قدس انلاین - سعید کوشافر:باز هم شنبه شدو خوشحالیم که دردومین شنبه سال جدید درخدمت شما خوانندگان گرامی هستیم طبق روال سال گذشته امسال نیز در اولین روز هفته با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم خبرهایی از گوشه گوشه جهان واز بخشهای گوناگون با هم این خبرها را مرور میکنیم .

از تبلیغ صهیونیستی برای آرایش زنان ایرانی  وتکفیر تمامی کشورهای عربی توسط داعش تا درد سر خانوادگی اوباما و ادای احترام گلزار به یک جانباز

***ادای احترام «محمد رضا گلزار» به «آقا رجب»
محمدرضا گلزار بازیگر سینما، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از «رجب محمدزاده» جانباز 70 درصد کشورمان منتشر کرد.
 محمدرضا گلزار بازیگر سینما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی از رجب محمدزاده جانباز 70 درصد کشورمان منتشر کرد. وی با انتشار عکس زیر نوشت:

 

جانباز ٧٠٪ حاج رجب محمد زاده. هر چه آرامش داریم صدقه سر این عزیزان و شهدای دوران جنگِ، دست این بازماندگان را باید بوسید.

 
**اظهارات شوکه آور وزیر دفاع عراق درباره مستشاران ایران

 شبکه سعودی العربیه گزارش داد: سخنان خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در مورد نقش نداشتن ایران در کشورش در جنگ با تروریسم، سوالاتی را بین شهروندان و شخصیت های سیاسی عراق مطرح کرده است.

 خالد العبیدی در نشست خبری در امان تاکید کرد شاهد حضور هیچ مستشار ایرانی در درگیریها نبوده است.

 العبیدی روز گذشته در نشست خبری در امان گفت: «شما درباره مستشاران ایرانی سخن می گویید، اما من تاکنون هیچ مستشار ایرانی را ندیده ام. من در میدانهای نبرد هیچ مستشار ایرانی را ندیدم. چه کسی صادق تر است؟»
گزارشگر شبکه العربیه گفت: وزیر دفاع عراق نقش نظامی ایران در کمک به دولت عراق در جنگ با داعش را تکذیب کرد که شوکه آور بود. شاید وزیر دفاع عراق این تصاویر حضور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران ایران را در مناطق مختلف عراق ندیده است. این تصاویر در واقع بیانگر دخالت ایران در عملیات نظامی نیروهای عراقی و شبه نظامیان نیروهای مردمی علیه داعش است که همه جهان از آن آگاهی دارد. مسئولان شبه نظامیان نیروهای مردمی عراق و شماری از سیاستمداران این کشور تاکنون بارها از نقش ایران از جمله اعزام صد مستشار نظامی با تجربه بالای جنگی تمجید کرده اند. ایران همچنین محموله های سلاح و مهمات را به طور مستمر برای حمایت از نیروهای عراقی ارسال می کند. جنگنده های ایرانی هم در بمباران مواضع داعش در عراق نقش دارند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایرانی ها به صورت علنی شماری از فرماندهان نظامی خود را تشییع جنازه کردند که در درگیریها در داخل عراق کشته شده بودند. مقامات ایرانی با صراحت از نقش نیروهای این کشور در عقب راندن داعش در عراق سخن گفتند. آمریکا در نبرد تکریت به علت نقش ایران ابتدا از حمایت هوایی از نیروهای عراقی خودداری کرد که این مسئله باعث رکود چند هفته ای در عملیات آزادسازی این شهر شد تا اینکه سرانجام نیروهای آمریکایی کمک به عراق را از سر گرفتند.



***آرایش غلیظ برای زنان ایرانی خوب است نه اسرائیلی
 درحالی‌که تبلیغ استفاده از آرایش‌های غلیظ برای زنان ایرانی سال هاست از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت های وابسته به کمپانی های یهودی و اسرائیلی دنبال می شود خبرها حاکیست رسانه‌های داخلی صهیونیست ها زنان را به عدم استفاده از آرایش‌های غلیظ تشویق می کنند.

 در همین راستا سایت صهیونیستی ماکو گزارشی تصویری را به این موضوع اختصاص داد و عنوان مطلب را “زیبایی ناب و بدون آرایش زنان یهود″ نامید.
 
***شاخ و شانه کشیدن آل‌سعود علیه ملت ایران!
 مدتی است که روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی با تنش و چالش روبه رو شده است. در این میان به جرأت می توان گفت که اقدامات نسنجیده و خارج از قواعد بین الملل عربستان سعودی بیش ترین نقش را در ایجاد این تنش دارد.

 متهم کردن ایران به آشوب در منطقه به ویژه یمن شاید مهم ترین اقدام سعودی ها علیه ایران بود. اما موردی که طی چند روز اخیر رسانه ای و جنجالی شد، اتفاق ناگوار در فرودگاه جده بود که علاوه بر مسائل دیپلماتیک، احساسات عمومی و غیرت اجتماعی مردم ایران را جریحه دار کرد.

 این اتفاق، تعرض دو مأمور سعودی به دو زائر جوان ایرانی بود. شاید در ابتدا باور این خبر سخت و یا غیرممکن بود. در جهان امروز و در زمانی که رعایت حقوق بشر "مثلا" زیر ذره بین دیده‌بان‌های! مختلف است، امکان وقوع چنین رفتاری در یک مکان عمومی و دولتی که قرار است از امنیت کامل برخوردار باشد؛ دور از ذهن می‌رسد.

 شاید ایرانیان امیدوار بودند که با یک شایعه رو به رو شده اند تا اینکه "حسن قشقاوی" معاون وزیر امور خارجه در تأیید این خبر گفت: متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است.

 خبر ناگوار بود و احساسات یک ملت را به شدت جریحه دار کرد. همه منتظر واکنشی جدی! و یا تذکری سفت و سخت از سوی دولت و وزارت امور خارجه بودند. اما تمام اقدامات وزارت امور خارجه ایران در همین گزارش کوتاه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان خلاصه شد: با پیگیری‌های فشرده بعمل آمده، یک مقام عالیرتبه سعودی در دیدار سفیر کشورمان در ریاض اعلام کرد که عاملان تعرض به دو نوجوان عمره گزار ایرانی شناسایی و دستگیر شده‌اند و به اشد مجازات خواهند رسید. در انتظار صدور و أجرای فوری حکم اشد مجازات عاملان این رفتار ضدانسانی مامورین سعودی هستیم. بدیهی است در صورت عدم اقدام موثر سعودی و عدم تامین امنیت و آرامش کامل زوار ایرانی، تهران در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

واکنش ها در جامعه اما شدیدتر بود و پر رنگ تر و بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی داشت؛ از اظهارات مراجع عظام تقلید گرفته تا تذکرات نمایندگان مجلس و سایر مسئولین نظام به دولت.
 تمامی مطبوعات و رسانه های اجتماعی دیگر نیز به شدت این موضوع و ابعاد آن را پوشش دادند. واکنش مردم نیز در نوع خود جالب توجه بود، کار به جایی رسید که در مسابقه فوتبال بین پرسپولیس ایران و النصر عربستان، جایی که تیم حریف با لباس ورزشی که شبیه لباس نظامی بود و با توجه به حوادث ماه‎‌های اخیر می‌توانست بار معنایی زیادی داشته باشد، بازیکن تیم ایرانی بعد از به ثمر رساندن گل در شادی پس از آن، انگشت خود را بر گلو کشید و پاسخ محکم معناداری برای نماینده سعودی ها داد.


