۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 275411

رسانه های عربی سخنان رهبر معظم انقلاب به ویژه آن بخش از سخنان ایشان را درباره تحولات منطقه از جمله تجاوز نظامی ارتش سعودی به یمن را بازتاب داده و به نقل از ایشان نوشتند که عربستان از این جنگ پیروز بیرون نخواهد آمد.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مطبوعات عربی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری العهد با انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب، تیتر "امام خامنه ای: سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد" برای خود برگزید.

این پایگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره یمن اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند.

العهد به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای پرداخت و نوشت: امام خامنه ای تاکید کردند که هنوز جایی برای موضع‌گیری وجود ندارد، همه چیز به جزئیات بستگی دارد.

پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز سخنان رهبر معظم انقلاب بویژه در ارتباط با تجاوز نظامی دولت سعودی علیه یمن را بازتاب داد و عنوان "امام خامنه ای اقدامات سعودی در یمن را مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه خواندند" را برگزید.

این پایگاه افزود: امام خامنه ای تاکید کردند که سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتن و کشتن کودکان، تخریب خانه‌ها و نابود کردن زیربناها و ثروت‌های ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است. سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.

پایگاه خبری شبکه سعودی العربیه نیز سخنان مقام معظم رهبری درباره اداره امور سعودی توسط چند جوان را انتخاب کرد و به نقل از رهبر معظم انقلاب در اشاره به تجاوز ارتش سعودی به یمن نوشت: سعودی ها زیان خواهند دید و هرگز پیروز نخواهند شد.

پایگاه العربیه افزود: رهبر ایران گفت که ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، که این کار قطعاً به‌ضررشان تمام خواهد شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز سخنان مقام معظم رهبری درباره یمن را بازنشر داد و نوشت: رهبر ایران حمله درچارچوب عملیات طوفان قاطعیت را "جنایتی بزرگ" توصیف کردند.

به نوشته الجزیره، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که عربستان از این جنگ پیروز بیرون نخواهد آمد و این حرکت در منطقه قابل قبول نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 3
    قاطعيت از مشخصات يك رهبر قوى هست و لى كاربرد امام كه مختص ١٢امام معصوم ماست ،چندان ضرورتى ندارد و بالطبع خود رهبرى هم با كاربرد كلمه امام موافق نباشند كمى راعايت برخى جزئيات باعث خدشه به مذهب ناب تشييع نگرديم رهبر كبير و رهبر فرزانه انقلاب ازبرترين و قاطع ترين رهبران جهانند
  • حسن IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    4 0
    سخنان امام برای مدتی دیگر آنچنان بازتاب خواهد داشت که چشم این وهابی های وحشی رو کور میکند. باور کنید که اگر روسیه در افغان و آمریکا در عراق توانستند کاری بکنند آنهم با آن همه تجهیزات این پادشاه خل و چل با اون الزایمرش و انتخاب چند جوان نه تنها کاری بلکه هیچ غلطی هم نمیتواند بکند . از همه مهمتراینکه خاک برسر سازمان حقوق بشر با اون بیعرضگی اش
  • عباس علی پور IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 1
    وقتی به غزالی، فخر رازی، احمد حنبل، شافعی، مالک بن انس، حنفی، و... که از بزرگان اهل سنت هستند، امام گفته میشود، چرا ما به رهبرمان امام نگوییم. از طرفی به شهید صدر، بنیانگذار جمهوری اسلامی، و ... نیز امام کفته میشود. قرآن میفرماید: ما را امام پرهیزکاران قرار بده( واجعلنا للمتقین اماما) یعنی کلمه امام اختصاص به امام معصوم ندارد
  • محمود IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    تبارک الله