قدس آنلاین؛ سخنان مهم و راهبردی آیت الله خامنه ای درباره بیانیه هسته ای سوئیس و حمله به یمن بازتاب فراوانی در روزنامه های کشور و جهان داشت.

از "لغو تحریم ها در روز توافق" تا "شعله های خشم علیه سعودی ها"

رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار پس از بیانیه هسته ای لوزان، واکنش نشان دادند و اظهار نظر کردند. در همین راستا تیتر یک اکثر روزنامه های کشور به این موضوع اختصاص داشت.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب تبیین کردند؛ نقشه راه مذاکرات هسته ای"؛ روزنامه "کائنات" نیز از "بازتاب گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در رسانه های جهان" نوشت.

سیاست روز/ امین/ جام جم: "تحریم ها باید در همان روز توافق بطور کامل لغو شوند"

شرق/ آفتاب یزد/ آرمان امروز/ روزان/ راه مردم/ ایران/ کار و کارگر/ حُسبان: "از توافق عزتمندانه صد در صد حمایت می کنیم"

همدلی: "هدف از مذاکرات برداشتن تحریم هاست"

همبستگی/ پیام زمان: "از مذاکره کنندگان حمایت کردم و می کنم"

وطن امروز: "لغو تحریم ها در روز توافق"

کیهان: "در خصوص مذاکرات هسته ای دغدغه جدی دارم"

عصرایرانیان: "در مذاکرات هسته ای هنوز اتفاقی نیفتاده"

جوان: "اتفاقی نیفتاده که موافق یا مخالف باشم"

جمهوری اسلامی/ اعتماد: "نه موافقم، نه مخالف"

رسالت: "مسئولان، منتقدان بیانیه را قانع کنند"

حمایت: "اطلاع رسانی جزئیات مذاکرات هسته ای مصداق همدلی مسئولان با مردم است"

همچنین رهبر معظم انقلاب سخنان مهمی نیز در خصوص "حمله به یمن" بیان داشتند. در همین راستا روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "هشدار جدی به سعودی ها"

روزنامه "شهروند" نیز در تیتر یک خود نوشت: "از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد: هشدار به سعودی ها"

اسرار: "بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد"

***

«نه» قاطع پارلمان پاکستان به همراهی با جنایات آل سعود در یمن

روزنامه "قدس" در صفحه "سیاست" خود از دیدار ظریف و همتای پاکستانی اش در نوازشریف خبر داد و نوشت: "تاکید ظریف بر تقویت امنیت در مرزهای مشترک با پاکستان"

روزنامه "مردم سالاری" نیز نوشت: "ظریف در دیدار با مقامات پاکستانی تاکید کرد: آتش بس فوری و گفت و گوی یمنی-یمنی، تنها راه حل بحران یمن"

روزنامه "کیهان" در یکی از تیترهای خود  می نویسد: "«نه» قاطع پارلمان پاکستان به همراهی با جنایات آل سعود در یمن"

***

شعله های خشم علیه سعودی ها

روزنامه "قانون" در شماره امروز خود توجه ویژه ای به "فاجعه جده" دارد. این روزنامه با چند حقوقدان در این خصوص گفت و گو کرده و پیشنهاد آنها را تیتر یک کرده است: "طرح شکایت علیه عربستان در مجامع بین المللی"

این روزنامه همچنین از واکنش هنرمندان به تعرض پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی می نویسد. در تیتر این مطلب نیز می خوانیم: "ای قوم به حج رفته کجایید، بیایید!"

این روزنامه همچنین تیترهای دیگری همچون "توهین رئیس باشگاه عربستانی به ایرانی ها" و "یاران آل سعود هم پیمانان ایران شدند" نیز در صفحه اول خود دارد.

روزنامه "آرمان امروز" از "بازداشت متعرضان به دو جوان ایرانی در فرودگاه جده" خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "آیت الله موسوی بجنوردی: حج عمره نروید"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز در شماره امروز خود سرمقاله ای با تیتر "اقدام پلیس عربستان مصداق جنایت جنگی" به چاپ رسانده است. در بخشی از مطلب می خوانیم: " در شرایط فعلی که ایران در سطح جهانی در نقطه بسیار حساسی قرار دارد،NGO های فعال در کشور هم می توانند نقش پررنگی در واکنش و اعتراض به این واقعه داشته باشند، این مسئله باید در مجامع حقوق بشری طرح و از ناحیه جامعه جهانی محکوم شود و NGO ها بالاخص فعال در زمینه حوزه کودک و نوجوان در راستای پیمان نامه جهانی حقوق کودک می توانند نقش قابل توجهی در تحقق این امر داشته باشند."

در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه "ابتکار" که با تیتر "راز گستاخی سعودی ها؟!" به چاپ رسیده می خوانیم: "بهانه حضور معنوی ایران در عراق، سوریه و لبنان، بحران یمن، را میدان اجرای سیاست جدید خود قرار داده اند و با ادعای حضور ایران در یمن تلاش می‌کنند بحران آن کشور را ابتدا رنگ مذهبی دهند و آن را دلیل بر صف آرایی شیعه و سنی قرار دهند و در گام بعد می‌کوشند با تصویر سازی کاذب جنگ عربیت و عجمیت راه بیاندازند و با تحریک انگیزه های ناسیونالیستی، خود را به عنوان رهبر جبهه پان عربیسم در مقابل جبهه ایران قرار دهند. اقدام شنیع و غیر انسانی ماموران آن کشور در تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، جلوگیری از فرود هواپیمای زائران ایرانی و... همه و همه نشان از گارد تهاجمی دولت سعودی در مقابل ایران است."

روزنامه "هفت صبح" نیز در تیتر یک خود از "َشعله های خشم علیه سعودی ها" نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "حادثه فرودگاه جده و همینطور حاشیه های پرسپولیس و النصر آتشفشان سوءظن و بی اعتمادی نسبت به رژیم سعودی را در افکار عمومی به دنبال داشته است"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.