تحولات منطقه

این روزها اگرچه درباره توافق لوزان و پیامدهای آن به نقد یا به حمایت بحث‌هایی شده است و هر چند گفتنی‌های دیگری نیز هست که نیاز به ارزیابی دارد ولی در این میان اشاره به چند نکته تعیین کننده که کمتر به آن پرداخته‌اند و یا در بحث‌ها و بررسی‌ها، آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، ضروری به نظر می‌رسد.

حسین شریعتمداری:تادیرنشده توافق لوزان را ملغی اعلام کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسین شریعتمداری در ادامه در سرمقاله امروز کیهان آورده است:

1- پروتکل الحاقی که در توافق لوزان آمده است به بازرسان آژانس اجازه می‌دهد از همه تأسیسات مورد نظر خود در هر زمان و در هر مکان و بدون اطلاع قبلی  «NO-NOTICE  INSPECTION» بازرسی به عمل آورند. بدیهی است که پذیرش این پروتکل نه فقط امنیت هسته‌ای بلکه امنیت نظامی جمهوری اسلامی ایران را با خطر جدی روبرو می‌کند. اعضای محترم تیم هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این سؤال که چرا پروتکل الحاقی را، آنهم به صورت «فراپروتکل»! پذیرفته‌اید؟ اعلام می‌کنند که پذیرش پروتکل الحاقی داوطلبانه است!
از سوی دیگر، برخی از منتقدان توافق لوزان تأکید می‌کنند که پذیرش پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد، که در نگاه اول هر دو دیدگاه منطقی به نظر می‌رسد ولی در این میان نکته در خور توجهی وجود دارد که متأسفانه از آن غفلت شده است و آن، این که؛ قید «داوطلبانه- VOLONTARY» برای دور زدن مجلس است چرا که وقتی اعلام می‌شود پروتکل الحاقی به طور داوطلبانه پذیرفته شده است، یعنی هنوز قرارداد، پیمان و معاهده‌ای صورت نگرفته که مطابق اصل 77 قانون اساسی به تصویب مجلس نیاز داشته باشد. به اظهار نظر آقای عراقچی عضو محترم و ارشد مذاکره‌کننده کشورمان که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما  (15   فروردین 94) مطرح شده است توجه کنید: «این پروتکل در مجلس تصویب نشده و این اختیار متعلق به مجلس است. این بسته به تصمیم مجلس است. ما در مذاکرات گفتیم به عنوان دولت می‌توانیم قول بدهیم مفاد پروتکل را به صورت داوطلبانه و موقت اجرا کنیم تا زمانی که مجلس آماده تصویب آن باشد.» برادر عزیزمان آقای عراقچی در این اظهارنظر تأکید می‌کند که پذیرش پروتکل الحاقی داوطلبانه است و نیازی به تصویب مجلس ندارد. باید توجه داشت که سخن از پذیرش موقت و داوطلبانه تا تصویب مجلس نیست، بلکه می‌فرمایند «مفاد پروتکل را به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کنیم». در سلامت نفس و دلسوزی تیم هسته‌ای کشورمان و از جمله جناب آقای عراقچی تردیدی نیست ولی متأسفانه حریف با بهره‌گیری از غفلت آنان و از آنجا که می‌دانسته اجرای پروتکل نیاز به تصویب مجلس دارد، قید «داوطلبانه» را - با عرض پوزش- به تیم محترم مذاکره‌کننده تحمیل کرده است. ظاهر قضیه و قید «داوطلبانه» در نگاه اول، امتیازی برای ایران تلقی می‌شود ولی با نگاهی دقیق‌تر که شرح آن گذشت، این قید، پروتکل الحاقی را از حوزه نظارت مجلس خارج می‌کند و به بیان دیگر، حریف از این طریق مجلس و نمایندگان مردم را دور زده است! آیا غیر از این است؟!
گفتنی است علاوه بر تیم هسته‌ای، مسئولان محترم نظامی کشورمان- از جمله وزیر محترم دفاع- نیز تاکید کرده‌اند هرگز به حریف اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهند داد که غیرت دینی و انقلابی آنان مانند همیشه درخور تقدیر است ولی باید گفت؛ این مجوز با پذیرش اجرای پروتکل الحاقی- به صورتی فراتر از مفاد آن- به حریف داده شده است تا آنجا که همین دیروز آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرده است در صورت اجرای این توافق، ایران به کنترل‌شده‌ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.
راه‌کار اما، فقط به فقط لغو توافق لوزان است که در سطرهای پایانی این نوشته به آن اشاره خواهیم کرد.
2- برخی از دوستان به این واقعیت غیرقابل انکار که «آمریکا مورد اعتماد نیست» اشاره می‌کنند و نتیجه می‌گیرند چه تضمینی هست که آمریکا به تعهدات خود در توافق لوزان عمل کند؟ و برای این نگرانی شواهد و نمونه‌های فراوانی از سابقه عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا ارائه می‌کنند.
در طرف مقابل، حامیان توافق پاسخ می‌دهند که بلافاصله بعد از عهدشکنی آمریکا همه توافقات انجام شده را نادیده گرفته و به نقطه قبل از توافق بازمی‌گردیم که این توضیح اگر چه منطقی است ولی بسیاری از تعهدات ما در توافق لوزان- و قبلا در توافق ژنو- بعد از اجراء قابل بازگشت نیست که شرح آن به نوشته دیگری نیاز دارد و از سوی دیگر نظر منتقدان که آمریکا را  غیرقابل اعتماد می‌دانند نیز، یک دلشوره و نگرانی منطقی است و تنها با مروری گذرا به سوابق آمریکا جای کمترین تردیدی در صحت آن باقی نمی‌ماند.
اما در اینجا، نکته با اهمیت و تعیین‌کننده دیگری در میان است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و آن، این که؛ آمریکا نیازی به نقض عهد و نادیده گرفتن تعهدات خود ندارد! توجه کنید، منظور آن نیست که آمریکا اهل عهدشکنی و نقض تعهدات خود نیست، زیرا عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به اندازه‌ای بدیهی و آشکار است که نفی آن امکان‌پذیر نخواهد بود. بلکه سخن آن است که آمریکا در توافق لوزان نیازی به عهدشکنی ندارد! چرا؟! برای آن که همه خواسته‌های خود را در توافق لوزان گنجانده است. بنابراین نه فقط نیازی به نقض عهد ندارد، بلکه این آمریکاست که باید نگران باشد مبادا ایران به آنچه در لوزان پذیرفته است پایبند نماند و از اجرای آن خودداری کند! از این روی ضمن آن که اعتقاد به عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همیشه واقعیت دارد ولی در عرصه مورد بحث یعنی توافق لوزان، اصلی‌ترین مفاد مندرج در آن- اگر نگوئیم همه آن- به نفع آمریکاست بنابراین چرا باید از اجرای توافقی که خواسته‌های خود را در آن جای داده است، امتناع ورزد؟!
