه می افتند بهتر نیست تازه ثوابشم بالاتره نزد خدا عزیزتر میشی اگر بتونی جلوی گناه را بگیری تا مثل آیه شریفه باشی که خداوند می فرماید: مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ مثل آنان که مال خود را در راه خدا انفاق می کنند ، مثل دانه ای است ، که هفت خوشه برآورد و در هر خوشه ای صد دانه باشد خدا پاداش هر که را که بخواهد ، چند برابر می کند خدا گشايش دهنده و داناست
  • امین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    مطمعنا کسانی که به این راحتی در فرودگاه بین المللی دست به چنین جنایت زده اند بار اولشان نبوده حاشا به غیرت اینهمه مرجع تقلید در ایران که بجز مکارم صدایشان هم در نیامده وسکوت اختیار کرده اند
  • فریاد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    3 0
    حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست... به نظر من مراجع باید فتوای تحریم حج رابدهند.چون خداوند هم راضی نیست یک مسلمان به هرخفتی تن بدهد تا به زیارت خانه خدا برود.در ضمن تمام این پولها که به کیسه آل سعود ریخته میشود .سلاح میشود برای تکفیری ها جهت کشتارشیعیان بی دفاع .به خدا اگر این پولها در کشور خرج شود ثوابش بیشتر است تا اینکه به جیب آل سعود ریخته شود.هتک حرمت این دو نوجوان در اصل هتک حرمت به کشور ایران بوده..عزیزان ما هشست سال جنگیدندوشهادت رابا جان ودل پذیرفتند واجازه ندادند دشمن گوشه چشمی به خاک وناموس کشور داشته باشد.ترا به خدا حرمت خون شهدا را نگه داریم.هیهات من اذله.منتظر وانکش دندان شکن دولت ایران به آل سعود هستیم.
  • فریاد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    3 0
    ترا به خدا با سرمایه مملکت گردن وهابی ها را از این کلفت تر نکنید.که اگر این قوم ریشه بدوانند،به این راحتی ها نابود نمیشوند.به خدا پولهایتان سلاح میشود برای نابودی شیعیان
  • اعتراض IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    بهترین راه تحریم حج از طرف علما وفلج کردن عربستان است.سالانه مبالغ هنگفتی توسط زایران ایرانی به خزانه وهابیان آل سعود ریخته میشود.چاره تحریم است فقط تحریم.
  • صدای ملت ایران IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    4 0
    حاجی به خدا میتوانی حج را در همین ایران هم به جا آوری حج راتحریم کنید
  • ایرانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 0
    بخدا عاشق این بودم برم مکه ولی از وقتی این بی حرمتی عربهارو شنیدم از مکه هم بدم اومد منکه میگم رفتن به حج حرام است خودمونو یک لحظه جای خانواده این دو نوجوان بذاریم وحشتناکه من موندم آخه چرا خدا جواب اینارو نمیده
  • شیدا IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    4 0
    سلام. من فقط حرفم اینه که اگه این دفعه هم کوتاه بیاییم دفعه بعد تو خود خونه خدا به زن و بچه ها تجاوز میکنن. اصلا نباید عقب نشینی کرد. عربستان به پول عمره ایرانیا خیلی وابسته است. چندسال که نریم حالشون جا میاد.
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    5 0
    حرمت آبروی مؤمن از کعبه هم بالاتر است...اگر لازم باشد حج واجب راهم تحریم میکنیم,تا کی میخواهیم این قوم وحشی رو که به اسم اسلام دارند مسلمانان و شیعیان رو قتل عام میکنند با پولهامون فربه تر و گستاخ تر کنیم؟؟!!
  • صدای ملت ایران IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    3 0
    شما به مردم ایران کمک کنید نمیخوادبرید مکه
  • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    حج واقعی جوانان مملکت است باید حج را حرام کرد و رو بقبله دلها کربلا کنیم اگر نتوانستیم امام رضای خودمون که بگفته رسول ا... برتر از هزار حج است. پول بدیم به السعود که شیعه بکشن
  • چاچوشی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    4 0
    مقصر مسئولین ما هستند که قدرت نداند برخورد کنند این دفع اول نیست چنین ننگی بر پیشانی ما توسط اعراب سوسمار خور می چسبد
  • زن مسلمان IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    3 0
    سلام. ماجرای دو عزیز علنی شد وهمه عکس العمل نشان دادند.بیایید بخاطر آزارهایی که به دیگر عزیزانمان شده وبخاطر آبروداری،پرده پوشی شده و باعث پرروئی سعودیها گردیده از رفتن به حج خودداری کنیم .جایی که شهوت طلبی وبی آبرویی در آن بیداد میکند خانه خدا نیست.شایدیادتان رفته در جمعه خونین مکه بر سر حاجیان حج تمتع ایرانی چه بلا آوردند. من که هنوز یادم نرفته.کلاه خود را قاضی کنید.
  • چنذاب IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 0
    ما آبرو داریم وباید آبروی خود را حفظ نماییم و به عربستان بفهمانیم که میلیون نفر ایرانی یکی است ویکی همان میلیون نفر ایرانی .پس با اجازه مقام معظم رهبری مرگ برا بر پیشانی عربستان می کوبیم و آماده نبرد هستیم و بی صدا نخواهیم نشست.
  • ساناز IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 0
    حج باید تحریم شه هم عمره هم واجب بخدا خدا قهرش میگیره ما داریم ارز مملکتمومنو دو دستی به کسانی میدیم که کمک مالی مستقیم به داعش جنایتکار میکنه.و از اونطرف شیعه های یمنو از بین میره.مردم خودشون باید بیدار شن مردم خودشون باید از حج رفتن امتناع کنن .خدذا توی دلمونه چهار گوشه ی دنیا خونه ی خدا هست
  • الهه IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    4 0
    854 هزار نفر + 2050000 تومن هزینه رفت و آمد + حداقل حداقل 3 میلیون پول سوغات =5252100000 البته احتمالا صفراش چیزی بیشتر از اینا میشه/ یه سال فقط اگه نفرستن زائرای عزیز رو حساب کار دستشون میاد . فک نکنم اینقدام خر باشن که نفهن چقد ضرر کردن. من خودم پاسپورت هم گرفتم ولی به خدا راضی ام نذارن بریم.
  • یک ایرانی ناراحت IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 0
    من به مسولین و ریسجمهور و مراجع معترضم چقدر راحت از کنار این مساله ردمیشوند یادتان باشد که تمام رفتار و عکس العملتان در تاریخ ثبت می شود و روزی آیندگان در باره شما قضاوت خواهند کرد . هیچ فکر کردید چه بلایی سر اون دو عزیز و خانواده داغدارشون میاد تا کی سکوت . والله ‌که همه مسولند ، اگر قدرت ندارید کنار بکشید .اگه امام الان زنده بود خیلی قاطعانه و بدون کوچکترین تردید و ترسی وارد عمل میشد و مکه رو تحریم میکرد.