 
واکنش رسانه‌های فارسی‌زبان غربی-عربی به حرکت ناوهای ایران
 سایت رادیو فردا، وابسته به وزارت خارجه آمریکا نوشت:

خبرگزاری های دولتی ایران از اعزام دو ناو جنگی جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن و تنگه باب المندب برای ماموریتی سه ماهه خبر داده اند.

حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با پرس تی وی شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ایران، هدف از اعزام این دو ناو جنگی را تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

 دو هفته پیش نیز خبرگزاری رویترز از اعزام چهار ناو جنگی مصر، یکی از متحدان عربستان سعودی در نبرد با شبه نظامیان شیعه حوثی، به خلیج عدن خبر داده بود.

 از دیگر سو دو ناو جنگی ایرانی در حالی راهی آب‌های خلیج عدن و تنگه باب المندب شده‌اند که به گزارش آسوشیتدپرس ایالات متحده آمریکا به کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و سوختگیری هواپیماهای جنگی عربستان سعودی و متحدانش برای حمله به مواضع شیعیان حوثی وسعت بخشیده است.



*** آمریکا کارهای وحشتناکی با ایران کرده‌ است!
 وب سایت " روزآنلاین" (RoozOnline) در مقاله ای با عنوان «شش اقدامی که آمریکا و متحدانش علیه ایران انجام داده‌اند» به بررسی اقدامات خصمانه و استکباری دولت ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، در طول تاریخ پرداخته است.

 در این مقاله که از منبع خارجی " (First Sight) ترجمه شده است، آمده که «در حالیکه از ایران مدام فریاد مرگ بر آمریکا بلند می‌شود، برای بعضی از آمریکایی‌ها سخت است درک کنند چرا دولت اوباما به سختی تلاش دارد بر سر برنامه هسته‌ای با این کشور به توافق برسد.»

 نگارنده مقاله در ادامه می افزاید: «اما اگر تاریخ روابط آمریکا و متحدانش با ایران را بدانید، دشمنی این کشور را بهتر درک می‌کنید. متاسفانه نه تنها آمریکا و متحدانش کارهای وحشتناکی با ایران کرده‌اند، بلکه آن‌قدر ادب نداریم که حتی آن‌ها را یادآوری کنیم.»

 در مقاله مذکور با تاکید بر اینکه قصد حمایت از برنامه هسته ایران را ندارد، آمده است: «یادآوری این تاریخ به معنای حمایت از برنامه هسته‌ای ایران نیست. توافق کنونی، بهترین توافقی است که آمریکا می‌توانست به آن دست یابد، چون برای اولین بار پس از ۳۵ سال، روابط ایران و آمریکا دیگر برپایه ترس قرار ندارد.»

 
گفتنی است که  وب سایت روز آنلاین، که توسط عناصر ضدانقلاب مستقر در پاریس بروز رسانی و مدیریت می شود، در نقل این مقاله که اشاره مستقیمی به اقدامات خصمانه و ددمنشانه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه ملت ایران دارد، در نوع خود جالب توجه می باشد.


***پیام محرمانه به ایران
 سایت خبری العهد گزارش داد: «"مجتهد" فعال توئیتری عربستانی در توئیت‌های جدیدش گزارشی از وضعیت جسمی ملک سلمان پادشاه عربستان و تلاش بی شائبه محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داد.»
 
این سایت لبنانی در ادامه گزارش داد :«بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد وضعیت  جسمی و ذهنی پدر است. سلمان بن عبدالعزیز از سال ۲۰۱۱ به آلزایمر مبتلا شده و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده اما با این وجود گاهی توان عقلی اش سالم به نظر می رسد.»

 این سایت خبری در ادامه از قول این فعال توئیتری افزود: «خاندان آل سعود اعتراف می کنند که نقش ملک سلمان در اداره حکومت نمایشی است و محمد بن سلمان است که وزارت دفاع را نیز در دست دارد، خود در حال ارائه راهکارها و رتف و فتق بسیاری از مسائل حکومتی است.

 بر این اساس «نایف بن محمد» که جانشین «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان است به دنبال کنار گذاشتن ولی‌عهد و رسیدن به پادشاهی است و به محمد بن سلمان نیز وعده داده که او را به ولی‌عهدی خواهد رساند.

 
از سوی دیگر روایت دیگری نیز حاکی است که محمد بن سلمان به دنبال برکنار کردن نایف و مقرن است تا پس از پدرش به پادشاهی برسد.»

 
این سایت خبری در پایان افزود: «مجتهد ادامه داد: "محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاهش از طریق حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی است. به همین دلیل از «محمد بن نایف» خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور با او گفتگو کند.

 بر اساس این خبر عربستان از ترکیه خواسته به صورت محرمانه به ایران اطلاع دهد که ریاض آمادگی حل بحران یمن را دارد."»


***مغزهای متفکر داعش چه کسانی هستند؟
 فرماندار استان "دیاله" عراق گفت: «50 افسر رژیم سابق صدام در گروه تروریستی "داعش" عضویت دارند که عمدتا مغز متفکر بسیاری از اقدامات تروریستی این گروهک می باشند.»

 پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از "عدی الخدران" گزارش داد، چهار افسر رژیم سابق عراق از مهمترین معاونان "ابو بکر البغدادی" سرکرده داعش در "موصل" و "الانبار" هستند. وی ادامه داد، این 50 نفر که دارای درجات مختلف هستند از اهالی مناطق مختلف دیاله و نیروهای تشکیلات امنیتی رژیم صدام بوده و برخی از آنان دارای مناصب بالا در این گروه تروریستی و شماری نیز مغز متفکر بسیاری از فعالیت های خصمانه آن هستند.

 گزارش سازمان های اطلاعاتی غربی، حاکیست، شمار زیادی از افسران امنیتی رژیم صدام در گروه های افراطی فعالند که باعث تقویت گروه های تروریستی در زمینه طراح طرح های هجومی و دفاعی شده است.

 
***سلاحی که ارتش مصر در بهره گیری از آن از آمریکا پیشی گرفت
 روزنامه الدیار نوشت: «ارتش مصر به عنوان چهارمین ارتش جهان است که از توپخانه ضد موشک بهره می برد. این کشور با داشتن 1481فقره از این سلاح از آمریکا هم پیشی گرفته است.»

 این روزنامه لبنانی در ادامه گزارش داد: «روسیه و چین به عنوان کشورهایی هستند که از تعداد بیشتری از این سلاح بهره مند هستند و در این خصوص در صدر ارتش های جهان قرار گرفته اند. ایران هم در رده پنج قرار گرفته است.»

 ***بيانيه مشترک دولت سوريه و معارضان
خبرگزاری رسمی سوریه، "سانا" گزارش داد :«هیات اعزامی دولت سوریه و معارضان که در مسکو گفتگو می کردند، بیانیه مشترکی را امضا کردند.»

  نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات سوری در نشست مشورتی نمایندگان دمشق با مخالفان سوری در مسکو تاکید کردند در این نشست تبادل افکار و آراء بشکل جدی، مفید و عمیق صورت گرفت. هچنین طرفین در بیشتر موارد، از جمله مبارزه با تروریسم و راهکار سیاسی برای خاتمه دادن به بحران به توافق رسیدند.»

 این خبرگزاری در ادامه افزود: «این تبادل آراء در نهایت موجب ارائه پیشنهادات ونظراتی از سوی هیات سوری شد تا به وسیله آن بتوان به عنوان راهکارهایی برای بند اول و دوم دستور کار ارائه شده از سوی روسیه

رایزنی کرد.»

