قدس آنلاین؛ تیتر یک اکثر روزنامه های امروز مربوط است به حادثه تعرض دو مامور عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده؛ خبری که واکنش های شدیدی را در جامعه برانگیخته است.

از "طرح لغو عمره مفرده تا اشد مجازات برای خاطیان جده" تا "سربری!"

حادثه تعرض دو مامور عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده واکنشهای شدیدی را در جامعه برانگیخته است. در این میان نمایندگان مجلس نیز با اظهار تاسف شدید از وقوع این اتفاق شرم آور، واکنش های جدی را در مجلس داشتند.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از "واکنش مجلس و قوه قضاییه به ماجرای فرودگاه جده" نوشته است و از "طرح یک فوریتی نمایندگان برای توقف سفر عمره" خبر داده است.

تیتر یک بسیاری از روزنامه های دیگر نیز به این موضوع اختصاص داشت.

روزنامه "شهروند" نیز در این خصوص نوشت: "مراجع تقلید و نمایندگان مجلس در پی تجاوز به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده خواستار شدند: حج عمره تا اطلاع ثانوی تعطیل"

این روزنامه همچنین می نویسد: "آیت الله مکارم شیرازی: آیا باید به هر ذلتی تن داد تا به یک مستحب عمل کرد؟"

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "مراجع تقلید، رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در واکنش به تعرض ماموران سعودی به 2 نوجوان ایرانی خواستار شدند: اشد مجازات برای عاملان جنایات جده"

در این روزنامه همچنین می خوانیم: "آیت الله آملی لاریجانی: با قاطعیت از وزارت امور خارجه می خواهیم این موضوع را پیگیری کند"

روزنامه "قانون" از اعتراض یکپارچه به فاجعه جده می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "عزت ایرانی پایمال مستحبات نشود"

روزنامه "سایه" از طرف افکار عمومی این سئوال را به عنوان تیتر یک خود به چاپ رسانده است: "تصمیم مان در قبال توهین ماموران فرودگاه عربستان به زائران چیست؟"

"سیاست روز" نیز ضمن انتشار خبر "تاکید نمایندگان و مراجع تقلید بر محکومیت رفتار غیرانسانی با زائران ایرانی"؛ در تیتر یک خود نوشت: "حج عمره لغو شود"

روزنامه "هفت صبح" نیز از بازتاب های انتشار خبر آزار و اذیت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده نوشته است.

روزنامه "روزان" در تیتر یک خود به طرح این سئوال پرداخته است: "تحریم عمره آری یا نه؟" این روزنامه همچنین می نویسد: "دیپلماسی ظریف دولت در حادثه جده چه خواهد بود"

روزنامه "حمایت" نیز از "واکنش ایران به اقدام شنیع 2 مامور سعودی" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "طرح لغو عمره مفرده تا اشد مجازات برای خاطیان جده"

تیتر چند روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

جام جم: "در واکنش به حادثه فرودگاه جده مطرح شد: طرح مجلس برای لغو سفر عمره"

رسالت: "رئیس قوه قضائیه خواستار شد: اشد مجازات برای تعرض کنندگان به 2 زائر ایرانی"

آفتاب یزد: "احتمال لغو حج عمره"

ابتکار: "توصیه به منع حج مستحب"

گفتنی است روزنامه "ایران" از معدود روزنامه هایی است که در صفحه اول امروز خود، هیچ تیتر یا خبری در خصوص اقدام شنیع 2 مامور سعودی به چاپ نرسانده است.

***

سربری!

تیم فوتبال پرسپولیس ایران یک بر صفر النصر عربستان را در ورزشگاه آزادی و در حضور 100 هزار تماشاگر شکست داد.  در همین خصوص روزنامه های ورزشی صفحات اول خود را به این موضوع اختصاص داده بودند.

تیتر 3 روزنامه "گل"، "90" و "خبر ورزشی" اشاره دارد به نحوه شادی پس از گل طارمی که دست خود را به نشانه بریدن سر، چند باری تکان داد!

گل: "سربری!"

90: "طارمی سر النصر را برید"

خبر ورزشی: "پرسپولیس سر النصر را برید"

ابرار ورزشی: "برد 100 هزار نفری"

ایران ورزشی: "آتش بازی به افتخار برانکو"

پیروزی: "کماندوها بر خاک!"

شوت: "انتقام چند منظوره!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدغریب IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 0
    آقایان حضرات بداد اسلا م و مسلمین برسید فرزندان شما را در بلاد مسلمین به جرم عاشقی به مسلخ بردند
  • سینا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظر من مراجع دینی ایران در خصوص لغو حج تمتع و حج عمره دارن احتیاط می کنن مردم از تحریم اینگونه اماکن که الان در دست شیطان بزرگ است و هم اکنون هم به نفع شیطان بزرگ کار میکنند حمایت نمی کنن و خواستار تحریم حج به نفع مسلمانان جهان است و به گفته cia آمریکا از10%سرمایه تور گردش گری مسلمانان جهان میشه حمایتای لازم برای از بردنشان استفاده کرد انها به فکر از بین بردن مسلمانان هستند ما هم به فکر تامین بودجه لازم برای هدف آنها