انتخاب چهاردهم

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: مطالعات طرح هادی روستایی در ۹۴ درصد روستاهای خراسان رضوی انجام شده است.

مطالعات طرح هادی روستایی در ۹۴ درصد روستاهای خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید رضا موسوی نیا ظهر امروز در نشستی خبری در محل بنیاد مسکن خراسان رضوی با تاکید بر تامین مسکن اقشار کم درآمد و دهک‌های یک، دو و سه اظهار داشت: اقدامات ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد با همکاری بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و جانباران، انجمن خیرین مسکن ساز، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های ذیربط انجام شده است.

موسوی نیا با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن خراسان رضوی در زمینه ساخت مسکن روستایی،گفت: بنیاد مسکن خراسان پس از انقلاب بیش از 182 هزار و 303 واحد مسکونی در قالب طرح‌های بازسازی و بهسازی روستایی در سراسر کشور احداث کرده است.

وی با بیان اینکه 125 هزار و 119 واحد روستایی در خراسان رضوی احداث شده است، افزود: 29 هزار و 667 واحد در خراسان‌های شمالی و جنوبی توسط بنیاد مسکن خراسان رضوی ساخته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در استان‌های خراسان، بنیاد مسکن استان در استان‌های کرمان،گیلان، زنجان و شهرهای بروجرد و بم و مناطق جنگ زده نیز فعالیت داشته است.

موسوی نیا با اشاره طرح‌های چهارم و پنجم توسعه، تصریح کرد: مسئولان کشور با توجه به وضعیت مسکن روستاها و حوادث روی داده توجه خاصی به ساخت مسکن کردند و طی این برنامه‌ها پیگیری طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ساخت بیش از هزار و 36 واحد مسکونی در قالب برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه تا پایان سال 93،گفت: میزان برخورداری روستائیان از مسکن با دوام 4.6 درصد بوده که با اجرای این دو برنامه  28درصد افزایش یافته است.

موسوی نیا بیان کرد: سال گذشته بیش از 15 هزار و 800 فقره تسهیلات 15 میلیون تومانی به خراسان رضوی ابلاغ شد که با همکاری بانک‌ها و فرمانداری‌ها می‌توان جذب کرد و به مردم پرداخت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی با بیان امضای تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز در راستای تامین مسکن افراد نیازمندی که دارای حداقل 2 فرزند معلول هستند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی 8 هزار و 746 خانواده با چنین شرایط را اعلام کرده است که 741 خانوار در خراسان شناسایی شده‌اند.

موسوی نیا با اشاره به ساخت 353 واحد مسکونی در شهرهای بیش از 25 هزار نفر برای خانواده‌های با بیش از 2 معلول،گفت: 103 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 285 واحد روستایی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و وزارت راه و شهرسازی زمین برای ساخت مسکن برای خانواده‌‍‌های با بیش از دو معلول را تامین می‌کند، اظهار داشت: در شهرها سازمان بهزیستی 20 میلیون تومان، بنیاد مستضعفان 15 میلیون و خیرین مسکن ساز 5 میلیون تومان وام ساخت مسکن به این خانواده‌ها می‌دهند.

موسوی نیا گفت: در روستاها بنیاد مسکن 2 میلیون وام بلا عوض، 15 میلیون وام و زمین به خانواده‌های با بیش از 2 عضو معلول می‌دهد ضمن اینکه بهزیستی و بنیاد مستضعفان هرکدام وام‌های بلاعوض 6 و 10 میلیونی پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح‌های مربوط به اقشار متوسط مردم، بیان کرد: هزار و 520 واحد در قالب این طرح‌ها اجرا شده که هزار و 200 واحد آماده واگذاری، هزار و 108 واحد در دست طراحی و اخذ پروانه، هزار و 130 واحد در دست اجرا و هزار و 82 واحد شروع به کار می‌کند.

موسوی نیا با اشاره به طرح مسکن مهر با بیان اینکه تعداد واحدهای این طرح در 60 شهر زیر 25 هزار نفر ساکن، تصریح کرد: 10 هزار و 947 واحد افتتاح شده و تا پایان سال 94، 8 هزار و 553 واحد باقیمانده تحویل مردم خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در 2 هزار و 525 روستای استان گفت: 94 درصد روستاهای خراسان رضوی برای تهیه طرح هادی و تهیه شناسنامه توسعه کاربردی روستاها مطالعه شده‌اند و در این موضوع 9 درصد از میانگین کشوری که 85 درصد است جلو هستیم.

موسوی نیا گفت: 177 هزار و 548 جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در هزار و 452 روستا به صاحبان آنها ارائه شد.

وی با بیان اینکه هزار و 22 قطعه زمین در سال 93 به مردم برای ساخت مسکن واگذار شده است،افزود: 300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی در روستاهای واقع در نقاط صفر مرزی اختصصاص یافته است.

موسوی نیا اعتبارات طرح هادی سال گذشته را 39 میلیارد تومان دانست که در 298 پروژه اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به اختصاص 250 واحد مسکونی برای افرادی که نه تحت پوشش بهزیستی هستند و نه متمول اند، افزود: حساب 100 امام و بنیاد مسکن 3 میلیون وام بلا عوض و 15 میلیون وام و خیرین مسکن ساز 10 میلیون تومان برای این امر کمک کرده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.