 
***رادیوی داعش به دنبال جذب گویندگان غربی
 پایگاه خبری شبکه "سی ان بی سی" آمریکا (CNBC)، در گزارشی نوشت: «رادیوی داعش، گویندگان انگلیس زبان در غرب را هدف گرفته است.»

 در این گزارش آمده است: «گروه تروریستی داعش اولین بولتن انگلیسی زبان خود را در شبکه رادیویی داعش باعنوان "البیان" راه اندازی کرد. تحلیلگران می گویند این اقدام نشان دهنده ادامه تلاش گروه های شبه نظامی برای جذب مسلمانان ساکن غرب است.»

 بر اساس این گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بولتن روز سه شنبه و به زبان انگلیسی فصیح، منتشر شده و در ارتباط با فعالیت‌های داعش در عراق، لیبی و سوریه و همچنین خبری درباره كشته شدن یكی از فرماندهان این گروه تروریستی در اردوگاه یرموك در دمشق بوده است.

 در ادامه این گزارش به نقل از یک مدیر ارشد موسسه پژوهشی «اینسایت گلوبال آی.اچ.اس» آمده است: «داعش همواره نشان داده است که درک رسانه ای بالایی دارد؛ کیفیت تولیدات رسانه ای داعش همواره بسیار بالا بوده و آن ها می دانند چگونه کاری جذاب تولید کنند... هر کجا که داعش بتواند توسط کار رسانه ای تاثیرگذاری کند، تلاش می کند که بر روی زبان محلی سرمایه گذاری کند و در همین راستا به دنبال جذب گویندگان انگلیسی زبان است.»

***حمله هوایی کانادا به خاک سوریه به بهانه مبارزه با داعش
 شبکه روسیا الیوم گزارش داد: «ارتش کانادا اعلام کرد با هدف مبارزه با داعش، این کشور نخستین حمله هوایی خود به سوریه را روز گذشته (چهارشنبه) انجام داده است.»

 این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «دولت کانادا براین باور است که به منظور محافظت از کانادایی ها در برابر تهدید تروریسم چه در داخل و چه در خارج از کشور، باید اقداماتی از این قبیل علیه داعش صورت گیرد.»

 این شبکه خبری در ادامه افزود: «کانادا از نوامبر سال گذشته به ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا پیوست. قرار است عملیات ضد داعش و گسترش دامنه آن به داخل خاک سوریه تا 30 ماه مارس 2016 از سوی ارتش کانادا ادامه یابد.»


***از دروغ رسانه‌های عربستانی درباره یمن تا افسران مرفه سعودی
 نیما تمدن، کارشناس صدای آمریکا، درباره وقایع یمن و نقش رسانه های عربی در بحران این کشور گفت: «مسئله این است که العربیه، القناه الحدث، الجزیره؛ اینها به شکل عجیب و غریبی در چند هفته اخیر دارند بحران یمن را یک مسئله فرقه ای و طایفه ای و جنگ شیعه و سنی معرفی می کنند. همه می دانیم که آنچه در یمن در حال رخ دادن است، یک بحران سیاسی و جنگ بر سر قدرت است و نه جنگ شیعه و سنی.»

 مدیر پیشین تحریریه یمن تایمز، چاپ صنعا افزود: «می بینیم که در سطح رسانه های عرب زبان منطقه، متاسفانه متاسفانه به جنگ شیعه و سنی دامن زده می شود. روزی که دو مسجد صنعا منفجر شد، العربیه تیتر درشت زد که دو حسینیه منفجر شد؛ حسینیه هایی که متعلق به حوثی هاست.»

 تمدن که مدتی را در یمن زندگی کرده است، در ادامه گفت: «یکی از زیبایی های اسلام در یمن، این است که در این کشور مسجدی خاص شیعیان و یا خاص سنی ها وجود ندارد. پس این چه عنوانی است که بزنید دو حسینیه حوثی ها منفجر شد. بیش از 100 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند که در میان آنها اهل تسنن شافعی هم بوده اند.»

 کارشناس صدای آمریکا، درباره احتمال حضور نیورهای نظامی کشورهای دیگر در یمن گفت: «هم ایران تاکنون خیلی تمایلی نداشته به شکلی صریح وارد بازی یمن بشود و هم عربستان. عربستان تا الان هم در حال بررسی اعزام نیروی زمینی به خاک یمن است و هنوز تصمیمی نگرفته است. البته حوثی ها اعلام کرده اند که عربستان و یا هر کشور دیگری که می خواهند نیروی زمینی به یمن اعزام کنند، اهلا و سهلا؛ یعنی ما آماده هستیم تا جنگ را ببریم و چیزی برای از دست دادن نداریم.»

 تمدن ادامه داد: «از لحاظ بُعد استراتژیک و نظامی، بسیار بعید است که عربستان نیروی زمینی به یمن اعزام کند. از لحاظ روان شناسی نیز افسران و سربازان سعودی افرادی هستند که ماهی چند هزار دلار حقوق می گیرند و از یک نوع رفاه برخوردار هستند که حاضر نمی شوند بروند در کوه ها و بیابان ها در شمال یمن علیه تک تیراندازهای حوثی مقاومت کنند. احتمال اینکه پاکستان یا مصر، به دلیل اینکه دو کشور بزرگ اهل تسنن و حامی ملک سلمان هستند، نیرو به یمن اعزام کنند وجود دارد ولی با بالا رفتن تلفات این کشورها در یمن، هم در اسلام آباد و هم در قاهره اعتراضات رخ خواهد داد که این جنگ، جنگ ما نیست پس چرا جوانان ما برای هیچ کشته شوند.»

 
***اعدام 4 سرکرده داعش به دستور ابوبکر البغدادی
 پایگاه خبری "نهرین نت" گزارش داد که منابع محلی گفتند که چهار نفر از سرکرده های داعش  به دستور مستقیم ابوبکر البغدادی اعدام شدند.

 این افراد از جمله یکی از افسران امنیتی رژیم سابق عراق به نام "سيف الدين المشهدانی" به اتهام فرار از میدان جنگ با ارتش عراق در مناطق شمال مقدادیه در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه  اعدام شدند.

 پس از درگیری های شدید داعش با  نیروهای امنیتی و گروههای داوطلب مردمی در استان دیاله،  ده ها تن از سرکردها و اعضای این گروه  به استان صلاح الدین فرار کردند.

 
در تحولی دیگر، دومین گروه از ایزدی های عراق که توسط داعش ربوده شده بودند پس از آزادی به کرکوک رسیدند.

 
آزادی این افراد با تلاش عشایر عراقی صورت گرفت.

 داعش بیشتر ایزدی های ربوده شده را در تلعفر واقع در غرب موصل نگهداری می کند.


***داعش منابع اصلی درآمد نفت را از دست داد
 سایت خبری "الشرق" گزارش داد: «گروه داعش با از دست دادن سه منطقه نفتی وسیع منبع بزرگی از درآمدهای خود را از دست داد. این گروه تروریستی در حال حاضر تنها کنترل یک منطقه نفتی را در عراق در دست دارد.»

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهند در پی پیشروی‌های ارتش عراق، چاه های نفتی اصلی داعش را از سیطره این گروه تروریستی خارج کرده است.»

 این سایت خبری در ادامه افزود: «داعش در حال حاضر تنها منطقه نفتی "قیاره" را تحت کنترل دارد که مجموع ظرفیت استخراج آن تنها حدود 2هزار بشکه در روز است.»