3- توافق لوزان به گفته و تصور تیم هسته‌ای کشورمان یک بیانیه مطبوعاتی است و الزام‌آور نیست! ولی از آنجا که شامل چارچوب‌های اولیه (بخوانید همان مرحله اول از توافق دومرحله‌ای) است، در تعریف حقوقی نام «توافق» دارد و نه «بیانیه». اما، در هر دو حالت، هنوز دست مسئولان محترم کشورمان بسته نیست و می‌توانند با استناد به اصول 77 و 125 قانون اساسی از پذیرش آن خودداری کنند. توضیح آن که اگر چه حریف اجرای پروتکل الحاقی را از میدان تصویب مجلس خارج کرده است ولی «توافق لوزان» حاوی تعهدات فراوان دیگری نیز هست که به تصریح اصول یاد شده از قانون اساسی، تنها پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان قابلیت پذیرش و اجرا خواهد داشت. بنابراین مسئولان محترم می‌توانند و باید با استناد به اینکه الزامات توافق لوزان هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان نرسیده است، از پذیرش آن خودداری کرده و تا دیر نشده این توافق را ملغی اعلام کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 134
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    47 15
    خدا کنه حسین خان حالا دیگه درست بشه
  • مهدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    63 10
    مردحسابی اگه ایران زیرقطعنامه بزنه دیگه هیچکی به ایران اعتمادنمیکنه
  • nima IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    33 37
    بالاخره این نظر تندروهاست دیگه. ما که بی منطق نیستیم تندروها رو کلا از صحنه خارج کنیم. نظر خودشون رو بدن نظره دیگه ، میخواد با پایه باشه یا بی اساس. اصل اینه که اسم تندرو روشونه و دیگه حرفشون خریداری نداره خداروشکر.... خدا رو صدهزارمرتبه شکر... و صد درود بر تیم هسته ای باهوش و زیرک خودمون. ضمنا اونجا که گفته مسئولان نظامی گفتند فلان ... بهتره بدونید بعد از حمایت دو سه قوه از تیم هسته ای و نظر رهبر عزیزمون در باره مورد تایید بودن این تیم ، فرمانده سپاه پاسداران نیز از تیم هسته ای کشورمان تشکر کرد و گفت که مورد اعتماد هستند و حمایتشان میکنیم .... ای یعنی چی؟؟!!!! یعنی شما مشغول ک.. سابیدنتون باشید....
  • دلاور IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    60 11
    اقاي شريعتمداري واقعا حق داري چون اگر توافقي صورت بگيرد نرخ ارز كاهش پيدا مي كند واين اصلا به نفع جنابعالي نيست
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 44
    قبلا به بعضی مسائل شک داشتم اما الان با تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بعد از توافق لوزان به سخنان آقای شریعتمداری ایمانو اعتقاد پیدا کردم
  • محمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    51 12
    آقای شریعتمداری میشه شما دلسوزی نکنی خواهش میکنم ازتون ممنون میشم
  • حسین IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    32 9
    آقای باصطلاح شریعتمداری باشعور و عقل کل یه مقدار غیرتت هم واسه حادثه ی فرودگاه جده به جوش بیاد و بده مشاوران بی سوادت تحلیلش کنن
  • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    39 6
    شریعت مداری اگر غیر داره رفتن مردم به حج را لغو کنه که تمام بی غیرتی خودمون را نشان دادیم. حال اگه اسرائیل با دو نوجوان فلسطینی اینکارو می کرد مرد هزار چهره آقای شریعت مداری کفن پوش می شد .
  • امید IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    28 5
    آخر حیف قلم حتی در دیکتاتورترین نظام های اداری و دولتی هم لااقل به حرف یک سیستم یا فرد اقتدا میکنند . چه رسد به نظام جاری کشور ایران که به حمد الله نظام بر پایه رای مردم میباشد. تو در این نظام مبتنی بر آرای مردم در کجای کار هستی و کدام قدرتی به تو اراده و توان مقابله با نظر اکثریت 99 درصدی این کشور را میدهد. اندکی به خود بیا
  • محمدرضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    36 9
    تو چه کارهای اخه ، فکر فقط تو صاحب نظری نفهم
  • گل اقا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    44 44
    اقای شریعتمداری شما درحد خودتان حرف بزنید شما با حرفهایتان فقط کار را خراب می کنید.افای یونسی حرفی را میزنه عراق را بر علیه ما میکنه اقای خاتمی درنماز جمعه حرفی یک جای کار خراب میشه اقای جنتی هم همینطور هیچکاری بدونه اجازه مقام معظم رهبری انجام نمیگیره وغیر از این نخواهد بود.ضمناکدام مجلس ؟ مجلسی که احمدی نژاد درست کرد ....
  • هادی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    35 4
    ما که از این توافق فهمیدیم ایران هنوز پر از ابوموسی اشعریهاست
  • سيد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    39 5
    خدا وكيل چرا حرفاينو كسيگوش نميده؟ خوب راست ميگه مهم نيس تمام مسئولين كشوري و لشكري حتي فرمانده بسيج و سپاه نيرو انتظامي و مجلس و.... اين موفقيت رو تبريك گفتن اخه اونا چي ميفهمن اين يكي هم كه تو 80 مليون جمعيت عاقل هست حرفشو گوش ندين تا اخر پشت پاشم بخورين
  • sms IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    48 10
    با سلام و تشکر از آقای شریعتمداری عزیز: خدا رو شکر آقای شریعتمداری مسئول مذاکرات از جانب ایران نیستند.در اینصورت با ندای هیهات منه ذله که دوستمان سر میدهند الان وضعیت ایران بسیار بدتر از عراق و افغانستان بود. خدا رو از این باب شاکریم . حتی امام حسین (ع) برای سر دادن ندای هیهات منه ذله برای همه یاران خود حق انتخاب رو به جا گذاشته بود چرا که امام حسین(ع) می دانست که همه یاران او یارای پذیرش آنچه قرار بود اتفاق بیفتد را ندارند. آقای شریعتمداری یه نگاهی به وضعیت مردم کشور بیاندازیدو ببینید که عملا چرخ اقتصاد خوابیده و به تبع همان نیز به لیست بیکاران افزوده می شود.
