قدس آنلاین- تبریز: رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي از دستگیری عامل هتک حيثيت کارمند يکي از دانشگاه‌هاي مراغه در فضاي مجازي خبر داد.

عامل هتک حيثيت کارمند يکي از دانشگاههاي مراغه در فضاي مجازي دستگير شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد قاسملو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  فردي که با ايجاد پروفايل در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي آغاز به هتک حيثيت يکي از کارمندان يکي از دانشگاه‌هاي مراغه مي‌کرد توسط پليس فتا آذربايجان‌شرقي شناسايي و دستگير شد.

وی : اخيراً يکي از کارمندان دانشگاههاي مراغه با در دست داشتن شکوائيه اي به اين پليس مراجعه و اظهار داشت شخصي ناشناس اقدام به بازگشايي صفحه‌اي با نام دانشگاه در يکي از شبکه هاي اجتماعي نموده و در آن مطالبي برخلاف حقيقت در خصوص اينجانب منتشر کرده است که پس از وصول پرونده با توجه به حساسيت، موضوع در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ محمد قاسملو تصريح کرد: با بررسي‌هاي تخصصي، علمي و فني پروفايل شخصي که اقدام به راه‌اندازي صفحه مذکور و درج مطلب در آن مي نمود شناسايي و معلوم شد که يکي از دانشجويان اين دانشگاه مي‌باشد که پس از اخذ دستورات قضايي متهم دستگير و به اين پليس منتقل شد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم هر چند در بازجويي هاي اوليه منکر اتهام بود ولي با مشاهده دلايل بدست آمده از شبکه اجتماعي و همچنين ادلّه مکشوفه از لپ تاپ وي راهي جز اقرار نيافت و بيان داشت هدف خاصي نداشته و تنها به دليل جو دهي و بالا بردن آمار بازديد اقدام به باز نمودن اين صفحه نموده و هدف تخريب نداشته است و از کار خود پشيمان شده است.

سرهنگ قاسملو افزود: متهم با تکميل پرونده به همراه ادله و مدارک موجود به مرجع قضايي اعزام که براي وي قرار مناسب  صادر گرديد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصيه مي‌شود در فضاي مجازي و مخصوصاً شبکه‌هاي اجتماعي از بارگذاري اطلاعات خود و افراد ديگر بدون اجازه فرد مورد نظر به منظور شوخي يا سرگرمي و همچنين به قصد هتک حيثيت آنان به جد پرهيز نمايند چرا که اين عمل داراي عنوان مجرمانه بوده و متضمن مجازات مي باشد و نيز توصيه مي شود به افرادي که در شبکه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌کنند به هيچ عنوان اعتماد ننمايند چون هويت واقعي آنها متفاوت از چيزي است که اظهار می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.