  این سایت خبری در پایان گزارش داد: «آمارهای دقیقی از جزئیات منابع مالی این گروه تروریستی وجود ندارد اما  به غیر از نفت، داعش از سایر فعالیت‌هایی چون قاچاق عتیقه، مالیات و اخاذی کسب درآمد می‌کند.»

****دردسر خانوادگی جدید برای رئیس جمهور آمریکا 

روزنامه دیلی میل در مطلبی نوشت: نخست وزیر جامائیکا دور از چشمان میشل اوباما، رئیس جمهور آمریکا را بغل کرده و به او گفته است که چقدر او را دوست دارد.

 این روزنامه نوشت: اوباما اولین رئیس جمهوری از آمریکا بوده است که از سال 1982 به جامائیکا سفر کرده است و اکنون خبر ها حاکی از این است که این دیدار اوباما با نخست وزیر جامایکا یک روز قبل از دیدار با رئیس جمهور کوبا بوده است.

دیلی میل نوشت: در روز پنجشنبه نخست وزیر جامائیکا در گوش اوباما می گوید کشور من از آمدن شما بسیار خوشحال است و امیدوارم بدانید ما همه شما را دوست داریم و دوست دارم شما هم ما را دوست داشته باشید.

 بسیاری از سایت ها در واکنش به این تصویر نوشتند که امیدواریم این تصاویر و صحبت ها دور از چشمان میشل اوباما باقی بماند.

***آقازاده ایرانی، فرمانده حشد الشعبی
 شیخ جابر رجبی اگرچه ایرانی‌الاصل است اما وقتی در نجف درس حوزه می‌خواند، با فتوای مراجع سلاح در دست گرفت تا جلوی اشغالگران آمریکایی را که حالا به نجف رسیده بودند، بگیرند.

او حالا یکی از فرماندهان حشد الشعبی در نبرد با تروریست های تکفیری داعش است.


***رهبری خطاب به زنان: این حرفی که می‌گویم ... مردها نشنوند!
در ایام فرخنده میلاد سرور زنان عالم حضرت زهرای اطهر(س)، پایگاه اطلاع رسانی «بیان معنوی»، مجموعه‌ای از «بیانات امام خمینی و امام خامنه‌ای در خصوص نقش و جایگاه زن» که شنیده نشده یا کمتر شنیده شده است، را به بانوان گرامی تقدیم کرده است.

 
برای یک مرد بزرگ، همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچۀ کوچک آن کار را می‌کند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند/ طبیعت مرد، طبیعت خام‌تری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّی نه نوازش مادر!
 
مسأله‌ی مادری، مسأله‌ی همسری، مسأله‌ی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است.... یعنی شما اگر بزرگترین متخصص پزشکی یا هر رشته‌ی دیگری بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است.
 
کدبانوی خانه شما باید باشید؛ اصلًا محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصی بکنیم، باید به ملکه‌ی زنبور عسل تشبیه کنیم. کانون خانواده، جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند؛ بچه‌ها محبت و نوازش ببینند؛ شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خام‌تری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّی نه نوازش مادر؛ باید نوازش ببیند. برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچه‌ی کوچک آن کار را می‌کند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان؛ 1370/10/04)

 امام خامنه‌ای: این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند چون ممکن است بدشان بیاید!

این را شما خانم ها بدانید، وجود شما آن تحولی را در روحیات مرد به وجود می‌آورد که گاه هیچ عاملی نمی‌تواند آن تحول را ایجاد کند. شما می‌توانید دل مرد را گرم کنید و به او امیدواری به زندگی و شوق ادامه کار بدهید. اصلاً این توان در شما هست که در وجود مرد نیرو بدمید. وجود شما این قدر مهم است. مرد هم نسبت به زن همین است. حالا مرد گاهی ممکن است مثلاً اخم‌آلود وارد خانه شود.

اگر زن قدری عقل و پختگی‌اش بیشتر باشد و از اخم او جا نخورد و لبخند نشان دهد و در مقابل محبت بورزد، یواش یواش با افسون محبت، می‌تواند گره اوقات تلخی و بداخلاقی مرد را باز کند و ببیند که او چه احتیاج داشت. من این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند؛ چون ممکن است بدشان بیاید! شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند و باید اداره‌شان کنید. البته اگر این حرف از زبان ما به گوش مردها برسد، لابد از ما گله خواهند کرد. واقعاً خانم‌ها باید این بچّه‌پسری را که حالا ریشش هم بعد از پنجاه، شصت سال زندگی سفید شده اداره کنند.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ  11/7/ 81 ؛ کتاب خانواده، نشر صهبا، ص70)

****مادران سینماگری که از آنها دختر بازیگر متولد شد
پگاه آهنگرانی از جمله این بازیگران است که با فیلم «گربه آوازه خوان» به سینما آمد و با «دختری با کفش‌های کتانی» به‌عنوان یک بازیگر نوجوان معرفی شد. البته منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما تاثیرش را در ورود دخترش به سینما کمرنگ می‌داند اما قطعا زمینه آشنایی رسول صدرعاملی با بازیگر نوجوان فیلمش بوده است.
 
«زندان زنان»، «مکس»، «سه زن»، «آتش سبز»، «ورود آقایان ممنوع»، «راه آبی ابریشم» و «دربند» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند که با «دربند» موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد، جایزه‌ایی که یک بار برای «زادبوم» کاندید دریافت آن شده بود.
 
غزل شاکری هم فرزند فرشته طائرپور تهیه کننده سینماست که با فیلم «ماهی» وارد دنیای بازیگری شده است و در ادامه در فیلم‌هایی چون «گلنار» و «وقتی همه خواب بودند» بازی کرده است.
 
بازی این بازیگر در «آینه های روبرو» مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر، موفق به جوایز دیگری از جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.
 
باران کوثری با نقش آفرینی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد وارد سینما شد.
 
این بازیگر کارش را با فیلم «نرگس» آغاز کرد و در ادامه در«بهترین بابای دنیا»، «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» مقابل‌دوربین رفت.
 
اصغر فرهادی در «رقص در غبار» نقش اصلی فیلمش را به او داد و این روند در فیلم‌های «برگ برنده»، «گیلانه»، «خوابگاه دختران» و «تقاطع» ادامه پیدا کرد.
 
 باران کوثری برای فیلم «روز سوم» و «خون بازی» سیمرغ بلورین دریافت کرد و برای «حیران» هم کاندید شد و در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر هم بار دیگر با «کوچه بی نام» موفق به دریافت سیمرغ شد.
 
«دایره زنگی»، «شب واقعه»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «هیچ»، «لطفاً مزاحم نشوید»، «اسب حیوان نجیبی است»، «من مادر هستم» و «بغض» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند.
 
ثریا قاسمی دختر زنده‌یاد حمیده خیرآبادی، افسانه چهره آزاد نوه زنده‌یاد رقیه چهره آزاد و ماه چهره خلیلی نوه زنده‌یاد پروین سلیمانی به عنوان یادگارانی از مادر و مادربزرگشان در سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت بازیگری هستند.


***کشورهای عربی به جزء دو کشور همه کافرند
 به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، گروهک تکفیری داعش اعلامیه هایی را در موصل توزیع کرده است که همه کشورهای عربی را کافر می داند و تنها عراق و سوریه را به عنوان حکومت های اسلامی به رسمیت شناخته است.

 بنا بر این گزارش، در این اعلامیه آمده که هجرت به عراق و سوریه بر مسلمان ساکن در کشورهای عربی لازم است؛ چرا که همه کشورهای عربی که ادعای اسلامی بودن حکومت های خود دارند، کافر هستند.