  • گل اقا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    52 8
    اقای شریعتمداری مقام معظم رهبری تشخیص دادند توافق لوزان منحل همه کوش به فرمان باید انجام بدهند ضمنا شما حسابتان با مردم جداست شما کسانی هستید که از ابتدا انقلاب مشکل مالی نداشدید اگر مریضی هم داشتید انگلیس وامریکا میبردید فرزندانتان بیکار نیستند از انقلاب هم خوب کاسبید تحریم به شا اثری ندارد.فقط لطف کن گدش به فرمان رهبر عزیز باش
  • امید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    39 14
    سلام جناب آقای شریعتمداری میدانید تا زمانی قوانین را مراعات کنید هیچکس نمی تواند به حریم امن خانه شما تعرض کند اما با اولین در گیری بین اعضای خانواده و بلند شدن صدای داد و فریاد همسایگان ویا نیروهای انتظامی به خود حق میدهند که این حریم را بشکنند بنابراین این تذکرات مهم را میبایست قبل از بلند شدن صدای درگیری میدادی نه حالا !
  • ناشناس IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    57 12
    سلام آقای شریعتمداری من از شما یک سوال دارم به عنوان یک شهروند آیا شما به ولایت فقیه اعتقاد دارید؟ آیا شما فکر نمی کنید که افکار عمومی را مخدوش می کنید؟ آیا شما فکر نمی کنید که کشور یک رهبر مدبر و توانا دارد که هر لحظه احساس کند اشتباهی وجود دارد گوشزد می کند؟ بخدا قسم دشمن نمی تواند ما را از پا بیندازد اما افکار مشوش شما چرا؟ چرا شما از مقام ولایت استعلام نمیکنید که انقدر مقاله می نوسید و اینهمه اما و اگر می آورید؟ برای من جای سوال است که آیا شما واقعا به فکر کشور هستید؟ آقای شریعتمداری شما را به خون شهیدان والا مقام قسم می دهم که مواظب باشید که تفرقه اساس نابودی کیان انقلاب است. انقدر با افکار مردم ور نروید. این مردم بخدا توقع زیادی ندارند. آقای شریعتمداری اگر شما واقعادلسوزید حتما از حضرت آقا یک استعلام بگیرید.درگیری جناحی هیچ ارتباطی به این مردم ندارد.مردم مابادلهای پاکشان ایستاده اند.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    49 12
    آقا شریعتمداری انقدر کارشکنی نکنید بزار خود تصمیم بگیر کارش انجام بده .
  • وحید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    65 12
    مرد مومن دست از سر این ملت بردار بابا رهبر عزیزمون و فرمانده سپاه از تیم مذاکره تشکر کردن اونوقت تو ولکن نیستی؟؟؟؟؟؟
  • ئ IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    66 11
    یکی نیست به این آقا بگه شما چیکاره این مملکتی. ببخشید یادم رفت، سر دسته دلواپسانن ایشون!!!!!
  • گل اقا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    64 8
    اقای شریعتمدار ی عربستان وکشورهای عربی علنی با ما جنگ دارند ما امریکا را ول نمکنیم نمی بینی چه بلایی بر ناموس ما در عربستان میارن حتی به پسرهای ماازار جنسی میکنند نمیشه با اینا قطع رابطه کرد؟ مکه نرفت با یک فتوا علما هزینه مکه صرف ضعفا بشه من میگم امریکا را بیاریم سمت خودمان واز اون استفاده کننم پدر عربستان وصهیونیست را دربیاوریم علنی جنگ نکنیم با پنبه سربریم شما که واردید
  • علي IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    65 13
    نمي دانم چرا اقاي شريعتمداري نخود هر آشي ميشود كه اراجيف ايشان با پول بيت المال در مطبوعات پخش مي شود اقا حسين چرا از اينداستانها براي دو نوجوان مورد تجاوز ارباب هاي عربيت انشائ نكرده ايد/
  • مسعود IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    60 14
    جناب بازم که حرف بی مطالعه زدید.دقیقا دنبال چی هستید شما؟یک اشوب با میخواهید به طریقی مطرح باشید.باور بفرمائید شما احتیاج به یک روانکاو دارید.نصیحت من اگر جسارت شد پوزش میطلبم...مسعود
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    84 23
    جناب آقای شریعتمداری من فکر میکنم شما نیاز به روانپزشک دارید حتما برید آقاجون عصر عصر قاجار نیست عصر اینترنت ارتباطات بین المللی است. لطفاً این نظرات چرت و پرتت را نگه دار برای خودت. مردم ایران آگاه تر از شما هستند. با اینکه دکترید ولی به اندازه پنجم ابتدایی سواد ندارید.
  • کورش کبیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    27 55
    با متن مطالب شریعتمداری موافقم هر چند دچار مشکلات اقتصادی شدیم.
  • مخالف IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    46 15
    امريكايي نگاه كن نظر تو با كاتن امريكايي يكي شده
  • علی رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    86 15
    آقای شریعتمداری توبه حقوق ماهانه 40 میلیون تومانی قانع نمی شوی خبر نداری مردم با چه رنجی زندگی می کنند .پس بیا بالا غیرتا ول کن این حرفهاتو.
  • علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    84 28
    جالب است آقای شریعتمداری با اسرائیل وجمهوریخواههای تندرو همفکر شده است آنها نیز این توافق را بد می دانن
  • ساری IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    78 12
    توافق کردیم نون گران شد چه فایده
  • م IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    70 16
    حتما این همه افراد متوجه نشدند کلمه داوطلبانه رو فقط اقای شریعتمداری متوجه شدند خسته شدیم از فرمایشات این اقا
  • حسن حسن IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    32 9
    این بیانیه لوزان میباشد .نه توافق نامه . دقت کنید .
  • ای سا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    25 99
    کاملا درسته
  • جوان IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    دیگه میخوام از دست شریعتمداری سرم رو بزنم به دیوار.خواهش قلم و کاغذ رو از ایشون بگیرید. آقای دکتر ظریف،ما، جوانان این مرز و بوم، حمایتت میکنیم.
  • عبدالله IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 78
    واقعا جای نگرانی داره ایران به این تفافق نیازی نداره.با افزایش تولید وصادرات به همسایگان هیچ مشکلی پیش نمیاد.سپاه پاسدران باید هرچه زودتر باید اقدام کنه
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    این بنده خدا توهم دارد رهایش کنید
  • 1 IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    اقای روحانی خواشمند است آقای شریعتمداری را بعنوان جایگزین خود معرفی نمایئد . ایشان خیلی به مسائل آگاه هستند چرا رئیس مجمهور امریکا نمیشن
  • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    97 25
    جمع کن بابا . چقدر زرت و پرت میکنی و اعلامیه صادر میکنی : بند یک بند 2 - جورج سوروس - اسناد و مدارک -
  • امير IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    ببينم اگه اين آقا اظهار نظر نكنه كسي نميگه لاله
  • نگران IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    تا دیر نشده است اعضای تیم هسته ای باید میز مذاکره لوزان را ترک کنند .
