قدس آنلاین _ هنگامه طاهری: مدیرکل دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش: تا کنون 3 هزار و 200 حافظ کل قرآن برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده و بالغ بر 900 هزار نفر هم در خصوص حفظ جزء های قرآن به ثبت نامیهای این طرح افزوده شده است.

ثبت نام یک میلیون و 400 هزار دانش آموز برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن

محمد بنیادی گفت : حافظان جزء های قرآن در قالب نیم جزء،یک جزء و بقیه هم بین یک تا 20 جزء به ثبت نام پرداخته اند و پیش بینی می شود حافظان کل قرآن تا دو برابر و تعداد مابقی هم تا 2 میلیون نفر افزایش یابند.
وی اظهار داشت: برنامه در چهار مرحله انجام می شود و در حال حاضر دانش آموزان در حال دور کردن محفوظاتشان هستند.
به گفته بنیادی فروردین و اردیبهشت دانش آموزان منتخب مدارس به مناطق و نواحی و سپس به استانها معرفی شده و خرداد ماه موجی قرآنی سراسر کشور را فرا خواهد گرفت.
او ظرفیت مدارس را 20 درصد کل مجموعه عنوان کرد.
بنیادی خاطر نشان کرد این مسابقه فقط به ارزیابی محفوظات دانش آموزان خواهد پرداخت و در این خصوص به حداقل محفوظات آنها بسنده خواهد شد.
بنیادی یادآور شد: سن شرکت در این مسابقه از پیش دبستانی شروع می شود و تا خروجی دانش آموزان از دبیرستان ادامه دارد و حتی معلمان و خانواده های دانش آموزان نیز محدودیتی برای شرکت در این مسابقه ندارند.

 مدیرکل دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به ارایه جوایز به برگزیدگان این طرح  تاکید کرد که چون این برنامه تنها به ارزیابی محفوظات می پردازد داوری به شکل مسابقات قرآنی نخواهد بود.

وی هدف از این کار را سوق دادن دانش آموزان به سوی حفظ قرآن کریم و انس با آن عنوان نمود و خاطر نشان کرد: از آنجایی که حفظ قرآن در رفتار ، گفتار و سکنات انسان حجت شرعی و عقلی به ارمغان می آورد لذا هر چه دانش آموزان را بیشتر با قرآن مرتبط کنیم به تعالی و رشد آنها کمک کرده ایم.
او در همین خصوص افزود : دانش آموزی که آیات قرآن در ذهنش نقش ببنددبرای هر سوالی در هر حوزه ای پاسخی مستدل با براهینی آشکار خواهد داشت. و چنانچه بتوانیم آنها را با حفظ قرآن در مقابل تاریکیها و موانع مصلح کنیم جامعه را از تباهی نجات داده ایم.
بنیادی به مراجعین به سایت اطمینان داد که سایتhttp://www.quran.medu.ir/از یک باند به 4 باند افزایش یافته و ثبت نام کنندگان برای ورود به سایت با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.