 لازم به ذکر است گروهک داعش که ساخته و پرداخته افکار وهابیت و سران تکفیری این آیین است، به مرحله ای رسیده که افراطی گری های وهابیت را در سطح بالاتری ادامه می دهد.

 ادامه این روند در حقیقت به این معنی است که تبعات شوم حمایت بی شائبه از آیین وهابیت از سوی سران عرب در حال دامنگیر شدن حکومت های فاسد آنهاست.


****مرد می تواند گوشت زن خود را بخورد!
 یک مفتی سعودی به تازگی با صدور فتوای عجیب و غریبی گفت: اگر مرد تا حد مرگ دچار گرسنگی شود و چیزی برای خوردن پیدا نکند، می‌تواند تکه یا همه گوشت بدن زن خود را بخورد.

پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، در این باره نوشت: "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی عربستان گفت: مرد می تواند یکی از اعضای بدن همسر خود یا تمام آن را در صورت گرسنگی شدید بخورد.

این مفتی سعودی چنین فتوایی را "دلیلی بر جانفشانی و اطاعت زن از شوهر دانسته به نحوی که زن حس کند هر دو، در نهایت یک جسم واحد" می شوند.

این فتوای عجیب جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر برانگیخته و کاربران را شوکه کرده است.

آل شیخ چند هفته پیش نیز مجوز ازدواج دختران زیر سن 15 سال را صادر کرد. بحث ازدواج دختران کم سن و سال و زیر سن قانونی جنجال اجتماعی، قانونی و حقوقی در عربستان سعودی به راه انداخته است. در ماههای گذشته روزنامه های محلی عربستان به بررسی این نوع ازدواج پرداخته که در آن دختر بچه ها مجبورند با مردانی هم سن پدر یا پدربزرگ هایشان ازدواج کنند. این نوع ازدواج ها بیشتر به انگیزه تامین منافع صورت می گیرد.

***مفتي آل سعود: جوانان را وادار به سربازي رفتن كنيد
 در حالی که بیش از دو هفته از آغاز تجاوز ائتلاف عربی امریکایی به رهبری عربستان، به کشور محروم یمن می گذرد عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان بر لزوم وادار کردن جوانان این کشور برای پیوستن به نیروهای مسلح (سربازی) تأکید کرد.

مفتی اعظم عربستان در خطبه های نماز جمعه امروز در مسجد ترکی بن عبدالله در مرکز شهر ریاض گفت : باید جوانان را برای مقابله با دشمنان دین و وطن آماده کرد و در همین راستا باید آنان را مجبور به پیوستن به نیروهای مسلح کرد.


مفتی عربستان افزود : جوانان برای حفاظت از دین و کشورشان باید به ارتش بپیوندند و آماده مقابله با دشمنان باشند.


آل الشیخ خاطرنشان کرد : جوانان ما برای مقابله با دشمنان باید از همه آمادگی های  لازم برخوردار باشند و اجبار جوانان برای پیوستن به نیروهای مسلح بخشی از این آمادگی ها است.  


عربستان به همراه 9 متحد عرب خود از روز 26 مارس حملات هوائی را در یمن آغاز کرده است ولی با وجود ناکامی در دستیابی به اهدافش، از بیم مقاومت شدید مردم یمن، قادر به آغاز عملیات زمینی در این کشور نیست. از سوی دیگر نتوانسته است پاکستان ، مصر و ترکیه را برای اعزام نیروهای زمینی به یمن قانع کند.

***كشف انگشتر مزين به لفظ الله در مقبره يك وايكينگ

کشف نوشته اسلامی بر یک انگشتری که از داخل تابوت یک وایکینگ بدست آمده، گفته های قدیمی مبنی بر وجود ارتباط مابین اسکاندیناوی های دوره وایکینگ و جهان اسلام را تایید کرد.  

 ديسكاوري نيوز در اين باره نوشت: این انگشتر نقره از یک تابوت چوبی بدست آمده که متعلق به زنی است که در حدود سال 850 میلادی دفن شده و نخستین بار در طی کاوش های باستان شناسی مقبره های دوران وایکینگ مابین سال های 1872 و 1895 در جزیره بیرکا در نزدیکی استکهلم، پایتخت سوئد، کشف شده است.
 
اما دانشمندان به تازگی با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی موفق شده اند دریابند که نوشته نگین این انگشتری به خط کوفی عربی و کلمه «انشاالله» است.
 
سباستین وارملاندر، بیوفیزیکدان دانشگاه استکهلم دراین باره گفته است: «این تنها انگشتری دارای نوشته به زبان عربی است که در اسکاندیناوی کشف شده است. ما چندین انگشتری دیگر نیز به سبک عربی داریم اما آنها بدون نوشته هستند».  
 
وارملاندر و همکارانش پس از این کشف در ماه فوریه در "مجله اسکنینگ" نوشتند: «تجزیه و تحلیل های ما نشان می دهد که انگشتر مورد مطالعه شامل آلیاژ نقره با کیفیت بسیار بالاست (94.5 درصد) که با یک سنگ شیشه ای رنگی که دارای نوشته ای به زبان عربی شامل کلمه «الله» می باشد، تزیین شده است.»   
 
پژوهشگران سوئدی نوشته روی این سنگ صورتی رنگ را «الی الله» خوانده اند که به معنی «برای خدا» می باشد. با این حال تعابیر جایگزینی نیز برای این نوشته گفته شده به طوری که برخی آن را «انشاالله» به معنی «اگر خدا بخواهد» خوانده اند.
 

شفقنا در ادامه به نقل از منبع ياد شده افزود: بنابر نظر محققان این کشف شاهدی است بر وجود ارتباط مستقیم مابین وایکینگ ها و کشورهای اسلامی. به گفته وارملاندر حماسه های وایکینگ ها و تاریخچه ها مبین آنست که آنها به مناطق دریای سیاه، دریای خزر و ماورای آن سفر کرده اند اما هنوز نمی دانیم چه حقیقت و افسانه ای در پس این داستان است. با این حال شرایط ضرب حلقه این انگشتری وجود ارتباط مستقیم بین اسکاندیناوی های عصر وایکینگ و جهان اسلام را تصدیق می کند.
 

این انگشتری در حال حاضر در موزه تاریخ سوئد در استکهلم نگهداری می شود.


***داعش در آستانۀ ورشکستگی
 روزنامه "سودویچی زیتونگ" در شمارۀ روز پنجشنبۀ خود نوشت: پس از رانده شدن عناصر داعش از شهر تکریت، این سازمان تروریستی، قدرت بهره برداری از فروش نفت را از دست داد و اکنون، تنها 5 درصد از امکانات نفتی که پیش از این در عراق در اختیار داشت، را در دسترس دارد.

بر اساس این گزارش که به داده های سازمان اطلاعات آلمان مستند است، عناصر داعش، دستکم سه چاه نفت بزرگ را از دست دادند که از میان آن ها می توان به دو چاه نفت حمرین و عجیل اشاره کرد. آن ها، ماه گذشته، پیش از فرار از این مناطق، چاه های نفت را به آتش کشیدند.

سازمان اطلاعات آلمان، آتش زدن چاه های نفت توسط عناصر داعش را نشان دهنده ناتوانی آن ها از بازپس گیری سریعِ این مناطق ارزیابی کرد.

در این گزارش تاکید شده است که در زمان حاضر، فقط چاه نفت "القیاره" تحت تصرف داعش است که روزانه دو هزار بشکه نفت تولید می کند.