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    مگه ما می خوایم بمب درست کنیم که از بازدیددهای سرزده بترسیم؟؟؟
  • رامین IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    بابا ولکن...اصن به تو چه...مگه تو باید واس مردم تصمیم بگیری... ما هسته ای نمیخوایم...فقط ارزونی میخوایم...ببینی تو مملکت چه ادمایی گشنه سر میزارن رو زمین!!! دزدی بسه دیگه...اه
  • تبریز IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    78 29
    دوستان مذاکره کننده آدمهای خوبی هستنند ولی عقل ایجاب میکند باید مواظب نامردهایی مانند غرب و آمریکا بود آنان به هر بهانه ای بازتحریم می کنند اصلا به بهانه نیاز ندارند
  • س.ر.م IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    58 92
    باید مواظب روباه آمریکایی بود چون تا وقتی نفعی برای خودشان نداشته باشد با هیچ کشوری دست نمی دهند.مثل سگ هم نجس و هم درنده هستند.
  • رضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    وقتی ما تخلفی نمی کنیم چرا باید اجازه ندیم بازرسی صورت پذیرد به نظر من نباید بهونه دست این بی پدر مادر ها داد باید با سیست باهاشون رفتار کرد آقای شریعتمداری ما به اینها اجازه نمی دیم از خط تولید موشکهای نظامی کشورمون و از صنایع دفاعیمون بازدید کنند چون از نظر امنیت کشور اشکال داره اما وقتی انرژی هسته ای ما صلح آمیز است و جنبه نظامی نداره بذار اینقدر بیان برن تا جونشون در بیاد
  • جواد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    دلسوزی آقای شریعتمداری برای کشور قابل تقدیر است احسنت بر ایشان زیرابا این توافق ما برای همیشه آلت دست غربیها میشویم و امنیت کشور به شدت به خطر می افتد
  • reza IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    201 8
    آقايون غيرتتونو در مورد عربستان نشون بديد که به حاجياتون تجاوز نکنن به خدا اگه همه هم از اين درد بميريم جاي سرزنش نداره
  • lind IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    وای خدای من دوباره این اظهار نظر کرد ...............اصلا به شما چه ربطی داره؟ چرابجای مردم حرف میزنی متحجر
  • حسین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    50 9
    ایران واس ماس اصلا انرژی هسته ای واس ماس غصه نخوریم دیگه.
  • حسن امیری IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    92 9
    ایران واس ماس،انرژی هسته ای واس ماس
  • سال نو مبارک IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    والا چی بگیم ما مردم شدیم بازی دست شما همه چیز ممکنه صحبت نکینم فشار میاد صحبت کنیم باشون یه جور دیگه فشار میاد
  • jaal IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    تا شماها هستین خوشبختانه هیچ توافقی بسته نمی شه ملت هم بوسیله شما ها ی کاسه داغ تر از آش 35 ساله که سرکاره
  • disgruntled IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    رهبر این مملکت از تیم مذاکره کننده حمایت میکنه ، مردم حمایت میکنه، تیم هم حسابی زحمت میکشه تا گندی که دولت مورد حمایت آقای شریعتمداری (دولت قبلی) بالا آورده رو راست و ریس کنه ، نمی دونم این وسط این بابا چکاره هست که از لغو توافقنامه حرف می زنه
  • من IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    3 0
    شما میتونید نخود هر آشی نشوید آقای همه چی دان
  • مردم IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 0
    جلوی بی تفاوتی واحتمال یک جنگ دیگررابگیریدتامثل ایتالیا،آلمان،ژاپن وعراق نشدیم-ایران رادرگذرحوادث قرارندهیمودست جلوداشته باشیم-اگرواقعا ایران میخواهدبادنیاارتباط برقرارکندوتحریمهابرداشته شودبایستی لابی کندباکنگره ومسئولین دولتی آمریکادست پیش داشته باشدنسبت به اسرائیلیها-درغیراینصورت نه میتواندخواسته هایش راباکشورهای دیگروسازمان بین الملل به پیش ببرد-درحال حاضردیناحتی ابرقدرتهای مثل چین وروسیه وکشورهای دنیاسعی درارتباط باآمریکادارندوایران هم بایستی توهم راکناربگذاردچون بااین(فساد،خودسریها،تبعیضها،آقازاده ها،برادران ثروتمندوقاچاقچی،افراطگریهاوجنگ افروزیهاوفساربه مردم ایران وآوارگی وکشتارمسلمانان منطقه...)راه به جایی نمیبریم جزنابودی مردم ایران ومنطقه
  • ramin IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 0
    ما راا به خیر شما امیدی نیست،لطفا سر جدّت انقدر شرّ نرسان!!!!
  • یک ایرانی باغیرت IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 0
    بله باید هم نفس گرم این جور افراد از جای گرم در بیاد - وقتی تامین هستی جامعه و زندگی کردن رو طوری دیگه ایی می بیینی - شب عیدی مدرم دیگه نتونستن حتی میوه جلو مهمون بذارن - الان فکر می کنید مردم دارن زندگی می کنن نه بابا فقط تلاش می کنند که نمیرن - شما هم اگر همانند یک کارمند یا کارگر حقوق می گرفتی اینطوری بجای مردم حرف نمی زدی
  • فاطمه IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 19
    خداوکیلی فقط نظر کسانی را که موافق این معاهده ننگین هستند منعکس نکنید دیگران بیشماری هستند از درد دل اونا هم بگین
  • اریوبرزن IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    14 1
    جناب آقای شریعتمداری در حق مرد ایران لطف کنید وسکوت کنید مردم خودشون میدونن چی میخوان شما نمیخواد دلسوز ما باشید.تو همین روزنامه خودتون یه نظرسنجی بذارین ببینین مردم چی میگن.لطفا
  • حسین IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 1
    آقای شریعتمداری رهبری بیشتر صلاح کشور رامیدانند یاجنابعالی ؟
  • حامد مونی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    3 17
    کاری از دست مردم بر میاد؟ فقط دلشوره مردم بیشتر شده است حتی ساده ترین مردم می فهمند که این بیانیه باج دادن است وعهد نامه دیگر خواهد شد
  • محسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 17
    خرمشهری: با احترام به همه عزیزانی که نظرات خود را بیان کردند من از همگی یک سوال دارم شمایی که حادثه فرودگاه جده را ننگ می دانیدو منتقدین آمریکا را زیر پا له میکنید آیابزرگترین حامی عربستان آمریکا نیست و... آیاعربستان بدون حمایت آمریکا به خوداجازهچنین جسارتی می داد
  • مومنی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    3 17
    برداشته شدن تحریم به چه قیمت؟ بعضی ها مسئله عزت و امنیت وهسته ای براشون مطرح نیست خوشباورها فقط رابطه ای با امریکا باشه و دنبال عیاشی..............
  • ایرانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 9
    حالا چون سپاه و بسیج به نفع شما حرف زده قبولش دارید شما که می گفتین سپاه اله و سپاه بله
  • بهنود IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 1
    آقای شریعتمداری شماکی باشین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    20 2
    عقل کل بس است
  • امیر IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 1
    از جورج سوروس چه خبر برادر؟
  • سید IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 1
    مواظب باشیدبعنوان بازرسی وسیع وسر زده تا اطاق خوابها وارد نشوند درعراق این گونه کارها را کرده اند.تا اعتراضی شدبعد هم حمله نظامی کردند
  • ابودذر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 1
    حاج حسین آقا با این تفاسیر غیر از شما بقیه مرخصند بهتر بود حضرتعالی این وظیفه را بر عهده میگرفتید واز علم وحلم وتوانائیهای بی بدیلتان برای احقاق حقوق مردم استفاده می کردید به ویژه درزمان حکومت هم پیاله نور چشمیت آقای احمدی نژاد "مدیر جهان"
  • ققنوس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 0
    وقتي چرخه سوخت هسته اي مورد بازرسي سرزده قرار ميگيرد لزومي ندارد سايت هاي نظامي بازرسي شود.نيروهاي امنيتي ما ياد گرفته اند بعد از اينهمه خرابكاريهاي موفق و ناموفق با آنان چگونه رفتار كنند وقتي سر جاسوس شان را زير آب كرديم يا مچ شان را با ابزارهاي جاسوسي شان گرفتيم آن وقت ياد ميگيرندنميتوانند مارا رنگ كنند.
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 0
    خداوند تمام مرضای مسلمین را شفا دهد
  • محمد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 1
    این اقانمیخواد بذاره ملت ایران نفس راحتی بکش چون با این هرفها پول درو میکنه
  • کوهدشت IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 1
    با سلام وتقدیر از جناب شریعت مدارحقیر به نمایندگی از طرف جنگ طلب های داعشی داخلی وشرکت های اسلحه سازی آمریکایی وکلیه بزرگوارانی که با توافق وصلح منافعشان به خطر می افتد از شما تشکر مینمایم
  • س خ IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 1
    يكي اين آقا رو ساكت كنه خواهشا
  • بهنام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 1
    چون دیدگاه حسین اقاشکست خورده مثل مارزخمی می ماند
  • سامان IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 0
    اقای شریعتمداری لطفا به حج عمره بروید
  • مخالف IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 1
    بنظر بنده به احتمال 100% این تحریم ها برای آقای شریعتمداری منفعت خوبی داره مثل برخی از آقایون، پس به این خاطر اقا مخالفه.
  • عبدالله IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    25 0
    نان شماوامثال شما با این حرفاهاست .اب را کل الود کردن و چیزهای بنوسید که افکار مردم را بسمت خود جلب کنید. ظاهر دلسوز تر شما کاردان جنابعالی در این ملکت نیست .حتی رهبر و مسئولین و کارشناسان امر.ظاهرا اقا همه کاره همه فن حریفید باید همه مردم برایت متاسف باشند چرا حق شما ضایه شد وحقت خورده برای اینکه ادمیکه درتمامه زمینه کاردان و فنی باشه وحکم میدهد وخودش بدون نیازمشاور وکارشناس جا همه ملت تسمیم به ابقا یا ملغ میدهدوبسیار بی مداست . این را بدون مردم وکیل و وصی نمیخوان
  • احمد رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    32 0
    آقای شریعتمداری محترم :شما فقط یک نفر از 77 میلیون جمعیت کشور هستید خواهشا از طرف ملت اظهار نظر نکن مردم خودشان به سرنوشت خود از شم واقف ترند.
  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    29 0
    اقای شریعتمداری ایا شما نظری در مورد تجاوز برادران عربمان در عربستان به دو نوجوان هموطنت نداری؟؟؟ ایا این شما را دلواپس و ناراحت و نگران نکرد که در همسایگیت چه میگذرد؟؟؟؟ ایا شما که اینقدر نگران مردم و اسلام و دین و امنیت مردم هستید نباید حداقل انزجار خودتان را از این سعودی های پست اعلام میکردی؟؟؟
  • مرز نشین IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    26 0
    همه آقایون وسط تهرون نشستن اظهارنظر میکنن از ترس واضطرابی که تودل ما مرزنشینانه چی میدونن؟به اونا چه که اگه جنگی عین8سال دفاع مقدس سر بگیره این بازم مابچه های مرزیم که باید کوله بار ببندیم این بازم مائیم که باید خونه وزندگیمون رو بزاریم وبریم به اونا چه که جلو چش ما جوونا وبچه ها تکه تکه میشن اونا عین همون قدیما یه بلیط به مقص اروپا میگیرن وفلنگش رو میبندن... تو رو خدا بزارین این توافق سر بگیره ترس از دیدن خونریزی وجنگ همیشه اینجا هست.
  • خوشبخت IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    30 1
    توچیکاره ای مگرمملکت رهبرنداردبشکرخداکه داردتوهمیشه نخوداشی
  • حمید رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 25
    با سلام نباید این توافق شوم را پذیرفت ایران ما اینهمه شهید داده زحمت بی دریغ شبانه روزی درراه پیشرفت علم ودانش نبایدسرانجامی اینچنینی داشته باشد البته ازبعد سیاست این کشورهای امپریالیسم هستند که همیشه برنده هستند. باید پذیرفت که امریکا قدرتمند است پس بهترین سیاست همان دوستی با این قدرتمند است البته فقط درراستای نظامی نهبیشتر
  • ولایت IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    5 3
    من پشته رهبرم هستم ازخط قرمزها عبورنکنیدوگرنه جامعه دودستگی خواهدشد
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 1
    چرا خلاف حرف آقا حرف می زند؟؟؟کسی هم بهش کاری نداره
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    27 3
    آخه من نمی دونم این آقای شریعتمداری چکارست که به جای مردم حرف می زنه ، مگه ندید مردم چطور در فرودگاه از ظریف استقبال می کنن ، آقای شریعتمداری کسی به حرف شما توجهی نمی کنه بخصوص مردم غیرتمند ایران
  • فقیه منزه IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 3
    با سلام خدمت تمامی دوستان ،عزیزان شماها خون خودتون رو کثیف نکنیداینها هر کاری را که بخواهند انجام می دهند به فکر مردم نیستند مثلا کسی دوست داره نون یک دفعه ایقدر گران بشه ولی شد...............