این روزنامه آلمانی خاطر نشان کرد که چاه های نفت سوریه که در اختیار داعش هستند، نمی توانند کمبودهای به وجود آمده در عراق را پوشش دهند و علت آن، وضع زیرساخت های چاه های نفت در سوریه و نبود متخصصان نفتی برای به کارگیری آنان از سوی داعش است.

روزنامه سودویچی زیتونگ، یادآور شد که با همه این ها، داعش همچنان می تواند به فروش نفت ادامه دهد و تحت فشار شدید، به نفت به عنوان یکی از درآمدهای خود بنگرد.

در زمان حاضر، هیچ کس آمار دقیقی از امکانات مالی داعش در اختیار ندارد، زیرا این سازمان تروریستی، علاوه بر عایداتی که از فروش نفت عراق و سوریه به دست آورده، مبالغ هنگفتی از فروش آثار تاریخی این دو کشور، باج گیری از خانواده های گروگان ها، مالیات بر درآمد بازرگانان و همچنین سرقت بانک های شهرهایی که بر آن ها چیره شد؛ اندوخته است.


***قیمت خودرو "گران" شد
 مردمی که این روزها در انتظار ارزان شدن قیمت خودرو هستند، هم‌اکنون با افزایش قیمت محصولات خودروسازها مواجه شده‌اند.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا و پارس‌خودرو قیمت جدید محصولات خود را طبق دستورالعملی به نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور اعلام کرده‌اند.

بر این اساس، انواع خودرو پراید حدود 200 هزار تومان نسبت به اسفندماه 1393 گران‌تر شده است. همچنین انواع خودرو تیبا نسبت به سال گذشته با رشد قیمت 200 هزار تومانی روبه‌رو بوده و خودرو تندر90 نیز حدودا یک میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. در همین حال، خودروهای وارداتی از قبیل سراتو یک میلیون تومان نسبت به اسفندماه 1393 رشد قیمت داشته است.

این افزایش قیمت‌ها که از 200 هزار تا یک میلیون تومان اتفاق افتاده، طبق دستورالعمل نوزدهم فروردین‌ماه 1394 اعلام شده است، ولی در این دستورالعمل جمله‌ای نوشته شده که افزایش قیمت علی‌الحساب بوده و هنوز قیمت سال 1394 توسط شورای رقابت محاسبه نشده است.

این طور که پیداست، خودروسازان نه‌تنها به دنبال ارزان کردن خودرو نیستند، بلکه در پی گران کردن خودرو در هفته‌ها و ماه‌های آتی خواهند بود.


***بدهی هندی ها به ایران چقدر است؟
خبرگزاری «پی تی آی» هند سه شنبه بدون نام بردن از این مقام رسمی به نقل از وی اضافه کرد: تحریم های اعمال شده علیه ایران انجام معاملات بانکی را به ارزهای بین المللی چون یورو و دلار با شرکت های ایرانی برای کشورهایی همچون هند دشوار کرده است.

قرار بود هند این مبلغ را که در بانک های این کشور ذخیره شده است تا ۲۸ فوریه (۹ اسفند) پرداخت کند. این کشور در ۱۴ مارس ۲۰۱۵ (۲۳ اسفند) ۲.۸ میلیارد دلار از بدهی خود را به ایران پرداخت کرد.

چندی پیش «نیرمالا سیتهارامان» وزیر بازرگانی هند درگفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده بود دهلی نو بیش از ۸.۸ میلیارد دلار بابت واردات نفت به ایران بدهکار است.

ایران از منابع مالی این صندوق برای واردات کالا از هند استفاده می کند.

این مقام رسمی هند گفت که اگر دولت ایران روی دریافت طلب خود به ارز دلار پافشاری کند، دهلی نو باید آن را پرداخت کند، اما علایمی وجود دارد که ایران خواهان ادامه روش کنونی حداقل به مدت ۶ ماه است.

پالایشگاه های هند ۴۵ درصد بدهی نفتی خود را به ایران از طریق افتتاح حساب با روپیه در بانک های تجاری تهران، تسویه کرده اند و ۵۵ درصد این بدهی پرداخت نشده است.

شرکت های پالایشگاهی هند معمولا زمانی ۵۵ درصد بدهی باقی مانده را به ایران پرداخت می کنند که غرب مانع دسترسی ایران به منابع مالی بلوکه شده خود در کشورهای خارجی نباشد.

دهلی نو تمایل دارد صادرکنندگان هندی کالاهای تحریم نشده را برای فروش به ایران صادر کنند. هند یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران به شمار می رود

***حکم اعدام در ملاء عام برای دو متجاوز گرگ صفت 

دو فرد شيطان صفت که به «گرگ هاي زرد» معروف شده اند با صدور راي دادگاه به اعدام در ملاء عام محکوم شدند.

 رسيدگي به پرونده «گرگ هاي زرد» از آبان سال گذشته هنگامي در دستور کار پليس جنايي خراسان رضوي قرار گرفت که دختر جواني با مراجعه به اداره جنايي پليس آگاهي پرده از اعمال شيطاني ۲ پژوسوار برداشت. او که يکي از طعمه هاي گرگ هاي زرد بود گفت: به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو زرد رنگ شدم، اما ناگهان جوان ۲۴ ساله اي که در صندلي عقب نشسته بود سرم را زير صندلي کشاند و سپس با تهديد مرا در ۲۵ کيلومتري جاده مشهد- فريمان مورد آزار وحشيانه قرار دادند. اين دختر که هنوز از يادآوري اعمال کثيف شيطان صفتان به خود مي لرزيد، ادامه داد: آن ها سپس مرا در نيمه هاي شب به مشهد بازگرداندند و در ميدان تلويزيون رها کردند.

 اين در حالي بود که شاکي پرونده به دليل عوارض شديد روحي و رواني نتوانسته بود چهره متجاوزان به نواميس را به خاطر بسپارد و به همين دليل نيز نتوانست هيچ سرنخ قابل پيگيري را به پليس ارائه کند. در حالي که به دستور سرهنگ بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) بررسي هاي کارآگاهان روي خودروهاي ۴۰۵ زردرنگ متمرکز شده بود ۴ روز بعد گزارش مشابهي به پليس آگاهي رسيد و مشخص شد که متهمان از يک دستگاه تاکسي زردرنگ بين جاده اي استفاده کرده اند.

 قرباني دوم اين حادثه اعلام کرد لهجه ۲ متهم شبيه لهجه هاي مورد استفاده در يکي از شهرهاي اطراف مشهد بود. به همين دليل و با توجه به اهميت ماجرا، اين پرونده به شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد ارسال و توسط قاضي سيدجواد حسيني مورد رسيدگي قرار گرفت.

 با صدور دستوراتي از سوي مقام قضايي، کارآگاهان با همکاري سازمان بازرسي تاکسيراني و ديگر مراکز نظارتي، موفق شدند خودرو مذکور را در شهرستان فريمان شناسايي و ۲ متهم را در عملياتي ضربتي دستگير کنند.

 ۲ جوان ۲۴ و ۲۵ ساله در حالي به ۴ فقره آدم ربايي و تجاوز به عنف اقرار کردند که يکي از طعمه هاي آن ها شناسايي نشد. بنابراين گزارش، در پي اعترافات صريح متهمان، قاضي غلامعلي صادقي (دادستان مشهد) دستورات ويژه اي را براي بازجويي دقيق و سريع از متهمان و همچنين کشف زواياي پنهان اين پرونده، صادر کرد.

اين در حالي بود که متهمان از نقش يکي ديگر از همدستانشان در ماجراي آدم ربايي و تجاوز پرده برداشتند به همين دليل نيز بخشي از پرونده گرگ هاي زرد براي دستگيري متهم فراري در دادسرا مفتوح ماند.