  • س IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    28 2
    بابا تورو خدا تو یکی حرف نزن که حرفات بوی کیه توزی و لج بازی میده
  • faramarzi IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 27
    تعجب می کنم از تیم مذاکره کننده که متوجه نشده اند شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست .
  • حسین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    32 2
    آقای شریعتمداری مگر شما ایرانی نیستید چرا شما و همفکرانتان تا حالا ودر طول مذاکرات راه حل مناسبتان را ارائه ندادید اگر واقعا میخواهید این مذاکرات به نفع مردم و ایران تمام شود و قصد کار شکنی ندارید چرا به جای انتقاد به مذاکره کنندگان کمک نکردید و روحیه ندادید ؟ چرا سعی میکنید کسانی که تمام ملت (به غیر از همفکران انگشت شمار شما )پشت ایت تیم هستند را دلسردکنید ؟ مگر قبلا این مذاکرات دست شما نبود چه دسته گلی به سر مردم زدید ؟ به غیر از تفرقه -التهاب -استرس -
  • مهدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    39 2
    حسین شریعتمداری الان چند روزه گیر دادی به تفاهم نامه لوزان بسه کم کنار اسراییل باش اگه به فکر منافع ملی هستی به فکر حادثه تجاوز به نوجوانان ایرانی باش ببینم تو هم واقعن ایرانی هستی یا اسراییلی
  • نامي IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    36 1
    در مورد لوزان زبان درازي داري چرا در مورد تجاوز به نواجوانان ايراني ساكتي و زبانت رو بريدي اين فاجعه كه بدترة و ابروي ايران رفته و اعلام رسمي جنگ است چرا ساكتي والله من جاي شما شرم مي كنم كه زنده ام
  • حسین IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 26
    آمریکا فقط به فکر دورزدن تعهداتشه تاحالا هم به هیچ یک ازتعهداتش عمل نکرده واز این به بعد هم با بهانه های واهی به تعهداتش عمل نخواهد کرد اصلا آمریکا دروغ میگه اونها حتی اگر ایران کاملا هسته ای روکنار بذاره تحریمها روبرنمیدارن حالا ببینید کی گفتم
  • ح IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    32 3
    همان چیزی که نتانیاهو میخواهد خواسته جناب اقای شر یعتمداری است مگه ما میخوایم بمب بسازیم کاز پروتکل الحاقی واجرای ان نگران باشیم از قدیم گفته اند طلا که پاکه چه منتش به خاکه شما بیشتر بفکر شخص خودتان هستید تا ملت طبق فتوای رهبر معظم وفرزانه مان ساخت بمب اتمی حرام است وهر اقدامی در این راستا در جهت جلب نظر ملل جهان نه تنها مفید است بلکه سبب شناخت حقانیت ومظلو میت ایران اسلامی نزد افکار جهانیان میشود پس شما نگران خودتان باشید زیرا در میان مردم جایگاهی ندارید وملت بادید دیگری به شما مینگرند دورود خدا بر رهبر هوشمند وتدبیرگر ما.
  • ازکاشان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    42 3
    خدایااین حسین اقای شریعتمداری را حالا دیگه به راه راست هدایت کن اگر هم هدایت نمیشه راه راست را بسوی ایشان کج بفرما.آمین
  • مصطفی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    31 2
    اقامکه شما چکاره هستی موقع اختلاس اینجور دفاع کن از حق مردم شما از حرف رهبر انقلاب هم که فرموده سال همدلی توجه نمی کنی ملت خودش به همه چیز اگاهی دارند ما زیر بار زور نه امریکا فقط حق مسلم خودمان
  • خدارحمی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    3 57
    احسنت اقای شریعتمداری
  • قربان IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    30 2
    آقای شریعتمداری تو فقط گوش به فرمان رهبر عزیز و کارشناسها باش و همدلی و هم زبانی یادت نره . وکاری کنید پدر این وهابی ها دربیاد .
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    36 2
    اکر سخن گفتن بلد نیستید خوب حرف نزنید دیگه .مگه رهبر معظم نظر ندادند که شما نظر میدید.....یه کمی به فکر جریانات عربستان باشیدو.....
  • دانیال IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    34 3
    آقای شریعتمداری توصیه میکنم یه بار دیگه متن رو با دقت بخونید ومجددا اونو با داشته های خودتون ارزیابی کنید. دولت مفاد پروتکل الحاقی راداوطلبانه و موقت اجرا میکند<<تا زمانی که>>مجلس آنرابه تصویب برساند.درواقع اگر فردای توافق هسته ای،مجلس تصویب کند که دولت نمیتواندمفادپروتکل الحاقی رااجراکند بنابراین دولت نباید آنرا اجرایی کند.
  • سهیل IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 3
    همه چیز در انجام مذاکرات ممکنه اما وظیفه ما اینه بدونیم با چه کسی و برای چه مذاکره می کنیم.اون موقع مذاکره نتیجه خوبی میده.
  • دانشجو IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    60 4
    داشنجو فیزیک هستم 80 درصد انرزی هسته ای برای صنعت و پزشکی که با اورنیوم 238 میشه انجام داد که نیازی به غنی سازی نیست فقط 20 درصد که مربوط به موشک و انرزی برق هست مربوط به اورانیوم 235 داره که نیاز به غنی سازی داره چرا خودتون گول میزننید و در توافق حق 80 درصدی داده شده و ما بازم داریم غنی سازی میکنیم برای برق این یعنی افتخار بعد با این تفاوت که چرخ زندگی مردم هم میچرخد تعجب میکنم بعضی ها هیچ اطلاعی ندارن بعد نظر میدن کاش اگه درمورد چیزی اطلاعی نداریم درموردش حرفی نزنیم
  • پژمان IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    53 5
    با سلام . آقای شریعتمداری لطفا از جانب مردم صحبت نکنید . این مردم واسه ایران خیلی زحمت کشیدن لایق بهترین امکانات واسه زندگی هستن. اگه لازم باشه بازم هم خون میدیم هم جون میدیم تا یک میلیمتر از خاکمون دست دشمن نیفته . شما لطفا نگران نباشید از دیر باز تا الان وطن پرستی ایرانی جماعت به همه ثابت شده.
  • هم وطن IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    65 5
    با عرض پوزش حسین آقا شخص شما می توانی یک طرفه لغوش کنی
  • محسن IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    49 7
    از هردو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بدم میاد. از احمدی نژاد و خاتمی از شریعتمداری و ظریف چون هیچکدام قدمی واسه ما فقرا برنداشتند هرکی به فکر صندلی خودش بود. فقرا شعار آنها بوده و هست. انرژی هسته ای فقط آلت دست آنها جهت ترقی خودشان است. والسلام
  • اصغر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    4 61
    بابا از همه مهمتر اینکه نه قرار بود دیگر مورد تحریم قرار نگیریم در صورتیکه مجددا این سناریو اجرا شده ولی از طرف جناح دیگر غربی بجزء آمریکا و اونم اتحادیه اروپا.واین مسئله اینو میرسونه که این سناریوی صهیونیستی این دفعه آمریکا مجریش نیست و اروپائیا هستن و بقول آقای شریعتمداری تا دورتر نشده جهت حیثیت ایرانیمون می بایست مجلس هرچه سریعتر غنای ۶۰٪ رو تصویب کنه و به بمرحله اجراهم در بیاد تا یه تکان حسابی به طرفای مقابل داده بشه.چرا؟ چون این ما نیستیم که نیاز به این توافقات داریم که بلکه اوناهستن که نیاز دارن ،ما که پروتکل آژانس امضا کردیم و نیاز به اماء هیچ توافق دیگه ای نداریم.
  • روحانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    13 92
    درود بر شریعتمداری
  • جفاکنده_گرگان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 52
    زنده باد جامعه ازاد که هرکس حرفش را ازادانه بیان می کنه ایشان هم نظرشان را می گن شما با دلیل رد کنید چرا توهین می کنید
  • an IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    94 12
    شماکه احتیاج ندارین مثل ماگرسنه نیستین گورپدرهرکسی ازگرسنه گی میمیردشمابجای80میلیون نفرتسمیم بگیریدماشاالله جیبهاهمه پر .فقط ماگرسنگان ازبین میرویم
  • ali.pm IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    10 58
    سلام دوستان عزیز چند نکته درمورد توافق نامه و سخنان آقای شریعتمداری و برخی نظرات اول با چندتا سوال شروع میکنم با توجه به احادیث و روایات که میگن همیشه مواظب دشمنت باش در در زمان صلح ، آیا بد بینی به آمریکا یک امر نا مشروع است ؟ دوم با توجه به اینکه ایشون نظر خودشون رو گفتن، آیاآزادی بیان جرم است ؟! اما درمورد توافق نامه مشکلی که ما با توافق نامه داریم در متن توافق نیست بلکه در شناختی هست که از طرف مقابلمون داریم وگرنه مذاکره کننده های ما به قول رهبر فرزندان انقلاب اند و خدایی نکرده و به هیچ عنوان قصد خیانت ندارند وقتی میگویم بازدید سرزده،این امر از جانب ما صادقانه است ولی از جانب طرف مقابل سوءاستفاده خواهد شد فکر میکنید سازمان ملل کجاست؟جایی که حق مظلوم گرفته میشه ؟ مشاهده کنید همین چند روز هم دارن زیر توافق نامه میزنن غرب غیر قابل ذاعتماده هرجور شکم سیر میشه ولی هرجور عزت داده نمیشه
  • احمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 72
    فکر نمیکنید اگر ادعای دمکراسی داریم نباید برای ابراز یک نظر این شکلی جوسازی کنیم؟ چرا یک عده میخواهند افراد خاصی را با توجه به شرایط بایکوت کنند؟ مقام رهبری هم توافق را هنوز تایید نکرده اند بلکه تیم را مورد حمایت قرار دادند. در ضمن اگر رهبری را قبول داریم باید نماینده ایشان در روزنامه کیهان را هم قبول داشته باشیم و نه تا جاییکه منافع اقتضا میکند بهتر است بجای طرح مسایل جناحی وبایکوت افراد، فقط استدلال را ملاک قرار دهیم ممنون
  • irani IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    تو اگه دلت برای اسلام و ایران و ایرانی می سوخت،هشت سال تموم که ملت داشت قربانی خودسریهای مشتی بی منطق که حرفشون و کلامشون مثل حرفا و رفتار خودت مردم رو به فلاکت و بدبختی مینداخت قریاد وااسلاما و ... سر میدادی نه اینکه چون اونا هم حزبی تو بودند، هرچی گند میزدند ، تو و روزنامه های کیهانت فقط از بوی متعفن کارهاشون حمایت میکردی و حرف مفت میزدی
  • صادق IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 1
    تحریم بهتر از اینه که 2 نوجوان ایرانی تو عربستان مورد تجاوز جنسی قرار بگیره و دولت ساکن بشینه بابا چند تا موشک بدید عربستانو یمن با خاک یکی کنه غنی سازی را دوباره شروع کنید اگه اونایی که تو مملکت میخورن و پولشویی میکنند را جمع کنند ما نیازی به غرب و آمریکا نداریم خیالتون راحت باشه چند سال دیگه هم ابر قدرت میشیم یا میگیم میزنیم یا حرف ما را گوش کنید
  • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    7 0
    این آقا اصلا چه کاره هستند؟! بجز یک ژورنالیست فضول! به چه حقی به خودشان اجازه میدند نو هر کاری دخالت کنند و به جای بقیه تصمیم گیری کنند؟ مسئولیت کدام نهاد تصمیم گیرنده رو به عهده دارند که تو هر مسئله ای که به نفع خودشون وجناحشون نباشه عربده کشی می کنند ؟ پس این جناب چرا در مورد حادثه جده صداشون در نیامد؟ صداشون از جای گرم در میاد خودشون با حقوق 40، 50 میلیونی معلومه حال مردم بیچاره رو درک نمی کنند.
  • farbod IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    10 0
    اقای شریعت مداری دهنو ببند
  • وطن پرست IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    7 0
    آقای شریعتمداری. فقط همین را بگم که بابا عجب رویی داری با این همه مخالفتی که به شما می شد بازم ساز مخالف خودت را می زنی تو اگر به فکر منافع ملتی لااقل در مورد جنایت سگهای سعودی اعتراضی می کردی بابا سن وسالی از شما گذشته یه کم خودت برا خودت احترام قا عل باش. من جای تو بودم استعفا می دادم وآخر عمری برای بخشش گناهانم دست به دامن خدا می شدم نه حرف سنار یه غاز بزنم .عجب رویی داری تو مردشور مال دنیا را ببرد که با آدم چکار می کند
  • هادی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    6 0
    کشوری قدرتمنده که از نظر اقتصادی قوی باشه کشور فقیز پیشرفت نمیکنه..