 به دستور رئيس کل دادگستري استان خراسان رضوي، قضات با تجربه دادگاه کيفري نيز رسيدگي ويژه به اين پرونده را به صورت خارج از وقت آغاز کردند و جلسات محاکمه ۲ متهم با حضور وکلاي مدافع آنان در شعبه پنجم دادگاه کيفري به رياست قاضي «بخشي نژاد» آغاز شد. متهمان اين پرونده که با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذير چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند وقتي در برابر سوالات تخصصي رئيس دادگاه و مستشارانش قرار گرفتند به صراحت جرايم ارتکابي خود را پذيرفتند و در چندين جلسه دادگاه و در حضور وکلاي خود به اعمال شيطاني شان اعتراف کردند. با پايان يافتن جلسات محاکمه که تا اواخر سال گذشته به طول انجاميد در نهايت قاضي «بخشي نژاد» پس از مشورت با مستشاران دادگاه، و با توجه به شکايت هاي مطرح شده، اعترافات صريح متهمان، گزارش ماموران انتظامي و پزشکي قانوني و همچنين ديگر مستندات و محتويات پرونده، جرايم ارتکابي آنان را محرز دانست و راي دادگاه را در اين باره اعلام کرد.

 براساس راي صادرشده، هر يک از متهمان اين پرونده به اتهام ۴ فقره آدم ربايي به تحمل ۶۰ سال زندان و به اتهام تجاوز به عنف نيز به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. همچنين در راي صادره از سوي قضات شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي، حکم اعدام در يکي از ميدان هاي شهر مشهد و با نظر مسئولان قضايي اجرا مي شود. شايان ذکر است، راي صادره از سوي دادگاه پس از ابلاغ به متهمان، قابل تجديد نظرخواهي در يکي از شعب ديوان عالي کشور است و در صورت اعتراض متهمان در مدت زمان قانوني، اين پرونده در ديوان عالي کشور نيز مورد رسيدگي قرار مي گيرد.


***اقدام بی شرمانه پزشک با کودک بیمار سرطانی
 "مایلز بردبری" پزشک 41 ساله یک مرکز درمانی بیماران سرطانی در کمبریج انگلستان که کودکان زیر 13 سال را مورد سوء استفاده اخلاقی قرار می‌داد، دستگیر و محاکمه شد.

 بنابر این گزارش، "مایلز بردبری" به اتهام کودک آزاری و سوء استفاده اخلاقی در 18 مورد کودک مبتلا به سرطان در حالی دستگیر شد که پدر یکی از کودکان بیمار در این مرکز توانست توسط ابزار جاسوسی مدرکی غیر قابل انکار را بر علیه وی در برابر پلیس و دادگاه قرار دهد.
بر اساس اطلاعات ثبت شده که شامل عکس و صدای ضبط شده است، در حدود 170 هزار عکس از این پزشک به همراه فایل صوتی توسط ابزار به ظاهر "خودکار" بدست آمد.

 به گزارش پلیس پس از بازرسی آپارتمان مسکونی "بردبری" یک لوح فشرده حاوی بیش از 16 هزار تصویر از کودکان در شرایط نامناسب بدست آمده است.

 پزشک متخصص کودکان پس از سال‌های 2008 تا 2013 از یک درمانگاه به بیمارستان ادبروک کمبریج منتقل شده و فعالیت پزشکی خود را آغاز کرده بود.
 
تاکنون 800 خانواده پس از فاش شدن این موضوع از "مایلز بردبری" شکایت کرده‌اند.

 پس از قرار گرفتن "مایلز بردبری" در برابر میز قاضی وی به اتهام کودک آزاری و سوء استفاده اخلاقی از کودکان زیر 13 سال و همچنین سوء استفاده از اعتماد خانواده‌ها و بیماران به 22 ساله زندان محکوم شد.

***تصادف مرگبار اتوبوس ورزشکاران با کامیون
 مقامات داخلی مغرب با بیان برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس حامل تعدادی ورزشکار اظهار داشتند: در این حادثه دست‌کم 31 تن کشته و تعداد 9 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 این دستگاه اتوبوس در حال جابجایی تعدادی ورزشکار و مربی‌شان از محل برگزاری مسابقه‌ای در شمال این کشور بود که با کامیون برخورد کرد و دچار سانحه و آتش‌سوزی شد.

  تاکنون در مورد اطلاعات بیشتر از سرنشینان این دستگاه اتوبوس و علت بروز این سانحه رانندگی جزئیاتی منتشر نشده‌است.


***پرستار زن 25 ساله با مصرف داروی ابولا درمان شد 

پرستار داوطلب ارتش انگلستان که به کشور سیرالئون برای کمک به مبتلایان به بیماری ابولا اعزام شده بود به هنگام بازگشت به کشور خود در تاریخ 12 مارس 2014 با انجام آزمایش خون مشخص شد که به این بیماری مخوف مبتلا شده است.

 گفتنی است، پزشکان برای درمان او از داروی تازه ساخته شده مقابله با بیماری ابولا به نام MIL77 استفاده کردند و او نخستین فرد در دنیا است که این دارو برای درمان ابولا بر روی او آزمایش شده است.

 این پرستار سلامت خود را مدیون استفاده از این دارو، کادر درمانی بیمارستان و همچنین خوردن توت فرنگی به میزان زیاد در هنگام قرنطینه در بیمارستان می‌داند.

 او عضو یک تیم 300 نفری پرستاری از مبتلایان به بیماری ابولا بوده است و امیدوار است دوباره بتواند برای کمک به اهالی کشورهای درگیر به این مناطق سفر کند.


***حمله کاربران عربستانی به صفحه طارمی 

کاربران عربی اینستاگرام به سبک برخی کاربران وطنی! در این جور مواقع، آدرس پیج مهدی طارمی را پیدا کردند و در کامنت های فراونی با الفاظ رکیک نسبت به این حرکت طارمی، اعتراض خود را نشان دادند.

 پس از این اتفاق کاربران ایرانی نیز بیکار ننشستند و ضمن اطلاع به یکدیگر، به صفحه طارمی رفتند تا زیر آخرین پست این بازیکن، کامنت های جنجالی و البته رکیک فراوانی بین کاربران ایرانی و عربستانی ردوبدل شود.

 تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۱۵ هزار کامنت زیر آخرین پست مهدی طارمی ثبت شده است. این در حالی است که پست های قبلی این بازیکن به طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامنت داشته است.


***نظر علیرضا خمسه در مورد سریال در حاشیه
 علیرضا خمسه که در مجموعه‌های طنز بسیاری از جمله مرد هزار چهره مدیری نیز حضور داشته گفت‌: «پیام من به پزشکان محترم این است که همه ما می دانیم هر جراحی درد و خونریزی داشته و خوشایند نیست اما در نهایت نتیجه کار خوشایند است و ما از پزشک برای جراحی و درمان تشکر می‌کنیم‌. بنابراین باید بپذیریم که کار طنز جراحی رفتارهای اجتماعی است که ممکن است درد و سوزش داشته باشد ولی در پایان نتیجه آن لذت بخش است.»

 بازیگر مجموعه های پایتخت سه، دلاوران و مرد عوضی تاکید کرد‌: «سابقه رفتارهای اینچنینی به سال‌های خیلی دور و حتی قبل از انقلاب اسلامی در می‌آید به‌خاطر می‌آورم آقای بیضایی در مصاحبه‌ای گفته بودند ظاهرا ما فقط باید از فواحش و چاقوکش‌ها فیلم بسازیم چون تنها اقشاری هستند که سندیکا ندارند و اعتراض نمی‌کنند.»