  • محسن121 IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 9
    پا فشازی بر موضوع هسته ای برای ما عبادت است .
  • سیامک IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    9 0
    جناب آقای شریعتمداری از منزل خود خارج شده و وضع زندگی مردم را در پایین شهر .و شهرستانها و روستاها ببینید
  • روح اله IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 17
    درود خدا بر مدافعان حریم ولایت و مدافعان عزت و شرف ایران و ایرانی توافق نکردن بهتر است از توافق بد و ذلت بار
  • شیعه IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    3 6
    به نظر من قرار نیست بعد از توافقات اتفاق خیلی خاصی بیفته که بعضی ها اینقدر خوشحال شدن مشکلات کشور ما 70درصدش به خاطر سو مدریت و مهمتر اینکه اینها ظاهر ماجراست اصل موضوع یهودیت و اسلام یا دقیقتر جنگ یهودیت و وهابیت با شیعست پس تا ایران پرچم دار شیعست اوضاع همینه من به شخصه حاضرم همه چیم رو بدم تا این پرچم بالا باشه
  • پیمان IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    9 0
    آقای شریعتمداری تو مثل اینکه تا حالااز زور فقر پیش زن و بچت خجالت زده و شرمسار نشدی که داری با کمال پررویی از جانب مردم حرف میزنی.حتی رهبر هم موافق بیاینه لوزان است.دست از سر مردم بردار
  • علی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    9 1
    رهبر فرمود من هرگز درباره مذاکره با آمریکا خوشبین نبوده‌ام. در حالی که خوشبین نیستم با این مذاکرات خاص موافق بوده‌ام و از مذاکره کنندگان حمایت می کنم.این مملکت بزرگتر داره بی زخمت دخالت نکن اقا حسین
  • منوچهر ناصری IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    14 1
    سلام به نظر بنده ما مردم باید حواسمون باشه در دور دیگه انتخابات مجلس به نمایندگان مخالف توافق لوزان رای ندیم که باعث بشه باحرفهاشون شادی رو از مردم بگیرن وذهن مردم رو تشویش کنند این نمایندگان که شدن آلت دست شریعتمداری و امسال ایشان به نحوی خائن هستند. وگرنه چرا باید مخالف باشن ایران عزیز در فکر تولید بمب اتم نبوده ونیست پس این توافق نه تنها درسته بلکه کمک میکنه تا امریکا دیگه نتونه کارهای که طی سی وپنج سال انجام داده رو انجام بده
  • مخالف شریعتمداری IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    18 1
    کاشکی یک پیدا میشد این آقا رو سر جاش می نشست.آخه تو کی هستی که هیچ توجهی به نظر رهبر عزیزمان نمیکنی.اگه این قدربه فکرمردم هستی یک ماه نه بیشتر مثل مردم عادی حالا نهصد هزار هم حقوق بگیر وتو شرایط این مردم زندگی کن ببینم اون موقع هم حاضری تحریمهاهمجنان باقی بمانند. در یک جمله بهت میگم مرد باش وبه فکر ملت باش وخودتو جای این مردم بزار روی صحبتم با همه مسئولین هست
  • یه ایرانی IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    11 1
    خب اقای شریعتمداری راهمراه تیم مذاکره کننده بفرستیدببینیم چکارمیکنه شایدواقعاکاری ازش بربیادنه اینکه دورادورفقط ایرادبگیره وراضی نباشه
  • انار IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    8 3
    با دست خودمان کشور را دو دستی به غرب تقدیم کردیم و شادی می کنیم می دونید ملت چرا شادی می کنند؟چون انقدر ملت را اذیت کردید می خواهند هر چه شوند از دست شما راحت شوند کشور را نفروشید خودتان را اصلاح کنید
  • س IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    30 3
    این شریعتمداری کی میخواد دست از نظر دادن برداره
  • ناشناس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    1 17
    با سلام خدمت تمامی بزرگواران،میخواهم این را بگم که به این آمریکا ومتحدانش نمیشه اعتماد کرد،هدف اصلی امریکا و متحدانش نابودی کشور عزیزمان و مهمتر از ان دین و مذهبمان است .امریکا کاری که با کشور لیبی کرد همه انرژی هسته ایشو جمع کرد و سوار کشتی کرد و بعد هم نقشه حمله کشید و وضعیتی که مردم لیبی اکنون...پس بیایید یک کم منطقی باشیم و مطمئن باشید که هیچ یک از تحریمها لغو نخواهد شد. مگر اتحادیه اروپا توسط چه کشوری اداره میشود،سازمان ملل و...
  • ا-م IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    7 1
    بعضی ها فقط بلدن ایرادبگیرن هیچ راه حلی ارائه نمی دهند.
  • ali IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    8 0
    روزیکه دلار نزدیک۴۰۰۰ شده بود اوباما مقتی گفت ارزش ریال ایران ۸۰ در صد ارزش خود را از دست داد تنم لرزید یعنی بدهکاران بانکی بدهی شان یک پنجم شد مردم هم در عوض سرمایه شان یک پنجم ظاهرا گرفتار هیچ مشکلی نبودیم!!!!
  • ریزبین IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    6 0
    منظور شریعتمداری این است که بیانیه ی لوزان را عملی نکنید تا افراد متحجر وتندرویی مانند شریعتمداری با این همه مخالفت وبکدندگی در عالم سیاست بازنده نشوند 0و بتوانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند 0چه برسر ملت یا حکوکت خواهد امد مهم نیست 0هاشمی رفسنجانی که هست 0هر اتفاقی بیفتد گناه را بگردن او می اندازیم 0او که اهل شکایت و توهین و جواب دان که نسیت واز جانب هاشمی رفسنجانی هم خطری شریعتمداری را تهدید نمی کند 0چون هاشمی خیلی بزگوار است وتحمل همه چیزرا دارد 0
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    12 0
    آقا فرمودند من با اصل این مذاکرات موافقم. من نمی دونم این آقای شریعتمداری چرا کاسه داغتر از آش میشه. واقعا جای تاسف داره
  • سیدمحمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    7 0
    خواهش یک نفر آقا شریعتمداری را بازگشت کند
  • ناشناس IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    3 0
    من و هفتاد میلیون ایرانی با توافق لوزان و توافق هسته ای موافقیم و امیدواریم هر چه زودتر عملی شود به امید ان روز که خیلی هم دور نیست