 گفتنی است حواشی این مجموعه تلویزیونی از زمان ساخت آن شروع شد. اعتراضاتی ازسوی وزارت بهداشت و شخص وزیر طرح و سیدحسن هاشمی(وزیر بهداشت) در دو نامه جداگانه این اعتراض را اعلام کرد‌. همچنین‌ جامعه پزشکان در تازه‌ترین حرکت اعتراضی خود این‌بار قصد برگزاری تجمع اعتراض‌آمیزی را دارد. جالب اینجاست که دعوت برای این تجمع از سوی سازمان نظام پزشکی صورت گرفته و این نهاد به دنبال آن است که با دریافت مجوز قانونی، تجمع اعتراض‌آمیز خود را برگزار کند.


***تناقض آشکار در اظهارات خداداد عزیزی درباره بازی عراق و انتقاد از کی روش!
 نگاهی به آرشیو مصاحبه های عزیزی نشان می دهد او قبل از حذف ایران از جام ملت ها در مصاحبه ای گفته بود: «ایران بازی سختی مقابل عراق پیش رو خواهد داشت. ما به یک صخره سخت خورده‌ایم. فکر می‌کنم مقابل عراق به مشکل بخوریم. اگر با ژاپن بازی می‌کردیم شرایط‌مان به نسبت بهتر بود. ما در برابر عراق حتی شانس حذف شدن هم داریم.»

 عزیزی اما این روزها که حرف از رفتن کروش از تیم ملی شده، در مصاحبه های مختلف بابت شکست 10 نفره به عراقی که از سوی خودش «صخره سخت» نامیده شده بود، از این مربی انتقاد می کند.


***خاطره گویی جالب عابدزاده بر سر مزار هم تیمی سابقش
 هفدهمین سالگرد درگذشت کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران پنج شنبه بعد از ظهر با حضور چهره های فوتبالی و دوست همیشه وفادار این بازیکن، احمدرضا عابدزاده برگزار شد.

 در این مراسم حضار مصاحبه های مختلفی را با دوربین های تلویزیونی انجام دادند که دیدن و شنیدن آنها خالی از لطف نیست. اما عابدزاده که از دوستان نزدیک قایقران بوده و همیشه از او خاطرات خوبی تعریف می کند امسال درباره او گفت: «سیروس همیشه خوب بود و بازی های خوبی را انجام می داد. هر مسابقه ای که با سیروس می رفتیم خوب بود.»

 وی افزود: «یادم می آید در مسابقات پکن و در بازی با کره جنوبی اگر سیروس قایقران را نداشتیم معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد. در آن بازی سیروس گل زد تا ما توانستیم کره ای ها را شکست بدهیم. او همیشه خوب بازی می کرد و همیشه خوب بود.»

 گلر اسبق تیم ملی معتقد است، اگر محبوب است به دلیل رفتارهایی است که با طرفداران داشته. او در پاسخ به این سوال که علت محبوبت تان چیست، توضیح داد: «مردم به من لطف دارند. شما هم لطف دارید که این حرف را می‌زنید اما برخورد آدم‌‌هاست که در دل مردم می‌ماند. باید تصویری از خودتان در ذهن‌شان بسازید که مثبت باشد.»

 وی در ادامه تاكید كرد: «من به این باور رسیدم که کار خوب همیشه می‌ماند. من با استقلال در زمین دیهیم، پایین میدان رسالت تمرین می‌کردم. مهدی فنونی‌‌زاده شوت می‌زد، بدجور. پسر کوچکی در حد 13، 14 ساله ایستاده بود کنار زمین. یکی از شوت‌ها رفت و خورد کنار این بچه. اینقدر ترسیده بود که نفسش بالا نمی‌آمد. سریع رفتم بالای سرش. به او آب دادم و گفتم حالت خوب است؟ این اتفاق تمام شد و رفت. 22 سال بعد یک‌بار جایی بودم، یک آقایی آمد کنارم و گفت من همان پسر بچه هستم که دستم را گرفتی و بلندم کردی. گفت هنوز رفتارت در یادم هست. کاری که کردی در دلم مانده. من کاری نکردم ولی آدم‌ها این چیزها در ذهن‌شان می‌ماند.»


***4 سرمربی بزرگ کاندیدای جانشینی کی روش را بشناسید
 علی کفاشیان پیش بینی قطع همکاری با کارلوس کی روش را کرده است و در حال رایزینی برای جذب یک سرمربی بزرگ خارجی است.

 او به خوبی می داند که برای فرونشاندن خشم هواداران پرشمار سرمربی پرتغالی باید یک نام بزرگ تر از او را به ایران بیاورد. از همین رو رایزنی هایش را با مدیربرنامه های خارجی شروع کرده و به آنها اعلام کرده که مشکل مالی ندارند.

 در حال حاضر رزومه 4 نام بزرگ دنیای فوتبال روی میز رییس قرار دارد. مارچلو بیلسای آرژانتینی (سرمربی کنونی المپیک مارسی)، اسون گوران اریکسون سوئدی، مارچلو لیپی ایتالیایی و البته گاس هیدینک هلندی بزرگ را واسطه ها به کفاشیان معرفی کرده اند.

رییس فدراسیون فوتبال وقتی با سوال درباره لیپی روبرو شد این واکنش را نشان داد: «لیپی هم خوبه ها. البته خودم کاپلو را دوست دارم اما او در روسیه است و نمی تواند به ایران بیاید اما لیپی هم مربی خوبی است.»


***انتقاد پیشکسوت استقلال از مهاجم پرسپولیس
 شادی گل مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلی که شب گذشته به النصر عربستان زد با واکنش تند داریوش یزدانی پیشکسوت باشگاه استقلال روبرو شده است.

 یزدانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار مطلبی نسبت به این شادی گل معترض شده و عنوان داشته کار خوبی از سوی مهاجم پرسپولیس صورت نگرفته است.



***عصبانیت کاپیتان النصر از شادی پس از گل طارمی
 حسین عبدالغنی سلیمانی پس از پایان بازی تیمش برابر پرسپولیس اظهار داشت: «انتخاب یک داور ضعیف برای این بازی واقعا اشتباه بود. داوری که مردد بود و نمی دانست چطور سوت بزند. به نظر من این بازی بزرگتر از دهان او بود و ما هم چوب اشتباهات وی را خوردیم.»

 وی جنجال های بازی را ناشی از شادی گل مهدی طارمی دانست و گفت: «متاسفانه همه دنیا شادی او را دیدند اما داور بازی ندید.»

 عبدالغنی در خصوص حضور النصر برای فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: «ما در حال حاضر صدرنشین لیگ عربستان هستیم و اگر دربی لیگ را ببریم به قهرمانی می رسیم.»

 کاپیتان تیم النصر درباره صعود تیمش به دور بعدی لیگ قهرمانان عنوان کرد: «برای بازی های بعدی دیگر حق اشتباه و از دست دادن امتیاز نداریم و اگر امتیازات را بگیریم می توانیم به همراه پرسپولیس به دور بعدی لیگ قهرمانان برسیم.»

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    10 0
    برید گم شید وهابی های کثیف از سگ
  • KH.ALIZADEH IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    8 0
    هنوز راه زیادی دارید تا به گرد پای ایرانیا برسید وهابیای درنده
  • امیر IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    اون خبرنگار باید رفتار گلزن النصر در گل سوم در بازی رفت رو به عبدالغنی مو قشنگ یادآوری میکرد